Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Rád bych věřil, že se Clooney inspiroval textem Kristin Thompsonové Estetika diskrepance a bylo by tudíž správné vnímat proměnlivost tónů jako znak formální bohatosti, nikoli tvůrčí bezradnosti. Skutečným dramatem filmu je souboj mezi úctou k aktivitám reálných Památkářů a obdivem k odlehčenějším ansámblovým válečným filmům (Velký útěk, Tucet špinavců). Na jednu stranu je zachována epizodická struktura knižní předlohy a její volné spojování kapitol dopisy, na stranu druhou Památkáři rozhodně nechtějí být věcným, na fakta soustředěným dokudramatem. Rádi by taky vzdali hold skupině mužů a ženě, kteří se zasloužili o zachování unikátních artefaktů pro budoucí generace. Každý ze zúčastněných proto dostal svou Scénu (nebo dvě). Tyto scény ovšem vždy doplní informace do některého z mikropříběhů, který buď nikam nevede a chybí mu uspokojivé zakončení (milostný románek), nebo je zakončen příliš zbrkle a zneužit k útoku na divákovy emoce (Jeffriesovo znovu-nabytí ztracené sebeúcty). Film by se potřeboval rozhodnout, zda mu víc záleží na památkách, nebo na památkářích, protože o obojím na ploše dvou hodin nedokáže pojednat způsobem, který by nepůsobil zkratkovitě. Současně nedokáže využít pro účely vyprávění ty scény, které pateticky sdělují vznešené myšlenky a budou nutně tím otravnější, čím je vám protivnější americký patriotismus. Absence (či přinejmenším neujasněnost) pevného jádra vede k rozdrolení vyprávění do příhod. Ty občas fungují samy o sobě (mina, většina groteskních etud s Murrayem a Balabanem), ale nezapadají do nějaké většího celku se zřetelným směrem a tónem. Jejich střídání sice má jistou logiku (sestavení týmu a rozdělení úloh po patnácti minutách, po půlhodině se tým rozdělí, přibližně po hodině zase spojí, aby se pak každá ze dvojic znovu vydala vlastní cestou), s žádným hrdinou na každý pád nestrávíme dost času, abych nás jeho osobní příběh dokázal vtáhnout. Ani získání Gentského oltáře a Madony z Brugg nelze označit za cíl, k němuž by dění soustředěně směřovalo. Památkáři postupně nezískávají indicie, vlastně ani není vyvoláván dojem, že by je kdovíjak tlačil čas (s výjimkou uměle dramatizovaného finále, kdy musí být rychlejší než karikatura ruského pohlavára), prostě se k oběma úlovkům v potřebný čas (tj. na konci filmu) dostanou. Částečně díky náhodě (příhoda se zubařem se ovšem skutečně udála), částečně díky tomu, že jim vojáci prostřílejí cestu. Ve výsledku mne díky skvělým hercům, kteří si své role očividně užívali, sem tam pobavila nějaká scéna, ovšem film jako takový mou pozornost dlouhodobě udržet nedokázal. Zároveň mne ale neurážel. Památkáři sice neví, co chtějí a historii zjednodušují na boj dobra se zlem, ale nejsou hloupí ani laciní (produkčními hodnotami). Clooney jako režisér i jako scenárista možná prohrál, ale prozatím si ještě dokázal zachovat důstojnost. 60%(28.2.2014)

  • gogo76
    ***

    Prvé zmienky o príprave vojnového filmu s tak hviezdnym obsadením ma potešili, ale už prvý dostupný trailer skôr znechutil. Osobne nemám rád tieto humorne ladené príbehy v tak vážnych témach akou je vojna. Nájdu sa i úspešné a dobré filmy(Život je krásny), ale väčšinou ide o čisté komédie. G. Clooney kráča na hrane komédie a drámy tak neisto, že to nefunguje ani ako jedno ani druhé. Poniektoré krátke vtípky pobavia, ale na komédiu je to málo vtipné a na vážny vojnový film strašne naivné a nedotiahnuté. Partia Američanov kráča Normandiou i zasneženými Ardenami ako nôž maslom. Málo problémov, málo prekážok a kurevsky málo Nemcov. Netrú to i Rusom a ešte aj smrť jedného z dvojice, ktorí to neprežili je natočená s takým odľahčením, že som do poslednej sekundy neveril , že ho to strelné poranenie zabije. Film nemá ani jedinú napínavú scénu a ani hviezdy hollywodu výsledku nepomohli. Mohol s toho byť dobrý film, ale bohužiaľ nie je. Na pobyt v Normandii dosť nuda...Iba na jedno pozretie. Odporúčam radšej starší film Vlak. 60%.(27.9.2014)

  • CrypzzXD
    **

    Místo toho aby Clooney natočil solidní drama nebo komedii, tak se nám pokouší předhodit oboje v jednom. Žánrově je to velice nevyvážené a místy nepříjemně otravné. Nebudu zapírat , že jsem se párkrát pobavil ("Hail Hitler!" :-D), ale stavět proti sobě humor a chvíle pokoušející se diváka rozbrečet se tentokrát nevyplatilo. Výteční herci se pokoušeli zachránit co se dalo, nakonec toho ale moc nezmohli. 40%(9.4.2014)

  • larelay
    ****

    taka pekna, mila, miestami zabavna a vtipna rozpravocka na dobru noc s nazvom "Ako inteligentni milovnici umenia v dochodcovskom veku Hitlerovi kocura vytreli" :) ano, s historiou to ma pramalo spolocne, Clooney tu ukazuje vojnu ako nieco "cool a uplne v pohode", ale ja mu to nemam za zle. Naopak, ocenujem nadsazku a humor jemu vlastny, s ktorym sa tohto filmu zhostil.(15.1.2015)

  • D.Moore
    *****

    Naprosto úžasný film, v němž je všechno, kterému nemůžu nic vytknout a který chci jistojistě vidět znovu. George Clooney mě naposledy moc nenadchl Dny zrady a o to raději za Památkáře jsem. Výtečné obsazení (každý má nějakou svoji chvilku), skvěle sestavené dvojice (John Goodman a Jean Dujardin, Bill Murray a Bob Balaban obzvlášť), suchý humor, přiměřeně patosu, napětí, akce... Vynikající Desplatova hudba (stylový hlavní motiv jako z válečného filmu ze šedesátých let, zbytek hudby v duchu Williamsova Vojína Ryana či Giacchinova Medal of Honor), malebná retro kamera a velmi zajímavý a originální pohled na nacistickou zlovůlli optikou kurátorů, sochařů a malířů. Co chtít víc? Nic. Samozřejmě pokud někdo očekával cosi jako Hanebné pancharty 2, musí být zákonitě zklamán - a dobře mu tak!(14.3.2014)

  • - V jedné scéně je postava, kterou hraje Matt Damon, bez uniformy v košili s krátkým rukávem. Během druhé světové války museli všichni členové armády nosit uniformu za všech okolností. I v právě osvobozené Paříži, která i po osvobození byla považována za bojovou zónu. (Hal_Moore)

  • - Do hlavní role byl původně obsazen Daniel Craig, ale kvůli velkému vytížení musel odmítnout. Místo něj získal roli Matt Damon. (Cheeker)

  • - Vo filme zaznie aj to, že okolie lomu pri Altaussee patrilo do sovietskej okupačnej zóny. V skutočnosti by však spojenecké jednotky túto oblasť opustiť nemuseli, pretože patrila do sféry vplyvu USA. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace