poster

Mých posledních 150 000 cigaret (TV film)

  • anglický

    My Latest 150 000 Cigarettes

  • anglický

    My Last 150 000 Cigarettes

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Mojich posledných 150 000 cigariet

    (festivalový název)

Dokumentární

Česko, 2013, 52 min

Režie:

Ivo Bystřičan

Scénář:

Ivo Bystřičan

Kamera:

Jakub Halousek

Producenti:

Pavel Plešák

Střih:

Jana Vlčková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    *****

    Ivo Bystřičan pochopil zákonitosti televizního humoru a v kombinaci s vynesením vlastní kůže na trh přivezl na Jihlavský festival jeden z nejvtipnějších filmů. Na hraně mezi dokumentem (zpovídání politiků, lidí z cigaretového byznysu) a estrádou jak ze skryté kamery („cigáro ve veřejném prostoru“) rozehrává překvapivě přemýšlivou story o tom, proč kouříme, jak a kdy se k tomu dostaneme a jak je těžké se z toho dostat (self-shooting cam). Mohl bych mít výhrady, že snímek nejde až do takové hloubky, jak by si tématika zasloužila, ale dostat se přes hermetickou bránu mlčenlivosti lidí z branže by vyžadovalo pravděpodobně undercover operaci.(29.10.2013)

  • Lukrecie
    *****

    Výborný dokument, který tady zcela chyběl. Oceňuji odvahu režiséra odhalit své soukromí včetně kvality spermií. :) To málokterý chlap dokáže. PS Víčko v puse místo cíga, to je dokonalý :D Tabákové firmy odmítající převzít zodpovědnost, to je alarmující, a v USA nebo na Západě by se to nestalo! Reakce politiků jsou žalostné a ubohé, opět bez jakékoliv odpovědnosti. "JENOM NA KONI KOLIK SPADNE LIDÍ" JAROSLAV KUBERA, SENÁTOR ODS, tato reakce vyžaduje velké IQ :)(30.6.2014)

  • Kothy
    ****

    Hodně dobrý dokument o cigaretovém průmyslu u nás. Je to jedno velké lobby a nikdo se k tomu nechce vyjadřovat...(20.6.2014)

  • Radko
    ****

    Vtipné dielo, prepájajúce osobnú rovinu s náučnou. Nadhľad, schopnosť vystreliť si zo seba. V rámci edukačnej roviny dokumentu je vidieť správanie korporácií. Od konca II. svetovej vojny sa tieto monolity moci a generovania kapitálu zmenili len včlenením nacistickej stratégie propagandy do štruktúry firiem (úrady propagandy sa premenili na odbory styku s verejnosťou). Tieto mašinérie útočia na všetkých frontoch (reklamy, tv, filmy, divadlá, web, verejný priestor) v prospech značky. O skutočnej povahe a výrobnej šarži produktov sa nedozviete nič. Mlčanie je zaštítené obchodným tajomstvom (čo je výmysel na utajenie presného zloženia chemikálií vstrekovaných do cigariet, papierikov i filtrov). Korporácie sa tvária ako priatelia verejnosti, na škatuľkách cíg je často telefónne číslo. Keď tam zavoláte, ozve sa šušľavá Ruska. Na väčšinu otázok nemôže odpovedať lebo všetko je obchodné tajomstvo. Je to hra na oblbnutie. Stratégia navonok hovorí o ústretovom prístupe. Pri osobnom styku ale dostanete len dym v podobe ochotných úsmevov a na oblbnutie kávičku, cigaretku a pár darčekových ničotností. A pri džúsiku sa Vám vysmejú do xichtu v prípade ak chcete viac než biznis plán, ak chcete reportáž. Nemci investigatívu robia dôslednejšie, ale pobiehanie v cigarete bol slušný odpal arogantných zmrdov, neviditeľných manažérov aj politikov (až osem sa ich unúvalo), ktorí sa predbiehajú v opakovaní jalových fráz. Najväčšiu výhradu mám k tomu, že fajčenie sa tu postavilo do role démona, zatiaľ čo zvýšenie pitia alkoholu je ok. V skutočnosti Vám povie každý seriózny lekár, že alkohol je pre človeka oveľa škodlivejší než cigareta.(19.6.2014)

  • heyda
    ****

    Mohlo tam být víc faktů, víc vysvětlování a rozhodně větší tlačení na pilu. Pár rozhovorů se Sobotkou a dalšími kumpány to nevytrhne, nicméně zjištění, že po roce NEkouření má chlap dvojnásob kvalitních spermií, než když se oddával tabákové závislosti, mi dostačuje k tomu, abych tento dokument alespoň z didaktického hlediska úplně nezatracoval. Slabé 4 hvězdy...70% PS: Kuřáci, smrdíte!(25.12.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace