poster

Alphaville

  • Francie

    Alphaville, une étrange aventure de Lemmy Caution

  • Itálie

    Agente Lemmy Caution, missione Alphaville

  • Československo

    Alphaville

Mysteriózní / Sci-Fi / Drama / Podobenství

Francie / Itálie, 1965, 99 min

Režie:

Jean-Luc Godard

Scénář:

Jean-Luc Godard

Kamera:

Raoul Coutard

Hudba:

Paul Misraki

Scénografie:

Pierre Guffroy
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nascendi
    ****

    Zvláštne, a pre mňa netypické je, že u oboch Godardových filmov, ktoré som si pozrel včera a dnes, idem s hodnotením vyššie, ako väčšina, v prípade Alphavillu dokonca vyššie, než bolo moje pôvodné hodnotenie podľa spomienok z konca šesťdesiatych rokov. Alphaville pokladám za vydarenú zmes žánrov, symbolov a nedopovedaných myšlienok, ktorá má úžasnú atmosféru, podčiarknutú temným čiernobielym materiálom, pôsobivou hudbou a dobre vybratými hercami. Verím, že sa Jean-Luc pri jeho nakrúcaní bavil prinajmenšom tak, ako ja pri jeho sledovaní. Takže, darí sa mi dobre, Jean-Luc. Ďakujem. Rado sa stalo.(18.2.2012)

  • Jellini
    ****

    Tak není to úplně nejzábavnější Godard.. Mnoho myšlenek v Alphaville dokáže vyjádřit mezi řádky, ale občas se vyjadřuje "na plnou hubu", což trochu sráží zážitek z celého filmu-hry. Formálně je to zajímavější. Smíšení několika "žánrů" v jeden, stylizované herectví a samozřejmě hravé, významové rozzáběrování. A k tomu hlavní zápletka jakožto trochu kostrbatá mozaika, kterou si divák musí postupně skládat. A nad tím vším jeden zcizovák za druhým - nepamatuji si jedinou scénu, ve které bych se do některé postavy aspoň trochu vcítil. Výsledkem je zábavná podívaná, která ve Vás ale dlouho nezůstane.(24.6.2011)

  • honajz
    **

    Godarda jsem nikdy moc nemusel. Zavedené kinematografické postupy sice boří hezky, ale koukat se na to nedá. A vyznavačem experimentů nejsem. Tady by se lineární příběhová linie hodila dodržet, potenciál tu je. Ale roztříštěnost, neskutečné hudební motivy a zvukové efekty, naprosto neatmosférická kamera, bez nápadu, to vše celý film jako film spíš ničí.(27.6.2011)

  • gojackill
    *

    Agent Lemmy je mi sympatický jako neštovice, ty pravé. Ve filmu se citují celé básně, o tolik je nešťastnější, že jsou milostné scény mezi agentem Lemmym a krásnou Natashou bez jakékoliv vášně a pravost citů je uvěřitelná asi jako mnohonásobný orgasmus u pornohvězdy. V budoucnosti vzdálene stovky světelných let si v Godardově podání musíte zvyknout, že bude budoucnost vypadat, jako přežitá minulost. Prostě je to starý film, musí tedy táhnout myšlenkou, nikoliv exteriéry. Alphaville je představa vzdálené dystopické budoucnosti, ve které bude potlačeno vše co není exaktní a logické, podobně jako třeba ve filmu 451° Fahrenheita, který vychází ze známé knižní předlohy. Hlavní mocenskou entitou společnosti je superpočítač Alpha 60, který sbírá data, analyzuje a vyvozuje logické závěry, těmito závěry se pak musí společnostu řídit. V tomto filmu však počítač filozofuje o čase v metaforách a značně nevědecky! V první přednášce z Fyziky, kterou jsem měl, přišel pan docent Malinský a skoupě prohlásil: ,,Čas je kvantový a relativistický, plyne sám od sebe ze své podstaty!" Tak nějak by měl exaktní počítač mluvil. Pravidelně se ve filmu objevuje Einsteinova rovnice E=mc2, zajímalo by mě kolik diváků ví (bez googlování) co znamenají jednotlivé znaky v rovnici obsažené. Ta rovnice je tam z jediného důvodu - je totiž slavná. Snad to někomu způsobuje radost, že zachytil nějaký odkaz. Godardův film, U konce s dechem, mám v top desítce, na tomto krásném snímku mě zaujaly filmařské postupy, ale v Alphaville si je vychutnat nemohu, protože je všechno špatně. Láska působí pavlačově, poezie chladně a myšlenky jsou nesourodým slepencem impotentních výroků. Jde o exploitační film, taky si užijete pár bezvadně trapných akčních scén a dokonce jsem se dočkal automobilové honičky jako vystřižené z turecké detektivky Hadr . Kvůli této hromadě hoven musím být kritický. Nejlepší jsou uživatelé, které se v kometáři nezapomou pochválit za svůj vkus, protože tohle je přece film pro "náročné". Zlatej Solaris. Nebudu přemýlat o myšlenkách obsažených v tomto filmu, protože mě prostě nezájímají a chci na ně zapomenout.(9.1.2012)

  • Radek99
    **

    Při vší úctě k Jean-Luc Godardovi, tohle je experimentální nuda...(27.1.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace