poster

Heli (festivalový název)

  • Heli

  • německý

    Heli

  • Mexiko

    Heli

  • slovenský

    Heli

    (festivalový název)
  • anglický

    Heli

Drama

Mexiko / Francie / Německo / Nizozemsko, 2013, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MA.KI
    *****

    Tragédie Heliho rodiny uprostřed světa drog a gangů, jež je výjimečná skvělou odtažitou režií i kamerou, která si dvakrát rozmyslí, co a jakým způsobem divákovi zprostředkuje. Několikrát zabírá přímo brutální scénu, jindy dění sleduje jen zpovzdálí, každopádně zachycení každodenní všednosti a dusivou atmosféru strachu a nervozity, kdy zase přijedou, je maximálně syrové. Pomalé záběry precizně dokumentují bezmoc protagonisty proti nepolapitelnému, mnohonásobně silnějšímu nepříteli. Koneckonců, ona disparátnost je zřejmá již z plakátu. ~ Mexický film v posledních letech válí především díky Reygadasovi, nicméně poslední snímek jeho žáka Amata Escalanteho svou povšechnou kvalitou lze řadit ke špičce mexické filmové produkce a její nové vlny.(17.8.2014)

  • EastWicka
    ****

    Skličující příběh v lyrických kulisách mexické krajiny kombinuje šokující zvraty, lhostejnost, násilí a hru s nadějí diváka i mladičkých hlavních postav. Heli a jeho rodina se shodou okolností ocitají v oku tornáda - brutálních praktik místního drogového kartelu.(12.2.2017)

  • iamek
    ****

    [48. MFF KV 2013](10.7.2013)

  • Marigold
    ****

    Mistrovská režie, která zachovává odstup, precizně volí perspektivu a rámování (kdy ukázat všechno, kdy jen naznačit), perfektně zachycuje banalitu zla a dusivou všednost bezmoci a strachu. Ano, je to na rozdíl od mnoha "burcujících" člověčinek studené, odtažité, nepředpojaté, ale zároveň je to naprosto nekompromisní, bez náznaku útěchy nebo vykoupení. Obraz stále frustrovanějšího hrdiny a jeho tragédií zasažené rodiny má mrazivý nádech, který vynikne jen proto, že film v klíčových momentech zůstává procedurálně věcný a svět brutality a bezpráví nijak nekomentuje. Všechno je až příliš všední. Penisy hoří, bába vaří, děti se dívají. V něčem z toho lze cítit Reygadasův vliv - především v nedoslovnosti a chirurgicky přesném zachycení prchavé atmosféry všedního dne. Skličující, byť značně divácky nekomfortní.(2.7.2013)

  • Davson
    ***

    Pro mě naprosto průměrný festivalový film, jakých jsem už viděl spousty, nevybočující řady ničím, snad jen scénou mučení, během kterého došlo k menšímu exodu části obecenstva z kina. Působivost té scény však nespočívá v brutalitě, ale tím, jak je natočena - hrajeme si na mobilu, vaříme ve vedelejší místnosti večeři, kouříme tráva a jen tak mimochodem tu mlátíme a pálíme dva týpky. To se stává. Jinak na mě ale Escalanteho režie vůbec nezapůsobila, ničím nezaujala. K dosažení úrovně Reygadase nebo Eimbckeho má imho Escalante ještě daleko.(3.7.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace