poster

Show!

Dokumentární

Česko, 2013, 65 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mchnk
    ***

    Pan Mertl se rozhodl podnikat. Pan Mertl vsadil na západní pop-kulturní demagogii v baby stylu, a rozjíždí jí zcela po svém. Začíná se vařit těžká mertlovina, jejíž prvopočátky zná snad jen jeho dcera, od které čeká, že mu pomůže nabít bohatství a dovede ho na světová, pódiová prkna. Jeho charakter je až nebezpečně naivní. S jakou energií a nadšením dokáže totálně pokřivit osobnost svých dětských obětí, je vskutku zajímavé, i když jeho dětská pódiová prostituce, je na úrovni velmi zoufalé. Mikulášská show s reklamou na jogurt hovoří za vše. Ovšem, i na tomto show-businessovém dně leží nějaké peníze, a proto někde v pozadí nesmí chybět správnej a věčně mladej kluk, kterej i v padesáti, nebo kolik mu je, dokáže rozhejbat i maminky od malých děcek, které jsou v podstatě Mertlovo cílovou skupinou zákazníků. Ano, Michal David je v Česku jméno, které prodává a vydělává, a když je nejhůř, tak se splácá dohromady nějakej další naprosto zbytečnej muzikál, ono z toho něco kápne. Mertl dosahuje svého, provolává se za spasitele myšlenky holčičích, či klučičích skupin a spokojeně se vypořádá i se ztrátou jednoho andílka. Je furt lepší si najít novou oběť, než měnit ten primitivní název, to by bylo jako změnit jméno firmy. Podobné bandy nejsou ve Státech ani v Evropě nic nového, a vlastně asi každému je jasné, že základní ingredience jsou totální faleš a umělé vystajlování, dle dobových zvyklostí. Starší česká generace ovšem svou brzdu v tomto stylu má. Dospělé publikum doprovázející své ratolesti na supr mertlovinu, a jejich pohled na vycvičené dívčiny na podiu, byl dostatečně výmluvný. Rodiče zbylých čtyř andílků vypadali také celkem rozumě, i když se na kuplířském business plánu podíleli jako zákonní zástupci nezletilých a na své přednosti stále čekajících holčiček, které již ale nechtějí býti holčičkami, chtějí vyprodat Madison Square garden a zpívat o tom, že už nejsou žádné děti. Americká teenagerská degenerace je již v ČR zakořeněna a své kořeny má silné, stačí se rozhlédnout, dokument tedy neobjevuje nic převratného. Osobní život andílků, Mertlovo nápadité stavy, či názory rodičů. Po režijní stránce je to naneštěstí o ničem. Jedná se pouze o kamerový stalking jednoho snaživého blázna, který si v závěru (při první a bohužel i poslední otázce režiséra v dokumentu) dokonce určuje svá pravidla. Našlo by se pár střihů obrazu a zvuku, nicméně prvky home videa se nedají přehlédnout. Možná, že režisér spoléhal více na samotné "šokující" téma, které ve finále není žádným překvapením, tedy, až na Mertla...takovýto lidský úkaz se jen tak nevidí.(22.5.2014)

  • Sarkastic
    *****

    A o hudbu jde vždycky na prvním místě! Ne tak to bych aktérům křivdil, přece jenom při muzikálu i tato stránka vystoupila překvapivě do popředí, ale jinak je to samozřejmě jen o byznysu. A ukázat, jak to v tomto „světě“ chodí, se režisérovi podařilo, myslím, mistrovsky. Problém bych snad měl jen s výslednou podobou filmu, trochu se mi nezdá, že by pan Mertl souhlasil s nevystříháním některých scén (když např. v jedné z nich přímo žádá, aby se nenatáčelo), proto těch slabších, přesto 5*.(31.5.2014)

  • CheGuevara
    ***

    Jak teď rozlišit mezi diváckou reakcí a samotným filmem? Byt si myslím, že Bláhovec se tomu snažil vyhnout seč mu síly stačily, tak valná část publika se prostě neubrání lacinému moralizování. Můj svět, který je na hony vzdálený tomu zobrazovanému, je prostě apriori lepší, bohatší a sofistikovanější, než mediální projekt 5Angels. A tak je dokument paradoxně nejsilnější, nikoliv v eklovitých pasážích, ale v intimních rozhovorech mezi dcerou a otcem. Tam jdeme na dřeň. Škoda, že podobných scén není ve filmu více, pak by to nemuselo místy vypadat jako panoptikum vzdáleného světa.(4.11.2013)

  • Gemini
    *****

    Písničku o modelce, která hezky vypadá a dělá reklamu na konzumní produkty (a sama jedním je, ačkoliv "má plán") hrála nejmenovaná německá elektrárna už před pětatřiceti lety. 5Angels jenom dokazují jak daleko to nabídkopoptávkové konzumní šílenství dokázalo dospět a lidi dokázali zblbnout. A jistá skupinka "na druhé straně" toho dokonale využít a vést si svůj kšeft tímto pro ně velmi žádoucím směrem. Ale to je takové to "ideové pozadí" Show. V popředí filmu jsou ani ne tak ta děvčata - kterým je nutno přiznat pohybové nadání (prověřené třeba u "hlavního andílka" cenami z tanečních mistrovství Evropy i světa) - jako jejich "duchovní" otec, manažer a vizionář, Pan Podnikatel. Show dokonale zachycuje jeho detailně promyšlenou faleš, a skrze něj potom v celku úchylnost fungování světa šoubyznysu, respektive jeho nejpopíkovatěji popíkovatého jádra. Takové obrovské úsilí takového množství lidí na dokonale zaměnitelný produkt, který nedělá nic zapamatovatelného, jenom instantní show. A cílové publikum se z něj přesto může zbláznit. Ale na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že sledujete i příběh nemocného člověka, který nechce nic jiného než úspěch pro svoji dceru (a je otázka nakolik o něj stojí ona...respektive nakolik o něj stála na počátku toho letitého vymývání mozků), a má jaksi svérázné vnímání toho, co je důležité nebo správné. Výsledkem je vnitřnosti svírající podívaná, ze které si odnáším mnohorozměrný pocit "tady je toho špatně tolik v tolika různých úrovních", a za orámování filmu totožným zkouškovým "andílkovským otvírákem" s drobnou změnou v sestavě ale konstantním obsahem umělotiny, nejde než mému vrstevníku Bláhovcovi přihrát procentní bonus, který jeho půvabně děsivou výpověď katapultuje do hájemství pěti hvězd. Kolik jich taky chcete dát pěti andělům, že?;)(21.5.2014)

  • POMO
    ***

    Roztomilo ujetá kuriozitka.(27.11.2013)

  • - Hlavní aktér dokumentu a manažer skupiny 5Angels Michal Metrl se pokoušel zabránit projekci snímku právní cestou. (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace