Režie:
Paul W.S. AndersonKamera:
Glen MacPhersonHudba:
Clinton ShorterHrají:
Kit Harington, Emily Browning, Kiefer Sutherland, Carrie-Anne Moss, Jessica Lucas, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Jared Harris, Currie Graham, Sasha Roiz (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Hlavní hrdina Milo, otrok, který se stal gladiátorem, čeká na svůj poslední boj, aby zničil své soupeře a dostal se na svobodu. S výhledem na svobodný život se zamiluje do dcery bohatého obchodníka, která však má být proti své vůli provdána za zkorumpovaného a zhýralého senátora (Kiefer Sutherland). Jejich opravdový problém se ale připravuje v hlubinách Země. V osudových hodinách po erupci Vesuvu, ve chvílích totálního chaosu a děsivé zkázy se musí Milo probojovat ven z gladiátorské arény, a podstoupit boj s časem, aby svou Cassii z rozpáleného pekla zachránil. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (803)
Takhle zmrvit film! A já se tak na film těšil. Panebože, ještě že jsem na to nešel do kina, asi bych se oběsil. Čekal jsem více katastrofický film a ne 40 minut do konce padající kamení a polorozbořené budovy. Takové efekty umí i THE ASYLUM. Navíc, historické filmy nesnáším.....Ještě ať mne zklame Noah a už opravdu skočím pod vlak.... ()
To mi opravdu chcete říct, že když se natočí film z doby 1500nl. a méně, bude to vždy céčkově zpracovaný Gladiátor střižený Trojou a seriálem Spartakus...?? S naprosto primitivní zápletkou a celkovým zaměřením na diváka 12 až 16 let...? Film, u kterého nebude záležet na zpracování postav, ale spíše na tom, jak vizuálně vypadají. Nebude záležet na scénáři, ale na speciálních efektech. Nebude záležet na kvalitní hudbě ale hlavně aby to co nejvíce třískalo, bouchalo a řvalo, ideálně ve 3D a 4DX. Za mě 30% a jedno ušmudlané slunce. ()
Šmarjá, to zase byla dramaturgická sebevražda. Sem tam Gladiátor-plagiátor (ha!), sem tam úplně obyčejná kravina. Vizuální pozlátko je celkem OK, pokud jste posledních deset let žili v jeskyni - problém představuje fakt, že téhle (a lepší) úrovně už dnes dosahuje prakticky každá triková výplachovka a Anderson není režisér, který by z ní dokázal vytřískat něco navíc. Dialogy a scénář všeobecně vykazují neobyčejný talent pro nechtěnou komedii, což platí i pro závěrečnou scénu - mému cynickému já se z ní vážně chtělo plakat (radostí z tak vydatné porce klišé a laciné popcornové estetiky). Vzpomínám si, že se mi místy líbilo něco ze soundtracku a herecké obsazení je taková malá rozkoš... jenže není to zase taková švanda, abych tu rozsypával hvězdičky. P.S. S dabingem porce zábavy strmě stoupá - ověřeno! ()
Když nejdivočejší z režírujících Andersonů naládoval mušketýry do létajících vzducholodí, byla z toho celkem vítaně přepálená akční komedie, která by klidně unesla pokračování. Místo toho ale bohužel dostáváme katastrofický (neplést s katastrofálním) mix Gladiátora a Titanicu, na který se zbytečně mrhalo časem a penězi. Výsledek je totiž očekávaně tupá blockbusterová šlichta, kterou humor ani dobrodružství nespasí. Proč? Protože tu prostě nejsou. Anderson se totiž neobratně pokouší o vypjaté historické drama, které pochopitelně osciluje mezi směšnou televizní fraškou a béčkovým akčním výplachem, v němž je sice spousta sekání a padání, ale nezajímá vás byť jediná postava. Ještě že má scénář docela koule, příběh kvapně ubíhá a v poslední třetině se všechno velikášsky digibortí. I tak se ale Pompeje těžko škrábají do ultraklišovitého průměru, který si zvráceně užívá tak maximálně Kiefer. Proto je velká škoda, že ho zabíjí podivný dabing. S Trojanem by celé určitě bylo o třídu "lepší"! ()
Tak co, klucí? Tesilky škrtily při tom zhodnocování tupé gladiátorské vyvražďovačky? Špatně se při tom hloubalo nad předsókratovskými principy dialektiky Zénóna z Eleje? Že prý Pompeje nenabízí obhajobu Parmenidovy nauky o nedělitelnosti bytí a nemožnosti pohybu? No kurva! Žehrovali jste na nedostatek epikurejského axiomu, že strachu z bohů netřeba jakožto i ze smrti? I vy klucí jedni! Nebylo vám po chuti trochu lásky a potu na pozadí epické přírodní katastrofy, že jste tu tím tak ostentativně pohrdli? Existencialismus vás úplně zkazil, vy ch*y*t*r*o*l*í*n*i. Pompeje snad poprvé ukazují příběh, který zaujme i bez zpomalujících záběrů a zcela dokonale hraje hru na kočku a na myš, kdy se mírné otřesy neustále připomínají a nenápadně útočí a hlavně oznamují: "Vaše starosti bychom chtěly mít." Načež v situaci nejkritičtější sopka vychrlí své smrtící magma, které se nám zprvu může jevit jako osvobozující. Přísahám, že se ještě nikomu nepovedlo vytvořit takovou symbiózu mezi živlem a osudem člověka. A že tu takových pokusů bylo, že pane Emerichu? ()
Galerie (54)
Zajímavosti (43)
- Exteriéry filmu boli dôkladne nasnímané v okolí Pompejí a Neapola, ďalšia časť natáčania prebiehala vo filmových štúdiách v kanadskom Toronte. (MikaelSVK)
- Představitel hlavní mužské role Kit Harington prošel na vlastní žádost extrémní fyzickou proměnou. Poté, co si přečetl scénář, šel za režisérem Paulem W.S. Andersonem a řekl mu, že aby mohl vylíčit sílu své postavy, jak je uvedeno ve scénáři, musí se změnit. V důsledku toho Harington přešel na stravu obsahující 3 000 kalorií denně po dobu 5 týdnů, aby nabral hmotu. Další 4 týdny formoval tvar svého těla. Později se přiznal, že byl s výsledky velmi spokojen a že měl nejvypracovanější postavu za svůj život. (Dr Lizal)
Reklama