poster

Dámy z Bouloňského lesíka

  • francouzský

    Les dames du Bois de Boulogne

  • anglický

    The Ladies of the Bois de Boulogne

Drama / Romantický

Francie, 1945, 90 min

Režie:

Robert Bresson

Předloha:

Denis Diderot (kniha)

Scénář:

Robert Bresson

Producenti:

Raoul Ploquin

Střih:

Jean Feyte

Scénografie:

Max Douy

Kostýmy:

Schiaparelli
(další profese)
  • Pohrobek
    *****

    Čistá práce! Bresson zpracoval geniální Diderotův postmoderní příběh neuvěřitelně suverénním způsobem. Příběh lásky temné jako noc a neovladatelné jako ten nejzpupnější živel. Snímek, který vyzařuje auru, jež člověka naprosto strne. Ale kdo je tu kladnou postavou, jsem nepoznal. Snad Agnes?(1.6.2006)

  • xxmartinxx
    ***

    Velmi teatrální. Ani na vteřinu to nelze vnímat jako lidské drama, jde prostě o "modelovou situaci", navíc s dost nepřesvědčivým vývojem. Není to poprvé, kdy si nejsem jistý, jestli je vyznění filmu Bressonův záměr, nebo výsledek nějakého jeho selhání. Přesto to ale opět bylo zajímavé na sledování (a poslouchání). Podivně hluchá prostřední třetina ale dost kazí zážitek.(16.4.2013)

  • Hedka
    *****

    Výnimočný, typický Bressonov štýl. Zvláštna kamera, hra so svetlom, minimum postáv.. Žiadna naivita, či sentimentalita tu nemá miesto. Na každú vetu, každý detail sa musí človek sústrediť, aby sa dokázal vnoriť do psychiky jednotlivých postáv a pochopiť ich konanie. Jeho rukopis je minimalistický, ale vo svojej podstate veľkolepý. Celý film vyznieva stiesňujúco, až depresívne, ale o to viac v závere jasne zažiari NÁDEJ (v tom mi je Bresson oveľa sympatickejší ako napr. Bergman). Tento štýl Bresson doviedol takmer do dokonalosti vo svojom ďalšom filme Denník vidieckeho farára.(19.2.2011)

  • Bubble74
    ***

    Nad úžasnou kamerou a její magickou hrou se světlem a stíny bych se tu mohla rozplývat do aleluja. Naivita scénáře je však porážející. Sotva uvěřit, že se na něm svými dialogy podílel Jean Cocteau. Hurvajzovy představy o válce jsou v porovnání s dětinsky vykonstruovanou pomstou a prostoduchým chováním všech postav racionálně strategický manévr.(2.11.2011)

  • Flego
    ****

    Pri precíznej režisérskej práci v spojitosti s kvalitným scenárom ( na dialógom pracoval Jean Cocteau ) musel logicky vzniknúť kvalitný snímok. V princípe ženský film hovorí o pomste na mužovi ( ten je tu ozaj len predmetom pomsty ), ktorý odmietol bohatú milenku. Bresson používa minimum postáv, čiernobiela kamera znásobuje temnotu scén i duše hlavnej predstaviteľky. Hélene v podaní María Casares je vskutku démonicky chladná a uveriteľná.(17.1.2015)

  • - Film byl inspirován příběhem Paní de la Pommeraye v "Jacques le fataliste et son maître" od Denise Diderota. (Cucina_Rc)

  • - Režisér Robert Bresson chtěl ve filmu zachytit skutečné slzy, ale se slzami Marie Casarès, představitelkou Hélène, nebyl stále spokojen. Přinutil ji tedy, aby si do okolí očí nakapala glycerin. (Cucina_Rc)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace