poster

Fízlové, hajzlové

  • Česko

    Hovadný fízlové

    (festivalový název)
  • USA

    Wrong Cops

  • Slovensko

    Fízli!

Komedie / Krimi

USA, 2013, 83 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    odpad!

    S nevtipnými komediemi se roztrhl pytel a tak musím před tímto snímkem smeknout. Ve velké konkurenci je pro mne jasným vítězem. Nezasmál jsem se ani jednou a za třešničku na dortu považuji to, že mi za naprostou většinu postav bylo po celou dobu trapně. Velká gratulace panu režisérovi Dupieuxovi. Pokusím se zapamatovat si jeho jméno, abych se s jeho dalšími díly nikdy nesetkal a abych tak zabíjel čas poněkud humánněji.(1.3.2015)

  • FFilipCZ
    odpad!

    Naprosto zbytečný film s otřesným obsazením naprosto, neznámými a nesympatickými herci, bez pointy, rozumného děje a bez humoru. I want my 83 minutes back!(29.10.2015)

  • 6thSun
    ****

    Dupieuxovi se nějakým zázračným nebo hodně promyšleným způsobem daří balancovat na hranici trapna, aniž by ji významně překročil. Spíš ji využívá jako odrazový můstek pro povýšení svých zdánlivě suchých vtipů. Takže je to vlastně umění.(21.9.2014)

  • Psema
    ****

    Dupieux s každým filmem vybrušuje svůj svérázný styl a tentokrát už to bylo málem na plnou palbu. Chci víc a vím, že bych měl.(6.3.2014)

  • Madsbender
    *****

    "Los Angeles. Rok 16. Kriminalita klesla. Príliš. Policajti sú znudení. A naštvaní." - hlása v úvode Wrong Cops: Chapter 1. Nasleduje pár nesúvislých poznámok (potrebné niekedy prepracovať do riadneho komentára): V disciplíne karikovania americkej spoločnosti a kinematografie je francúzsky zmetek a l'intrus na pôde strýčka Sama, Quentin Dupieux alias Mr. Oizo mojim osobným favoritom. Jeho zverská parafráza na kultový postmoderný opus Pulp Fiction si berie na paškál opačnú stranu zákona - políciu. Pokým vo svojom meta-filmovom experimente Rubber balansoval na hrane nudy a jej košatej reflexie, udávanej prítomnosťou nudiacich sa divákov pozorujúcich senzačný príbeh, tentoraz zámerne tancuje okolo hraníc trápnosti a vulgárnej demencie. Figuratívnosť neokázalej estetiky absurdity, intertextuality a inšpirácie pokleslou campovou kinematografiou 70. a 80. rokov ilustruje ako obsadenie (Eric Roberts, Grace Zabriskie z filmov Davida Lyncha, Eric Wareheim a Marilyn Manson v zastúpení hudobného sveta), tak zámerne podradný treťotriedny vizuál a unylé tempo, vyvažované elektrizujúcou hudbou Mr. Oizo, ako i konkretizované odkazy (zrelé obdarené ženy cvičiace jogu, homosexuálny podtext, rozhovory o kvalitnej hudbe). Film navyše vďaka "zastaveniam" deja a prechodu k inej postave či (nerozlíšiteľným) využívaním a zapájaním diegetickej/nediegetickej hudby pripomína mixovanie na DJ pulte. Okrem toho je zaujímavý i z hľadiska uvedenia - na VOD platforme ho je možné zhliadnuť v podobe 8 epizód, ktoré predstavujú jednotlivé dni, už od roku 2012, do kín prišiel v celistvej podobe, ktorá medzi týmito epizódami kľučkuje, vracia sa k nim v retrospektíve či vynecháva určité scény a radikálne tak mení systém distribúcie informácií divákovi, až v roku 2014. 100%(3.2.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace