poster

Cizí oběd

  • anglický

    The Lunchbox

  • německý

    Lunchbox

  • Indie

    Dabba

  • slovenský

    Cudzí obed

Romantický / Drama

Indie / Francie / Německo / USA, 2013, 104 min

Režie:

Ritesh Batra

Scénář:

Ritesh Batra, Rutvik Oza

Hudba:

Max Richter

Střih:

John F. Lyons

Scénografie:

Shruti Gupte

Kostýmy:

Niharika Bhasin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dr.Orlok
    ***

    Podobně jako jsou do Indie outsourcovány zákaznické linky velkých společností, tak působí i tento neurážejí snímek, z podžánru "dopisových filmů" alá Nicolas Sparks, jako standardní americký midcult outsourcovaný do Bombaje.(7.7.2013)

  • Hees
    ****

    Indický film, ktorý nám môže zároveň aj so svojím príbehom priblížiť ich kultúru a v čom sú trocha iný ako my. V každom prípade tento film nemá zložitý príbeh a nápadov v ňom je minimálne množstvo. Sila filmu Dabba je teda v niečom úplne inom. Najväčšia sila je v rozprávaní príbehu a postupnom odkrývaní a stále hlbšom vnímaní jednotlivých postáv a pochopení toho čím tie jednotlivé postavy sú (trochu som to zložito napísal). Hneď od začiatku vieme o čo ide v príbehu a teda nás nemôže nič prekvapiť a len sa do neho môžeme ponoriť a buď ho prijmeme, alebo sa nám to nepodarí a hneváme sa za stratení čas. Vrchol filmu som si nechal na koniec a to je pre mňa rozmýšľanie postáv o sebe a to na čo postavy prídu priamo ovplyvňuje ďalšie pokračovanie príbehu, čo sa teda vo veľa filmoch nestáva, aby sa postava zmenila tým, že sa zamyslí sama nad sebou. Film je o živote a má určite nejaký odkaz, ktorý môže byť pre každého iný.(27.10.2016)

  • Pedestrian
    ***

    Teda takhle slabé jsem to nečekal. Stereotypní a ničím vzrušivá romance na dálku. Vlastně mě to zaujalo jen kvůli místním pokrmům (hned o víkendu si skočím k Indům). 6/10(3.4.2015)

  • kusper
    ****

    48. MFF KV Jeden z mála filmů, který ve Varech pohladí na duši.(7.7.2013)

  • GrooveJump
    ****

    The Lunchbox se opirá o reálnost a etnografickou vizuální hodnotu. Emoce společně s mimikou postav jsou vyjádřeny čistě, věrohodně a s vtipnou lehkostí. Je to jasný prototyp nebollywoodského filmu, i přesto, že se na něj v průběhu bezprostředního a jednoduchého děje, několikrát odkazuje a tolerantně ho ospravedlňuje, jako nedílnou součást indické kultury. Debut zvládnutý s nadhledem, bez kýče, bez barevných filtrů a umělosti, která by diváka citově škrtila. Potencionální návštěva kina proto nebude přešlapem, nýbrž skvěle chutnajícím výletem pod pokličku indické altruistické společnosti a místních obrysů každodennosti....(29.1.2014)

  • - Snímka mala premiéru na MFF Cannes a spoločnosť, ktorá ju zastupuje, ju okamžite po premiére predala do všetkých teritórií. Ako svoju akvizíciu ju vzali Sony Pictures Classics a Artificial Eye a bola zaradená do programu takých významných festivalov ako MFF Toronto, Telluride, Sarajevo či Londýnsky filmový festival. Stala sa indickým klubovým kasovým trhákom a po piatich týždňoch od nasadenia sa udržala v 300 indických kinách. (Zdroj: ASFK)

  • - Irrfan Khan (Saajan) je ve skutečnosti starší než Nawazuddin Siddiqui (Shaikh) pouze o sedm let. (Hal_Moore)

  • - Pri písaní scenára sa tvorcovia nechali inšpirovať scenáristami z éry klasického zlatého Hollywoodu. (Zdroj: ASFK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace