poster

Křídla Vánoc

  • slovenský

    Krídla Vianoc

  • anglický

    Wings of Christmas

Drama / Komedie

Česko, 2013, 110 min

  • T2
    *

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,799,000▐ snaha o niečo nové zaujímavejšie v Českej kinematografii, vychádza len zo začiatku potom sa to začne topiť v zbytočnej príbehovej vatovosti, slabom dôraze a myšlienke ktorá ostane len zľahka plávať niekde na povrchu, nemá to patričnú hĺbku a nakoniec najlepšie na filme ostáva ústredná pesnička /25%/(23.3.2014)

  • xxmartinxx
    ***

    Křídla Vánoc vyhlíží jako dílo talentovaného filmaře, který během několika let tvůrčí nečinnosti nashromáždil víc nápadů, než kolik jich plátno najednou unese. Bohužel se nechtěl jediného z nich vzdát a zřejmě nenašel nikoho, kdo by ho k tomu z nadřízené pozice vyzval. Což dovedlo veškerou jeho snahu k nevyhnutelné implozi. Vzniká paradoxní situace, kdy sice motivů dostáváme ke sledování opravdu mnoho, film působí přesto chudě. Protože jak jedna situace překřikuje druhou, k divákovi se dostane jen nesoustředěný šum, u kterého se tak dobře usíná. Režijní styl roztříštěnost jen potvrzuje. Pokud něco utkvěje v paměti, jsou to montáže. Ach, ty montáže! Velmi efektní způsob, jak dokázat, že umíte kompilovat hezké obrázky, ovšem nutnou nezbytností je objasnit smysl každé z nich, jinak se nepříjemně blížíte tvorbě celovečerního videoklipu. V Křídlech ve velmi nepravidelných intervalech přicházejí podobně vtíravě jako pěvecká vystoupení v muzikálech a málokdy chápeme, proč zde jsou a proč najednou po vypjatém momentu hraje zrovna tahle pohodová (povětšinou navíc velmi stereotypní) hudba a hrdinové skotačí jak na mejdanu. Karin Babinská hezké obrázky umí. Její velké detaily sice někdy působí poněkud tísnivě, ovšem to nemusí být považováno ani tak za chybu, jako spíš za navození nálady. Plně pracuje s obrazem a její výjevy nikdy nejsou prázdné, jak jsme u tuzemských produkcí zvyklí. Opět však většinou chybí jednotící prvek, směřování, motivace. Babinská nevychytala abstraktní, ale jistě snadno pochopitelný pojem "tón". Nahlas obdivuje Sofii Coppolu, přesto zřejmě zapomíná, že její filmy spojuje právě jednotný tón - jedna nálada, kterou ony snímky překlápějí na diváka. Banální, téměř vyprázdněná narace v nich teče jako pomalá řeka, jejíž proud časem své publikum strhne. Křídla tón nemají, přeskakují od jednoho k druhému, jsou nečitelná, emocionálně nesrozumitelná a nezastavující. Kdopak o svátcích klidu ocení tento vysilující maraton? 55 %(14.11.2013)

  • Djkoma
    *

    Někd se řeší, zda je kniha lepší než film. Jindy zda je trailer lepší než film. V tomhle případě říkám, že rádii proslavená titulní píseň Richarda Krajča s Klusem je výrazně lepší než tenhle rádobysentimentální snímek, tvářící se jako vánoční (?) pohádka (!) pro dospělé (?!). Zásadní problém mám s českými reáliemi (vím, nějak si ten film na sebe vydělat musel, příště info o PP, díky) a strašným castingem (Vica Kerekes jako balička dárků, co dává každému blbci z obchodáku? Krajčo s fetišem na okroužkované dámy?). Já tu nenašel ty emoce, ani sentiment, ketrý bych očekával, navíc tak "mrtvé" postavy bez vývoje a smyslu...(21.12.2014)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • - Kůň hlavního hrdiny se jmenuje Rosie, v překladu "Růžena", ale na začátku filmu bylo zřetelně vidět, že se jedná o koně, a nikoli o klisnu. (rakovnik)

  • - Filmovou hudbu nahráli pouze 4 lidé, a to Richard Krajčo, hudebník a producent Dalibor Cidlinský a kluci z kapely Nebe, tedy Petr Harazin a Štěpán Petrů. (harazin)

  • - „Chcela som nakrútiť film, ktorý by v tejto pesimistickej dobe ľudí potešil a dal im nádej, že môžu pohnúť svojím životom a ovplyvniť jeho správny smer," vyjadrila sa režisérka a scenáristka Karin Babinská. (kacer4)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace