poster

Amores perros - Láska je kurva

  • španělský

    Amores perros

  • slovenský

    Amores perros

  • slovenský

    Láska je kurva

  • anglický

    Amores Perros

  • anglický

    Love's a Bitch

  • anglický

    Love Dogs

Thriller / Drama / Krimi

Mexiko, 2000, 154 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    *****

    Nejenom kompozičně, ale i stylově a filmařsky jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy vůbec viděl. Ani se nechce věřit, že jde o úplný filmový debut, mexický režisér Alejandro González Ińárritu tu již naplno a velice zkušeně a rutinérsky nastínil divákovi svého filmařského génia, když do plného světla ho poté o 3 léta později postavil již v Hollywoodu na režijní stoličce zatím svého vrcholného filmu 21 gramů. Amores perros je v té době (asi hlavně díky megaúspěchu Tarantinovského Pulp Fiction) velmi módním filmem povídkovým. A stejně jako v Historkách z podsvětí se všechny tři povídky vzájemně proplétají, doplňují, reflektují a posunují význam a smysl filmu samého. Velmi důležitou roli tu pak hrají psi (už z názvu odkazující ,,psí láska") - oni jsou symbolickými hlavními aktéry filmu, i když je jasné, že o lidi kolem nich jde pak především. Ať už složitý milostný trojúhelník z povídky úvodní, reprezentující sociální dno společnosti, v konfrontaci s ním pak hlavní představitelka povídky druhé, jako kontrast k prvému, a obé shrnující a oba světy (tím, co se o něm v průběhu filmu postupně dozvídáme) prostupující hrdina - nájemný zabiják - ex-profesor (se zneklidňující minulostí revolucionáře) jako nejzajímavější i nejdůležitější postava z povídky poslední. Celý tento složitý konstrukt je jakousi dokonalou metaforou nepřehledné sociální situace v mexické společnosti a především odrazem jejího hlavního města, neuvěřitelné mnohamilionové megapole. Jakýsi novodobý labyrint světa a ráj srdce... (o významový řád výše se režisér pokusil zpracovat toto podobenství i ve svém třetím filmu Babel - Babylon) Ińárritovi se podařilo říci o současné mexické společnosti svým filmem více, než by se možná vešlo do několika knih. Jeho neokázalé výrazové prostředky (tónování filmu, práce s barvami, střih, hudba...) svědčí o promyšlenosti a propracovanosti celého složitého filmového povídkového konceptu a tento mnohorovinatý umělecký útvar cizelují do podoby novodobého Občana Kanea, i když ve zcela jiném a nesouvisejícím kontextu...(27.1.2007)

  • Tuxedo
    ****

    Nebýt té prostřední "kapitoly", mohlo to být téměř dokonalé. Takhle je to jen velmi dobré.(21.1.2005)

  • tron
    ****

    Vyraziť minimálne polhodinu a výsledkom by bola 100% pomarančová dužina. I tak ale strhujúci zážitok s niekoľkými skoro nezabudnuteľnými scénami. Sex a násilie, čo viac chcieť?(18.12.2004)

  • novoten
    ****

    První povídku považuji za ukázku dokonalého filmového řemesla a Ińárritu pro mě při jejím sledování byl génius, kterému bych s klidem svěřil jakýkoli námět, protože jeho vizuální nápady nebo střídání kontrastů jsou naprosto bez chyby. O to víc pak moje nadšení zvadlo po zbývajících dvou příbězích, které nejsou nějak špatné, jenom na rozdíl od první tolik neznepokojují a zároveň neuchvacují divákovy smysly a spíše se soustředí na postupný psychický vývoj postav. Bohužel většinu času až příliš postupný a téměř zdlouhavý.(4.8.2006)

  • T2
    ***

    Rozpočet $2miliónyTržby USA $5,408,467Tržby Celosvetovo $20,908,467/60%/(1.9.2005)

  • - Produkce filmu začala 12. dubna 1999. (chelseaman22)

  • - Všechny záběry, které se objeví v televizi během filmu jsou reklamy, které natočil režisér filmu. Mimo jiné promo na TV stanici, reklama na banku atd. (don corleone)

  • - Muž, který hraje řidiče autobusu ve scéně, kdy se Octavio (Gael Garcia Bernal) rozhodne nenastoupit je ve skutečnosti Bernaldův otec. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace