poster

Úplné zmizení (festivalový název)

  • Filipíny

    How to Disappear Completely

Horor

Filipíny, 2013, 80 min

Režie:

Raya Martin

Scénář:

Raya Martin

Kamera:

J.A. Tadena
  • JitkaCardova
    **

    Raya Martin se jako správný puberťák dnešní doby naučil, že je možné neurvale žonglovat s všelijakými technologiemi snímání obrazu a ovládá základní kombinatoriku jejich kolážování s hudbou, ale jeho strategie jsou jenom povrchové tlučení dřevěným špalíčkem do podlahy, dělání rámusu, a po chvli opakování se omrzí a přestanou působit - tolik k technice. Ke smyslu vyprávění se pak chová jako adolescentní fracek, zpupné, vzdorovité dítě v období kobercových rebelií, kdy všechno v dosahu ničí, místo aby pozorně zkoumalo. Piplat se šedesát minut s rádoby rozvíjením příběhu a podsunováním indicií, aby v posledních minutách ukázal, že do sebe nehodlá nechat nic zapadnout, že se tím nechce zabývat dál, scény nepropojí a jenom svinským gestem zničí všechno, co vystavěl, není aktem odvahy, ale obyčejné netrpělivosti a výsledkem je, že všichni sedí s prázdnýma rukama, kde mohl být film. *** Není dost vyzrálý, aby jeho rebelie nebyla pouhým násilným a hloupým aktem ničení, vzpoury proti neochvějnému faktu, že člověku všechno slouží k vyprávění příběhů - nedokáže dát svému vzdoru vlastní vnitřní význam, a bez něj zbývá jenom prázdnota, žehrající na okolnost, že určitá sorta diváků a kritiků z toho bude tak jako tak jančit nadšením - pod label "art of young generation" se dá zamést kdejaký svinčík. To není nic chvalitebného, a pokud si to Raya Martin někdy uvědomí, mohl by se z něj s novou pokorou stát zajímavý režisér. Ale to je možnost padesát na padesát, a budeme-li mu tleskat za zpupnost, možná se na té vlně zájmu a popularity nechá sladce ukolébat k zastydlému rebelství a zkratovitému vršení jedné marnosti na druhou (a je-li pravda, že ve svém mladém věku už za sebou má dvacítku filmů, pak to o uspěchanosti, neosustředění a uchvácenosti lehkostí takové bezmyšlenkovité "tvorby" vypovídá), aniž by se kdy soustředěně dobral hlubin vlastního potenciálu a použil je k novému vyprávění. Zatím ale jen ničí příběhy, jako když malý kluk nenávistně tříská o zem záhadným budíkem, který ho chce poučit o čase.(19.9.2014)

  • Bebacek
    *

    Lajkla bych komentář od DaViD´82, kdyby to šlo. Ta whiskey byla před i po projekci opravdu třeba. Větší hrůzu jsem už dlouho neviděla. Dramaturgie ve stylu "dejme tam cokoliv a v jakémkoli pořadí", digitál to snese. Tohle není ani art, to je neumětelství skrývající se za nějakou pózou. Nebo co.(19.9.2014)

  • Troodon
    *

    První scéna mě na film navnadila. Hudba působila dobře psychedelicky, ale potom to šlo do háje. Není to horor, není to art, nevypadá to ani jako experimentální bizár. Vlastně vůbec nevím, co to je. Přiznávám, že jsem film nepochopil.(31.1.2017)

  • Fox85
    **

    Nepochopil jsem to. Vůbec. Nemám nejmenší tušení, jestli to mělo mít nějaký děj, nějaké poselství, cokoliv. Závěr na hřbitově? Dokáže to někdo objasnit? V jakém vztahu byl ke zbytku filmu? Hvězdička za hudbu, která sice nepatří mezi cokoliv, co běžně poslouchám, ale zaujala. A druhá hvězdička je za pár napínavých momentů, kdy to ještě vypadalo, že to má děj.(8.8.2016)

  • DaViD´82
    *

    Sponzor Fresh Film Festu před projekcí i po ní nabízel panáka irské whiskey. Ovšem aby to divák pobral, musel by vyexovat celou láhev před a na zapomnění rovnou dvě i po. Přesně ten typ "artu pro art", který dělá artu špatné jméno. Snad jen černobílý obraz a dva gay kovbojové žeroucí puding absentují. Jinak jsou tu veškeré typické neduhy rádoby symbolických rádoby artovek; samozřejmě v čele se zpomaleným roztřeseným obrazem (h-o-l-č-i-č-k-a s-e p-l-o-u-ž-í l-o-u-k-o-u z-l-e-v-a d-o-p-r-a-v-a v e-ch-t z-p-o-m-a-l-e-n-é-m s-n-í-m-k-o-v-á-n-í a po celou dobu trnete, aby si nevzpomněla, že něco zapomněla a neploužila se ještě zpátky), který nemá žádnou jinou funkci než natáhnout stopáž o pěkných pár (desítek) minut.(18.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace