poster

Noční jízda

  • anglický

    Locke

  • český

    Locke

    (festivalový název)

Drama

Velká Británie / USA, 2013, 85 min

Režie:

Steven Knight

Scénář:

Steven Knight

Producenti:

Paul Webster, Guy Heeley

Střih:

Justine Wright
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • RedAK
    odpad!

    Tak se na to podívejme. Nejdřív je důležité prozradit, že se můj kinematografický život skládá z rozličných časových segmentů, které jsou neovlivnitelně různě dlouhé. V tom prvním si můžu pustit zároveň všechny Troškovy blitky, kompletní Veselojc tvorbu, celovečerní Making of z Bieberových videoklipů, zkrátka všechny možné i nemožné sračky a budu se u toho hihňat, až se budu za nepřirozeně velký břich popadat. V tom druhém zase můžu nasbírat největší místní perly hrdě se blyštící v krvavě rudých hvězdách tuzemských kritiků a neocením tam ani čerstvě vyholenou piču šťavnaté osmnáctky. Určitě to záleží na momentálním rozpoložení mé sněhobílé křehké duše a taky na množství vyšňupaného kokainu. Tenhle film bohužel schytal moji druhou vlnu. Ale bylo to jen o pubický chlup puberťáka objevujícího kouzla žiletek, neboť ještě před pár dny jsem dokázal velkoryse ocenit krátkometrážní psychologické drama z lékařského prostředí, které se neslo na podobném principu, jako tento snímek. Dva lidé v jedné místnosti, vedoucí hektický, nesrozumitelný dialog. Nic víc. Jmenovalo se to "Borec mrdá sestřičku na nemocničním lůžku", mělo to napínavý rozjezd, gradující děj, hezky vystříkanou pointu, prostě krása. Chlápek měl tak velkého čuráka, že jí musel při agilním deep throatu žaludem vyoperovat apendix. Zkrátka kvalitka jaksepatří. Jenže včera jsem si pustil tohle, one man show s chlápkem v autě, co má péro jak vidle - strčí ho do každýho hnoje - a pak řeší problémy z dělohy ven se deroucího nemanželskýho spratka. A to je v podstatě celý. Občas si tam labilně popovídá se zpětným zrcátkem a telefonní operátor si mne ruce, neboť za hodinu a půl stihne provolat rozpočet malé rozvojové země. Určitě jsem to zase nepochopil, páč jsem postižený blbý kokot a místní znalci mě budou chtít vidět brutálně umláceného gumovým penisem, nebo nedejbože na odvykačce, ale bohužel nemohu jinak. Kdybych to býval tušil, tak svůj včerejší večer zavraždím daleko zábavnější činností, což by v tomto případě bylo naprosto cokoliv, od třídění zrn kokainu od pervitinu, přes moderování desetikilometrového závodů dvou fyzicky indisponovaných hlemýžďů, až po počítání pixelů na plakátu Justina Biebera v životní velikosti, který mi visí v pokojíčku (viz deníček). Achjo, snad někdy příště.(9.8.2014)

  • niethustra
    *

    Kdyby se divákovi Ivanovo rozhodnutí nepozdávalo, založme jeho motivaci k němu na špatných zkušenostech s fotříkem. Že je to laciné, nevadí, člověk si v tom udělá jasno a nemusí si kazit zábavu zbytečným přemýšlením. Ačkoli by chtěl, LOCKE diváka s žádným dilematem nekonfrontuje, staví ho naopak před hotovou věc. Falešný pocit intelektuálně-morálního zadostiučinění zaručen. Berliček to má na dva páry rukou, takže nynějších 75% odpovídá...(22.8.2014)

  • Slasher
    ****

    Tak jedno velký charisma a dobrý scénář stačí, aby minimalistický, naprosto jednoduchý film dost dobře fungoval od úplného začátku do samotného konce. Nic než Hardy, pár lidí na telefonu, BMW X5, emoce a noční dálnice. Snaha držet se svých zásad a sebe, zachránit co se dá, když se ti rozpadá všechno co v životě máš.(29.7.2014)

  • Gilmour93
    *****

    Povrchní vynášeči rychlých soudů v tom uvidí reklamu na BMW. Cynik by řekl, že může být hůř. Že Lockeho klub mohl 1:3 prohrát, že mohl píchnout či se dozvědět, že ho manželka už léta podvádí s fotbalistou jménem Caldwell. Já jsem v tom autě viděl sebe, vás, tebe. Sevřené komorností noční dálnice, kde představivost dostává jeden podnět za druhým. S handsfree, co svazuje ruce. V situacích, které každý zná a pokud ne, tak je brzy pozná. Na beton. Na beton, co je spolehlivější než Cé šestka. Life. Life Sentence.. Objektivně to asi není na plný počet (občas zbytečná vyhrocenost, monology k otci na zadním sedadle), ale já těch pět hvězd musím dát, protože Hardy…(11.11.2014)

  • H34D
    ****

    Říkali jste si někdy, jak by asi vypadal Drive, kdyby Ryan Gosling celou dobu jen řídil auto nočními ulicemi a vedl polofilozofické průpovídky? Tak sněte dál, protože úplně takový Locke není. Hlavní hrdina filmu sice stejně jako John Locke staví racionálitu a chladný rozum nadevše, ovšem na hloubavé přemýšlení nemá vůbec čas. Jeho život se nachází na rozcestí, film je nabit závažnými životními rozhodnutími, vyjednáváním, uklidňováním, rozrušením i špetkou lítosti. Ivan Locke prožívá v jedné cestě autem více než za posledních 10, tedy pardon 9 let. Atmosféra je vynikající, emoce vystupují na povrch a Ivan s nimi zápasí pomocí svého racionálního mozku. Tento film o jednom herci a několika dalších hlasech funguje naprosto perfektně a jediné, co v něm není úplně doladěné, je trošku nijaký závěr. 8/10(1.8.2014)

  • - Snímka vyšla aj pod označením No Turning Back. (MikaelSVK)

  • - Celkem ve filmu uslyšíte 36 telefonátů, z toho 21 příchozích, 13 odchozích, 1 ignorovaný a 1 z hlasové schránky. (pneumotorax)

  • - Natáčecí rozvrh byl velmi neobvyklý. Tom Hardy natáčel 6 dní, vždy dvakrát za noc a na jeden záběr. (Fugas.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace