poster

Diplomová práce

  • Španělsko

    Tesis

  • slovenský

    Diplomová práca

  • anglický

    Thesis

Thriller / Drama / Horor / Mysteriózní

Španělsko, 1996, 125 min

Scénář:

Alejandro Amenábar

Kamera:

Hans Burmann
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radko
    ****

    Hra s možnosťami. Hra na mačku a myš, počas ktorej vyľakaná myš neustále zisťuje a zároveň spochybňuje, že kto vlastne je a kto nie je útočiacou mačkou lačne si brúsiacou na ňu driapy. Nad logikou filozofujúcich kecov o publiku, vyžadujúcom si potrebu širšej výroby snuff filmov nemá veľký zmysel uvažovať, nakoľko v reáli ide o veľmi úzko profilovaný tovar s mimoriadne minoritným dopytom. V rámci filmu išlo len o vedľajšie, no nie vcelku dotiahnuté záležitosti, podávané z nádychom kritiky násilia v masmediálnom priemysle. Často sa opakujúcu výčitku - "Prečo tá blbá káča nešla na políciu?" neberiem, pretože každý dotyk s políciou predstavuje zároveň ohrozenie a paranoickú podozrievavosť "orgánov stráženia zákonnosti". Prípadný oznamovateľ si teda trikrát rozmyslí, do čoho pôjde a koho vlastne udá. Zároveň v tomto prípade šlo podľa mňa o jeden z možných variantov divákovi naservírovanej hry možností.(7.12.2012)

  • Nick Tow
    *****

    Amenábarovi, ako milovníkovi "iných" filmov vyšla už táto rozcvička /rozumej debut/ na výbornú. Téma menom snuff mohla režiséra zviesť na rôzne chodníčky - a najmä sa mohol doslova schovať za atraktívnosť témy a - iba šokovať. Našťastie nás šokoval čímsi iným, šikovne vystavaným, riadne zimomravým príbehom, ktorý sa vám vypáli do pamäti ako žeravé znamenie. Ako "diplomovka" z filmárčiny excelentné!(27.9.2006)

  • Gilmour93
    ***

    Když režisér snuffu zakřičí: „Cut!“, co tím vlastně myslí..? Na Tesis lze koukat ze dvou úhlů. Jako na thriller, u něhož postavy (podobně jako v Cravenově stejně starém Vřískotu) budí podezření tím, že se nechovají moc podezřele a podnikají nerozumné věci za účelem zmatení divákovy podezíravosti či naplnění některých hloupých pravidel žánru. Amenábar občas přijde s dobrým nápadem, ale nepřesvědčivé podání výše uvedeného a přemrštěná délka podstatně otupují ostří napětí. Druhý pohled patří medializaci násilí, které lidi, pokud zrovna nejsou jeho cílem, fascinuje už od nepaměti. Vyhledávat ho, pasivně přijmout a jedním dechem pokrytecky odsoudit aktivního vykonavatele, to by nám šlo.. V samém závěru je to hezky nakousnuto, ale studie na toto téma raději ponechávám jednomu kanadskému gynekologovi, který dobře ví, že televize je realita a realita je míň, než televize..(31.1.2017)

  • xxmartinxx
    ****

    Každý student si tajně přeje, aby psaní diplomky bylo právě takové vzrůšo. Jinak ale pěkný, hravý film, kterému tak nějak láme vaz, že furt čekáme nějaký zvrat, ale ten prostě nepřijde. I tak slušné.(18.6.2012)

  • EdaS
    *****

    Výtečný thriller, u kterého jsem se bavil o dost víc než u 8MM. Amenábar je skutečně mimořádný talent, snad u nás uvedou ještě jeho Abre los ojos. ****1/2(11.11.2003)

  • Ana Torrent

  • - Angele (Ana Torrent) sa na monitore pri hľadaní zákazníkov, ktorí kúpili kameru XT-500, objaví okrem mena režiséra filmu Alejandra Amenábara aj meno Ana Garcia Medem asi ako odkaz kolegovi Juliovi Medemovi. (Autogram)

  • - Na soundtracku se vedle Mariana Marína skladatelsky podílel i sám režisér Alejandro Amenábar. (hippyman)

  • - Rozpočet filmu byl 116 miliónů peset (asi 696 tisíc euro). (gattaca)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace