poster

Mrtvá jáma

  • USA

    Dead Pit, The

Horor

USA, 1989, 95 min

Režie:

Brett Leonard

Kamera:

Marty Collins

Hudba:

Dan Wyman

Producenti:

Gimel Everett

Střih:

Gimel Everett
(další profese)
  • petero
    **

    Začiatok navodí tú správna atmošku drsného hororu 80tych rokov, blázninec, šialený doktor, pokusy, doktor dostáva guľku do čela ... o 20 rokov neskôr ... opäť ten istý blázninec, strelec je šéfom, história zabudnutá, prichádza nová pacientka ktorá sa dosť často promenáduje po tmavej chodbe v spodnom prádielku, zemetrasenie, zjavuje sa šialený doktor s guľkou v čele ... Prvá polka veľmi dobrá, hudba, nasvietenie, tajomno super no v polovici začne nudné pobehovabie po liečebni a keď sa dostanú zombies z mŕtvej jamy je jasné že Brett Leonard nie je Romero. Škoda, škoda filmy so zombies mám rád.(3.12.2006)

  • Ten Druhy
    ****

    Nostalgická spomienka na moje prvé dotyky s hororom. Pritom Dead Pit je typický horor z konca 80. rokov. Vyčerpáva už spracovanú tému o šialenom vedcovi aj zombícku tematiku z predchádzajúcich období vývinu filmu. Pamätám si ako mníška, spoza zamrežovaného okna, požehnala vodojem a vzápätí sa hektolitre svätenej vody vyliali na potácajúcich sa zombíkov. Samozrejme, bol to ich posledný kúpeľ v tomto tak trochu chaotickom horore, zmätenom ako myšlienky šialeného vedátora, ktorý brutálne experimentoval na pacientoch psychiatrickej liečebne. Príbeh sa odohráva v dvoch časových rovinách, ale prevažne reflektuje hriechy dávnej minulosti. Skrátka: mŕtvi sa znova vracajú a živých berú so sebou. Je to cesta z mŕtvej jamy do mŕtvej jamy (alebo z blata do kaluže). Krátka, šokujúca a krvavá. Tento horor poctivo zobrazuje násilie, surové operácie aj mordy. Dôležité však je, že dokáže vyvolať naozajstný strach. Obsahuje množstvo výrazných scén, pre ktoré naň ani po rokoch nedokážem zabudnúť.(5.11.2010)

  • Paldini
    ****

    Brett Leonard se snažil do svého filmu namíchat co nejvíce hororových ingrediencí, počínaje šíleným chirurgem, přes prostředí psychiatrické kliniky, povedené gore efekty až po hordy nemrtvých, kteří se pohybují patřičně křečovitě trhaně. Leonard se snaží pracovat s nasvětlením jednotlivých lokací, kde se děj odehrává, podobně jako Mario Bava nebo Dario Argento a musím uznat, že vůbec ne špatně. Takže psychiatrická klinika i se svým nepoužívaným křídlem tone v modročervené barvě a jáma smrti v opaleskující zelené. Děj je na horor nestandardně promyšlený a není jen podpěrná berlička k různým nechutnostem jako např. u Fulciho. Představitelka hlavní role Cheryl Lawson je moc pěkná ženská a je jen škoda, že nedostala více příležitosti jako herečka, protože ač asi nemá moc hereckého talentu, musím to zopakovat, je vážně moc pohledná. Nicméně se ve filmové branži proslavila jako uznávaná kaskadérka. Ze začátku mi moc neseděla hudba, ale ke konci, k vyhroceným scénám padne jako ulitá. Takže je to takových 70 %, s přimhouřenýma očima 4*.(9.3.2006)

  • Pro-EaZzy
    **

    Brett Leonard přichází s nikterak zajímavým béčkem 80. let, kde spojil prostředí blázince s hromadou zombies. Bohužel zde nejsou takovým lákadlem, jak jsem zprvu předpokládal. K čemu je tu horda zombies, když kamera je otřesná a osvícení nedá jasnější záběr. Takto zničit stěžejní prvek se jen tak nevidí. Neztotožňuji se ani s jejich likvidací svěcenou vodou, ale v koncepci filmu, tak jak je dělaný, to ani nepřekvapí. Mrtvá jáma je dlouhá nuda, která sice nabídne nějakou tu krev, ale svým stylem zpracování podráží nohy sama sobě.(17.4.2009)

  • choze
    ***

    To takhle v druhé půlce 90. let člověk zasedl v pátek večer k bedně, prokousal se Tabu a nechal se polechat na dobrou noc od Playboye a pak, když už usínal ve stoje a neviděl na oči, konečně začal novácký páteční (vlastně sobotní) popůlnoční horor. Většinou šlo o nekoukatelné shity (GHOULIES IV, BORROWER), ale občas na vás vyskočil nějaký šťavnatý kousek jako LAMPA nebo právě MRTVÁ JÁMA. JÁMA je poněkud netradiční zombiárna od režiséra TRÁVNÍKÁŘE, která hraje modrými, zelenými a růžovými barvičkami jak Schumacherovi Batmani a kde se nešetří krví ani mozky a nechybí ani pohledná slečna, co ukáže kozy a krásně béčkové finále s odpálením vodojemu plným svěcené vody zlikvidující zombie. Pomocí skvělé kamery s různými obraz deformujícími předsádkami a křivými úhly dosáhl Leonard správně groteskní atmosféry blázince a výsledkem je béčkový horor, na který se dobře kouká i po letech.(17.6.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace