Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    *****

    Ze zhlédnutí české premiéry (premiérového promítání v tehdejší ČSSR) si pamatuju jedno: v zaplněném kinosále nebyl nikdo, kdo by žehral na délku filmu, komu by vysloveně vadila jeho délka. GÁNDHÍ byl velmi pozorně sledován takřka bez výjimky a se zatajeným dechem. Pomalé tempo bylo přiměřeným tempem, scénář klíčových scén, zejména bitevních, nebyl nikým zpochybňován. I tehdejší kritika film chválila a v tomto případě poprávu zdůrazňovala jeho všelidské ideové poselství. Nechci tu opakovat již vyřčené soudy. Ale osudem kohokoliv z nástupců obou protagonistů tohoto ztvárnění gándhiovské látky, bude-li chtít zachovat jeho srozumitelnost pro evropského diváka, je právě tato jakoby dokumentarizující metoda, v níž fikce splývá s fakty do jednoho samozřejmě sourodého celku, základním východiskem. Existují i jiná tempa než evropská, existuje i jiné vnímání času a života než to naše. A existuje také kvalita, která sice nesplývá zcela s naší představou o životě a díle neevropské osobnosti, zato však prostřednictvím skvělých hereckých výkonů evokuje prostředí, které pro nás, Evropany, není ani nezajímavé, ani neatraktivní. A nabízí zážitek, na který se nezapomíná ani po desetiletích. (Stranou ponechávám fakt, že ani dnes toto klasické dílo není dostupné pro českého diváka na DVD nosičích.)(1.3.2008)

  • cheyene
    ****

    "Mahátmá" Gándhí, malý velký muž. Malý vzrůstem, velký svými činy a myšlenkami. Kdyby se jeho názory a filozofií řídili všichni lidé, bylo by na světě lepší prostředí k životu. Altenboroughův snímek je unikátním pohledem na život tohoto výjimečného člověka. Jediné, co mi na zpracování filmu vadilo, byla absence udávání roků, v nichž se děj odehrává...(15.1.2011)

  • Niktorius
    ****

    Výborný film, s nímž bych ono vágní slůvko "nuda" rozhodně nespojoval. Ale neubránil jsem se cukání v koutcích prakticky u všech scén, v nichž vystupoval téměř karikaturisticky ztvárněný Muhammad Džinnáh v podání Alyque Padamseeho a věru to nebylo jen proto, že si ho tak trochu spojuju s podstatně lidštějším a charismatičtějším podáním Christophera Leeho. A pátou hvězdičku také nemůžu dát z toho důvodu, že znám film, který téma Gándhí zpracovává se znatelně vyšší myšlenkovou i filmařskou kreativitou, neotřelostí a imaginativností - Hey Ram. Líbil by se Civalovi? __________ P.S: Tak jsem si schválně na YouTube pustil všechna možná videa zachycující skutečného Džinnáha a ani na jednom se jakkoli neblíží tomu nafoukanému spratkovi z tohoto filmu.(14.11.2009)

  • Webb
    ****

    [7/10] (Carolina Bank, Goldcrest, Indo-British, International, NFDC) (Technicolor /// Produkce: Richard Attenborough /// Scénář: John Briley /// Kamera: Ronnie Taylor, Billy Williams /// Hudba: Ravi Shankar, George Fenton /// Oscar: Richard Attenborough (nejlepší film), Richard Attenborough (režie), John Briley (scénář), Ben Kingsley (herec), Stuart Craig, Robert W. Laing, Michael Seirton (výprava), Billy Williams, Ronnie Taylor (kamera), John Mollo, Bhanu Athaiya (kostýmy), John Bloom (střih) /// Nominace na Oscara: Tom Smith (maskér), Ravi Shankar, George Fenton (hudba), Gerry Humphreys, Robin O´Donoghue, Jonathan Bates, Simon Kaye (zvuk)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE](14.2.2009)

  • Mahalik
    ****

    मोहनदास करमचन्द गांधी Chtěl bych komentář vést ve stylu "gándhíovském". To znamená, předložit vám filozofickou úvahu. Něco, co by vás donutilo přemýšlet, tak jako to udělal film. Jenže po pár minutách jsem zjistil, že na to 1) nemám atestaci, a za 2) by můj myšlenkový proud zastínil Attenborough, který vypráví tak úchvatně, logicky a hlavně se zaujetím, že bych dopadl jako Bambi (sám a ubrečenej). Takže raději ne!__ Na snímek Gándhí se mi na poličce prášilo pěkně dlouho. Přeci jen na 188 minutový film by si člověk měl vzít dovolenou, ale osud tomu chtěl, že jsem trochu toho času našel a proč ho nevyužít ve společnosti pána jehož kroky jsou obsypány okvětními listy? Samozřejmě, opěvovaný výkon Bena Kingsleye je více než oprávněný, ale přesto mi ve filmu chyběla byť jen známka nějakého většího emočního vypětí. Smrt milované ženy už už měla nakročeno...ale byla přerušena hvízdajícím vlakem. Takže jsem se mohl maximálně bouchnout do kolen. Čert vem délku, já chci brečet!!!(29.10.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace