Reklama

Reklama

Miss Violence

(festivalový název)
  • Řecko Miss Violence (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rodina je základ státu. Jaký je tedy stát, jehož základní jednotku nejde charakterizovat jinak než mlčenlivým, vyčítavým terorem, kterým otec a děda ovládají svou ženu i své děti a vnoučata? Jedenáctiletá Angeliki v den vlastních narozenin skočí z okna a film, který se od tohoto momentu odvíjí, nabízí až perverzní podívanou uzavřenou převážně do interiérů. Pomalu se odhaluje temná pravda skrývaná pod stavovským povrchem. (Letní filmová škola)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

Fr 

všechny recenze uživatele

„ELENI, ZAMKNI DVEŘE.“… /// Psycho úvod, ve kterým vás napadaj různý myšlenky, proč asi ta malá holka dobrovolně (a bez padáku) skočí z panelákovýho balkonu. Nejasný a podivný chování postav pokračuje a buď se budete kurevsky nudit, nebo bavit, hlavně filmovejma nápadama v každý vobyčejný, nudný scéně. Furt čekám, kdy na mě vybafne nějaká hnusárna. Jasně že přijde, vo tom to je a všichni, jak na to koukám, se na to těšíte. Jsme tady kvůli tomu a každej v tomhle filmu to ví. Proč? Prostě musí, páč jinak by to bylo totálně vo hovně. Mám rád spořádaný rodinky, proto i týhle ten spravedlivě spokojenej úsměv na konci ze srdce přeju. Fláknu 4*, za to fajnový čekání na vyvrcholení. Ale Srpski film… to je jiný prznění! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Na hajzlu nemáme dveře, páč u nás doma před sebou nemáme co skrejvat. 2.) Zajímá mě, jak probíhá výchova dětí v Řecku. 3.) Zjistím, že i bejt třetí může uspokojit. 4.) Thx za titule „eleintron“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film Miss Violence je osobitou společenskou alegorií. Alexandros Avranas k vyobrazení podstaty vzájemných vazeb, rádu hierarchického uspořádání a skutečného fungování soustavy společenských vztahů využívá princip rodiny. S nihilistickým odhodláním se dostává až pod povrch perverzních zásad sadomasochistického uspořádání vzájemně propojených stavů. Což v té struktuře rodiny zvyšuje účinek zvrhlé zhýralosti společensky odsouzeníhodného chování, koncept je brutální do nejmenšího detailu, svoji působnost zvyšuje pozvolně, bez patosu a psychologických nátlaků, zpovzdálí a mlčky pozoruje zdání harmonického soužití, předpoklad svobody je stržen autoritativními záchvěvy, předpoklad svobody je zneužíván pro potřeby mocenských choutek. Hlavní postavou drsné společenské alegorie je hlava rodiny (pozoruhodný Themis Panou), na první pohled řádně spořádaný a starostlivý muž. Správné chování se vypěstuje disciplínou, bez přehnaných gest, bez přehnaného běsnění, nenápadně, jistě a neodvratně. Druhým členem rodiny je mužova manželka (zajímavá Reni Pittaki), vzorně poslušná žena. Po dlouholetém útisku je vlastní vůle podlomena a ze strachu raději zavírá oči nad vší skutečností. Nejstarší jejich dcerou je Eleni (velmi zajímavá Eleni Roussinou), žena, vyrovnávající se se svou nejosobnější ztrátou. Je poslušnou členkou rodiny, uvyklou již na způsoby a principy. Mladší dcerou je Myrto (pozoruhodná Sissy Toumasi), dívka v pubertálním věku školní docházky. Ještě neztratila instinkt ke vzdoru, přesto je již pomalu smířená se skutečným stavem věcí. Důležitou postavou je Alkmini (zajímavá Kalliopi Zontanou), nejmladší Elenina dcerka. Bezstarostný věk nevinného dětství je bez předchozího varování se vším všudy uveden do běžné reality. Z dalších rolí: Elenin malý a z respektu tichý synáček Filippos (Konstantinos Athanasiades), nejstarší Elenina dcera se svým vlastním způsobem vysvobození Angeliki (Chloe Bolota), pozadí tragédie zkoumající sociální pracovníci (Kostas Antalopoulos a Maria Skoula), přátelé hlavy rodiny i jeho nejlepší zákazníci (Nikos Hatzopoulos a Minas Hatzisavvas), s nedochvilností nespokojený vedoucí firmy (Stefanos Kosmidis), či sousedka rodiny a Elenina nejlepší kamarádka (Anna Koutsaftiki). Film Miss Violence je nihilisticky ponurou společenskou alegorií. Svou metodou výjevů na principu fungování rodiny ovšem většinu diváků ohromí úplně jinak, než je prvotní idea režiséra, svým nevybíravým zobrazením extrémně zvrhlých podob vzájemných vztahů je nekompromisní. Zneužívání jako příčina společenské dysfunkce. ()

Reklama

HorrFi 

všechny recenze uživatele

Na muj první řeckej film to vůbec nebylo špatný.. když se Řecko tak se mi vybaví moře, gyros a Troja, ale určitě ne filmy.. Řekové jsou asi trošku zvláštní národ, o tom neni pochyb když hned první co jsem od nich viděl byla tahle zvláštnost.. začátek dost syrovej a drsnej, ale pak přišly hluchý místa a už se nic moc nedělo.. každopádně v týhle rodině bych žít nechtěl.. ()

Tosi 

všechny recenze uživatele

Rodinná dysfunkce v plné kráse, nebo přesněji v plné nahotě. To, proč skočila jedenáctiletá dívka z balkónu se nakonec dozvíme, ale musíme si pěkně pomalu prožít několik dní v téhle zvláštní rodině. V podstatě film bez překvapení, bez nadpřirozena, se zlověstným mlčením a s reálnou hrozbou jednoho rodinného tyrana. V Řecku si tu finanční krizi některé rodiny řeší tedy hodně po svém... ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Ten chlad a prázdnota, která vyzařovala hned zkraje, nevěstila nic dobrého. A ačkoliv jsem do jisté míry tušila, kam to asi směřuje, tak až takovou příšernost jsem nemohla rozdýchat. Ten film je jako jedna z nejhorších můr, kterou člověk může mít a že se to v určité míře děje i v reálu, je o to víc horší. Brrr, tenhle film už nechci vidět ani omylem. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (1)

  • Režisér Alexandros Avranas Miss Violence založil na skutečném případu, který se odehrál v Německu (kde Avranas studoval), zasadil ho však do řeckých reálií. Tím ho proměnil v komentář současné rodiny a rázem i v politické stanovisko k celé řecké společnosti. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama