poster

Život a doba soudce A. K. (TV seriál)

  • anglický

    The Life and Time of Judge A.K.

Drama

Česko, 2014, 13x56 min

Scénář:

Zdeněk Zapletal

Kamera:

Petr Koblovský

Hudba:

Petr Marek

Hrají:

David Švehlík, Daniela Kolářová, Jitka Čvančarová, Jiří Bartoška, Marek Daniel, Andrea Buršová, Igor Bareš, Ivana Uhlířová, Jaroslav Plesl, Jan Novotný, Jan Budař, Gabriela Míčová, Mário Kubec, Karel Dobrý, Miroslav Táborský, Lukáš Příkazký, Antonín Procházka, Klára Melíšková, Magdaléna Sidonová, Kryštof Hádek, Jaromír Dulava, Marian Roden, Jan Vondráček, Kateřina Brožová, Václav Neužil ml., Štěpán Benoni, Zdeněk Hess, Leoš Noha, Pavel Liška, Marie Ludvíková, Jan Lepšík, Tomáš Turek, Lenka Krobotová, Jan Holík, Kristýna Frejová, Jiří Mádl, Jaroslava Pokorná, Jan Bidlas, Petr Jeništa, Pavla Beretová, Lucie Trmíková, Kristýna Nováková-Fuitová, Dana Sedláková, Simona Prasková, Martin Pechlát, Anna Polívková, Iva Pazderková, Jiří Černý, Ester Geislerová, Miloslav Maršálek, Zuzana Norisová, Barbora Kodetová, David Suchařípa, František Němec, Hanuš Bor, Kateřina Janečková, Lucie Pernetová, Karel Zima, Luboš Veselý, Václav Knop, Tomáš Matonoha, Josef Polášek, Dana Poláková, Ctirad Götz, Miroslav Babuský, Ivana Lokajová, Lucie Žáčková, Braňo Holiček, Annette Nesvadbová, Dušan Sitek, Milan Hloušek, Petr Lněnička, Hana Frejková, Luděk Randár, Jiří Ployhar ml., Marie Durnová, Jindřich Bonaventura, Robert Nebřenský, Claudia Vašeková, Jana Malá, Petr Matoušek, Ivana Valešová, Petr Koutecký, Jan Horák, Aleš Gelnar, Erika Guntherová, Dita Hořínková, Hynek Chmelař, Lenka Svadbíková-Veliká, Jitka Prosperi, Agáta Zimová, Jan Jakub Ryba, Radana Herrmannová, Jiří Untermüller, František Kreuzmann ml., Jiří Havel, Johanna Tesařová, Jaromíra Mílová, Marie Spurná, Zuzana Onufráková, Jiří Krejčí, Jiří Hána, Pavel Lagner, Jiří Racek, František Dominik Staněk, Mária Dolanská, Jan Jankovský, Jan Maléř, Jaroslav Vlach, Rudolf Šnajdr, Kristýna Kudrnáčová, Milan Šimáček, Jiří Maryško, Petra Špalková, Josef Hervert, Veronika Schönová, Tomáš Kraucher, Tomáš Kořének, Jan Emmerling, Petr Nácovský, Šárka Holubová, Martha Olšrová, Marie Horáčková-Turková, Aneta Nesvadbová, Václav Legner, Ivo Kubečka, Zdeněk Dolanský, Petr Klimeš, Milan Duchek, Martin Janouš, Barbora Janatková, Jonáš Zima, Barbora Valentová, Milan Šimáček, Klára Smílková, Daniela Byrtusová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madsbender

    Po jednej náhodne zhliadnutej epizóde asi takto: Téma a zasadenie vôbec nie sú zlé a Švehlík sa javí ako voľba vyvolená zlatými českými ručičkami na to správne miesto. Snaha o pochmúrnejšie a vážne vyznenie je odmenená úspechom, avšak len čiastočným - akosi to nejde dohromady s mierne polopatistickým, až didaktickým podaním prípadov; subjektívny pohľad sudcu-osoby majú do deja vnášať vnútorné monológy, ale samotný proces je veľmi jednostranne konštruovaný bez možnosti ponechania priestoru objektivite realizmu, čím sa seriál sám uzatvára do fikčného sveta a vyčleňuje z toho skutočného. To podporuje aj plochosť dejových línií a podporných charakterov, vtláčanie hrdinu do sveta (a teda jeho mierne neohrabané pretváranie v odraz jeho vnútra) a v neposlednej rade pasovanie jeho samého do role akéhosi tragéda modernej doby, ktorého osobný a verejný život nie sú práve najšťastnejšie. Najväčší problém by som videl azda v relatívnej zbytočnosti tohoto takpovediac zhmotneného ľudového predstaviteľa zázračnej formulky "aj sudca je len človek", ktorý k nám prehovára pestrým slovníkom inteligentných a poučných fráz, a ani nezabúda vylúdiť malý smutný úsmev na tvári, ktorým na chvíľu zaženie mračná ťaživosti bytia. Inu, chlapec to holt nemá ľahké, ale jeho počínanie, i počínanie ostatných je miestami až príliš chladné a umelé na to, aby som mu ho mohol plne uveriť a vcítiť sa do jeho problémov. Čo je problém. Tiež by som mohol seriál obviniť z nemiestneho prechovávania pózy, u ktorej mi nie je jasné, čo konkrétne vlastne stelesňuje, a v neposlednom rade z tak trochu podivného zliepania jednotlivých scén, línií a dialógov. Zračí sa v ňom však úporné (i keď len naoko) ťaženie proti bežnej komerčnej produkcii televízie, a i keď ma za to možno v krajnom prípade seriál ničím neodmení, motivácia pozrieť si celú sériu tu je.(1.10.2014)

  • elizabeth_ba
    ***

    Švehlík je (taky) opravdu pěknej chlap (nevím, jak to bez klasicky krásný tváře dokáže, ale mně se fakt líbí) a jeho hlášky uprostřed přelíčení jsou opravdu zábavný... A zajímavý, i když už leckdy už ne zábavný jsou i jednotlivé případy A. K. Tolik ke kladům seriálu. Snesitelná (a ukončená), ač v žádném případě nenadchne, je linie rodinných vztahů. Ale zcela debilní (i když otevřená, jak to mám ráda) a na hlavu postavená je série osobních vztahů (v závorce se nachází spoiler jako kráva: a vůbec bych se nedivila, že ho doktorka Iva kopne do pozadí poté, co on sám tam kopne toho svého fantoma Lauru). V tomto a i ohledně dění okolo asistentky Terezy je vidět, že se počítá s pokračováním, které, nejsou-li další zajímavé případy, je podle mě zcela zbytečné...(27.7.2015)

  • GeusX
    ****

    Opravdu orginálně pojaté. U většiny filmů ze soudního prostředí divák ví na čí straně je pravda, právo a komu držet palce. Zde neznáme pravdu a motivy činů zúčastněných, stejně jako to neví soudce, který má vynést rozsudek. Vnitřní monology a úvahy soudce A.K., který má své osobní-lidské starosti, působí reálně a přitom místy i humorně. Čím více dílů, tím je mi seriál (a hlavní postava) sympatičtější.(22.10.2014)

  • Marigold
    ***

    Pilot působil trochu jako režijní skládanka. Amputované scény, které se sebou moc nekomunikují, hodně kostrbaté tři roviny zalátaná neekonomickým a místy do otupení didaktizujícím voiceoverem. Druhý díl nicméně působil dojmem, že si to trochu sedá, Švehlík by mohl být víc než jen podmračený chcípák potácející se životem a občansko-právní rovina by skutečně mohla začít cosi vypovídat o době...(8.9.2014)

  • niethustra
    ***

    1. díl 5* Viz Magyar (Matty by si měl naopak od té televize na chvíli odpočinout, ať nebolí ho hlova). EDIT: Po dalších odvysílaných epizodách začínám být skeptičtější. Mé původní nadšení z důrazu kladeného na civilnost tématu a spíše implicitního poukazu na rozdíl mezi dramatickou a skutečnou situací opadá. Tvůrčí sdělení mi s každou přibylou epizodou přijde polopatičtější. Volba ženských protagonistek, především vorvanice Čvančarové a marné Norisové, se ukazuje být nejen bezúčelná, ale jednoduše špatná. EDIT 2: Poslední prozatím odvysílaná epizoda (Kněz) jako by signalizovala tvůrčí bezradnost. Švehlíkův hlasový doprovod byl víc než kdy jindy opravdu napřesdržku. Jeho poznámky, roztroušené po striptýzovém klubu, vyzněly jako špatný vtip a dokázaly mi celou postavu zprotivit. Jindy civilní pojetí soudních přelíčení teď zanášejí náladotvorné a návodné hudební podkresy. Upřímně doufám, že se jednalo o pouhou dočasnou křeč. EDIT 3: Jednalo, ale do závěru jako by se seriál už jen doplazil. Škoda.(4.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace