Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Velká část filmu se odehrává v nákupním centru v čase Vánoc. Prolnou se tu příběhy čtyř přátel, kteří zde pracují. Jedním je optik Tomáš (Richard Krajčo). Vystudovaný oční lékař má rád volnost a ženy, žije v obytném přívěsu na poli nedaleko obchodního centra, kde se prohání jeho kůň. Hezká Nina (Vica Kerekes) balí dárky ve stánku a provokuje výstředním oblékáním i přidrzlou otevřeností. Jejím krédem je nemilovat, aby nemohla být zraňována. Ráďa (David Novotný), nejstarší z přátel, pracuje v supermarketu jako manažer prodeje a bydlí s početnou rodinou v malém bytě. I když ji má rád, někdy by nejradši od toho chaosu utekl někam daleko.Zajíc (Jakub Prachař),čerstvě vystudovaný herec, marně obchází castingy a vlastně málokdo ví, jak se doopravdy jmenuje. Všichni ho vnímají v kostýmu ušáka, který rozdává dětem balonky. Každý z našich přátel má své touhy a sny a právě Vánoce jsou časem, kdy se mohou plnit. Dejme šanci zázrakům! Copak se pohádky nemohou žít? (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (494)

POMO 

všechny recenze uživatele

Ku Krídlam Vianoc nesmiete pristupovať s rozumom. Je to melancholická, snová rozprávka so sympatickými postavami, zmietanými ľudskými slabinami a slabosťami. Jej hrdinovia tápu hľadaním niečoho, čo buď nepotrebujú, alebo to majú pred nosom, len o tom ešte nevedia. A ten song je pre ňu ako stvorený. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Obzvlášť smutné na tom je, že Karin Babinská nepochybně umí točit. Dokázala vymyslet i postavy a rozjet zápletku. Jen už nepřišla na to, co si s tím vším počít. Takže pokud nejste fanynky / fanoušci Richarda / Vicy, tak se záhy začnete nudit. Vánoční romance totiž najede na očekávaná schémata a už u nich zůstane. Škoda. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Ona balí dárky, on pracuje v optice, ona je sarkastická pesimistka, on volnomyšlenkářský balič vdaných paniček. A teď do něj zřejmě vstoupilo něco nadpozemského. Jeho kolegové a přátelé řeší, zda je to nadpřirozený úkaz, nebo se prostě jenom zbláznil. Najednou si všichni něco přejí (ten pořádný úspěch v televizi nebo filmu, tamten víc životního prostoru, načež mu v autě zemře tchýně s tchánem). Do toho přicházejí další méně důležité postavy, ON se na NÍ začne koukat kapku jinak. A pak přijdou titulky. Kouzlo Vánoc v tom nevidím, křídla Vánoc odstřihla režisérka růžovými brýlemi. Ostatně se s postavami moc nenamáhá nic moc dělat. Prostě klade otázky, chce, abychom přemýšleli, ale právě tvůrci moc nedomýšleli, s čím vůbec přicházejí. Emocionální zákruty nefungují, herci nejsou špatní, ale že bych na někoho chtěl pochvalně ukázat prstem, tak to těžko (možná na Novotného). To, co filmaři naznačí, už v dalších desítkách minut zrovna dvakrát nezúročí. Podivný žánrový slepenec. Tři hvězdy s přivřenýma očima.. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Křídla Vánoc vyhlíží jako dílo talentovaného filmaře, který během několika let tvůrčí nečinnosti nashromáždil víc nápadů, než kolik jich plátno najednou unese. Bohužel se nechtěl jediného z nich vzdát a zřejmě nenašel nikoho, kdo by ho k tomu z nadřízené pozice vyzval. Což dovedlo veškerou jeho snahu k nevyhnutelné implozi. Vzniká paradoxní situace, kdy sice motivů dostáváme ke sledování opravdu mnoho, film působí přesto chudě. Protože jak jedna situace překřikuje druhou, k divákovi se dostane jen nesoustředěný šum, u kterého se tak dobře usíná. Režijní styl roztříštěnost jen potvrzuje. Pokud něco utkvěje v paměti, jsou to montáže. Ach, ty montáže! Velmi efektní způsob, jak dokázat, že umíte kompilovat hezké obrázky, ovšem nutnou nezbytností je objasnit smysl každé z nich, jinak se nepříjemně blížíte tvorbě celovečerního videoklipu. V Křídlech ve velmi nepravidelných intervalech přicházejí podobně vtíravě jako pěvecká vystoupení v muzikálech a málokdy chápeme, proč zde jsou a proč najednou po vypjatém momentu hraje zrovna tahle pohodová (povětšinou navíc velmi stereotypní) hudba a hrdinové skotačí jak na mejdanu. Karin Babinská hezké obrázky umí. Její velké detaily sice někdy působí poněkud tísnivě, ovšem to nemusí být považováno ani tak za chybu, jako spíš za navození nálady. Plně pracuje s obrazem a její výjevy nikdy nejsou prázdné, jak jsme u tuzemských produkcí zvyklí. Opět však většinou chybí jednotící prvek, směřování, motivace. Babinská nevychytala abstraktní, ale jistě snadno pochopitelný pojem "tón". Nahlas obdivuje Sofii Coppolu, přesto zřejmě zapomíná, že její filmy spojuje právě jednotný tón - jedna nálada, kterou ony snímky překlápějí na diváka. Banální, téměř vyprázdněná narace v nich teče jako pomalá řeka, jejíž proud časem své publikum strhne. Křídla tón nemají, přeskakují od jednoho k druhému, jsou nečitelná, emocionálně nesrozumitelná a nezastavující. Kdopak o svátcích klidu ocení tento vysilující maraton? 55 % ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Technicky docela fajn, ale podobnou náruč klišé a vylisovaných motivů aby jeden pohledal. Naprosto neoriginální film, ve kterém mi vadili andělé, oblečená a zmalovaná Vica, a postupné přibalování těch nejprofláklejších scenáristických kliček. Tři ze čtyř hlavních postav mají "rodinné" problémy. A Globusu se divím, v Penny marketu inspekce běžně loví myši, ale aby se našel kůň... Mariu Pavlovovou příště prosím svlíknout! ()

Galerie (30)

Zajímavosti (15)

  • Venkovní scény se točily při teplotě -18 °C. (jenik71)
  • Film se natáčel v Praze a v Liberci. (Busmart)
  • Filmovou hudbu nahráli pouze 4 lidé, a to Richard Krajčo, hudebník a producent Dalibor Cidlinský a kluci z kapely Nebe, tedy Petr Harazin a Štěpán Petrů. (harazin)

Reklama

Reklama