Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madsbender
    ****

    The Monuments Men. Film, ktorý všetko podriadil svojej moderne natočenej retro štylizácii natoľko, až sa pre mnohých stal neznesiteľným. Pritom paradoxne práve jeho dejová konštrukcia a štruktúra rozprávania ho definuje a vymedzuje voči nemiestnym trendom súčasného Hollywoodu (podobne ako to robil Good Night, and Good Luck.). Kríženie týchto postupov, teda okúzľujúceho nostalgického návratu nenáročných vojnových klasík 50. a 60. rokov, ktoré po celý čas film pripomína a zároveň hlavne po formálnej stránke využívajúci všetkých dostupných možností modernej kinematografie (avšak bez zbytočného pozlátka), môže miestami pri svojej nenútenej rozpustilosti v rozprávaní príbehu mierne nasilu, či dokonca umelo. Práve preto by ste tu márne hľadali akýkoľvek žáner idúci do hĺbky, nech už je to dráma alebo komédia, oboje je zastúpené len veľmi nezreteľne, a to sa pre mnohých stáva problémom. Nakoniec teda pre bežného diváka vyvstáva otázka motivácie resp. dôvodu, pre ktorý by mal film dopozerať. A svojim spôsobom má pravdu - pre Monuments Men v zásade nie je príbeh dôležitý o nič viac, než práca so žánrami. Je to jednoduchý a nenáročný film v tradícii americkej vojnovej kinematografie 60. rokov, keď na plátne nedbalo a roztomilo vypúšťali hlášky John Wayne či Henry Fonda. A práve Henryho Fondu v najlepších rokoch mi Clooney svojou spravodlivou a rozumnou vodcovskou postavou, urputne brániacou posledné hodnoty (umenie ako základy modernej spoločnosti je s najvyššou pravdepodobnosťou zrkadlením jeho vlastného názoru) vo víchre vojny, pripomínal. A Bill Murray je nový Robert Mitchum, to mi nikto nevyhovorí. Tento Clooneyh počin má mnoho chybičiek na kráse (nudnosť ako subjektívny činiteľ ovplyvnený čiastočne aj neznalosťou vývoja žánru medzi ne rozhodne nerátam a ja som ju nezažíval) - ako som už povedal, celok je previazaný dosť násilným spôsobom, nič tu nevyniká nad ostatkom, čo robí film jednoliatym a nevýrazným, obsadenie trochu škrípe (Matt Damon) a ani Clooneyho voiceovery nemusia byť každému pochuti. Na druhú stranu to ani omylom nie je film hlúpy alebo nekvalitný. Musím súhlasiť s názorom, že vás film bude zaujímať o to viac, o čo je vám bližšia téma, ktorou sa zaoberá a čím viac o nej viete. To isté platí aj o vojnových klasikách. A v jednom musím súhlasiť s Douglasom - takýto film tu už dávno nebol a až teraz som zistil, ako mi to chýbalo. Tunajšie podhodnotenie je pochopiteľné, ale pri filme, ktorý ctí americkú tradíciu nemá názor skupiny česko-slovenských laických divákov a filmových fanúšikov veľkú váhu. 75%(6.8.2014)

  • Davies182
    *

    O filmu si povíme za chvilku, teď se ovšem budu jako již tradičně věnovat nevychovaným plantážníkům z ČSFD. Individua, která ve ztichlém sále pravidelně masírují obaly od chipsů/marshmallowů/Hariba, či se jako řehotající koně extrémně nahlas gebí každé potutelné scéně (zdravím ony dvě hýkající broskve), si totiž nezaslouží býti označována za filmového fanouška. Vážně nevím, co tu pohledáváte - filmové řemeslo možná oceníte, za Vaše chování však řada z Vás zasluhuje zalít do betonu. Nepíši pochopitelně o celém sále, a chválím všechny ukázněné vyznavače světové kinematografie, kteří jsou obeznámeni s dobrými mravy a ví, že kino není obývák... No teď už teda k tomu Clooneyho průseru, a bude to těžce subjektivní: nesnáším totiž muzea. Fakt nejvíc. Tohle pobíhání s kamerou po německých dolech, ze kterých si náckové udělali provizorní exhibiční síně, mě tak skoro zabilo. Doslova. Nejdelší film na světě! Světlý moment? Občas hudba a náběhy na epický scény, záhy pohřbené pod tunami prachu.(28.2.2014)

  • salahadin
    *

    Když natočíte zábavnou pitomost, je to OK. Když natočíte nudnou pitomost, je to facku. Clooney by těch facek schytal několik, protože nedokázal vytvořit ani dramatickou linii, ani odlehčenou a že to nemělo hlavu ani patu, o tom nemluvím. Zachránit nezměrnou hodnotu je velký čin, škoda, že to dnes lidé tak nevnímají. Tou hodnotou může být totiž jak Michelangelova Madona, tak klasicistní okno. Velmi, velmi špatný film.(26.11.2015)

  • Malarkey
    ***

    Škoda, že George Clooney si nestanovil, jestli z tohoto příběhu udělá komedii ve smyslu sedmé roty a nebo klasický válečný film se vším všudy. Se všemi těmi herci jako jsou Murray, Damon, Goodman, Dujardin nebo právě Clooney se přiklonil spíše k té komediální stránce, jenže když jsem pak film sledoval, skoro vůbec jsem se nezasmál. Na druhou stranu ani klasické válečné atmosféry jsem si pořádně neužil. Prostě je to takový svůj paskvil, který má od všeho trochu, ale dohromady nemá nic, což mě hrozně mrzí. Každopádně i přesto musím uznat, že se jedná o dobrý příběh a jak to tak bývá, tak i v něm se objeví pár naprosto skvělých scén. Třeba přestřelka, cigárko s náckem nebo návštěva u jednoho Němce, který má po obýváku rozvěšenou jednu "kopii" významných obrazů vedle druhé, rozhodně stáli za to. Nicméně, mrzí mě to, ale jako celek je film prostě průměr. Ono se těžko hodnotí více něco, co Vám místy připomíná M.A.S.H., ale všichni jsou tam až neuvěřitelně vážní.(15.6.2014)

  • kleopatra
    **

    Upřímný záměr Cloonymu neupírám, naopak chválím do nebes, tohle se vědět má a skutečně, když jsem viděla umělecké dílo, s kterým jsem někdy měla tu čest tváří v tvář, pohnulo mi to osrdím. Jestli na mě ale u sledování Památkářů dotírá francouzská Stepující stonožka jak vosa na bonbon, něco je špatně.(24.5.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace