poster

Nezlomný

  • USA

    Unbroken

  • slovenský

    Nezlomný

Válečný / Životopisný / Sportovní / Drama

USA, 2014, 137 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    ***

    Rozpočet $65miliónovTržby USA $115,637,895Tržby Celosvetovo $161,459,297Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ veľmi chladno podané, jednoznačne Angelina Jolie na režisérskom poste chýbajú lepšie vyprávačské schopnosti, hlavná postava ešte ako tak, tam dosť pomôžu spomienkové návraty do minulosti keď nastávalo úspešne ťaženie pri bežeckých schopnostiach ale vedľajšie postavy úplne do prázdna, samotný príbeh má čo ponúknuť ale časom to príde dosť rozťahané bez strhujúcejšieho impulzu, technická stránka je na úrovni, len priemer /60%/(11.1.2015)

  • xxmartinxx
    **

    To je tak, když se nejschopnější lidi v oboru sejdou pod vedením někoho bez vize a talentu. Filmoví teoretici se vždycky dohadovali, kdo že je to ten autor filmu. A argumentovali těmi nejlepšími jako Občan Kane a Vertigo. Šli na to špatně. Že na režisérovi všechno stojí, nedokazují ty od mistrů, kde se snadno řekne, že tu geniální kameru dodal prostě kameraman, ale právě ty od privilegovaných rozmazlených a notně neschopných spratků jako Angelina Jolie, která si může najmout nejlepší lidi od fochu (krom herců), ale nic z nich nedostat. Pak je naprosto jasné, co tu chybí - režie. A tenhle film jde buď prospat, nebo za jeho prázdnou aroganci, proti které se mám leda tendenci co nejarogantněji vymezit, nenávidět. 1 a 1/2(20.1.2015)

  • Matty
    **

    Na povrchu možná film ze staré školy (díky Deakinsově velkofilmové, lehce kýčovité kameře), vypravěčsky ale úmorně monotónní drama bez fantazie a vlastního výrazu. Ten chybí také O'Connelovi, který z tváře nesundává stoickou masku a nedovoluje nám docenit jeho vnitřní boj, pro dramaturgickou funkčnost filmu kruciální. Navenek totiž Zamperini vinou vnějších okolností moc bojovat nemůže. Podobně jako hrdina 12 let v řetězech. McQueenův nekompromisní opus ale přes srovnatelné zpasivnění hlavní postavy netrpěl takovou repetitivností (do té míry, že přestává záležet na tom, v jakém pořadí jsou scény řazeny) a nevybízel ke kacířské otázce, proč máme sledovat utrpení zrovna tohoto muže. Protagonista Nezlomného je v úvodu definován všehovšudy jen svými italskými kořeny a skvělou fyzičkou (v běžeckých záběrech nápadně připomínajících Forresta Gumpa). O člověku, s kterým mám strávit hodinu v záchranném člunu uprostřed oceánu a další více než hodinu v japonském zajetí, bych toho rád věděl víc. Do slepé uličky vede i zlomyslná snaha o čtení proti srsti - torture porno s PG-13 ratingem, a tedy bez jediné gore scény, neberu. Zamperini není o moc plastičtější postavou než jeho sok, sadistický japonský dozorce, jehož vykreslení by bylo obviněno ze stereotypizace již někdy před 50 lety, kdy měl premiéru mnohem komplexnější Most přes řeku Kwai. Na věrohodnosti filmu ubírá a jeho schopnost vtáhnout diváka oslabuje vedle (nezáměrného?) oddramatizování také panický strach z humoru, který by dle tvůrců snad mohl narušit otupující (pro hrdinu i diváka) řetězec bolesti a utrpení. Doufal jsem, že alespoň přiměřenou komediální nadsázkou film prozradí autorský otisk bratrů Coenů. Ten se nakonec omezuje na jobovský charakter Zamperiniho příběhu, pro jistotu vypíchnutý pro-křesťanskými závěrečnými titulky (film samotný přitom náboženskou rovinu nijak nerozvíjí - ostatně jako kterýkoli jiný motiv). Kromě toho, že autentický epilog prozrazuje, o kolik větší dramatický a psychologický potenciál dřímá v Zamperiniho poválečném osudu, je zdaleka nejpůsobivější částí filmu. Za nezlomného se může označit ten, kdo pro tyto cca dvě minuty vydrží v kině sedět celé úmorné dvě hodiny. Možná to byl záměr. 45%(17.1.2015)

  • mzss1
    ****

    |80%| Na tento film jsem se díky zajímavému traileru dost těšil. Trochu jsem se obával, že to bude celé pojato tak nějak přehnaně, že hlavní hrdina dokáže vše atd. Naštěstí tomu tak vůbec nebylo. Nějaké trošičku nelogické chyby tam byly, ale moc jich nebylo. Spíš šlo o vylepšování, mohlo to být ještě víc velkolepější, zabrousit víc do minulosti, resp. Do dětství hlavního herce a byla by to možná totální špička. Nicméně, zklamaný z filmu vůbec nejsem, dostal jsem hodně. Má to zajímavý úvod, do toho následuje pár flashbacků, které ještě víc upevní příběh snímku. Herecké obsazení je na tom výborně. Každý dokáže dobře sehrát svou roli, nejvíc samozřejmě herec hlavního hrdiny Jack O’Connell, který mě velmi zaujal. No, nedá se přesně určit, která pasáž filmu se mi líbila nejvíc. Jestli zajatecký tábor nebo třeba nekonečně dlouhé plavení na člunech. Doslova jsem hltal okamžiky na člunech, kdy O'Connell s 2 ostatními společníky bojovali s hladem a žízní - téměř jsem to prožíval. Třeba úplný konec filmu mi moc oslavný a skvělý nepřišel, ale nic proti tomu. PG-13 převedení – s tím jsem moc problém neměl. Ta brutalita, myslím tím spíš ty velké údery, co musel O’Connell v zajateckém táboře schytat, byly celkem tvrdé a šel z nich ten pravý efekt. R-ko by bylo samozřejmě lepší, ale s tímto se dalo vypořádat. Hudba od Desplatta byla dobrá, ne nějak oslnující a zapamatovatelná, ale dala se hezky poslouchat. Po skončení filmů mi dost v hlavě utkvělo. Na plný počet to není – jak už jsem zminoval níže, ale přesto jsem dostal solidní zážitek. Dlouhá stopáž uběhla jak voda. Angelina Jolie odvedla slušnou práci. I pár emocí nechybělo ve filmu, když jich mohlo být víc atd. No, pořád bych si něco našel a pitval bych dál, ale myslím, že vše podstatné jsem napsal už.(20.1.2015)

  • MikO_NR_1909
    ***

    Angelina konečne opustila Bosnu, pretože s jej anglosaským, neznalým nosom problematiky akurát tak vyvolala nezdravú kontroverziu. V Unbroken si toho mohla dovoliť ďaleko viacej, avšak tématická monotónnosť je citeľná, ono miešanie žánrov a prostredí z toho síce generuje akýsi príbehový formát, lenže osobný profil charakterov pôsobí účelovo a tendenčne. Technickým spracovaním vyspelejšie, odkazy slávnych filmov zaaranžované, celkovo to teda dopadlo únosnejšie, než som po zhliadnutí traileru očakával. Bol by som však naivný, ak by som čakal vyššiu kvalitu. Tá nespočíva v krajšom prerozprávaní epickej osnovy, ale v umeleckej optimalizácii vzletných viet a poľudšteniu kladných a záporných postáv do kružnicovej symbiózy. Na to proste nemá ani dispozične ani ručnou kvalitou.(26.2.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace