Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ten večer se malému Kevinovi jeho skříň na šaty nezdála. Ozval se prapodivný rachot a následně z ní vyběhnul kůň, na kterém seděl jezdec v brnění. Když se Kevin probral z leknutí a vystrčil hlavu zpod peřiny, tak byl jezdec pryč a pokoj byl úplně normální. Stejně mu to nedalo a druhý večer si přichystal baterku a foťák. Už téměř spal, když se mu ze skříně vyhrunulo do pokoje šest malých trpaslíků, kteří ukradli Nejvyšší bytosti Mapu, podle níž se dá cestovat v čase. Chtě nechtě se Kevin stává účastníkem jejich výpravy, po jejímž skončení by se ze šesti malých trpaslíků měla stát legendární loupežnická banda. A nebo ne, když by se jim podařilo okrást Napoleona nebo mykénského krále Agamemnona? O mapu však má zájem i samotný představitel Zla, který touží zničit svět a Nejvyšší bytost ji chce taky vrátit zpět. Teď je na Kevinovi a jeho (stejně vysokých) společnících, jak se s nastalou situací dokáží vypořádat. (Isherwood)

(více)

Recenze (148)

Lima 

všechny recenze uživatele

Dvě hodiny klukovské fantazie velkého kluka Terryho Gilliama. Terry hýří nápady, jako to dovede málokdo a přitom do toho přidává i svůj nezaměnitelný humor. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Bohužel po dlouhém shánění tohohle filmu se mi podařilo vidět verzi s naprosto příšerným českým dabingem, před kterým varuju všechny soudné diváky. Ale ani ten mi nedokázal zkazit tuhle skvělou fantazii Terryho Gilliama s tím nejlepším Robinem Hoodem, Agamemnonem a hlavně bohem, jaké jsme kdy na filmovém plátně mohli vidět. Navíc potěší tradičně působivým vizuálním pojetím (temná věž na konci by klidně mohla "hrát" bez studu i v Pánovi Prstenů) a hudbou z pera Trevora Jonese a na konci i George Harrisona. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Naprosto typickej Terry Gilliam. Nikdo mu do toho nekecá a tak si tuhle moderní fantasy pohádku natáčí tak, jak se mu to zlíbí. Míchá fantasy svět s historií a moderní dobou. Do toho sype ten neuvěřitelně suchej britskej Monty Python humor a tím vším dělá radost jeho absolutním fanouškům. Já se mezi ně neřadím, ale uznávám, že takové filmy mají na světě mezi milovníky filmu svoje místo. Jenom já ty jeho světy málokdy pochopím. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $5miliónovTržby USA $42,365,581Tržby Celosvetovo $46,300,000║ Začiatok mi prišiel nejaký moc uvlečený bez smeru kam sa to má uberať... /35%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Tohle byl slušný úlet bláznivého muže z anglie Terryho Gilliame, kterého bych rád uctíval za tento snímek, ale on si to bohužel nezaslouží. Z putování časem, na které jsem se těšil, je nakonec jen ubohé běhání skrz časové díry a snaha útéct tomu Nejvyššímu. Jestli vás láká jméno Seana Conneryho rychle ho vypusťte z hlavy, protože Sean je ve filmu chabých 10 minut v roli Agamemnona. Při setkání s Robinem Hoodem je patrný zbytek MP humoru, který je lehce cítit v celém filmu. Terryho nápady a fantazie nemají hranice a Terry dokazuje jakým geniálním bláznem je. Film jistě padne do oka nejednomu jedinci, ale pro mě zůstane slabým odvarem toho co jsem čekal. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No co si budem povidat, Terry ma daleko lepsi filmy, uz kdyz jsem tohle videl poprve, tak me to buhvijak neoslnilo, ted po druhym skouknuti jsem se sice bavil vic, ale zadna super jizda se nekona. Cely to vlastne stoji na Gilliamovi, jednak jeho atmosfericky rezii, kdy dokaze i z mala udelat atmosferickou, napinavou, pripadne docela temnou scenu a i kdyz je film komedie, pusobi to taky jako vcelku temny fantasy. A taky na Gilliamovo fantazii, takze tu je spousta paradnich forku, napadu a scenek. Nektery historicky obdobi jsou vyuzity vic, nektery min, takze se najdou i hluchy mista, ale obsadit do hlavnich roli particku trpasliku byl paradni napad, kdyby tam takle pobihala banda vysokejch frajirku, tak by to rozhodne takle nefungovalo. Triky uz jsou dneska sice zastaraly, ale diky perfektni praci s kamerou nepusobi nijak rusive. Z vedlejsich postav me mile prekvapil spickovej Ian Holm v roli Napoleona, Connery jako kral Agamemnon, uchylackej Cleese jako Robin Hood davajici vzpomenou na Monty Pythony a Palin jako ani nevim co, ale snazici se vzdy sbalit nejakou vyjukanou pipinu, kera se ho dotazuje, jestli uz nema v gatich ten problem. Takze rozhodne povedeny fantasy s paradnim obsazenim a skvele natoceny, ale jak rikam, ja z toho nijak zvlast hotovej nejsem a Gilliam ma lepsi kousky. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Tahle komediální fantasy se Terrymu Gilliamovi povedla o něco lépe, než pozdější 'Dobrodružství barona Prášila'. Je to milý, zábavný britský film s hvězdami v malých rolích. John Cleese hraje Robina Hooda, Sean Connery Agamemnóna, Ian Holm Napoleona, David Warner Zlo, Katherine Helmondová tichou manželku lidožravého monstra, Michael Palin (spoluautor scénáře) dvě roztomilé miniroličky a Shelley Duvallová jeho partnerku. Kdo ovšem skutečně stojí za to, je Ralph Richardson na konci filmu. Hraje toho nejoriginálnějšího Boha, jakého jsem kdy ve filmu viděl. Ale musím vás, jako již několikrát, varovat před českým dabingem, který je v případě tohoto filmu nevídaně odfláknutý. Radši si půjčte DVD, jestli na něm ten film vyšel. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden ze 200 nejlepších sci-fi filmů - 200 Greatest Sci-Fi Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Ač dílo slavného Terry Gilliama, tak bylo bohužel určeno buď asi hlavně pro děti, nebo jsem ho nepochopil. Vstup dobrodružství na scénu byl sice dramatický a svérázný, výprava dobrá, ale jinak mne infantilní výprava malého kluka a šesti trpajzlíků do historie tedy nechala hodně chladným. A po pár desitkách minut přehrávání zchladlo i vypnuté DVD-čko... Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=E4vQ6y5gyoM ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Obvykle nemám nic proti tomu zahrát si s králem Agamemnonem skořápky, podělit se o lup s úslužným Robinem Hoodem a ani účast při přeměně Titanicu v ponorku mi nečiní větších potíží, ale já jsem se u toho zoufale nudil a to se neodpouští. Prostě se těmi očekávanými montypythonovskými šprýmy příliš šetřilo a já na oplátku poněkud pošetřím s hvězdami pro snímky, které přímočařeji zaútočí na mou bránici. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Jak si Terry Gilliam představuje rodinný film? No rozhodně jinak než já... Teda podku to měl bejt rodinný film, alemísty to tak vyloženě vypadalo. Každopádně - z mého pohledu velice nešikovně míchá až Arabelovskou střelenost se střeleností Gilliamovskou a bez jasnějšího klíče prokladá infantilní momenty s momenty naprosto dospělými, nekorektními a čas od času Gilliamovskými (až Pythonovskými - viz. podivná televizní soutěž). Výsledný tvar ale nedrží pohromadě, není zábavný a místy spíše otravný (ač uznávám, že dabing taky hodně zabíjí). V podstatě jediným plusem je tak Sean Connery jako král Agamemnón.. Protože Connery prostě neumí být špatný. Gilliam bohužel opět (po Krajině přílivu, kterou jsem viděl dřív) dokazuje, že ano.. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Fascinující fantazie. Absurdnost Banditů nemusí vyhovovat úplně každému, ale v případě naladění na gilliamovskou vlnu by podle mého měla být zábava zaručena. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Terry Gilliam je známý hračička a tvůrce s vytříbenou výtvarným cítěním. Jeho filmy jsou jak po té silné, tak po slabé stránce podobné tvorbě Jeana Pierra Jeuneta, tzn. spíš slabší dějem, ale silné atmosférou a už zmíněnou výtvarnou stránkou. Nejinak je tomu v případě Zlodějů času, kde Gilliam plnými hrstmi rozhazuje nejrůznější scénické nápady a výtvarné prvky, aby je pohříchu většinou nedokázal náležitě využít, takže jejich potenciál jde často do ztracena. Gilliamova fantazie je bezbřehá, takže na plátno přivádí tu bandu chamtivých trpaslíků, tu středověké rytíře, jindy zamindrákovaného Napoleona, vládce říše zla nebo samotného Boha. V jeho snímku se objevují klasické montypythonovské absurdní motivy, suchý anglický humor s řadou hlášek i svérázné groteskní pojetí režisérových postav. Z jeho pekelníka přes zlobu, kterou vyjadřuje pomalu v každé větě, a hrozivý kukuč nejde skutečný strach a jeho Bůh má opravdu zvláštní chování i vzhled, takže jde patrně o nejšílenější zpodobnění vládce nebes a stvořitele, jakého kdy filmař použil. Film přináší spoustu zábavných momentů, ale jako celek je poněkud nesourodý, je to jako sto let stará mašina v technickém muzeu, kde návštěvník může obdivovat půvabné tvary soustrojí, jeho pěkně natřenou fasádu, ale kdyby se ji pokusil zprovoznit, zjistil by, že ve zrezivělých převodech to pěkně střípe a stroj už dávno nemá tah. Chtělo to víc zapracovat na scénáři, ale i tak jde o poctivou gilliamovskou lehce surrealistickou podívanou. Celkový dojem: 80 %. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Gilliamove filmy budú vždy synonymom nevídaných tvorivých nápadov, jedinečnej originality a unikátnej fantázie. Aj tento film potvrdil plné nasadenie všetkých týchto aspektov a divák sa preto nestihne čudovať novým nápadom, či prekvapivým scénam. Trikový a fantazijný zásobník bol v tomto film takmer bezodný a plejáda známych hercov prekvapovala svojimi všetrannými rolami. Kde teda nastala chyba? Úskalia, na ktoré film narazil a nedokázal, alebo nechcel sa s nimi popasovať, boli príliš dlhá stopáž, rozťahaný a miestami dosť otravné a infantilné scény a ľutujem, že film nedokázal viac využiť sľubný potenciál po humornej stránke, ako aj potenciál celkový. Námet mal totiž skvelú pointu, záver bol zvládnutý s prehľadom, čo sa pri podobných fantasy zhlukoch často nevidí. Ale ja som sa bavil, trošku sa čudujem, že film je tak málo známy ako je. 70%. ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Příběh o moci představ a možném původu "zla" v našem světě, jehož fantasmagorická podoba je - podobně jako u Krajiny přílivu - plně podřízena optice ústředního dětského hrdiny, který rád fantazíruje, miluje a zná staré příběhy a jejich hrdiny. Kevin (jak zní jeho jméno) ve svých zhmotněných snech a představách objeví nouzový východ z nepříznivé rodinné „reality“. Jeho rodiče mu totiž doslova ukradla moderní technologie zjednodušující život - tráví apatické večery u hloupých televizních soutěží, nejsou schopni svému synovi naslouchat a debatují pouze o nejnovějších domácích spotřebičích a banalitách. Jednoho večera - jako předzvěst budoucího dobrodružství - vyrazí na (snícího?) Kevina z jeho vlastní skříně středověký rytíř na koni. Fascinován tímto zážitkem se Kevin následující den vybaví polaroidem a co nejdříve se uloží ke spánku. Skříň tentokrát vyvrhne skupinu trpaslíků s tajemnou mapou, kterou ukradli ještě tajemnějšímu Vševědoucímu. S tou se mohou orientovat v časoprostorových trhlinách a jimi procházet do různých období lidských dějin (resp. do jejich zjednodušených, pohádkových podob založených na dětských stereotypech a míšení faktů s mytickým). Zpočátku je konečný cíl dobrodružství, resp. možné vyústění zápletky nejasné. Trpaslíci se ženou pouze za vlastním obohacením a Kevin, který se k nim náhodou přidal, je chtě-nechtě vláčen časem s nimi, přičemž jsou bez ustání pronásledování původním majitelem mapy. Postupem "času" však dostává zápletka ucelenější podoby a smysl celého putování je konkretizován. Na scéně se totiž objeví zosobněné Zlo (notně stařecké), které není ničím jiným než synekdochickým a zrcadlovým obrazem zla ze "skutečného" světa, jak jej chápe Kevin. Právě od této chvíle již není pochyb o tom, že celá zřeštěná štrapáce je reflexí jak chlapcových niterných (abstraktních) obav a tužeb, tak i reálných obrazů, které mají původ v jeho každodenním životě - tedy obecného přediva snů. Gilliam průniky představivosti do reality podává velmi rozostřeným způsobem, takže je možné spekulovat o tom, zda mezi oběma světy existuje definovatelná dělící čára. Tento velmi "asijský" způsob smýšlení (realita není striktně oddělována od iracionálního a naopak) se ostatně prolíná celou jeho tvorbou. Kardinálně problematickou otázkou, která se jako Damoklův meč vznáší nad celým filmem, však zůstává, zda oním explicitním konfliktem s technologií nelze film vykládat jako zarytě technofobní. I na tuto domněnku má ale Gilliam - minimálně do úrovně fabule - neprůstřelné alibi. Celý příběh, jak už jsem nepřímo poznamenal, je koneckonců zveličen dětskými očima... Proč ale pouze tři hvězdičky? Zloději času doplácejí na epizodičnost, která rozbíjí strukturu celého díla. Tu lze chápat jako jasný přežitek z „montypytonovských“ skečů. Je ale poněkud smutné, že zrovna přímé průniky milované absurdní komiky (společné scény Shelley Duvall a Michaela Palina a hoodovské cameo Johna Cleese) působí proti křečovitému zbytku dojmem jako by pocházely z jiného světa (času). Zloději času jsou tak trochu nesourodý mišmaš, který je sice posvěcen mnoha závažnými tématy (ztráta komunikace, eskapismus...) a nečekaně vybízí diváka k hlubšímu zamyšlení, ale pranic to nemění na tom, že společně s Kletbou bří Grimmů zastupují nejméně povedený Gilliamův film. () (méně) (více)

