poster

Querelle

  • anglický

    Querelle

Drama

Západní Německo / Francie, 1982, 108 min

  • Mulosz
    ***

    S hodne privrenyma ocima...(2.9.2009)

  • jaklee
    ****

    Vítajte vo svete Wernera Fassbindera, vo svete prostitútok, námorníkov, homosexuálov, robotníkov s prilbami, transsexuálov...o tomto je celý film, týmto prechádza hlavná postava nazývaná Querelle(Brad Davis), sebavedomý námorník pašujúci opium a spoznávajúci jednu strarú šľapku,slizkého zkorumpovaného fízla, zmäteného robotníka a samozrejme jej manžela portorikánca Nona, do toho všetkého je tu zamilovaný Kapitán(Franco Nero) ktorý si nahráva svoj gay denník na magnetofón. Realistický pohľad do homosexuality námorníkov ktorý túto tému pojednáva dosť otvorene a skazene(tak to aj je). Divadelné kulisy sa mne osobne veľmi páčili, pôsobili originálne. Akurát zloženie deja sa režisérovi moc nevydarilo. Hudba sa mi tiež veľmi páčila, pôsobila na atmosfére až na song "Young and Joyful Bandit" ale napr. ta pieseň "Each Man Kills The Thing He Loves" bola v pohode.(15.6.2009)

  • HenryS.
    *****

    (Zatím) nejlepší Fassbinder.(25.3.2009)

  • anniehall
    *****

    Fasbbinder je neuvěřitelně sugestivní režisér a chtělo by se říci i šikovný manipulátor. Jeho poslední snímek je už od samotné předlohy zvrácený až deviantní (a tím pochopitelně v dnešní době nemyslím homosexuální orientaci díla), přesto však působí téměř hřejivým až smyslným dojmem. Může za to režisérova práce se světlem a filtry, kdy převažující barvou snímku se stává žluto-oranžová - jistě ne náhodou barva druhé čakry - barva emocí, sexuální energie a tvořivých sil. Může za to divadelní stylizace se skvělou, účelnou a působivou scénou Rolfa Zehetbauera, může za to skvěle vystavěná a dost často i pozastavená mizanscéna a hypnoticky se opakující motivy jakéhosi mužského chorálu. Nikdy by mě ani nenapadlo, že budu vůbec schopen společně s Genetem a Fassbinderem uvažovat o tom, že násilné ukončení nějakého lidského života a chvíle milostného vytržení by mohly být srovnatelné pocity. Tyhle věci jsou přeci v běžném životě na opačných pólech jedné osy. Ale Fassbinder, jeho vizuálně promyšlené zpracování a Genetův intelektuálně provokativní text, vás vmanévrují do pozice, kdy o tom nejen přemýšlíte, ale ono vám to snad ani nevadí. Tak tohle se mi snad ještě u žádného filmu nestalo. Když k tomu připočtu vynikající výkony většiny herců a především pak Brada Davise, kterého si považuji už za Midnight express, vychází mi z toho jeden z nepůsobivějších filmů, co jsem za poslední dobu viděl. Co na tom, že náš hlavní hrdina je vlastně antihrdinou, a že pro většinového diváka je tenhle film příliš náročný a nonkonformní, než aby se jím vůbec zabýval. Vzdávám hold panu Fassbinderovi a je mi moc líto, že jeho Opus Magnum je zároveň jeho labutí písní.(4.12.2010)

  • Radko
    *

    Ako sa mi v literatúre nepozdávala Genetova fascinácia zlom, vyžívanie sa v ubližovaní a taký ten pohŕdavo rozmrdaný výraz povzneseného zlodeja a vraha, rovnako ma odpudzuje adorovanie týchto obrazov vo filme ako vystrihnutého z niektorého z mníchovských Schwulen barov. Hoci by aj malo ísť len o fantázie citmi nabudeného dôstojníka k námorníkovi a nie o skutočný príbeh, ako sa niekedy románová predloha interpretuje. Divadelná štylizácia je fajn, oranžové podsvietenie a tieňovanie postáv tiež. Podobne nápisy, ktoré lodný poručík (Franco Nero) vyrýva po verejných záchodkoch a obdobné zároveň vzrušujúco obdivuje, patria k jedným z mála zaujímavých miest tohto diela v znamení nazberaného pľuvanca, nasmerovaného medzi ritné pologule spolusúložníka. Chápem fascináciu dielom Jeana Geneta, no nezdieľam ju, je mi vzdialená. Ani nie tak samotnou homosexualitou, ale obdivom k násilným riešeniam a erotikou skazenosti. Na spôsob takéhoto uvažovania: "Keď zlo nemôžeme zmenšiť, buďme v ňom majstri.". (Zatiaľ) najhorší Fassbinder.(8.8.2013)

  • - Brad Davis dělal na place před každým záběrem kliky, aby napumpoval svaly. (5150)

  • - Querelle je jedním ze dvou čistě homosexuálních filmů, které Reiner Werner Fassbinder natočil. (5150)

  • - Snímek je věnován El Hedi Ben Salemovi, jednomu z Fassbinderových milenců, o jehož sebevraždě se režisér dozvěděl v době natáčení filmu. (Vodnářka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace