Reklama

Reklama

Lovu zdar!

(studentský film)
  • USA Good luck, Hunters! (festivalový název) (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Dokumentární esej představuje svéráznou trojici mužů, kterou spojuje vášeň pro lov. Myslivost pojímá každý z nich po svém a diváka vábí na exotickou safari, na parohatou sbírku trofejí či na posed v lese. Přehlídka všeho, co k myslivosti patří, začíná na dechovkovém bále, pokračuje v kuchyni, kde se vaří zvěřina, a končí na soutěžním klání v imitaci jelenů. V obecnosti je však film hlubším zamyšlením nad motivy člověka – lovce, který bohorovně rozhoduje o životě a smrti. S vtipným nadhledem se mu současně daří stopovat tenoučkou hranici mezi vznešenou vášní pro sběr trofejí a obyčejným fetišismem. (Verbascum Imago)

(více)

Recenze (16)

Dzeyna odpad!

všechny recenze uživatele

"Ulovení srnce je lepší než orgasmus." To určitě. Po zhlédnutí tohoto výtvoru bych nejradši postřílela pár tisíc lidí. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Hezké seznámení s myslivectvím. Je to určitě potřebné když chybí predátoři, ale stejně se mi to zdá divné hobby když někdo k tomuhle má sklon. "Ulovení srnce je takové vzrušení, že to je lepší jak orgasmus" říká v dokumentu jede z myslivců. To už možná hraniší s fašistickou rétorikou, ale režisér možná tímto smrem nestranně nenásilně dokument směřuje. ()

schizmo 

všechny recenze uživatele

Z tohoto dokumentu není úplně patrné, na čí je autor straně. Vlastně bych řekl, že jeho pohled je docela nestranný a neutrální. To mauzoleum karikatur ze sebe dělají účastníci dokumentu zcela sami. Na ploše zhruba jedné hodiny dostanete přehlídku paradoxů a protimluvů, kterým protagonisté evidentně sami věří. Nebo aspoň doufají, že jím uvěří diváci. Protože komentovat krásného lva řečmi o respektu, kráse přírody a pak ho opakovaně několikrát střelit ("Pojistil jsem to přestřelením nohy v kloubu..."), to je vážně čirá hrůza. Následuje ulovení hrocha a odřezání jeho hlavy pro trofej nebo přednáška pro děti o tom, jak by každý měl něco sbírat (trofeje). Hláška myslivce "To není zabíjení. To je ukončení života po zralé úvaze" je pak vlastně reprezentativní vzorek rétoriky této bezduché nimrodské scény... ()

Davered 

všechny recenze uživatele

Jen neco malo pres hodinu stacilo Kratochvilovi v jeho absolventskem filmu k tomu, aby vytvoril komplexni a fascinujici portret casto nepochopene a zridka dokumentovane subkultury. Hlavni prednosti snimku je predevsim reziseruv talent v zachycovani scen, jez se divakovi vryji do pameti jak svou propracovanou vizualni strankou, tak svym obsahem, kteremu nechybi humor a ironie, ale zaroven i hloubka (za vsechny z dlouheho seznamu je treba uvest predevsim scenu z poloviny snimku, ktera se odehrava prevazne skrz dalekohledove hledi a ktera nesmirne efektivne kratkodobe meni ton filmu). Podobne se snimku dari take vytvorit v jasnych konturach zajimave hlavni predstavitele reprezentujici siroke spektrum lovectvi a to s nadsazkou, ale bez toho aby z nich udelal jednoplosne karikatury. Ve vysledku tak ohromne prekvapeni a dokument jenz svou vyzralosti snese i nejprisnejsi srovnani se svetovou tvorbou. ()

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

Jeden z protagonistov sa v akomsi tranze, dojatý a s rukami krvavými od jeleních vnútorností pýta, kdeže sa to nachádza ten Boh, ktorý toto všetko stvoril. S trochu iným citovým zafarbením, pýtam sa aj ja: Kde je? Ak sú ľudia skutočne stvorerní na jeho obraz, nie som si istý, či ho chcem spoznať. Osobne však, podobne ako napríklad Mark Twain, verím, že zvieratá má radšej. Jonathan Littell písal, že najlepšie je do takéhoto sveta sa nenarodiť, pretože je založený na utrpení a utrpenie požieraného zvieraťa bude vždy mnohonásobne väčšie, než pôžitok zvieraťa, ktoré ho požiera. Polomŕtveho Boha si však ľudia vešajú na steny a oprašujú ho rovnako, ako tie mŕtve zvieratá. Umelecký dokument s toľkými vrstvami, až nie je problém nazvať ho filozofickým. V posledných minútach mu trochu začína dochádzať dych a spomaľuje sa tempo (je to kvôli naplneniu stopáže?) no keďže ide o študentský film, veľmi rád zaokrúhlim tie 4,5* smerom nahor. Zaráža ma, koľko ľudí tu nedokáže prečítať jeho jednoznačne kritické vyznenie. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Ve filmu lze vidět odporného katolického kněžíka, který svoje lovecké machrování vplétá do průběhu mše a s rukama (doslova) od krve rozumuje v lese o stvořitelských rukou Božích, safari zubaře, který vedle trofejí a zážitků sbírá také mlýnky, elektroměry a vyřazené Nokie, amatérského básníka, který recituje své kostrbaté verše o jelenech a bizarní názvy ještě bizarnějších odborných studií, a debílka z Českomoravské myslivecké jednoty, který blouzní o významném podílu požívání zvěřiny na vývoji lidského mozku. Tyhle fořty jsem nikdy neměl rád a potěšilo by mě, kdyby se safari zubař napříště rozhodl ulovit a vycpat Jardu Palase, dlouholetého předsedu Jednoty, silné lobby, která tyhle úchylné zelené střelce s netrpělivými prsty na spouštích zastřešuje. Jinak ovšem výborný dokument, protože ti výše popsaní lidé si vůbec neuvědomují, co všechno o sobě před objektivem vlastně prozrazují. ()

mr.filo 

všechny recenze uživatele

Neobyčejně pohotový režisér co se týče poprojekční debaty. Aneb druhá strana myslivosti tam vlastně je, tím že tam vůbec není. ()

Ixbalanke

všechny recenze uživatele

Kritický pohled na svět myslivosti zobrazující absurditu zabíjení a kontrasty mezi slovy a činy osob vystupujících ve filmu. Jednostranný pohled, obajoba myslivosti je chabá. ()

pagacova 

všechny recenze uživatele

Jsem si ujasnila a stanovila vlastní hranice hodnocení myslivce magora a myslivce myslivce. Kontroverzní téma , jehož kontroverzi si člověk uvědomí až u mouder typu "zastřelit zvíře je lepší než orgasmus". Škoda, že se mi nepodařilo na festivalu vidět i Danielův svět, mohlo to být zajímavé pojednání o lidských úchylkách... ()

Martin_cz 

všechny recenze uživatele

Myslivost a náboženství jde v dokumentu ruku v ruce, což je pro mě nová ale pochopitelná informace. Křesťanství přiřklo člověku nesmrtelnou duši, zatímco ostatním zvířatům ji odepřelo. Patrnost nadřazenosti člověka nad vším ostatním a hraní si na bohy je patrná v momentně, kdy dva střelci rozjímají nad momentem, kdy zvíře zabijí. Jeho smrt chápou jako jejich racionální rozhodnutí, které je tím pádem neoddiskutovatelně správnou volbou a umírání jedince bagatelizují na zlomek vteřiny, které zvíře ani nemůže vnímat. Kontrast k tomu vytváří záběr střeleného jelena, který krvácí a snaží se utéci, posléze však upadá a v agonické křeči umírá. Jen tento samotný krátký záběr trvá několik vteřin. Již v Genesis je pak věřící nabádán ke správě krajiny, zvířat a všeho na Zemi dle jeho uvážení. Komu tato garance k zabíjení většinou čistě pro zábavu nestačí, či je okolnostmi donucen k racionálním argumentům, nachází v dokumentu hned několik výmluv. Zejména tedy kvazi-vědeckých poznatků typu „člověk je díky masu chytrý” – správné tvrzení je, že se mu mozek rozvinul z několika jiných důvodů a to především díky sociální interakci nutnou k lovu velkých zvířat v době nedostatku nemasné potravy a „člověk jedl maso po většinu dobu své existence” – faktem je, že jej konzumoval malou část své evoluce a až na velmi krátké výjimky pouze ve formě hmyzu. Poté zdánlivě logičtější dedukcí, kde myslivec vystupuje jako ochránce přírody, jelikož redukuje přemnožené a vadné kusy. Nezbytně důležitá činnost, kterou myslivci musí stále zastávat, jelikož i v 21. století pytláci a někteří nezodpovědní myslivci střílejí přirozené predátory, které se sem pokoušejí někteří lidé znovu vysadit, je ze zobrazené reality diskutabilní. Predátory lovci střílejí především kvůli trofeji a také kvůli konkurenci - koho by pak stříleli, kdyby jim jejich živý cíl sežral vlk či rys, který ji nezbytně potřebuje k obživě. Smutným faktem je, že myslivci svou činností suplují právě tohoto predátora, kterého naše příroda postrádá. Z nalezené záliby v lovu (někteří myslivci v dokumentu říkají, že zastřelení zvířete je lepší než orgasmus) pak ale tohoto predátora jako konkurenci prostě střílejí a jejich činnost, tedy koníček, může pokračovat. Zabití predátora je samozřejmě nelegální. Idyla střílení pouze nemocných a jinak vadných kusů selhává také v momentě, kdy si myslivci pěstují ptáky od mláděte v umělém chovu a poté je vypouštějí na svobodu pouze za účelem okamžitého zabití. Při této činnosti je vyzdvihována ritualizovanost (kulturní tradice), kterou naštěstí jiní myslivci diskreditují. Naprostých přešlapů, nepravd, dichotomie uvažování a neustálého schovávání se za racionální argumenty nezbytné ochrany přírody pro prachsprosté vraždění je dokument opravdu plný. Jsem rád, že tento snímek existuje a nikdy bych nevěřil jak jednoduše dokáží myslivci podkopat svou vlastní činnost. ()

Jacques1 

všechny recenze uživatele

Jedinečný a zábavný dokument . Člověk musí obdivovat s jakou zasvěceností lovec ze safari zná, obdivuje a miluje zvířata natolik, že jejich zabití je jedinou možností, která může ukojit jeho žárlivou lásku, která nesnese odloučení od milovaného objektu. Dokument je vlastně metaforou metafyzického základu vlastnické lásky, která se ukojuje, nikoli v uznání druhého, ale v jeho naprostém zničení, a tak zrušení možnosti jeho ztráty a věčném přivlastnění v podobě trofeje ()

DanieIIe 

všechny recenze uživatele

Hořce-satirický portrét o lidské touze po nadvládě, alibistickém obhajování svých činů a přeměřování pytlíků přestrojených za trofeje. ()

dayslypper 

všechny recenze uživatele

Naprosto geniální režie a střih. Je až neuvěřitelné, jak díky těmto bravůrně zvládnutým složkám může snímek vyvolat naprosto ambivalentní dojmy. Tupé stoupence zelené ideologie film zcela jistě pohladí po duši. Avšak většinu opravdových ochránců zvířat, nebo takzvaných "nezasvěcených" měšťáků tento režisérský skvost doslova skolí záplavou tragikomiky. Jednou se rozbrečí žalem, a podruhé smíchy. Ty pseudo-vědecko-filozofické žvásty pronášené se smrtelnou vážností jsou opravdu jak kladivem do hlavy. Někoho to probudí, jiného omráčí. Jen technická: To, že konzumace masa měla vliv na vývoj lidského mozku, BYLO JIŽ DÁVNO VYVRÁCENO! Ale kdo ví, možná mají myslivci místo mozku biceps. Ale zbytek populace má mozek složen převážně z tukové tkáně, která spotřebuje velké množství cukrů. U této evoluční linie měl na rozvoj mozku přísun polysacharidů, získaných z kořínků a hlíz, kde obzvlášť po objevení ohně byly sacharidy z těchto zdrojů lidským tělem ještě lépe využity. Existují i vědecké polemiky o vlivu vzpřímené chůze analogicky jako u mořských savců jako delfíni a kosatky, skrz horizontálně orientovanou ploutev, na rozdíl od ryb. Tedy zefektivněním pohybového aparátu se uvolnila energie, která umožnila lepší energetické zásobování celého těla, tedy i mozku. ()

angeline 

všechny recenze uživatele

U dokumentů tohoto typu je silná tendence dosazovat, jaký by měl a neměl být. Jaktože to není kritičtější? Jaktože to jasně neříká, že lov je fuj?! Ale požadujeme snad po každém dokumentu, aby nám zcela jasně vymezil, co je správné? Představa, že dokument musí vždy za každou cenu hodnotit, je podle mě scestná. ()

Biges 

všechny recenze uživatele

Jaroslav Kratochvíl se snažil vytvořit vyvážený film o myslivcích, možná snad s jemným nádechem ironie. Nicméně natočit pozitivní film o myslivcích je asi jako vytvořit oslavný film o řeznících. Člověk se zkrátka nemůže ubránit dojmu, že jde o skupinu psychopatických maniaků. Ne v tom smyslu, že by se s krvežíznivým řevem vrhali a s holýma rukama se snažili skolit mocného kňoura, ale právě naopak v tom, s jakým klidem mluví o zabíjení bezbranných bytostí, kdy se neopomene zdůraznit, jak je vlastně mají rádi a jak jim po ritualizovaném „honu“ nezapomenou „poděkovat“. Jde v podstatě o klidně mluvící muže, kteří s přehledem mluví o zabíjení, jak se to má a nemá dělat a jak pěkně o ta zvířata pečují. Spolu s jejich uniformami se mi jakoby zaměňovali s nacisty klidně mluvícími o „konečném řešení“ – samozřejmě „humánně, rychle a bez bolesti“. Nesmí chybět klasické argumenty o tom, že se to tak činilo vždy, a o tom, že je třeba stavy zvěře „regulovat“, kterýžto argument je vzápětí popírán záběry na množení zvěře v chovných stanicích, která je pak vypouštěna do přírody (aby byla zastřelena…). Samozřejmostí je pak dokrmování zvěře v zimě a vzhledem k vystřílení predátorů je pak jasné, že jsou zvířata „přemnožena“. Jako pohled do nějakého satanizovaného světa pak působí, že vše toto je ritualizováno, posvěceno dokonce mší, na které kněz nad těly usmrcených zvířat děkuje bohu. Jinak kamera, zvuk, střih i dramaturgie vynikající, takže ačkoli absolventský film, tak zcela profi. ()

Související novinky

Za zvířaty do kina Atlas

Za zvířaty do kina Atlas

30.10.2016

Druhý ročník dokumentárního filmového festivalu Zvířata jsou taky lidi nabídne v pražském kině Atlas celkem 12 projekcí ve čtyřech festivalových dnech. Tématem přehlídky, která proběhne od 10. do 13.… (více)

MFDF Ji.hlava 2014

MFDF Ji.hlava 2014

15.10.2014

Od 23. do 28. října proběhne již 18. ročník Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava, největší události svého druhu ve střední a východní Evropě. Letošním tématem je továrna, která se… (více)

Reklama

Reklama