poster

Popelka

  • anglický

    Cinderella

  • slovenský

    Popoluška

Dobrodružný / Drama / Rodinný / Romantický / Fantasy

USA / Velká Británie, 2015, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • emma53
    ****

    Po dlouhé době jsem si odběhla do pohádky a ještě bych tam s nimi chtěla zůstat, obzvlášť po odjezdu těch potvůrek v podobě macechy a jejích frackovitých a rozmazlených sestřiček. Klidně bych dělala nějakou služebnou novému králi Kitovi (vůbec se Popelce nedivím, že při pohledu na něj se jí rozbušilo srdíčko) a jeho laskavé ženušce Elce, i když jméno mohli vybrat přece jen trochu líbeznější. Moc se mně líbil jejich tanec, kdy sál byl v tu chvíli jen jejich a nikdo jiný kolem neexistoval. Vychutnala jsem si její nádherně modré šaty a její tanec, kdy rozprostřela tu modrou nádheru kolem sebe. K tomu všemu zlatíčková vílka kmotřička, ještěrky, myšičky, husa a v neposlední řadě skleněné střevíčky. Nádherný vizuál s trochu přepálenými barvičkami neubrali na mém příjemném zážitku z klasické pohádky, A žili, byli a pokud neumřeli, žijí tam v tom pohádkovém království dodnes.(20.6.2015)

  • Rembrant
    **

    Jak to, že Popelka nebyla černá?! Zrada!!(4.8.2015)

  • Davies182
    *****

    Nespočítám, kolikrát mě tahle kouzelná pohádka dojala. Radost se dívat, radost poslouchat. Nevzpomenu si na jiný film, který by dokázal podobným způsobem šířit dobrou náladu v každém druhém záběru.(1.7.2015)

  • MMR
    ****

    Další verze této pohádky. Je jich už tolik, že se v nich pomalu ztrácím. Tuhle beru jako jednu z vydařenějších.(1.12.2015)

  • kingik
    **

    Žádná POPELKA, nýbrž ELKA, ale tentokrát je film prost německé koprodukce. Takže podezřele německy znějící jméno je jen (dabingovým) rozmarem. Ne, není. Taková kravina je fakt myšlena vážně. Režisére Kennethe Branaghu, kdepak ty hnízdo máš. A po kom (Pop)Elko rozpláclý nos máš? Dočasně se nám režisér uhnízdil v pohádkách. A na pohádkové klasice se toho moc pokazit nedá. Na druhou stranu není nakloněna inovacím. "Šejkspírovský" režisér se do toho pořádně obul. Vzal si na novou verzi poměrně pevnou obuv z dobrého materiálu, ale svoji ústřední hrdinku vybavil jen skleněnými střevíčky, v nichž vázne dynamický krok. Film je z hlediska tempa dost utahaný. Hlavně první půlka se dost vleče. A co se vleče, neuteče. Jenže mně film vůbec neutíkal. A nejen mně. I děti v kině se děsně nudily, až jejich mámy nestíhaly, jak je dostatečně zabavit, když to nedokázal film. A to je pro film špatná vizitka. Je tedy něco, co na obehrané story ještě může překvapit? V podstatě ne, když vezmu to, že každý pokus postrčit tuctový příběh netuctovým, nepředvídatelným, nebo novátorským směrem, selhával a ukazoval se buď jalově nedotaženým, nebo zhola zbytečným. Většinou se totiž příběh (o pár minut později) neomylně napojil do místa, ze kterého chtěl původně (novátorsky) odbočit. Relativně dynamický, ale jen chvilkový, odpich nastal v polovině s příchodem okouzlující hodné Víly kmotřičky v podání Heleny Bonham Carter, což byla jediná postava z celého filmu, která byla zahraná dobře a sympaticky(!). Její příchod doprovázela oslnivá triková sekvence proměn na bál, v níž se trikaři náležitě vyřádili. Znáte to, z dýně kočár, z kvarteta myší koně, z páru ještěrek lokajové a z kachny kočí. Popelka dostala honosné šaty v modrém provedení a pár skleněných střevíčků. Vše mělo úderem půlnoci pominout, akorát bylo divné, že s tím vším také nezmizely přičarované střevíce(!). Stejně úchvatné bylo, když odbila půlnoc a vše se po cestě ze zámku začalo proměňovat do původní podoby. Tyhle dvě trikové sekvence už nic ve filmu nepředčilo. Na filmu vázlo, anebo se mně nějakým způsobem nelíbilo herecké obsazení. Lily James jako Elka, Popelka, nebo co to vlastně bylo, byla až tragická. Zvládala akorát dvě herecké polohy - rozesmátá/smutná a nic mezi tím. Ke všemu nejhoršímu měla nos jak ředkvičku, ne červený od chlastu, ale tak tvarovaný a protáhlý jak Vochomůrka. Vlhký sen z ní mít tedy určitě nebudu. Ke všemu nedokázal scénář vytvořit k její postavě kontrast s macechou. Herecká jistota Cate Blanchett sice měla snahu být patřičně zlá, občas i pádně hláškovat, ale Elce nijakým extra způsobem neškodila, ani ji nijak mimořádně neponižovala. Pochopitelně, že si jí nevážila a udělala z ní služku, ale nejvíc jí asi ublížila, když jí na památečních šatech utrhla rukáv. Mně to přišlo hodně málo. Půl hodinu před koncem se film pokusil implantovat do známého průběhu příběhu nový prvek, kdy dojde k vydírání Elky ze strany macechy. Ta se pak následně umluví s vévodou na kardinálním podrazu na princi hledajícím majitelku ztraceného střevíčku, když společně popřou existenci Elky. Tahle sekvence mohla být nejpřekvapivějším zvratem v lehce predikovatelném ději, ale byla brutálně nedotažena. Vše dovršil otřesně zakrslý a necharismatický princ Richarda Maddena. Celkově jsem se u téhle pohádky jako divák značně nudil. Roztahané až nulové tempo, slabé herecké výkony, nezáživná hudba a nevýkonný scénář průměrného scenáristy Chrise Weitze. Dávám vysoké známky za technické provedení, zvláště za detailní výpravu, nádherně barvité a nápadité kostýmy a působivou trikovou složku. Všechno ostatní prostě mohlo být lepší. Sypu si POPEL(ku) na hlavu, ale takovou pohádkově okázalou nudu vysoko známkovat nemíním. 40%(12.5.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace