poster

Výchozí bod

  • Česko

    I Origins

    (festivalový název)
  • USA

    I Origins

  • Slovensko

    Východiskový bod

Drama / Sci-Fi

USA, 2014, 107 min

Režie:

Mike Cahill

Scénář:

Mike Cahill

Producenti:

Alex Orlovsky

Scénografie:

Tania Bijlani
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pluhy
    ***

    Posmrtný život a duchovno není nic, co by rajcovalo biologa Iana Graye. Raději se vrtá v molekulách žížalek a hledá způsob, jak jim naroubovat na hlavu očička. Jediné pro co žije je věda a jeho nová holka. První půl hodinku ovšem není z filmu patrné co bude zápletkou a o čem film vypráví. Všude je jen posedlost v lidských očích a nuda v laborce, ovšem po chvilce film začne přidávat na intenzitě a připravuje výpravu do Indie a hledání jediné konkrétní lidské rohovky. Zpracovaní nijak nevybočuje ze zajetých kolejí americké nezávislé filmařiny. Zaujme ovšem existenciálními úvahami o hranicích mezi vědou a duchovnem.(6.7.2014)

  • klerik
    ****

    Fakt zaujímavý film. Námet na prvý pohľad trochu až naivný, ale film má atmosféru, výborné herecké výkony a pôsobí... inteligentne...(1.6.2016)

  • T2
    ****

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $336,472Tržby Celosvetovo $574,000Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ pôsobivo prepracovaný príbeh, tvorcovia načreli do hlbokej studnice a vylovili zaujímavý námet, ktorý dokázali krásne podať, výborná práca /80%/(2.1.2015)

  • Slarque
    ****

    Konečně zase jeden VĚDECKO-fantastický film. Ta první polovina slovního spojení většinou nějak vymizela. Tady jsme často přímo v laboratořích, kde probíhá výzkum očí. Výborně napsané postavy, vědecko-filozofický základ i skvělá kamera a režie. A doporučuji si počkat na potitulkovou tečku, která hravě překonává i poslední filmy od Marvelu!(15.7.2014)

  • Radek99
    ****

    I druhý celovečerní film Mikea Cahilla je nevšední filmovou událostí. V době, kdy málokdo umí přijít s něčím opravdu originálním, se Cahill dál zabývá svéráznou modifikací proměny nezávislého filmu. Žánrové zařazení (tedy nízkorozpočtové sci-fi) je znovu pouze odrazovým můstkem, tentokráte pro nezvyklou nadžánrovou soft-filosoficko-náboženskou hru ve stylu výtečného Schenkmanova Pozemšťana. Cahill ovšem žánry rád mixuje, a tak je celý náboženský kontext rámován opravdu hodně nevšední romantickou dějovou linkou, ve výsledku je Výchozí bod možná nejpodivnějším romantickým snímkem, jaký jsem kdy vůbec viděl. Tuhle rovinu umocňuje silně emotivní závěrečná výtahová scéna, rovinu náboženskou pak uzavírá scéna následující po skončení závěrečných titulků (u tohoto filmu se vyplatí neodcházet z kina před jejich skončením). Celý film je pak o střetávání protichůdných principů - věda versus náboženství, přístup vědecký (Ian) a esoterický (Sofi), což ovšem obé zastiňuje lidské existence přesahující láska. Vskutku dobrý film nestojí na rozpočtu, rozhodující roli hraje nápad a invence a v tomhle je Mike Cahill naprosto unikátní - jeho scénář je opravdu chytrý a sofistikovaný a ač jsem člověk racionální a v Boha nevěřící, nechápu ho jako dogmatickou odpověď na vlastní spirituální otázky, ale jakousi možnost rozvíjení dialogu. Emocionálně byl ovšem pro mne osobně Cahillův filmový debut Jiná země silnějším prožitkem...(6.1.2015)

  • - Spoiler: Celý děj se odehrává během jedenácti let, do filmu tak zasahuje další číslice 11. (ELBobes)

  • - Roli Salominy ztvárnila indická dívka jménem Kashish. Režisér Mike Cahill si ji do role vybral v indickém sirotčinci v Díllí, neboť u dívek indicko-amerického původu postrádal autenticitu. Cahill veřejnost ujistil, že je v sirotčinci o Kashish dobře postaráno, zčásti díky finančním prostředkům, které sirotčinci věnoval produkční tým. (Ayush)

  • - Vůz, kterým Ian Gray (Michael Pitt) přijede v Indii k hotelu, je Škoda Superb. (Milan25)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace