Režie:
James MangoldKamera:
Phedon PapamichaelHrají:
Matt Damon, Christian Bale, Jon Bernthal, Caitríona Balfe, Tracy Letts, Josh Lucas, Noah Jupe, Remo Girone, Ray McKinnon, JJ Feild, Corrado Invernizzi (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (CinemArt)
(více)Videa (21)
Recenze (1 052)
Le Mans '66 bych moc rád označil za obrovské letošní příjemné překvapení. Jenže to by byla hodně velká lež. Ne však proto, že by to byl špatný film, ale protože pro mě jeho vysoká kvalita vlastně žádným překvapením není. A tak po skvělých (a nikterak lživých) trailerech přichází po všech stránkách prvotřídní sportovní drama, jemuž v krasojízdě nebrání nic zásadního. Máme tu skutečnými událostmi inspirovaný příběh, jenž je sám o sobě dostatečně zajímavý a poutavý na to, aby dokázal zapůsobit i v rámci slabší realizace. Ta zde ovšem nepřipadá v úvahu, protože všichni tvůrci režijně velmi schopným Jamesem Mangoldem počínaje a herci v čele s bezvadně se doplňujícím duem Matt Damon - Christian Bale konče tady zařadili nejvyšší rychlostní stupeň a jedou celých 150 minut (!) až na doraz. Díky tomu Le Mans '66 dokáže divákům parádně prodat nejen strhující scény závodů, ale i veškeré řešené konflikty (osobní i pracovní). Pro fandy závodnických snímků samozřejmě naprostá povinnost a patrně největší filmová událost od (srovnatelně dobrých) Rivalů. 85 % ()
Nikdy som nebol magor do áut, beriem ich úplne normálne ako prostriedok , ktorý ma odvezie z bodu A do bodu B. Nepadám do bezvedomia pri pohľade na nablýskané a rýchle autá, ale film, ktorý nielen o autách natočí J. Mangold si určite nenechajte ujsť. Na Mangoldove Walk the line nedám dopustiť a veril som, že do podobných kvalít by mohol dotiahnuť aj tento film. Dvojica Damon-Bale si výborne sadla, Bale ťaží o čosi viac zo svojej nepredvídateľnej povahy, ale Damon šľape takmer rovnako bravúrne tesne za ním. Film má aj 2 a pol hodiny o čom rozprávať a Mangold to dáva v prepychovej kvalite. Závody majú iskru a na svoje si prídu nielen automaniaci ale aj tí , ktorí hľadajú niečo viac. Nepoznal som históriu Fordu ani Ferrari, ale teraz som o niečo múdrejší. Teším sa na uhd disk v plnej kvalite. 80%. ()
„Neboj sa, máme spätné zrkadlo.“ Nezaujímajú ma filmy z automobilového prostredia, ale na rozdiel od Rivalov ma toto bavilo. Určite i kvôli tomu, že vzťah dvoch hlavných postáv je úplne iný, lebo nejde o súperov, ale naopak o spojencov a, prečo to nepovedať, priateľov. Herci do toho šli naplno, expert na žuvačky Matt Damon dostal predsa len lepšiu rolu, ale Bale zas divácky atraktívnejšiu. Aj vedľajšie postavy sú dobré (kolegovia mechanici, manželka). Ale je to zbytočne dlhé, občas to vypadáva z tempa, pretekárske scény ma nestrhli a zákulisné ťahanice tiež nie (hoci paradoxne tvorili chrbticu rozprávania). 3,5* ()
Nejsem žádný automobilový nadšenec a přesto tento film považuji za bezchybný a váhám proto zda dílo nepřidat do své desítky top filmů. Stejně jako dokonalé auto, je i tento film tvořen jen z těch nejkvalitnějších součástek. A to od těch, které zaregistrujete ihned jako je skvělá kamera a hvězdné obsazení, až po ty nenápadné jako je například hudba, kterou byste správně zaregistrovat neměli, pokud se na ni sami nezaměříte. Nejedná se proto jen o fantastický příběh za doprovodu hlasitého předení motorů, ale především o smyslné drama o souboji dvou značek a životním příběhu dvojice závodníků tělem i duší. K těm si při sledování vybudujete velice silný vztah a právě proto, je pak závěr natolik emotivní. Po shlédnutí jsem získal obrovský respekt chovaný ke Kenu Milesovi (postavu bezchybně ztvrárnil Christian Bale) a nechť tento dokument připomíná jeho slávu. PS: Říkám si, ať se jde nějaké Rychle a Zběsile rovnou zahrabat. 98% PSS: Nebylo to tak zamýšleno, ale jedná se o můj jubilejní tisící komentář! ()
150minutová reklama na závodní auta a donedávna chlapský svět, ve kterým nemají poserové co mají lehkou pravou nohu co dělat. Přestože se lidští herci snaží, hvězdy filmu tentokráte vidím někde trošku jinde. Nejraději bych šel do banky, tam si půjčil pořádný balík a z Ameriky bych si nechal poslat pořádnou káru. 85% ()
Galerie (60)
Zajímavosti (51)
- Ken Miles (Christian Bale) nosí brýle značky Ray-Ban 4089 Balorama. (DBlitz)
- Hned na začátku filmu, kdy jede Caroll Shelby (Matt Damon) LeMans 1959, oznamuje komentátor z amplionů, že do konce závodu zbývá několik minut. Při tom je ale tma jako v pytli a závod v LeMans se přitom startuje a končí vždy v 16 hodin. (Scott67)
- Důsledkem osudových nehod Walta Hansgena (Sean Carrigan) a Kena Milese (Christian Bale) bylo osazení vozů GT40 Mk II a Mk IV ochrannou klecí. (DBlitz)
Reklama