• Fingon
    ***

    Na to, že má Král králů tři hodiny, ubíhá překvapivě rychle, což je velké plus. Ale že by mě zaujal film jako takový, to bohužel ne.(8.11.2008)

  • Faidra
    ****

    To máte těžký. Držte se jedné ze čtyř kanonických verzí příběhu patřícího k nejznámějším na světě a sestřelí vás kritici, že neprojevujete dost invence, projevte invenci a sestřelí vás pravověrní křesťané, pokud možno kulometem (Martin Scorsese by mohl vyprávět). King of Kings se snaží kanonickou verzi pojednat invenčně, což mu spolu s faktem, že má velmi koukatelného hlavního hrdinu, ode mě zajišťuje tu čtvrtou hvězdičku, ačkoli druhá polovina mé chvály nesporně smrdí kacířstvím a ačkoli trnová koruna nesporně sekla i Christianu "k téhle roli jsem předurčen podobou i jménem" Baleovi.(27.11.2008)

  • Tsunami_X
    ***

    Nejprovařenější příběh na světe podaný tím nejsrozumitelnějším a nejpatetičtějším způsobem s minimální špetkou režisérské invence. Nicholas Ray výtečně zvládá sekvence, které mají demonstrovat velikost či rozmáchlost scény a notně mu v tom pomáhá výtečná výprava a skvělá architektura, jinak ovšem tempo až nepříjemně habruje. Příjemným překvapením je téměř absolutní absence „papírových“ dekorací, které známe například z Desatera přikázání či trapných miniatur z Ben Hura. Bojové scény si zaslouží pochvalu z hlediska organizace, ovšem souboje individuální jsou podané o něco hůře a v mnoha případech bych je do filmu vůbec nepustil (viditelné píchnutí mečem mimo tělo, držení se kopí). Tak trochu mi v celém snímku chybí větší hollywoodská hvězda, která by na sebe dokázala strhnout pozornost a svým charismatem zastřešila slabší a nudnější pasáže vyprávění, kterých je bohužel celá řada, kupříkladu souzení Krista je až neuvěřitelně trapné, stejně jako některé veliké pózy a špatně napsané dialogy. Herecké osazenstvo je hlavním kamenem úrazu a můžu s klidným srdcem říci, že takhle trapného Ježíše, Marii a Josefa jsem snad ještě nikde neviděl. To i svědkové Jehovovi stojící každé ráno na autobusovém nádraží dokážou strhnout více. Vznešená biblická nuda a ač mám kostýmní velkofilmy z tohoto období poměrně rád, musím se přiznat, že vydržet u snímku až do konce, vyžaduje velkou dávku trpělivosti. A Orsona Wellese ve filmu nehledejte, můžete jej maximálně slyšet....(7.4.2005)

  • Karlos80
    ***

    Zprvu bych k tomuto výpravnému biblickému velkofilmu chtěl říct že se vlastně jednalo o stejnojmenný remake a to filmu z roku 1927 od režiséra Cecila B. De Milla, režiséra převážně biblických-nebo takhle vyloženě historických snímků viz. např. ještě Kleopatra nebo jeden z posledních jeho filmů Desatero přikázání 1956. No jestli se zrovna jednalo úplně o toho nejlepšího Ježíše Krista to bych zrovna netvrdil-ale o jednoho z nejlépe zpracovaných-historicky věrohodných a zaměřených vůbec na poslední roky Kristova života zajisté. U mě však zatím vítězí Zeffirelliho seriál nebo snímek Greatest Story Ever Told, The. Film jsem viděl bohužel jen v dabingu a tady nutno říci že v nějakém novém a pro mě bohužel nevyhovujícím..Nic proti pánům jako jsou Zahálka, Rychlý, Čech, nebo paní Kolářové ( to jen z těch hlavních), ale nějak mě tady v tomto filmu jejich hlasy neseděly. Jiné menší role dabované třeba paní Zavadskou, Jiřím Štěpničkou, Petrem Štěpánkem, Jiřím Bruderem, Stanislavem Fišerem, či paní Steinmasslovovou byly už o poznání lepší. A to už vůbec nemluvím o těch všech hlasech jen epizodních. Vůbec některé mluvené dialogy (zde určitě hodně špatně napsané) byly kolikrát velmi směšné, a vůbec mi nepřipadaly z doby před takřka dvěma tisící lety. To mě tak trochu kazilo celkový dojem, s jinak velice slušného a poctivě natočeného biblického eposu. Grandiózní davové scény-Kristovo kázání na hoře, Zmrtvýchvstání nebo Nanebevstoupení, některé trikové efekty a jiné sekvence třeba ty bojové, tady bych vyzdvihl tu bitvu v těch horách, a nebo tu ke konci snímku perfektně římsky organizovanou k potlačení Barabáša povstání tuším že v Judei..? TsunamiX má bohužel pravdu-chtělo to bejval nějakou větší hollywoodskou hvězdu která by na sebe upoutala veškerou pozornost-nikdo z herců zde vyloženě nevybočoval a nikdo nebyl bohužel ani nadprůměr. Koho bych ale přeci jenom trochu vynesl tak to byl právě ten bojovník Barabáš nebo Jan Křtitel-později ve filmu sťat na přání rozmazlené Salome. Málo známý mladý herec Jeffrey Hunter, vytvořil dobrého Krista avšak chybělo mu právě to trochu větší charisma. Pilát Ponský, Herodes a Herodias o těch se radši zmiňovat nebudu:-)) Nakonec bych z tohoto filmu přeci jenom ještě pár věcí vyzdvihl..Samotné natáčení probíhalo ve španělských exteriérech a v Bronstonových studiích u Madridu, a působilo na mě dojmem opravdu velmi věrohodným a realistickým. Ty odvyprávěné pasáže jedním hlasem-tu byly také namístě a špatné vůbec nebyly. Kostýmy, nádherná taková kolovrátková hudba hodně dojemná skoro víc než samotný příběh, výprava-to všechno jsou světle stránky z tohoto jinak velice bohužel průměrného filmu z oné doby (které mám rovněž moc rád). Vůbec se vlastně jednalo o první výpravný snímek ze série biblických velkofilmů 50. a 60. let a prvním životopisem Krista natočeným ve zvukové éře. Doporučuji rovněž každému ke shlédnutí, ale pak ať si už každý udělá jen ten svůj správný úsudek.(15.7.2007)

  • Radyo
    *****

    Ačkoliv jsem ateista, nezajímající se o biblické příběhy, tento snímek o životě Ježíše Krista mě naprosto uchvátil. Je natočen tak působivě a sugestivně, že by skutečně mohl některé méně ateistické diváky nalomit, eventuelně rovnou zlákat do řad křesťanstva. Naprosto věrohodné herecké výkony jen umocňují celkový dojem z filmu. Doporučuji každému ke shlédnutí.(28.8.2002)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace