Komentáře uživatelů k filmu (153)

  • Gemini
    **

    Dokonale bezobsažný řekl bych dekorativní film - všichni jsou přesně takoví jako byste je vystřihli z papíru, a všichni bez rozdílu se chovají jako nány nebo jako idioti a nikdo s ničím nic nedělá, jen se tak pohybuje ve své existenci, která nemá jasné motivace, směřování, prostě nic. A pokud se bude někdo snažit namluvit vám, že je to hluboká výpověď současného superautora o vyprázdněnosti našeho žití a neschopnosti řešit problémy, nebo našeho dobrovolného vláčení konzumem a pozlátkem (což symbolizuje ta obchodní galerie - BTW schválně mi dejte tip na architektonicky zajímavější a nepotřebnou starou zástavbu líp využívající obchodní centrum než je právě brněnská Vaňkovka), doporučoval bych vám zeptat se, co bylo symbolického na ztracené a nehledané čivavě, na z absolutně neznámého a z ničeho nijak patrného důvodu "hrdinkou" prezentované nenávisti k matce (Dana Syslová), nebo na nikam nevedoucí lince s náckem a "anarchistou", který koupil za veškeré své úspory prsten slečně k prvnímu výročí, aby mu v poslední minutě snímku - ako vravia bratia Slováci - jeblo (navíc ta přítelkyně je v celém filmu skutečně jen jako dekorace s jedinou řečenou větou) a on začal něco, o čem zase nevíme proč by to hergot vůbec dělal, a ani jestli to mělo vůbec nějaké pokračování (které by na rozdíl od toho, co se dělo předtím, mohlo být konečně zajímavé). Ty "relativně samostatné příběhy" vlastně buď nejsou ani příběhy, nebo fungují tak, že se nemůžu zbavit dojmu, že žiju v nějakém úplně jiném vesmíru než jejich aktéři (za což jsem nesmírně rád), a nechápu, že to neviděli tvůrci Definice Lásky. Poslední záběr je vzhledem k předcházejícím 79 minutám naprosto mimózní WTF. Pokud to Viewegh opravdu takhle napsal, mohlo to snad na papíře fungovat (ale docela o tom pochybuju). Ale pokud to takhle předal jako hotový scénář, tak už by to opravdu neměl zkoušet znovu. Jen tak BTW ta definice lásky je v celém filmu jen jednou zmíněna a jeho 99% nedává absolutně tušit, že by v něm někde nějaká láska byla nebo že bychom ji měli vůbec hledat - jako jakási výpověď o podobách lásky tahle věc naprosto selhává (anebo možná říkám láska úplně jiným věcem). Škoda promrhaných hereckých výkonů, škoda peněz mimo jiné i z koncesionářských poplatků, a hlavně škoda toho času. Proto 40% - s tímhle hereckým materiálem vyprodukovat takovouhle smysl postrádající a nic nepřinášející podivnost, to by se mělo trestat - ale oni prostě opravdu hrají slušně. Jen tak nějak nemají co.(6.1.2013)

  • gouryella
    *

    Mam rad cesky film a i ten televizni obcas nabidne nadprumernou podivanou, ale tohle nema s filmem spolecneho ale vubec vubec nic......(7.1.2013)

  • Enšpígl
    **

    Především jde o to, že takhle by se nechoval ani zamilovanej pan Tau.(7.1.2013)

  • Radek99
    **

    Když se sterilita televizního filmu osudově potká s tvůrčí sterilitou slavného pana spisovatele, čerstvě tedy také televizního scénáristy, vznikne Definice lásky. Jeden pozitivní aspekt jsem ale přece jen našel - klavírní doprovod. Ten romantický motiv (i když tedy celkem dost povědomý) vůbec nebyl špatný... ,,Stáří je postupná ztráta všeho, co dává životu smysl."(6.1.2013)

  • igi B.
    *

    Já jen nechápu, proč tušašská čudlárna udělá ze sebezajímavějšího (...ne že by to byl zrovna tenhle případ, ale i tak, tak blbé to zase být nemuselo...) námětu >telenovelovou< srágoru. Vydržel jsem to celé, protože jsem prostě chtěl definovat ten průšvih, ale jinak zase marnost nad marnost a ztráta času. To je naprostá degenerace tvorby >televize veřejné služby< (ale vlastně i v podstatě celé filmové, protože z hoven biče neupleteš, že...) a vlastně je mi těch mlaďochů i trošku líto... Celý život v profesních sračkách, krom toho snadného živobytí parazitujícího na veřejných zdrojích - má to cenu děcka? Skopečka z kopečka a Fialové jalové mi už ani líto není, kdo chce na stará kolena kam... . . . Ubohost scénáristicky, vizuálně i herecky, jak jinak, že... °-/ - - - P.S. Výrobcům všešašskotelevizáckých sraček i zdejším adorantům těchto bych rád doporučil pro srovnání ke zhlédnutí jistý "televizní film" - viz http://www.csfd.cz/film/246087-grey-gardens/ . . . Howgh. - - - - - (Poprvé a naposledy viděno 6.1.2013 na definitivně marné >jebničce< , hodnocení /po konci vysílání!/ 99., komentář zde /po konci nasírání!/ jako devátý - 6.1.2012)(6.1.2013)

  • Gilmour93
    **

    Láska nehezká, co míří odnikud nikam a pointami jednotlivých mikropříběhů naznačuje, že učiteli kreativního psaní nejspíše spadla na hlavu kostka osudu. Jen se obávám, že u linie s mladíkem vybírajícím prsten pro svou milou to byla ta ze stropu hokejové Kajot arény..(10.2.2014)

  • Ainy
    ****

    Autor podle mne výborně vystihl jednotlivé povahy všech zúčastněných postav. Jejich psychiku a chování v různých životních situacích. Úžasně to všichni zahráli, proto hodnotim tento nespravedlivě podhodnoceny film svými 4 hvězdičkami.(6.1.2013)

  • castor
    ***

    Je jasné, že Viewegh by měl beze srandy uvažovat o změně profese. Na druhou stranu bych tenhle televizní projekt úplně nezavrhoval. I když nevím, zda je to zásluhou herců nebo režiséra, umně zahladit poměrně bezobsažný děj. Motivace postav jsou minimálně diskutabilní, leckteré scény postrádají smysl, podstatu. Je tu ale Barbora Poláková v roli rozmazleného pacienta, té patří ta dietní třetí hvězda!!(13.1.2013)

  • Silas
    **

    Takový český Atlas mraků...(6.1.2013)

  • Šakal
    *

    Pokud někdo, kdo napíše takovýto paskvil, přednáší na hodinách „kreativního psaní“, nemůže se člověk potom divit, proč se nám v současné době nedostává kvalitních scénáristů. M. Viewegh ušel (od Báječných let pod psa, Názorů na vraždu, Nápadů laskavého čtenáře...) skutečně dlouhou cestu a mě by pouze zajímalo, jestli tímto už skutečně dosáhl totálního dna a nadechne se opět ke „světlejším zítřkům“ nebo to bude mít pokračování. Chápu, že „jíst se musí“, ale pokud bude(te) chrlit v takovémto zběsilém tempu jednu knihu (scénář) za druhou(ým), těžko to bude dopadat jinak. Tomuto chybí vše. (Ironický) nadhled, lehkost, vtip, výpovědní hodnota (jako reflexi současné vyprázdněné společnosti to odmítám), skutečné postavy z masa a kostí a jejich vývoj a nikoliv figurky pohybující se po (Sebechlebského) šachovnici jak bezvládné mrtvoly.... Btw, ta * je za herecké výkony a říkám upřímně, bylo mi jich (všech) skutečně líto. Chtít hrát, ale nemít co. Co horšího může herce potkat?!(7.1.2013)

  • Deimos
    ****

    ***Celkem 85%***TV/// Obsazení 9/10 Děj 9/10 Hudba 8/10 Prostředí 7/10/// PLUS: velkou radost mi udělala dvojice Květa Fialová a Jan Skopeček, líbil se mi projev Norberta Lichého, rovněž potěšila Marie Doležalová a pro mě takový malý objev jménem Raego, jednotlivé příběhy jsou krásně napsané a dobře vypointované, herci hrají přirozeně, hudba je pěkná MÍNUS: klidně to mohlo být i delší a když se na to podíváme z jiného úhlu, není tu stěžejní příběh ani postavy, je to jen několik postav namícháno do jednoho filmu./// Shrnutí: Definice lásky ve mě zanechala velice příjemné pocity a v mnoha směrech se mi její klid, milá romantika a sympatičtí herci vryli hodně pod kůži a dlouho je z hlavy nevytěsním. Přál bych si víc takových povedených filmů./// PS: Začínám mít dojem že Viewegh je lepší scénárista než spisovatel, jen tak dál.(25.4.2013)

  • triatlet
    ***

    Tuším, že se jedná o první televizní počin "nejčtenějšího současného českého spisovatele". Tak si ještě před zhlédnutím dovolím citaci z článku "Dvě literární postavy a Michael Viewegh" od Jiřího Kratochvila - Respekt (27/1996): - reakce na knihu Účastníci zájezdu, dialog figur jménem Petrescu a Max - skrze první promlouval Kratochvil, skrze tu druhou se vciťoval do Viewegha. "A tak, Maxi, veden svými radary, cílevědomě pádlujete do věku videokultury, a mám vás snad přesvědčovat, že tam pádlujete hluboko pod laťkou svého talentu? (...) Vaše jedinečná schopnost lovit skutečnost do sítě jazyka se už začíná v Účastnících měnit na pečlivé animování a kolorování. A za chvíli už ztratíte zájem vegetovat ve stále se zužujícím prostoru literatury a ze spisovatele se stanete scénáristou a hvězdou videokultury. A nebo se mýlím?" ----------------------------------------------- Překvapivě vypointované. I když jsou příběhy zdánlivě banální, tak důrazem na lyričtější pasáže si udržují svou (možná až tajemnou) atmosféru. Navíc mě bavili herci. Závěrečná scéna s modelkou Monikou Bagárovou a Michaelem Vieweghem nepůsobila jako reklama, ale celkem přirozeně zapadla do příběhu. Příběh o Jakubovi publikován jako povídka Záhada v povídkovém souboru Schůzky s tajemstvím.(3.1.2013)

  • Slarque
    **

    Mozaika mnoha postav, z nichž některé jsou i zajímavé, a možná o každé z nich by se dal natočit dobrý film. Jenže takhle najednou na ploše osmdesáti minut na jejich osudy není čas. Takže si každý podle svého gusta nejpozději v polovině postavy rozdělí na ty, co ho zajímají, a ty, co ho od nich odvádějí. S celkem podle mne může být spokojený málokdo. Ale lepší, než kdyby z toho Viewegh udělal seriál na několik sezón.(8.1.2013)

  • ivishka
    **

    Kdybych měla vyjmenovat co je dle mého soudu na tomto snímku divného, tak bych nad tím strávila minimálně několik hodin. Podle mě je tento film až smutně nudný a nenavazuje ani trochu na takovou tu pověstnou vieweghovskou notu, která v sobě skrývá zvláštní to spisovatelovo kouzlo. Častokrát se stává, že to mají za vinu mizerné herecké výkony - ale zde tomu tak úplně není. Bohužel mě natolik nezaujal děj. Dívat se na Pavlu Ptáčkovou-Vitázkovou jak se peleší s nějakým motorkářem, potom na chlapce, který zbytečně vybírá celé dny prstýnek, na chlapa ve středním věku, který si neuvědomuje co má doma a kouká na hloupý billboard..... A tak bych mohla pokračovat. Jenže mě ani tak nezajímalo, že aktéři pocházejí z jiných sociálních skupin a že se navzájem nevědomky potkávají, ačkoliv o tom nemají ani tušení. Tato forma tu už párkrát byla a rozhodně nebyla tak mizerně sepsána. Tak tedy za mě horší průměr.(6.4.2014)

  • LoLaa
    **

    Kromě Účastníků zájezdu a Báječných let pod psa prostě filmy podle Viewegových knih nejsou nic moc... A čím dál horší, tohle se opravdu nepovedlo a je mi záhadou, jestli se dál budou prodávat Viewegovy knihy tak dobře jako dosud a i kdyby ne, už je to vlastně i herec, když si zde zahrál sám sebe! :D (ale význam jeho přítomnosti zde jsem nepochopila, tedy jestli to vůbec nějaký význam mělo, nooo...asi ne)... Jediné, co se mi docela líbilo byla role a herecký výkon Báry Polákové a doufám, že jsem ji neviděla naposled, snad bude častěji obsazována a i v lepších filmech.(8.1.2013)

  • Kimon
    **

    Jaká společnost, takové mezilidské vztahy jednotlivců. A ty se projevují samozřejmě i v partnerských svazcích. Ale o skutečnou obětavou, laskavou, milou lásku v tomto případě zdaleka nejde, s výjimkou té nejstarší generace. Proč? Inu, ... proto, že naše společnost je nemocná. To se povedlo autorům vyjádřit opravdu dobře. Alespoň si myslím, že o to jim šlo. Chlad, podvody, nevěra a neupřímnost ve vztahu mladých párů mi doslova zmrazovaly sklo TV obrazovky. Ještě že občas něžný, teplý vánek vztahu té nejstarší generace (Skopeček, Fialová) nedovolil mé obrazovce navěky zamrznout. Myšlenka porovnání vztahů a charakterů postav několika generací je jistě zajímavá, o to méně zajímavé bylo nezáživné a stejně chladné filmové zpracování tohoto tématu. Jak bylo vtipně a velmi moudře řečeno: "Stáří je postupná ztráta všeho, co dává životu smysl" a já bych dodal, že "Mládí bývá obrazem všeho, co se ve společnosti momentálně nachází".(7.1.2013)

  • Flego
    *

    Viewegh môže napísať aj železničný grafikón, niekto to určite natočí... Akási televízna láska nebeská bez vtipu, nápadu a romantiky. Hviezdička za peknú hudbu Jana Maxiána.(7.1.2013)

  • GeusX
    ***

    Všedně nevšední příběhy o podobenství lásky podle M.Viewegha (ten se v závěru filmu také mihnul). Třetí hvězda je za Barboru.(6.1.2013)

  • dopitak
    **

    Vitázek obsouložuje Vitázkovou, Norbert prasátko Lichý a posedlost bravíčkem, a několik dalších mini příběhů, které nejsou ani zajímavé, ani poučné, a slepit je dohromady prostředím Vaňkovky je snadnější než uplácat bábovičku z písku. Výsledek taky podle toho vypadá. V OC samozřejmě žádné podobné fitko není, točilo se ve Star Trac health club ve Spielberk office centru v Brně na Holandské 2/4. Body jsou jedině za vokatou Báru, která poprvé v něčem vypadá jako ženská. Maxiánovi se hudba, eufemisticky řečeno, moc nevyvedla.(7.1.2013)

  • RelaxMan
    **

    Ach jo, " Láska nebeská " po Česku. Tento film je jasným důkazem, že naši tu romantiku prostě točit fakt neumí. Michal Viewegh sice patří mezi naše Nej spisovatele, ale bohužel né všechno co napíše je prostě dobrý. Co se týče režie, kamery a herců, tak není moc co napsat. Ono jde spíš o to, že nebylo díky podprůměrnému scénáři moc co točit a hrát.(6.1.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8