Nastala chyba při přehrávání videa.
  • geklon
    ***

    Bratránek Jima Careyho se obětuje v touze po záchraně lidstva v roce 4025, nebo tak nějak.(4.5.2015)

  • SG-1
    ***

    "To bych neřekl. I babička jezdí rychleji než ty." -Ben Burke-(31.8.2015)

  • jerry12
    *****

    90%. Upřímně, nad Shyamalanem jsem už dávno zlomil hůl, takže mi trvalo, než jsem se k Wayward Pines odhodlal. A konečně je M. Night zpátky! Ten starý dobrý kreativec s uměleckou grácií sobě vlastní, stylisticky naprosto jedinečný a osobitý. Wayward Pines odkazuje (ať záměrně či nikoliv) na Shutter Island, ze kterého si bere primárně narativní kostru a působivou atmosféru; na Twin Peaks, kterému se podobá strukturovaností postav a jejich významové hloubce; a později i na Children of Men, s kterým sdílí onu postapokalyptickou vizi. Z obojího si však Shyamalan bere jen klady, a navíc je aplikuje s takovou svědomitostí, že se mu i v divácky velmi náročném a vyhraněném žánrovém příběhu daří vyhýbat větším narativním přešlapům, jež v mysteriózních skorosci-fi thrillerech na podobném principu bývají pravidlem. Ty nejvýraznější kvality Wayward Pines vězí v trojúhelníku, který se podařilo zvládnout na jedničku - perfektní atmosféra nejvyšší úrovně, která vzdáleně připomíná tvorbu Davida Lynche a je i podobně působivá a schizofrenní, avšak má Shyamalanův podpis ze Signs nebo The Happening; nepředvídatelnost a takzvaný WTF efekt, díky kterému budete totálně zmraženi a neschopni cokoliv se pokoušet předvídat; a v neposlední řadě herecké výkony, které umožňují rozvíjet tu bizarnost a tajemnost postav; i Matt Dillon mě velmi mile překvapil, snad jen jeho syna tam asi nastrčili omylem, protože to je jediný rušivý prvek seriálu a herec doslova na baterky. Jinak se mi ale těžko hledá něco, co bych mohl s klidným svědomím vytknout; chybí mi pouze jedna jediná věc, a to působivější hudba, bez které se ale i tak Wayward Pines obchází s přehledem, což mnohé vypovídá o scenáristických kvalitách, díky kterým, oproti řadě jiných filmů a seriálů podobného ražení, nepotřebuje Wayward Pines žádný velkolepý hudební doprovod, aby tvořil odpovídající atmosféru v televizním světě zcela ojedinělou a svou silou téměr srovnatelnou s True Detective (nebo Baskervillem). Záměrně tento skvělý a troufám si říct (prozatím) nedoceněný seriál srovnávám s mnoha jinými díly, protože se mnoha jiným dílům podobá, ale vždy tak nějak nenuceně a jen lehce a jakoby mimochodem, aby jej nešlo považovat za kopii. Wayward Pines není kopií ničeho, žije svým vlastním životem, před kterým se neschováte... a neutečete. Navíc buduje relativně novou a neotřepanou žánrovou metanaraci, která nese určité existenciální poselství a mohla by se stát vzorem pro další generace kriticky realistických (NIKOLI science fiction) filmařů. Perfektní záležitost, která není principiálně originálním nebo novátorským dílem, ale spíše alchymií mnoha různých ověřených a funkčních prvků, jež dohromady tvoří naprostou harmonii. Závěr je pak naprosto geniálně strukturován, a ačkoli závěrečná epizoda obsahuje zbytečně moc patosu (který tolik nenávidíme, ale přesto jsme ho čekali), je perfektním zakončením výjimečného příběhu.(27.11.2015)

  • Redi
    ****

    Pohodička.Otázky jsou zodpovězeny pomalu dřív než položeny, takže na dohady na milion řad není čas a určitě ani na škodu. Žádné terno, ani majstrštyk, občas si člověk řekne, jak iracionálně se postavy chovají, ale přitom celkem napínavé a atmosférické a dobrá zábava na jeden prochcaný víkend.(23.8.2015)

  • Ouwen
    odpad!

    SPOILERY: To, že již delší dobu nehodnotím hvězdicemi na csfd, nehodlám brát jako stálé pravidlo. Když o nějakým filmu/seriálu mám jistotu odpadu, napálim to tam. Tohle bylo utrpení, hovadina, natahovaná nuda, která ve výsledku ani vůbec nedává smysl. Když už šerif říká, že hlavní postava nemůže odjet z města, jinak umře a proto se chová tak, aby ho z města vyhnal, je teda fakt debilní. Časovej rámec mezi postavami, které se ve městě po havárkách objevují, nejdou dohromady, scénář je děravej. A to první dvě epizody mne obejmuli svojí tajemností a pátráním po tom, o co tu vlastně jde. Ovšem, po pátém díle celá ta linie ohledně ztracených dvou agentech upadne úplně do pozadí, protože se dozvíme něco neuvěřitelně šokujícího. Musel jsem se smát! Ani vlastně nevím, co jsem za pointu očekával. Jenže takovou snůšku slátanin jsem dlouho neslyšel. Postavy precizně nesympatické, jenom Terrence Howard v roli hláškujícího šerifa bavil a také Matt Dillon, ale stane se z něj akorát figurka do davu, protože do popředí nacpou tu jeho protivnou rodinku. Žádné napětí, je to natahované tam, kde by to mělo být druhořadé a to primární, tedy akci, Dillona a zajímavost odsunou na druhou kolej. Vzdal jsem to po šesti dílech, navíc chování všech postav je absolutně nesmyslné. Možná Dillon občas předvede fajn improvizaci a přizpůsobení se, a však když už jsou všude kamery, mikrofony a postavy normálně přes celej barák mluví o své minulosti, vůbec to nevadí. Taky se opět otřu o časovej rámec, kdy je vše o náhodě a postavy se snad kolikrát teleportují. Nejvíc mne teď při pomyšlení na tuhle sračku pobavilo ilustrování schopností těch mutantů, poněvadž slyší na dálku i nejtišší zvuky... tak proč nikdo neslyšel v noci Dillona, střílejícího z brokovnice za tou zdí? V pohodě tam přespal do rána... až pak se začnou objevovat ninja mutanti v momentě, kdy se hrdina dostane do bezpečí, jděte s tímhle do prdele. Nadšení místních absolutně nechápu, mno snad mi zafixuje náladu True Detective.(25.9.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace