poster

Lucy

  • Francie

    Lucy

  • Slovensko

    Lucy

Akční / Sci-Fi

Francie, 2014, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • viperblade
    ****

    Zhlédnuto v kině. Když pominu fakt, že je tento film založen na již několikrát vyvráceném předpokladu o tom, že využíváme jen 10 % naší mozkové kapacity, tak mě tenhle film překvapil. Lucy není přelomovým filmem, který by vám měl rozšířit obzory, co se týče lidského vědění nebo mozku, ne, na tento film musíte jít jako na snímek od Luca Bessona, který má rád akci a který prostě natočil efektivní akční film, který zabalil do nějaké "myšlenky". A mně se například ten závěr, když dosáhla 100 %, líbil a přišlo mi to opravdu efektivní a hlavně pasující na tento film. A navíc, Scarlett Johanson je více než přesvědčivá v obou polohách (hereckých, vy úchyláci :-)) - jak v té "blbé blondýně" tak v "zastřelím vše, i to, co se nehýbe, jen tak pro jistotu". Takže za mě spokojených 70 %, protože jsem šel do kina na akční film se Scarlett Johansson v hlavní roli a to jsem taky dostal.(16.11.2014)

  • Superpero
    *

    Šokujícně debilní. Takhle trapně jsem se u filmu necejtil už dlouho. Jedna hvězdička třeba za toho dinosaura.(17.1.2015)

  • Flipnic
    **

    Tuctová vykrádačka i tak nevýraznýho Limitless, lehce předvídatelná ... i když sympatickej film s naprosto nesympatickou Scarlett Johansson (myslím pouze tento film ...). Spolupráce s Jižní Koreou potěší ... ale celkově je to majnstrymová nuda, na kterou se brzy zapomene ... Navíc pro mne osobně špatně uchopitelný z psychologickýho hlediska ... v podstatě nesmyslnej scénář a bludný představy nezaléčenýho psychotika v počínající fázi ...(5.10.2014)

  • Marigold
    ***

    Být 90. léta / mluvit Morgan Freeman všechny monology po vdechnutí hélia, bylo by to za 100%, takhle cením hlavně jako velmi zábavnou ztrátu soudnosti. Ne každý to umí s takovým nasazením a dynamikou jako Besson (ta honička Paříží!). Mám pocit, že nějak takhle by vypadala filmová verze Prdele, která chcala. Bohužel / Bohudík v době, kdy blockbustery vymýšlejí, jak co nejlépe zaměstnat 10% mozku, je Francouzovo nekontrolované bobtnání v těch zbylých devadesáti spíš prima bizárek. BTW Choi je sick a Scarlett se docela žůžově snaží uhrát i ty nejdebilnější scény, jako je zfetlý cituplný telefonát mámě. Já se na (po)Lucy vlastně vůbec nezlobím, jednou za čas člověk potřebuje vypláchnout synapse cizím šílenstvím... [50-70%](29.7.2014)

  • JFL
    *****

    Grandiózní horská dráha mozkem jurodivého fantasty, ve kterém je cokoli možné. Besson vždy byl famózní vypravěč, ale je na čase si uvědomit, že vážnost, racionalita a realita jsou ve výsledku pro každého barda svazující. Pro Bessona přišel zlom s "Pátým elementem", kde se odpoutal od okov a vyšel vstříc příběhům ležícím za hranicemi všeho omezujícího. I když se posledních dvacet let zdánlivě vracel na Zem, ono osvobozující prozření, že dokud je výsledek ve své logice koherentní, není se třeba omezovat racionalitou, v něm navždy přetrvalo. Projekty jako "96 hodin" nejsou chvilková probuzení z deliria, ale pouze důkazy, že když chce, dokáže vyprávět i "uvěřitelné" báchorky. Jenže to on povětšinou prostě nechce a je jen na každém divákovi, jestli na hru tohoto "nespolehlivého" vypravěče přistoupí (příznačně jediný, s kým můžeme ve světové kinematografii Bessona poměřovat, je Tsui Hark). Pozastavovat se u "Lucy" nad absurdní sci-fi new age premisou je to samé, jako koukat se na horskou dráhu, namísto toho, aby se člověk nechal přikšírovat do sedačky a užil si jízdu. Fakt, že Besson tuto fantasmagorii ani na chvíli neshodí, ale naopak své vyprávění předkládá s vážnou tváří a dovádí ho do vnitřně logického konce, není znakem šílenství, ale právě vypravěčské bravury. Nutno dodat, že vážná tvář vypravěče, v žádném případě neznamená, že vypráví vážný příběh. Naopak "Lucy" se pohybuje přesně na hraně strhující zábavy a campu, do něhož ale nikdy nesklouzne, a právě v tom spočívá její osobitost. Besson na diváky nikdy nepomrkával, pouze hleděl s otevřenýma očima, ve kterých bylo tak snadné a slastné se utopit. V kontextu jeho tvorby pak "Lucy" představuje něco jako "Pátý element" 2.0 s tím, že se od první verze liší převrácením výchozích prvků a poladěním vyprávěcích prostředků. Namísto osudu veškerého života se zde hraje o existenci jedné bytosti, která ale je sama o sobě universem. Namísto Willisova cynického reka, za nímž klopýtá personifikace dobra, je zde schematický policajt v pozici přívěsku všehomíra. A jestliže "Pátý element" část své zábavnosti stavěl na tom, že prolamoval prostor, když pomocí střihu proměňoval monology vzdálených postav v dialogy, "Lucy" baví tím, že moc nad prostorem, časem i lidmi a matérií, kterou doposud měli jen filmaři, dává do rukou své hrdince, ale také provázáním diegeze a externích vypravěcích elementů i hypertextových referencí.(21.5.2015)

  • - Informace ohledně funkce lidského mozku získal režisér Luc Besson v pařížském institutu ICM. (Geriel)

  • - Jedná se o první film s ratingem R, který byl částečně natáčen na IMAX kamery. (Cheeker)

  • - Ve scéně automobilové honičky je v záběru vidět muž s novinami, ve kterých je upoutávka na film Pacific Rim - Útok na Zemi (2013). (romajz15)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace