Reklama

Reklama

Newyorský policista Ralph Sarchie (Eric Bana), který se sám potýká s vlastními problémy, se ve snímku Chraň nás od zlého, pouští do vyšetřování série znepokojivých a nevysvětlitelných zločinů. Spojí své síly s nekonvenčním knězem (Edgar Ramírez), odborníkem na vymítací rituály, aby společně bojovali s nočními děsy a případy démonického posednutí, které ohrožují jejich město. Film se inspiroval knihou, která popisuje Sarchieho skutečné mrazivé případy. (Falcon)

(více)

Recenze (813)

POMO 

všechny recenze uživatele

Prvky duchárskych hororov, zasadené do schémy áčkového thrilleru a lá Se7en - drsný polda s baterkou si presvetluje cestu skrz zadaždenú temnotu. Scenár nie práve objavný, ale spracovanie remeselne perfektné. Derrickson je šikula. Hlavná postava nie je jednorozmerný dobrák, tiež vnútorne bojuje s vlastným kostlivcom v skrini. Netypický kňaz sa mu stáva dôležitým sekundantom. Rýchle tempo, pekelný mejkap hlavného záporáka (pochvalu zasluhuje aj jeho predstaviteľ Sean Harris) a mohutne desivá, inštrumentačne bohatá hudba Christophera Younga. Pozvoľný rozbeh eskaluje v intenzívny hororový zážitok. Tematické prepojenie s hudbou od The Doors zvláštne, ale dodáva filmu istý punc coolovosti a osobitosti. "Pomsta jej vykonávateľa vždy zničí." ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Skotovy filmy jsou jedny z mála, co dnes skýtají aspoň jakous takous zárukou, že když chce člověk zažít pořádný horor, nemusí si už jako obvykle projít například peklem řadového spoje Českých drah do Prahy. Jmenuje se to EC, opravdu hrůzné místo, kde kultura cestování už dávno bolestivě vykrvácela. Tří a půl hodinové martýrium ve smradlavém, špinavém a přeplněném kupé, jehož sedačku, posetou nekompromisně prosezenými pružinami, by i závodní fakír označil za extrémně nepohodlnou, to jednoho navždy poznamená tak, že si příště raději ukouše nohu, než aby si ten Regyjodžet nechal znovu ujet. K tomu samozřejmě celou cestu těsně po pravici několik let poctivě zrající bezdomovec a na všech ostatních místech, včetně chodbiček, bodrá, tmavohnědá východoslovenská rodina, co se se všemi deseti hyperaktivními důkazy své nezdolné fertility, drůbeží, psy a snadno rozebíratelným mobilním obydlím vydala na západ za lepšími zítřky. Ano, takto děsivou atmosféru dokáže nasimulovat málokdo! Proto velmi vítám, pokud se to někomu podaří, a dokonce to vměstná do pouhých dvou hodin. Skot, jakož už u Synystru, pokračuje v audioexperimentech a jeho podkres, kdy tři čtvrtiny filmu slyšíme v levé bedně démonický tinitus, jak hlavnímu hrdinovi kape na karbit, to je rozhodně něco, co samovolně zbaví lůžka přebytečných nehtů a nerozhodné sebevrahy konečně přinutí odrazit se od okenní římsy. Vytváření hrůzných obrazů mu jde natolik přirozeně a s grácií, že prostě není pochyb, aby tím Košičanem už někdy nejel. Přešťastný divák je pak připosraně schopen přimhouřit žlutě svítící oči a bez problému mu odpustit těch pár momentů, kdy se ti démoni chovají tak, že by je i samotný Lucifer nakopal kopytem do prdele za alogičnost posedávání. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Úvod filmu je famózní, výborná představovačka hlavních detektivů, pro charismatický drsoně se smyslem pro humor mám vždy slabost, skvělá scéna v zoo, kdy jsem na práci kameramana našel jen dvě slova, umí chlapec a poměrně kvalitní kriminální linie příběhu mě dokázali uzemnit do kino sedačky. Problém je, když se děj začne víc stáčet k horroru a začne se kupit poměrně dost věcí, které obalila paní nuda, příliš kecání, tvůrcům jako by došla vlastní invence, při scéně na chodbě si na Sedm nevzpomene jen divák co spí. Jak moc se mě líbil začátek, tak moc se mě nelíbil konec. Ten byl skutečnej asi jako má historka o tom, jak sem na cestě do Ostravy předběh pendolino. Z hlediska lidského elementu nemám moc co vyčíst. Eric je špičkověj herec a i tady ze sebe dostává maximum, díky kterému je jeho postava detektiva velmi sympatická a realistická. Kameraman si některé záběry vysloveně užíval, krátký záběr v zoo nebo ve výtahu na toho missáka v kapuce patřej mezi největší lahůdky filmu. Film v jednotlivých scénách působí silně, ale jako celek už tak jistě nepůsobí. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Vlastne spokojnosť. Spojenie klasického exorcist hororu s krimi-thrillerom je pomerne osviežujúce, Bana je sympaťák, celé je to napínavé, ľakačky výživné, finále intenzívne. Len ma každých pár minút poriadne prefackalo nejaké klišé, či už hororové alebo z príručky tradičných buddy-krimi (toho jeho parťáka by som najradšej vyškrtol z filmu). 7/10 ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Jak blesk uhodil do osamoceného stromu u cesty, začal jsem tušit, kudy režisérovy cesty povedou, jelikož Derricksonův nezpochybnitelný talent dostal finanční infuzi i zvučnější herecká jména, ale zároveň se tím upsal Bruckheimerovskému ďáblu, který spoléhá na klišé a dějové banality v ději, které vlastně nevytrhne ani těch pár zručně zkoncipovaných bu bu bu scén a spíš vás přinutí lamentovat nad tím, jak nefunkční je chemie mezi postavami, tudíž je to subjektivně asi o půl hodiny delší a v závěru o chlup nesnesitelnější, než tvůrci zamýšleli. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nebýt toho, že tvůrci až moc tlačili na pilu s hororovými prvky, tak bych dal klidně i plný počet. Místy ale ty lekačky nejenom, že byly okatý, ale hlavně naprosto zbytečný. Jenom se snažili vytvářet osobitou atmosféru, která u tohoto filmu vznikla i tak. Může za to především skvělá kombinace příběhu a atmosféry, která se zaručeně učila z legendárního filmu Sedm. Co mě po shlédnutí u tohoto filmu ale zarazilo, tak spíš fakt, že je opět zaručeně podle pravdy. Já si nemůžu pomoct, ale nikdy jsem v novinách nezažil podobný příběh nebo vyprávění někoho, kdo něco takového zažil. Vždycky nám to představují jen tyto horory, který ale zároveň ubezpečují, že veškeré to vymítání je podle pravdy. Nebude to přeci jenom trošku jinak? Nebude to třeba pro podporu církve? Takový Eric Bana sice zahrál dobře, ale s tvůrci si tu poslední scénu přeci jen mohl odpustit. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $30miliónovTržby USA $30,577,122Tržby Celosvetovo $85,277,122Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ úvod zaujímavý ale asi po 20 minútach to ide vo svojej banálnosti stŕmhlav dole, utápajúc sa tuctovosti a nehoráznej príbehovej pasivite a vrcholovej nezmyselnosti, však v amerike musí mať sídlo samotné peklo keď tam je toľko ľudí posadnutých, nie?... a už nehovoriac o záverečnom vymítaní to bolo dokonale komické a bez akéhokoľvek silnejšieho náboja, tento Bruckhaimerov kalkul mal nadviazať na úspech dokonalého V zajatí démonov, nebuďte smiešny /15%/ ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Démoni jsou mizerní malíři pokojů a sovy nejsou tím, čím se zdají být. Nesmyslně nabobtnalá směsice policejního procedurálu, temného fincherovského thrilleru o krizi (post)postmoderní společnosti a všech exorcist hororů, které jste viděli. Místo mrazivého zpracování skutečné události se Satchieho údajně pravý případ jeví jako zmatené výpisky diváka, který viděl až příliš žánrových filmů. Derricksonův styl je oproti rafinovanosti a přesnosti Sinisteru hodně těžkopádný, s gradací se pracuje jen velmi málo. Když už po pár minutách defilují na plátně týpci s rozteklým make-upem a skřehotající devil whores, pohybuje se film přesně na té nepříjemné hraně děsu a výsměchu. Sice pro mě nikdy nespadl celým objemem na špatnou stranu, ale rozhodně se neusídlil ani na té dobré. Nadměrné množství agresivních a nevynalézavých lekaček, tentokrát převážně nefunkčně zapojené různé způsoby snímání, pár tradičně luxusních sonických terorů, které mají význam pro vyprávění, výtečně obsazené hlavní role a důkaz, že Doors jsou zlo dobré tak pro sumérské démony. Čekal jsem (ne)příjemnou letní projížďku strašidelným zámkem ve stylu výtečné jednohubky Conjuring, dostal jsem zmatenou sešívku mnoha filmů poslepovanou didaktickými rozpravami o dobru, zlu a odčinění vin. Nebýt tradičně výkonného Bany a především Ramíreze, kterého by si měl jako sexy jezuitu urychleně najmout Vatikán, byl by to vysloveně průšvih. Takhle lehounký nadprůměr, ale zároveň ukázka, že Derricksonovi to příliš nešlape ani tam, kde se zdál být bezpečně doma. Z trojlístku jeho hororů je Chraň nás od zlého nejslabší. ()

larelay 

všechny recenze uživatele

popravde, v jeden den som si dala The Possession a aj Conjuring a az tento film som musela miestami zastavovat, ako mi bol neprijemny. Ta doslova hmatatelna desiva atmosfera mi takmer nedala dychat. Uf. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Exorcismus pro mladší a nepokročilé. Je s podivem, že tak předvídatelný a po všech stránkách průměrný film natočil právě režisér, který už posednutí ďáblem mnohem lépe a mnohem sugestivněji zpracoval už ve svém strhujícím filmu V moci ďábla a který ve svém předchozím duchařském kousku Sinister prokázal, že dovede bravurně pracovat s atmosférou a přinutí diváka, aby se skutečně bál. Tedy věci, které jeho poslednímu filmu fatálně chybí... Režisér Scott Derrickson má ale hlavně zjevně slabost pro křížení nesouvisejících žánrů, jak už předvedl právě ve výše zmiňovaném velmi sugestivním vymítačském hororu V moci ďábla, kde funkčně zkřížil žánr hororu a justičního dramatu. Nyní ovšem roubuje exorcist horor na temný rádobyfincherovský thriller a to celé ještě kříží s klasickým policejním dramatem, navíc čas od času nelogicky odlehčovaným ,,cool" hláškami s komediálním podtónem, které posilují přesvědčení, že tenhle horor může fungovat jen u někoho, kdo dosud nezná dosavadní Derricksonovu tvorbu, o vrcholech žánru (Vymítač ďábla) nemluvě... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Se vám takhle jednou katolík Sarchie ožral pod obraz a měl stíhu z jukeboxu hrajících The Doors. A nyní je o tom komediálně policejní krimi buddy vymítačský horror "inspirovaný skutečnými událostmi", kde díky bohatosti žánrů nemáte stokrát provařená klišé z jednoho či dvou, ale hned tří žánrů. Vznikají tak situace, kdy se jednotlivá klišé potkávají v roztodivných kombinacích a vytvářejí něco zcela nového, mnohdy i bizarního až směšného, ale vždy (jakkoli nechtěně) zábavného. Kdyby se to umělo rozhodnout čím to chce být, kdyby to bylo kratší, kdyby si to naivně nenabíhalo do směšných situací (zdravíme v hrobě se obracejícího Morrisona či plyšovou sůvičku), kdyby lekačky nebyly tak laciné a dopředu avízované, kdyby Ramírez pobral špetku charismatu, kdyby McHale nebyl Jeffem z Community, kdyby tohle, kdyby tamto, tak to mohlo být dokonce i velmi dobré. Ovšem to je přeci jen až příliš "kdyby" na jeden snímek. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Kombo policejního thrilleru a ďábelského hororu mne fakt zajímalo a musím uznat, že se to povedlo. Atmosféra byla hrozivá a když tam byly jen náznaky neznámého zla, tak jsem se u toho fakt bál. Finální vymítání je už spíše jen taková show. Herci dobří a nejvíc mě bavil hlavní hrdina z Community v roli drsnýho, hláškujícího parťáka. Tvrzení, že je to podle skutečné události považuji za špatný vtip. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,VÍTE, MYSLÍM SI, ŽE TO NEBYLA NÁHODA, ŽE JSTE TO VY, KDO OBJEVIL TY ZPRÁVY. BUĎ PŘIPADÁTE ZLU ATRAKTIVNÍ, NEBO MÁTE JEDINEČNOU SCHOPNOST OBJEVIT HO…" /// To se tenkrát Sarchie rozkecal, jak prej v NY potkal ďábla. Potkává ho v noci, hlavně ve tmě, předvádí zajímavý obrázky (krvavý), a děj je na rozhraní hororu a thrilleru. Potěší pár slušnejch lekaček, ale furt to né a né naskočit na vyšší level. Nepomůžou ani ty fáze exorcismu. Super role pro Erika Banu a film (možná) lepší Obřadu. Možná. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,,Beware the Night“, kterou v roce 2001 napsal Ralph Sarchie, neznám. 2.) Mám popsat tajemství prvotního zla. 3.) Thx za titule ,,SneakyT a Katchib“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Distribútor: Sony, Screen Gems // Počet premietajúcich kín v USA: 3,049 // Otvárací Víkend v USA: $9,740,471 // ()

ricci.s 

všechny recenze uživatele

Film je to dobrý, ale nebudem skrývať mierne sklamanie. Myslím, že sa v červených čislach dlho neudrží. Oproti parádnemu Sinisteru je to totiž poriadny krok späť. Sinister bol depresívny, desivý, ťažko sledovateľný, nepríjemný a miestami ma totálne odrovnával... zatiaľ čo tento horor je najskôr určený teenagerskej vekovej kategórii. Technicky je to pochopiteľne zvládnuté skvele, o čom som ani nepochyboval, a niekoľko scén je naozaj vydarených, ale ľakačky absolútne nefungujú (z toho množstva na mňa zapôsobila vlastne len jedna jediná) a namiesto budovania atmosféry sa režisér koncentruje predovšetkým na efekt. Takže koho ešte neomrzeli všetky tie Conjuringy a Possessiony, príde si na svoje aj tu - je to totiž kombinácia všetkého možného, čo tu bolo doteraz, všetko v nádhernom balení. Depky samozrejme nehrozia, párkrát som sa zasmial nad vtipnými hláškami (ktorých bolo taktiež dosť), ako celok ma to bavilo, ale nadšenie je v mojom prípade na míle ďaleko. Cez 70% by som tomu nedal. Odporúčam detičkám, aby sa pochválili, aký parádny horor videli. Na mňa to skôr zafungovalo ako dobrá komédia (ale aspoň niečo v tých kinách hrajú). ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

U Scotta Derricksona, je jasné od začátku, že se bude věnovat spíše Krimi vložce a až v závěru vytasí karty z hororového průmyslu. Ono vlastně i v Moci ďábla či Sinister byla především kriminálka řízlá hororem, takže obviňovat režiséra za něco, co předpokládáme u každého jeho dalšího počinu mi příjde hloupé. K filmu tedy: Herci slušní, vysoký rozpočet je očividně znát, kamera, střih, vizuál vysoký nadstandard, atmosféra slušně temná a pochmurná, potěšila mne také hojná účast zvířat ( Lvi, rotvajleři, medvěd či kočka) a závěrečný exorcismus byl sice zbytečně dlouhý, ale za to neokoukaný a slušně hororový. Za mě tedy převládají pouze pozitivní dojmy. 75% ()

tron 

všechny recenze uživatele

Lepší film, než som čakal. Fakt. Dvojhodinová stopáž neubíja, scenár, hoci má ďaleko k inteligencii, nie je vyložene blbý a dokonca i vždy nesympatický Bana nie je v titulnej úlohe protivný napriek tomu, že nehrá sympaťáka. Viac ma každopádne zaujal jeho parťák Joel McHale. A relatívne charizmatický Venezuelčan Ramírez. Páčilo sa mi, že policajt tu nie je osamelý vlk, ale člen spoločenstva, ktoré sa zaňho postaví, keď treba. Hoci je Zbav nás zlého typ hororu, kde sa máte báť nie atmosféry, ale skôr toho, že v nečakanej chvíli zvrieskne hudba, v jednotlivostiach to nie je zlé. Miestami je to dokonca veľmi atmosférické (úvodné objavenie novorodenca, finálny exorcizmus alebo pekný moment, keď obaja parťáci kráčajú nočnou chodbou a hrá do toho Doors). Problém je v tom, že režisér to nedokázal zlepiť do jednoliateho celku. Rozhodne mu nepomohlo ani to, že výsledok pôsobí miestami prestrihane (exorcizmus potajme sleduje afroamerický policajt, následne zahlási „fúha to je sila“ a ide domov) a WTF (dvaja policajti pozerali video zo ZOO, prvý videl sekundový záber znetvoreného muža, druhý nie, prvý sa druhého spýtal, či to nevidel, druhý povedal, že nie a namiesto toho, aby záznam pretočili, pozerali ďalej). ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Co mají všichni za problém? Derrickson natočil brutální exorcistickou krimi s vynikajícími herci a patřičně silnými momenty, ve které navíc sem tam zazní hudba od The Doors, co víc si sakra přát? Harris démonickej, Bana skvělej, stopáž poměrně vydatná, ale nenudil jsem se ani minutu, hlavně je to celkem osobitý, což se o spoustě podobných hororů bohužel říct nedá. Za mě velká spokojenost a 8/10. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Vymítačský krimi horor, během kterýho jsem dvakrát usnul a na konci jen kroutil hlavou, proč taková sračka trvala celý dvě hodiny. Kulový o původu iráckýho zla, nezajímaví posedlí, úplný trapas v hlavních postavách. Co tam vlastně stálo za řeč... ()

Související novinky

Krajní meze budou znovu děsit

Krajní meze budou znovu děsit

23.06.2014

Scott Derrickson si vybral další zajímavý projekt. Režisér hororů V moci ďábla, Sinister a Chraň nás od zlého sice chystá natáčení marveláckého Dr. Strange, hodlá při něm ale pracovat na svém dalším… (více)

Kdo natočí marveláckého Dr. Strange?

Kdo natočí marveláckého Dr. Strange?

04.06.2014

Marvel v minulých letech zaměstnal řadu zajímavých režisérů, momentálně ale řeší problémy s Ant-Manem. Toho kvůli tvůrčím neshodám opustil Edgar Wright (Soumrak mrtvých, Scott Pilgrim proti zbytku… (více)

Reklama

Reklama