Reklama

Reklama

Show!

  • angličtina Show! (festivalový název)
TV spot

VOD (1)

Obsahy(1)

Show! je mimořádně vydařeným absolventským filmem, který vznikl na pražské FAMU v tvůrčí dílně Martina Marečka. Bohdan Bláhovec, jeden z nejvýraznějších talentů českého dokumentu, jehož předcházející filmy natočené během studií vyvolaly značný ohlas, déle než rok sledoval cestu 5Angels za slávou, na první stránky bulváru. Výsledkem je autentický, v mnohém překvapivý až šokující pohled do života teenagerské kapely, která je de facto promyšlenou strategií, realizací byznys-plánu otce jednoho z andílků. Jeho cílem je vytvořit skvělý komerční produkt a ovládnout trh s dětskou populární hudbou. O čem sní samy dívky? „Náš největší sen je vyprodat Madison Square Garden," říká bezelstně jedna z nich. Co všechno jsou pro to ochotny udělat? A do jaké míry jsou rodiče schopní pro naplnění svých vlastních neuskutečněných ambicí obětovat šťastné a spokojené dětství svých potomků? (AČFK)

(více)

Recenze (132)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Dokument zajímavý hlavně námětem, ne zas tak zpracováním. Režisér měl dobrý čich na téma a díky tomu v podstatě jednoduchou práci, protože podnikatelský (nebo snad rodičovský?) záměr pana Mertla je tak obskurní, že stačilo přijít s kamerou a sledovat jeho kroky a počiny a nestačit se divit. Tatínek, který diktuje své dceři své sny od jejích tří let a udělal by pro její slávu cokoliv, dle mého tomu všemu z celého srdce upřímně věří a nemá sebemenších pochyb, že třeba nedělá něco správně. Co mě fascinuje ještě víc je to, kolik lidí jim tuhle srandu dokáže sežrat, zaplatit za lístky, soukromou oslavu, ba dokonce kolik lidí z českého showbusinessového rybníčku dokázalo vycítit peněžní potenciál a přispět svoji troškou do mlýna kýče a falešného pozlátka. Ale vlastně - dobře jim tak! ... Zajímaly by mě po lidské stránce dvě věci - to na to paní Mertlová, o které se mluví, ale ve filmu ji nezahlédneme a také jestli panu Mertlovi alespoň po shlédnutí tohoto filmu může vyvstat alespoň jiskřička pochybností, jestli opravdu vše, co dělá, je správné. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Písničku o modelce, která hezky vypadá a dělá reklamu na konzumní produkty (a sama jedním je, ačkoliv "má plán") hrála nejmenovaná německá elektrárna už před pětatřiceti lety. 5Angels jenom dokazují jak daleko to nabídkopoptávkové konzumní šílenství dokázalo dospět a lidi dokázali zblbnout. A jistá skupinka "na druhé straně" toho dokonale využít a vést si svůj kšeft tímto pro ně velmi žádoucím směrem. Ale to je takové to "ideové pozadí" Show. V popředí filmu jsou ani ne tak ta děvčata - kterým je nutno přiznat pohybové nadání (prověřené třeba u "hlavního andílka" cenami z tanečních mistrovství Evropy i světa) - jako jejich "duchovní" otec, manažer a vizionář, Pan Podnikatel. Show dokonale zachycuje jeho detailně promyšlenou faleš, a skrze něj potom v celku úchylnost fungování světa šoubyznysu, respektive jeho nejpopíkovatěji popíkovatého jádra. Takové obrovské úsilí takového množství lidí na dokonale zaměnitelný produkt, který nedělá nic zapamatovatelného, jenom instantní show. A cílové publikum se z něj přesto může zbláznit. Ale na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že sledujete i příběh nemocného člověka, který nechce nic jiného než úspěch pro svoji dceru (a je otázka nakolik o něj stojí ona...respektive nakolik o něj stála na počátku toho letitého vymývání mozků), a má jaksi svérázné vnímání toho, co je důležité nebo správné. Výsledkem je vnitřnosti svírající podívaná, ze které si odnáším mnohorozměrný pocit "tady je toho špatně tolik v tolika různých úrovních", a za orámování filmu totožným zkouškovým "andílkovským otvírákem" s drobnou změnou v sestavě ale konstantním obsahem umělotiny, nejde než mému vrstevníku Bláhovcovi přihrát procentní bonus, který jeho půvabně děsivou výpověď katapultuje do hájemství pěti hvězd. Kolik jich taky chcete dát pěti andělům, že?;) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Holky z naší školky jako bezbranné aktérky hořké restituční komedie. Mladé zpěvačky, které žijí v iluzi, že si jednou zazpívají v Madison Square Garden, jsou uměle vytvořeným, z reality vyňatým produktem, který pomáhá prodávat jiné produkty. Jejich manažer je využívá coby levného obchodního nástroje k uspokojení reklamních partnerů, Michal David zas jako prostředku k zatraktivnění své normalizační popové produkce. Není podstatné, co zpívají, a zpívají-li dobře, ale zda se díky nim prodá víc jogurtů a dětské limonády. Na zvrhlé jádro uplatňovaného (de)formujícího přístupu, kdy jsou dívky okrádány o jejich identitu a tlačeny do rolí žen, nechtíc upozorní sám Mertl, když děti čekající na autogram označí nejprve za „malé lidi“ a až poté se opraví. Paradoxní vnímání členek kapely jako dospělých žen i naivních dětí je dobře patrné z toho, že se na jednu stranu mají chovat (a vypadat, což je neméně zvrácené) dospěle, ale zároveň nemohou svobodně prakticky o ničem rozhodovat. Uplatněná „fly-on-the-wall“ observační metoda názorně dokládá, jak vděčné někdy může být trpělivé pozorování. Výhody autorova splynutí s prostředím se vyjevují během křečovitých momentů z Mertlovy domácnosti. Díky ochotě sociálních herců nechat se točit v soukromí můžeme nahlédnout za mediální konstrukt, za pozlátko, kterým se manažer snaží oslňovat veřejnost. Bláhovcův vklad se každopádně neomezuje na sběr audiovizuálních dat. Ví, kdy porušit čtvrtou stěnu a položit nepříjemnou otázku („holky z kapely nejsou kamarádky?“), kdy kameru nechat běžet o chvíli déle, než je přítomným příjemné, kdy porušit chronologický sled událostí (domácí konflikt je načat v úvodu filmu a dořečen v závěru). Neodhaluje šokující skutečnosti, které by si kritický divák nedokázal vyvodit z běžně dostupných materiálů, ale předkládá až formanovsky výstižný portrét české malosti a trapnosti, nesoudnosti a pachtivé snahy o světovost. To vše pod rouškou čehosi neškodného, dětsky nevinného. Jenomže jak trefně ukazuje použití téže představovací písničky na začátku a na konci (kdy po všem viděném stejný záběr nevyvolává úsměv, ale mrazení v zádech), o nevinnost byly tyhle holky okradené jejich rodiči. 75% Zajímavé komentáře: Gemini, Radko, Arbiter ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Chvíli po začátku snímku jsem si řekl, že se zaměřím na to, kolikrát bude někdo v dokumentu řešit hudbu. Ani jednou, přátelé! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tady hlavní aktéři zcela sami udělaj dokument. Já jsem z toho pana tatínka v šoku, jeho hodnoty mě osobně přijdou značně pokřivený, úsměv úmělej jak celej českej showbyznys, ale především jsem měl dojem, že se přes ty holky řeší svoje vlastní ambice. Některý jeho reakce vůči těm holkám mě přišli vysloveně na přes držku. Pokud mám hodnotit práci dokumentaristů, tak tady hodnotím námět, zbytek byla z jejich strany pasivita při který se spoléhali že tatínek a spol to odtáhnou. U mě zafungovalo, kapelu jsem neznal, ale spousty věcí mě zůstalo utajeno, například proč jsem neviděl maminku Angie, kdo financoval ten muzikál, ten táta? Jak dlouho trvalo, než ty křepleky zpívali s Davidem, atd., atd.. Tohle mě přišlo trošku odfláklý. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Najděte si v dokumentu dobré téma a jde to (skoro) samo. Bohdan Bláhovec vám totiž naservíruje portrét člověka, jehož podnikatelský záměr je určitě na hranici etiky a rozhodně za hranou dobrých rodičovských mravů. Martyrium (nejenom) českého showbyznysu je zde ukázáno v celé své nahotě, která vám bude o to protivnější, jelikož se jedná o partičku holek na startu puberty. Kdyby režisér natočil druhý díl s podtitulem „...o deset let později“, těžko lze pochybovat o tom, že s Michalem Mertlem bude vlastní dcera sotva mluvit. Ledažeby se stal zázrak a 5Angels tu Madison Square Garden opravdu nakonec vyprodali. (O čemž lze silně pochybovat, protože pokud si takový člověk myslí, že z dokumentaristů na FAMU vyrazí zadarmo self-PR, má se ještě hodně co učit.) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ze začátku mi z taťky co to všecko řídí bylo na blití. Byla z něj vidět ta šílená vypočítavost a jak mu rukama protejká byznys. Pak jsem to jeho jednání trošku pochopi. Holt byznys je byznys. A ani mi nepřišel zase tak zlej a arogantní. Každopádně takovou spartánskou výchovu si ta holka nezasloužila. Možná by bylo dobrý zapřemejšlet i nad tím, co chce ona a ne, co má řikat a jaké sponzory má zrovna na koncertech hlásit. Tenhle dokument hezky ukazuje to, co nám kapitalismus nabízí. Hyeny, které těží na svých dětech. Každopádně klobouk dolů, co ten táta dokázal. Natáhnout do takovýho projektu Lou Fanánka a Michala Davida, to už potřebuje pořádný koule. Dokument jako takový je pro mě vypovídající tak akorát. Vstoupí nezávisle do života jedné extrémní rodiny a zase z něj nenápadně vystoupí. A musím říct, že to bohatě stačí. Tak umělej úsměv jsem hodně dlouho neviděl. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Děti jako zboží. Proč ne, vždyť jde o showbyznys... Palčivě mrazivý dokument Bohdana Bláhovce je velmi osobitý celovečerní debut, sledující nedialogovou formou vzestup jedné dětské dívčí kapely založené a manažerované dle komerčně úspěšného modelu (nabízí se napsat amerického, ale úplně stejně kočíroval svou popovou stáj Kroky František Janeček neblahé paměti - rámec tedy tvoří nechvalně známá osoba Michala Davida). Z kontextu jasně patrný tvůrčí fígl, tedy nabídnout silně kontroverznímu člověku, v tomto případě manažerovi skupiny a otci jedné z obětí nezdravých (a nemorálních) ambic, možnost natáčet o skupině dokument, což dotyčný jednoznačně bere coby PR a reklamu zadarmo neuvědomiv si výsledný posun konotace směrem k negativnímu vyznění a příslovečnému nastavenému zrcadlu, z něhož na diváky hledí lidská a rodičovská stvůra. Film srozumitelný globálně napříč západní civilizací... ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Jak teď rozlišit mezi diváckou reakcí a samotným filmem? Byt si myslím, že Bláhovec se tomu snažil vyhnout seč mu síly stačily, tak valná část publika se prostě neubrání lacinému moralizování. Můj svět, který je na hony vzdálený tomu zobrazovanému, je prostě apriori lepší, bohatší a sofistikovanější, než mediální projekt 5Angels. A tak je dokument paradoxně nejsilnější, nikoliv v eklovitých pasážích, ale v intimních rozhovorech mezi dcerou a otcem. Tam jdeme na dřeň. Škoda, že podobných scén není ve filmu více, pak by to nemuselo místy vypadat jako panoptikum vzdáleného světa. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Hodně bych v tom chtěl vidět víc než jenom freakshow, ale nějak se mi to nedaří. Bláhovec má nepochybně cit a některé jednotlivé scény mě zaujaly, ale když to vezmu kolem a kolem, po deseti minutách je myšlenka filmu plně sdělena a pak už se jen utvrzujeme v odsouzení toho magora bez nějaké gradace a dalšího rozvíjení myšlenky. Tenhle film je krok správným směrem, ale k cíli ještě nedochází. 3 a 1/2 s potenciálem na zvýšení. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

A o hudbu jde vždycky na prvním místě! Ne tak to bych aktérům křivdil, přece jenom při muzikálu i tato stránka vystoupila překvapivě do popředí, ale jinak je to samozřejmě jen o byznysu. A ukázat, jak to v tomto „světě“ chodí, se režisérovi podařilo, myslím, mistrovsky. Problém bych snad měl jen s výslednou podobou filmu, trochu se mi nezdá, že by pan Mertl souhlasil s nevystříháním některých scén (když např. v jedné z nich přímo žádá, aby se nenatáčelo), proto těch slabších, přesto 5*. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Totální úlet nabízený dokonce ve dvou různých stopážích. A ani po dekádě není hrůzáriu konec, Michal David zužitkoval muzikál pro 5Angels nově jako film Andílci za školou (2022). Člověk žasne. Na druhou stranu, Mertl svou dceru skutečně vychoval k sólové kariéře, která dnes funguje pod jménem Nykki. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Show! alebo Všetko, čo ste si mysleli o zákulisí detského pop biznisu sa naozaj deje! Pozerať na výpovede členiek dievčenskej grupy, ich rodín, šoubizových persón, sprevádzaných úryvkami otrasne spievaných aj aranžovaných reklamných popevkov dá zabrať. Pokrivené vzťahy medzi otcom a dcérou, nastanú takmer vždy, ak je otec zároveň trénerom či učiteľom. Najväčšou slabinou filmu je charakter poznania, ktoré prináša. Nie je nové, objavné ani šokujúce. Prevažuje trápnosť nad objavným nadhľadom. Výsledkom je dokumentárny štandard o snahe zarobiť si pakultúrou. Morálnu protiváhu šoubizovému hnusu predstavuje vycúvanie z kšeftu rodičov jednej z anjeliek, ktorí zisťujú, že ich na ich dcéru sa vyvíja hrubý nátlak. Skutočným dôvodom, je slabý zárobok dcérenky. Poznámka: Väčšinou v roli nenávidených autorít, napĺňajúcich ambície rodičov, stoja učitelia na hudobné nástroje a tréneri. Zaujímalo by ma, ako rozhorčení komentátori riešia talenty svojich potomkov. Pretože v prípade, ak ich nútia kamsi chodiť (šport, nástroj) a dieťa sa vzpiera, sú presne na tej úrovni, akú tu kritizujú. Mne impresário pripadal ako zmrd, ale len v zmysle jeho mamonárstva, ktoré ho priviedlo k podaniu si ruky s každým sponzorom. Ale tak to u manažérov hudby chodí často. Vidieť to i v dokumente. Nielen hviezdy popu akými sú Kája Gott či Míša David sú v tom namočené, rovnako aj pankáči, akým je Lou Fanánek Hagen. Nuž: prachy nepustia. Výroba nehudby - spotrebného tovaru, nad ktorým netreba premýšľať, udržiava spoločnosť na nemennej úrovni debilnej masovej zábavy. Vyhovuje všetkým, čo nechcú zmeny. Hoci na stránkach magazínov sa kultúrni borci často štylizujú do rolí bojovníkov s korupciou a zlým vkusom. Tým zlým vkusom, ktorý na druhej strane zištne budujú. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Poučné, leč nepřekvapivé. V kapele tohoto typu to ani jinak nejde. Hudba je na posledním místě. Diktátor v čele kapely je samozřejmostí. Je to nechutná branže, ale nebuďme překvapení. Nejsou to jen 5Angels, je to prakticky jakákoliv dnešní skupina, kterou můžeme vidět v televizi. Hnacím motorem celého dokumentu je fakt, že něco, co se z počátku tváří jen jako další reklama na kapelu se vlastně obrátila proti samotné kapele a stala se antireklamou. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Jednostranný dokument, kde je největší prostor dán manažerovi dětské taneční skupiny. Já bych si moc ráda poslechla postřehy všech rodičů, dala bych i větší prostor holkám. Nepopírám, že se na hodnocení výrazně podílí moje averze vůči hlavní postavě dokumentu. ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Pokud by Michal Mertl zplodil s manželkou vousatou holčičku (místo této uřvané z 5Angels), tak bych se vůbec nedivil, kdyby jeho podnikatelským záměrem bylo otevřít si cirkus a vystavovat ji tam. Vydělávat se přece nějak musí .. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavá a naštěstí i povedená sonda do života člověka, který se kvůli svým podnikatelským cílům neštítí ničeho. Třeba chovat se ke své vlastní dceři jako k umělé hudební značce i v soukromí. A jako náhled do české showbusinessu pod dozorem Michala Davida to také funguje hodně obstojně. Jen těch scén z příprav muzikálu mohlo být klidně daleko víc. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Narvaný sál (i s extra židlemi navíc), beseda s režisérem samotným, dokonce i křtění filmu proběhlo... Jak sám tvůrce řekl, tohle byla možná až zbytečná šou. Co film? Hodně zajímavé, ale u řady diváků strašně přímé, většina lidí odsuzuje titulní postavu (kterou není skupina sama, nýbrž otec jedné z dívek a manažer skupiny) za vše, co ve filmu pronese, nebo udělá, pokud si něco takového ovšem zaslouží, pak za to, kterak si zkurvil vztah s vlastní dcerou, jenže to zas ve filmu dostává na můj vkus moc málo prostoru. Další chybou, kterou vidím je malé seznámení s členkami kapely, když po 68 minutách filmu nejsem schopen dvě, nebo tři z pěti členek identifikovat, je něco špatně (klidně i z mé strany). Hodně zajímavé jsou výstupy některých celebrit, ať už Karla Gotta, Michala Davida, nebo Filipa Renče, které ale občas zbytečně strhávají pozornost. No ale co, pořád je to výborné dílo, jehož příběh a děj je natolik zajímavý, že by se dali odpustit i mnohé horší prohřešky. ()

Související novinky

Cena Pavla Kouteckého zná svého vítěze

Cena Pavla Kouteckého zná svého vítěze

15.06.2014

Cenu Pavla Kouteckého za nejlepší dokument získala režisérka Bára Kopecká za film DK o kontroverzním a uznávaném architektovi Davidu Kopeckém. Film je podle poroty hluboce autorskou výpovědí… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

Reklama

Reklama