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Ke konci už Terry Gilliam to svoje fantazírování přece jen přestřelil a vypadalo to, jakoby pejsek s kočičkou kuchtili dort. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

V kontextu celkové dosavadní tvorby Terryho Gilliama jde o slabší film, nedotažený snad po všech možných stránkách. Pochopitelně byl přizpůsoben tak, aby hlavní myšlenku chápaly děti a zároveň se u toho dobrodružství napříč časem pobavily. Vidět film před 20 lety, nejspíš by se mi moc líbil, ovšem jako dospělá jsem čekala více humoru, více myšlenek, více absurdna a méně naivity. Jde více méně o nesouvislý sled střelených scének. Zakomplexovaný Napoleon potěšil, přiteplalý Robin Hood by zasloužil více prostoru i vtipnosti, s Seanem Connerym byla nuda, Zlo bylo krásně zlé a Stvořitel v některých ohledech mile překvapil. Trpaslíci byli střídavě roztomilí a nesnesitelní (jejich neustálé povykování jeden přes druhého lezlo na nervy a zajímalo by mě, zda i v originálním znění měli někteří tak buzerantské hlásky). Chlapec v hlavní roli byl poměrně sympatický typ, ale herec slaboučký. Efekty jsou poplatné době vzniku, nad těmi lze samozřejmě přivřít oči. Jaká hudba film doprovázela si nedokážu vybavit, každopádně tedy nerušila:-). A režie? Poznáme Terryho Gilliama a jeho typicky ulítlý styl, ale není to úplně to pravé ořechové. Malinko zklamání, přesto lehký nadprůměr. 59% ()

kinej 

všechny recenze uživatele

No, ač mám Gilliama moc rád, tak tento film mě krom vizuálního pojetí moc neoslovil. Tetno snímek beru jako takový trénink, aby mohl poté natočit takovou nádhernou extázi, jako je Brazil. Co zde vyniká jsou kostýmy a masky, potěší přítomnost Pythonů, či Holma a Conneryho, ale děj je jen tak poslepován z několika scének, které spolu sice jakž takž drží, ale film působí tak nějak bezduše. Moc se mi líbil úvod filmu, kde Gilliam bizarním způsobem vykreslil teleshoping. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Na dobrodružnú fantasy málo dobrodružné a napínavé, na komédiu pramálo vtipné. Gilliam sa asi len hľadal, lebo film pôsobí dosť rozpačitým dojmom. Veľkou slabinou sú aj slabo využití herci (Cleese, Palin, či Connery ... Kriste!). Ak sa polemizuje, že Gilliam má problémy zo zháňaním peňazí na svoje projekty, treba povedať jednu dôležitú vec: ja by som mu prachy na Time Bandits nedal. ()

Související novinky

Zemřel herec David Warner

Zemřel herec David Warner

25.07.2022

Nekorunovaný král filmových „záporáků“ a britský džentlmen s neuvěřitelně plodnou kariérou, která čítá na dvě sta třicet filmových a televizních rolí - těmito slovy by se dal představit David Warner,… (více)

Apple plánuje seriálové Zloděje času

Apple plánuje seriálové Zloděje času

30.07.2018

Apple ve spolupráci s Paramount Television a producentem Terrym Gilliamem (Muž, který zabil Dona Quijota, 12 opic) plánuje seriálovou verzi fantasy snímku Zloději času z roku 1981. Příběh sleduje… (více)

Zemřel Kenny Baker, R2-D2 ze Star Wars

Zemřel Kenny Baker, R2-D2 ze Star Wars

13.08.2016

Dva týdny před svými 82. narozeninami nás opustil představitel jednoho z nejznámějších filmových robotů. Kenny Baker si R2-D2 zahrál v prvních šesti epizodách Star Wars a u sedmé zastával pozici… (více)

Cestujeme v čase... zase?!

Cestujeme v čase... zase?!

31.10.2006

Remake. Slovo, které posledních pár let vyvolává nepříjemné chvění v žaludku a slabší migrénu téměř u každého filmového fanouška. A ještě aby ne! Na tento zhoubný nádor zemřelo již několik dobrých… (více)

Reklama

Reklama