poster

Alice ve městech

  • Západní Německo

    Alice in den Städten

  • slovenský

    Alica v mestách

  • anglický

    Alice in the Cities

Drama / Psychologický / Road movie

Západní Německo, 1974, 110 min

Režie:

Wim Wenders

Scénář:

Wim Wenders

Kamera:

Robby Müller
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radko
    ***

    Vedomé opustenie spisovania príbehov do viet, tvoriacich podstatu práce reportéra, nepriamo privedie muža k cudziemu dievčaťu - výsledku apatie materstva. Dva výsledky rezignácie bez peňazí a osobnostného zázemia nájdu spoločnú reč i cieľ: hľadanie domu na fotografii. Urbánna priemyselná krajina sa vplyvom čiernobieleho obrazu mení na náladovú krajinu bezčasia. Pekné obrázky ale nedokázali zabrániť pocitu vykonštruovanosti melancholicko posmutnelej zápletky - artového putovania dvoch stratených generácií za nádejou ukotvenia v čase odoznievajúcich detí kvetov.(14.1.2013)

  • Aky
    ***

    Nikoliv objevný námět a vlekoucí se vyprávění. I přes několik skutečně moudrých postřehů jsem se přes to těžko dostával.(1.5.2012)

  • Sarkastic
    ****

    Na začátku filmu jsem se dost nudil, ale od scény na letišti a následné cesty nesourodé dvojice mě to chytlo. Také jsem si musel zvykat na střih, který vždy uťal sekvenci, od které bych čekal, že bude pokračovat. A stejně tak konec, znovu (alespoň pro mě osobně) docela useknutý. Film mě ale jinak bavil, rozvíjející se vztah muže a holčičky mi přišel velmi nosný, dobře napsaný, sem tam i vtipný a jistě za jeho přirozenost mohou i výborní hlavní představitelé. V závěru se mi s nimi vůbec nechtělo loučit, až tak mi oba přirostli k srdci. Akorát…to neustálé připomínání nedostatku peněz postupně působilo trochu nepatřičně, když pořád vesele utráceli. V každém případě tuhle pro mě osobně docela netradiční road movie hodnotím slabšími 4*.(11.5.2013)

  • Vančura
    *****

    Dílem náhody jsem tuto první část volné Wendersovy road-movie trilogie viděl až nakonec, poté, co jsem zbylé dva filmy CHYBNÝ POHYB a V BĚHU ČASU už viděl v minulosti. Z velké části jsem tak k tomuto filmu přistupoval s jistým pocitem důvěrné povědomosti - Rüdigera Voglera jsem si již stačil oblíbit v uvedených filmech, a byl to tak pro mě skoro starý známý. Je to takový sympatický přemýšlivý flegmouš, moc toho nenamluví, není vyloženě hezký ani ošklivý, a má v sobě prostě něco, kvůli čemu mě na něj baví koukat a co ve mně evokuje dobrou náladu a pocit, že život je báječný, elektrizující a bezstarostný. Jeho toulky po světě, po boku s doprovodem 9 letého nevinného andílka, v sobě mají něco očišťujícího a hluboce symbolického. Sledovat tento krásný film se pro mě rovnalo údivu z toho, s jakým málem lze dosáhnout takového účinku. Film je to málomluvný, černobílý, jednoduchoučký děj je prostý všeho dramatického napětí i jakýchkoli elementů vystavěných na efekt, a přece si dokázal získat mou pozornost neuvěřitelným způsobem, kdy jsem doslova okouzlen sledoval každý záběr a smál se replikám toho blonďatého zlatíčka - teď a tady jsem v pokušení napsat, že na světě není nic roztomilejšího, než malá blonďatá holčička, která mluví německy (och, tento film mi vrátil mou afinitu k němčině, kterou jsem na čas ztratil). Jsem rovněž v pokušení si přiznat, že toto je nejen nejhezčí film, jaký jsem zatím od Wenderse viděl, ale že je dost možná i lepší než Bessonův LEON, který léta zbožňují a uctívám jako jeden ze svých nejmilejších filmů vůbec. Marná sláva, tento film mě tak okouzlil, že se mi pravděpodobně stejně nikdy nepodaří nějak slovy předat svou radost z něj dál - za mě je i 5 hvězd málo.(9.1.2015)

  • HAL
    ****

    Melancholicky poetické, jak jen se na Wenderse sluší. 8/10(29.8.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace