Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Rád bych věřil, že se Clooney inspiroval textem Kristin Thompsonové Estetika diskrepance a bylo by tudíž správné vnímat proměnlivost tónů jako znak formální bohatosti, nikoli tvůrčí bezradnosti. Skutečným dramatem filmu je souboj mezi úctou k aktivitám reálných Památkářů a obdivem k odlehčenějším ansámblovým válečným filmům (Velký útěk, Tucet špinavců). Na jednu stranu je zachována epizodická struktura knižní předlohy a její volné spojování kapitol dopisy, na stranu druhou Památkáři rozhodně nechtějí být věcným, na fakta soustředěným dokudramatem. Rádi by taky vzdali hold skupině mužů a ženě, kteří se zasloužili o zachování unikátních artefaktů pro budoucí generace. Každý ze zúčastněných proto dostal svou Scénu (nebo dvě). Tyto scény ovšem vždy doplní informace do některého z mikropříběhů, který buď nikam nevede a chybí mu uspokojivé zakončení (milostný románek), nebo je zakončen příliš zbrkle a zneužit k útoku na divákovy emoce (Jeffriesovo znovu-nabytí ztracené sebeúcty). Film by se potřeboval rozhodnout, zda mu víc záleží na památkách, nebo na památkářích, protože o obojím na ploše dvou hodin nedokáže pojednat způsobem, který by nepůsobil zkratkovitě. Současně nedokáže využít pro účely vyprávění ty scény, které pateticky sdělují vznešené myšlenky a budou nutně tím otravnější, čím je vám protivnější americký patriotismus. Absence (či přinejmenším neujasněnost) pevného jádra vede k rozdrolení vyprávění do příhod. Ty občas fungují samy o sobě (mina, většina groteskních etud s Murrayem a Balabanem), ale nezapadají do nějaké většího celku se zřetelným směrem a tónem. Jejich střídání sice má jistou logiku (sestavení týmu a rozdělení úloh po patnácti minutách, po půlhodině se tým rozdělí, přibližně po hodině zase spojí, aby se pak každá ze dvojic znovu vydala vlastní cestou), s žádným hrdinou na každý pád nestrávíme dost času, abych nás jeho osobní příběh dokázal vtáhnout. Ani získání Gentského oltáře a Madony z Brugg nelze označit za cíl, k němuž by dění soustředěně směřovalo. Památkáři postupně nezískávají indicie, vlastně ani není vyvoláván dojem, že by je kdovíjak tlačil čas (s výjimkou uměle dramatizovaného finále, kdy musí být rychlejší než karikatura ruského pohlavára), prostě se k oběma úlovkům v potřebný čas (tj. na konci filmu) dostanou. Částečně díky náhodě (příhoda se zubařem se ovšem skutečně udála), částečně díky tomu, že jim vojáci prostřílejí cestu. Ve výsledku mne díky skvělým hercům, kteří si své role očividně užívali, sem tam pobavila nějaká scéna, ovšem film jako takový mou pozornost dlouhodobě udržet nedokázal. Zároveň mne ale neurážel. Památkáři sice neví, co chtějí a historii zjednodušují na boj dobra se zlem, ale nejsou hloupí ani laciní (produkčními hodnotami). Clooney jako režisér i jako scenárista možná prohrál, ale prozatím si ještě dokázal zachovat důstojnost. 60%(28.2.2014)

  • genetique
    ***

    Námet mal ponúknuť vo vojenskej tématike konečne niečo nové a osviežujúce a nápad natočiť film z pohľadu milovníkov umenia mohol byť veľkou bombou. Clooneyho réžia sa zdala byť dobrou voľbou, tentokrát však mohol ostať skôr pred kamerou. Znova ma jeho réžia uistila v tom, že miešať komédiu s vážnymi žánrami je pre Clooneyho príliš veľké sústo. Spojenie komédie s tak serióznym príbehom a tak dokonalým hereckým potenciálom mohol atakovať početné filmové ocenenia, to by však musela chémia medzi žánrami fungovať. Prvky komédie vôbec nezapadajú do celého príbehu a dokonca aj celý príbeh nezapadá do konceptu, aký som si predstavoval. Film ako celok pôsobí ako akýsi zlepenec niekoľkých minipríbehov, miestami vtipný, inokedy trpký, každopádne však zaujímavý, prekvapivý, dobre zahraný a určite nie nudiaci. Škoda, že sa nepodarilo uchopiť túto komplikovanú látku s väčším nadhľadom, tí kultúrni hrdinovia si to určite zaslúžili a majú môj obdiv a poctu. 65%.(14.5.2014)

  • salahadin
    *

    Když natočíte zábavnou pitomost, je to OK. Když natočíte nudnou pitomost, je to facku. Clooney by těch facek schytal několik, protože nedokázal vytvořit ani dramatickou linii, ani odlehčenou a že to nemělo hlavu ani patu, o tom nemluvím. Zachránit nezměrnou hodnotu je velký čin, škoda, že to dnes lidé tak nevnímají. Tou hodnotou může být totiž jak Michelangelova Madona, tak klasicistní okno. Velmi, velmi špatný film.(26.11.2015)

  • ORIN
    ****

    Památkáři jsou zvláštně nevyrovnaným filmem, neobvykle poskládaným a odvyprávěným. Citelná roztříštěnost není pro Clooneyho jako auteura (režiséra a scénáristu) příliš obvyklá, aktuální novinku považuji za jeho nejslabší režisérský počin, ačkoliv ve světle ostatní hollywoodské produkce stále stojí nad jejím průměrem. Naštěstí pocit rozpačitosti, který se zcela jistě v první polovině filmu dostaví, střídá o to lepší v polovině druhé a v závěru.(10.5.2014)

  • CrypzzXD
    **

    Místo toho aby Clooney natočil solidní drama nebo komedii, tak se nám pokouší předhodit oboje v jednom. Žánrově je to velice nevyvážené a místy nepříjemně otravné. Nebudu zapírat , že jsem se párkrát pobavil ("Hail Hitler!" :-D), ale stavět proti sobě humor a chvíle pokoušející se diváka rozbrečet se tentokrát nevyplatilo. Výteční herci se pokoušeli zachránit co se dalo, nakonec toho ale moc nezmohli. 40%(9.4.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace