poster

Show!

Dokumentární

Česko, 2013, 65 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Galadriel
    ***

    Dokument zajímavý hlavně námětem, ne zas tak zpracováním. Režisér měl dobrý čich na téma a díky tomu v podstatě jednoduchou práci, protože podnikatelský (nebo snad rodičovský?) záměr pana Mertla je tak obskurní, že stačilo přijít s kamerou a sledovat jeho kroky a počiny a nestačit se divit. Tatínek, který diktuje své dceři své sny od jejích tří let a udělal by pro její slávu cokoliv, dle mého tomu všemu z celého srdce upřímně věří a nemá sebemenších pochyb, že třeba nedělá něco správně. Co mě fascinuje ještě víc je to, kolik lidí jim tuhle srandu dokáže sežrat, zaplatit za lístky, soukromou oslavu, ba dokonce kolik lidí z českého showbusinessového rybníčku dokázalo vycítit peněžní potenciál a přispět svoji troškou do mlýna kýče a falešného pozlátka. Ale vlastně - dobře jim tak! ... Zajímaly by mě po lidské stránce dvě věci - to na to paní Mertlová, o které se mluví, ale ve filmu ji nezahlédneme a také jestli panu Mertlovi alespoň po shlédnutí tohoto filmu může vyvstat alespoň jiskřička pochybností, jestli opravdu vše, co dělá, je správné.(3.11.2014)

  • type_B
    **

    Disco nazi!(21.5.2014)

  • MessiáŠ
    ****

    České dokumentární Spring Breakers. Karneval umělohmotných bezbranných (?) postaviček a jejich upocených obludných loutkářů v kulisách nevkusu a zvrácenosti. Výsostně sardonická show!(22.5.2014)

  • Jellini
    *

    Tak tohle se producentovi opravdu povedlo. A teď nemám na mysli producenta filmu, ale producenta ve filmu sledovaného. Režiséra si totiž nepouští k tělu a nenechá ho položit jedinou nepříjemnou otázku (a když už k tomu na konci filmu dojde, tak ho velice snadno odpálkuje). Celé je to korunované cenou českých filmových kritiků za nejlepší dokument roku + vcelku slušná mediální kampaň při prvním uvedení v televizi. Zkrátka, ve filmu sledovaný producent měl režiséra po celou dobu v hrsti. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč se režisér za celou dobu nezeptá na jedinou zajímavou věc (za celých 70 minut filmu padnou snad jen dvě otázky, z nichž ta první je zcela nezajímavá a druhá je ta s přehledem odpálkovaná). Ok, beru. Tento bez-anketní koncept byl asi záměr, v tom případě ale nevím, na základě čeho si mají běžní diváci při sledování všimnout, že není vše tak úplně v pořádku? Běžným divákem myslím diváka, který každodenně (ať už vědomě či nevědomě) showbiznisu nějakým způsobem podléhá. Běžným divákem myslím v tomto případě vrstevníky a vrstevnice (!) oněch pěti andílků. Běžným divákem myslím třeba i rodiče těchto vrstevníků - protože ať přemýšlím jak přemýšlím, opravdu nevím, na základě čeho (jaké scény, jakého motivu, jakého hovna?) budou svým závidějícím dětem vysvětlovat, že se v tom nemají vzhlížet, že tohle chtít nemají a proč. Žádné argumenty jim to do karet rozhodně nepřihraje, ba naopak, všichni vrstevníci andílků mají v tomto promo-videu jedinečný, až krystalicky čistý důkaz, že malé a občasné strasti a případné velké radosti za to všechno stojí aneb "já chci taky" a "pusť to znovu" (v duchu: "chci si to s nima prožít zas a zas"). Nemohu si pomoct, ale pokud čumím na "Chcete být milionářem", po chvíli přepnu na "Česko hledá Superstar" a během reklamy zkusím "čétédvojku" se Show!, pak krom relativně zajímavých kompozic nevidím výrazný rozdíl. Zvlášť třeba poslední patnáctiminutovka, ve které jsou přípravy na muzikál v plném proudu. To je hotový střih po emoci - napětí, strach, cepování a nakonec uvolnění a úspěch se slavnostním zakřičením si v šatně. Taková decentní reportáž z extra.cz. ... No a pro diváka s apriori pohrdavým postojem k showbiznisu tento film úspěšně klouže po povrchu a nemá ho čím překvapit. Nabízí se srovnání s Klusákovými Dělníky bulváru - to má, na rozdíl od Show!, alespoň nějaký vývoj a nebojí se to klást otázky, potažmo vyjadřovat vlastní názor. Oproti tomu Show! vůbec negraduje, a od desáté minuty v podstatě nepřinese novou informaci nebo alespoň do očí bijící debilně-vtipnou scénu (snad vyjma té, kde se vymýšlí název muzikálu nebo tří-vteřinového detailního záběru na dobrý jogurt od Omíka). Vypsaná témata a otázky z oficiálního obsahu filmu jsou tu sotva nakousnutá a pro výše charakterizovaného běžného diváka ztěží zahlédnutelná. Nikde to nejde na dřeň, nikde asi stopy po snaze něco "psychologizovat". Dovedu si tedy představit, že u takto korektně provedeného dokumentu nemalou část diváků ani nenapadne, že má na zobrazované dění negativní pohled a po případném zpětném přečtení obsahu a spatření slovíčka "šokující" budou marně přemýšlet, co tam vlastně "šokující" bylo. Napadá mě ještě spousta otázek... Proč se nedozvíme víc o těch holkách a jejich okolí? Co kámoši a kámošky, co škola, co videohry, co knížky, co prarodiče? Co vzájemné vztahy mezi jimi samými (!)? Co ten producent? Co jeho žena, co jeho kámoši, co videohry, co rodiče? ....ale to jsou věci, které by se do promo-videa nemuseli hodit.(22.5.2014)

  • Handle
    ****

    A to jsem chtěl taky být nejlíp hned ve dvanácti superstar... :) Hodně smíšené pocity. Nevím, jestli začít u otce manažera, který to myslí "dobře"... nebo úvahou nad zkaženém dětství... nebo napsat něco o showbyznysu... nebo něco k tanci s jogurtem... k tomu, že správná zpěvačka nesmí být "sádelnice". Nevím. Ale otázek k zamyšlení tento dokument vyvolal celkem hodně.(16.6.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace