Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    **

    Zde(něk) generovaný Troška se potřetí vrací se svojí ódou na léto, vesnici a babky z návsi, co tak Trošku plní kina. A co hůř, (nebo líp?), tahle trilogie je jediným zástupcem svého druhu. Co z toho vyšlo tentokrát? Nezvládnutý mišmaš, respektive nesourodý slepenec v téměř televizní režii, který sice oproti předchozímu dílu vykazuje určité zlepšení, ale to nestačí. Zvláště když scenáristické duo Troška/Kališ nepamatovalo na dobré gagy. I tak je v jihočeských Babovřeskách opět živo. Tři vnučky jsou v jináči s místními pásky, do toho se vrací řádová sestra Glorie, ze které je po vystoupení z řádu kost a dohromady to dá s umravněným Šoustalem, který farnost vyměnil za útulné hnízdečko lásky, toho na faře nahradil polský farář, který se netěší právě velké oblibě jako jeho předchůdce a živo je také u Stehlíků. Starosta Kája Stehlík se nejenže stal velitelem místního hasičského sboru, ke všemu čeká návštěvu kontrolora Dody i s jeho vzdělanou chotí z ministerstva, ale také tajně vyhlásil válku místním babkám-drbnám, se kterými hodlá zatočit jednou provždy. Při té příležitosti jim z dotace pořídí zájezd do Turecka, aby měl od nich načas pokoj. Nebýt Stehlíkovic vtipné rodinky, bylo by to tristně slabé. Gagů je sice pomálu, těch dobrých je ještě méně, ale když nějaký vtip přiletí, je poměrně neotřelý. Třeskutá snaha o co nejvíce vtipů je evidentní. Proto film ledabyle přeskakuje od jednoho k druhému, aniž by se filmem vinula nějaká výraznější dějová linie. O tu je nouze větší, než v předchozích dvou filmech. Jarmareční humor funguje, jen když ho prezentuje někdo z lepších a zdatnějších herců. Lucie Bílá, která se vrací ob jeden díl, to až tak není, i když snaha byla. Lucie Vondráčková už vůbec ne. Osvěžující Tomáš Trapl coby nahláškovaný polský farář už má téměř kultovní rozměr jako svého času farář Otík. Tereza Bebarová v roli upjaté docentky má štěstí na postavy s nějakou vadou řeči. V Ulici předstírá ukrajinský přízvuk, zde si "distingovaně" šlape na jazyk a je docela vtipná. Osvědčené duo Kikinčuk/Žilková nedostalo tolik hlášek, jak by se dalo čekat. Jsou často nuceni vařit z vody, ale jsou tak výborní, že se s tím popasovali zdatně. Mezi babičkami, až na Janu Synkovou a Janu Altmannovou, jsou to samé "naturščice". Nelze od nich čekat žádný mimořádný herecký projev, ale nejsou úplně špatné. Spíše u mě panovaly obavy, aby to ve svém požehnaném věku vůbec přežily, neboť scénář chtěl po nich téměř akční výkony s prvky kaskadérské práce. Jako celek je film nekonzistentní. Scénář působí rychle spíchnutým dojmem, v mnoha ohledech vyznívá i nehotovým dojmem. A ke všemu Troška (de)generoval na CGI Trošku. Digi husy, žralok(!) a liška, co dává faráři dobrou noc, jest toho důkazem. Technika se mu zřejmě zalíbila natolik, že v jedné scéně je ukázán, jak se se svým štábem natáčí noční scénu, která se ve skutečnosti natáčí ve dne. Předimenzovaný efekt "americké noci", neboli noční filtrace, je pak následně znát ve scéně pozdního návratu z hospody, kdy je evidentní, že se nenatáčelo v noci. Mám připomínky k režii, která pomalu ale jistě přetransformovala na televizní rozměr, který je už na velkém plátně rušivý. Jedním z mála plusů je i výběr pohledných hereček, mezi nimiž je i Kamila Kikinčuková, dcera Pavla Kikinčuka, jen je škoda, že nedostala se svými dvěma svůdnými kolegyněmi větší prostor. To jejich nabíječi dostali prostoru ve větším poměru, ale moc dobří nebyli. Hlavně bych z jejich replik podstatně zredukoval až nepříjemným dojmem působící slůvko "jako", které ve filmu hrubě přesáhlo povolený limit. Celkový dojem z filmu byl režijně nevyrovnaný a scenáristicky fádní. Když se nějakou dobu trojka držela na průměru, přišla závěrečná třetina se zájezdem babiček k moři, kde se pokazilo, co se dalo. Trapnost zde převládala až tak moc, že sešup z normálních výšin do těch zdegenerovaných, byl markantní a nevítaný. U filmu se moc úspěšně pobavit nedá ani bez toho mučivého závěru. Pořádné gagy váhají s příchodem na scénu a dohromady se dá u třetího pokračování zasmát asi tak pětkrát, a i to je moc. Optimální hudební doprovod Karla Vágnera zdatně podbarvuje celek. Trojka je oproti dvojce umírněnější. Pro někoho, kdo neviděl předchozí díl, může být problém, že trojka na ni mírně navazuje. Troška měl na hledání optimální "vesnické" kvality celou trilogii. I když je specialistou na pravou letní atmosféru, přes jeho svítivé sluníčko se i tentokrát přehnaly černé mraky nespokojenosti. Výsledkem je nekonzistentní guláš obsahující humorné ingredience, jež budou vyhovovat hodně nenáročným divákům. Re-definice lidového humoru má těžký úděl. K dobru jí budiž, že nemá u nás jiného zástupce, respektive žádnou konkurenci. 40%(1.6.2015)

  • Terva
    *

    CITÁT - To se musím jít podívat, co je to za komedii............ Stejné prostředí, stejné slepice, tohle už prostě lepší nebude ani u desítky. Leda, že.......(4.6.2015)

  • Nivenx
    *

    Pro uživatele co si myslí, že každý dává buď odpad nebo 5* a z principu, tak já z principu dávám 1*. A není to kvůli tomu, že to je Troška, ani kvůli tomu, že série se mi nezamlouvá. Jsem jihočech a sérii slunce seno, nebo jeho pohádky typu Jasněnka či Princezna ze mlejna, to jsou dobré filmy, u kterých jsem se zasmál a styl i scénář dokázal pobavit. Bohužel u Babovřesek tomu tak není! Je to jak herci, kteří nemají dostatek charisma do komedie, ale i tím, že to je všechno točeno ne z lásky k žánru, ale pro nucené peníze a je to prostě vidět. Styl humoru je úplně někde jinde, jak v dřívějších komediích a od doby Kameňáku jde Zdenda do trapností a na úplné dno komediálního žánru, kde jen vaří z vody a nefunguje to! Vtipy působí nuceně a celé je to bez šťávy. Buď s tímto něco udělá a nebo bude dál točit sračky, jelikož jsou zkrátka lidi co na to půjdou, ať už ze zvědavosti či pobavení a to ho uživí! U třetího dílu se nic nemění a je to pořád to samé dokola. Škoda, ale tuhle sérii si zkrátka oblíbit nemůžu. 10%(18.1.2015)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Ten polský kněz, který neuměl polsky, mně vytáčel! To bylo tak těžké tam obsadit Poláka, kterých je u nás statisíce?(17.5.2015)

  • VaHo
    odpad!

    Peklo. Původně jsem chtěl napsat svůj dojem z filmu bez toho, že bych si z Babovřesek utahoval. Prostě to ale nejde. Není nic špatného, když vznikne nenáročná komedie pro nenáročné diváky. I taková ale musí být hlavně vtipná. Tohle vtipné není, tohle je tak trapné až z toho na vás jde úzkost. Nudné a bez jakéhokoliv zájmu vytvořit něco co zaujme nejen svou uječeností. Postavy jsou tak nesympatické a odpudivé karikatury, že jsem si představoval, že ta nejstarší bezzubá babička po svém letu na rogalu vytáhne ze zástěry kulomet a celou vesnici vystřílí. Z té barevné přeplácanosti, ukecanosti, kýčovitosti a nevtipnosti na mě šel třes. Když se sál smál v některých momentech (které asi měli být vtipné) tak jsem začínal pochybovat o svém zdraví. První polovina byla celkem dobrá, to ale jen do chvíle než jsem dojedl popcorn. Zbytek se stane v podstatě reklamou na jednu nejmenovanou cestovní kancelář. A závěr je jak z nějaké surrealistické noční můry. Už nikdy víc...(25.1.2015)

  • - Filmový likér "Uršulum proti šakalům" ve skutečnosti neexistuje, nicméně režisér Troška je držitelem ochranné známky, aby se mohl podílet na případném zisku možného výrobce. (rakovnik)

  • - Kromě jihočeských lokací štáb natáčel i v tureckém Side. (jenik71)

  • - Ve scéně, kdy Jarmila Bursová letí na padáku, ve skutečnosti stála na zemi, kameraman ležel pod ní v písku a pomocníci drželi ve vzduchu padák. Ve skutečnosti chtěla opravdu letět, ale tvůrci to kvůli bezpečnosti nedovolili. (Busmart)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace