poster

Macbeth

  • Velká Británie

    Macbeth

  • Slovensko

    Macbeth

Drama

Velká Británie / USA / Francie, 2015, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jezinka.Jezinka
    ****

    Macbeth není pohádka, co k tomu zrovna já mám napsat? Očekávání mých oblíbenců (flanker.27 a alchac) je ztíženo tím, že všechno rozumné k té skotské hře řekli už oni dva. Prakticky od začátku mě napadalo, že Macbeth měl problém, protože viděl mrtvé lidi. Vidiny se zhoršovaly a začal vidět levitující předměty, konkrétně dýku. Pronásledován svými činy a bludy trpce litoval toho, že se oženil. Jsem zvyklá na jiný překlad a překlad k filmu mě místy svou jiností zneklidňoval (to je jeden z těch autistických rysů), netradiční pojetí pochodu birnamského lesa mě svým nekompromisním cynismem pobavilo. Mé pedantské já pobuřoval počet čarodějek, v nichž jsem, ač jsem se tomu snažila bránit, viděla Bábi Zlopočasnou, Stařenku Oggovou, Magrátu Česnekovou a Toničku Bolavou. Kdyby byl jejich počet standardní, tohle by mě ani nenapadlo. Justine, můžeš si za to sám. Kdybys uměl do pěti počítat, tak tam ty čarodějky neflákneš čtyři.(9.11.2015)

  • DwayneJohson
    ****

    Velmi přesvědčivé, literární zpracování. Ještě teď mi při pomyšlení na něj naskakuje husí kůže. Co člověk všechno udělá, při nezkrotné touze po moci, to předvádí, (opět) skvělý Michael, v celé své herecké kráse. V příběhu, starém několik set let, ale dovolím si tvrdit, že pro lidstvo,(bohužel) neustále aktuálním. A k tomu ta hudba a ty nádherné přírodní scenérie…., nezapomenutelný zážitek.(1.2.2016)

  • sniper18
    ****

    Filmová adaptácia známej literárnej predlohy môže dopadnúť akokoľvek a v americkom komerčnom prevedení by som to pravdepodobne rovno vynechal, lebo by to bola len ďalšia neznesiteľná hlúposť pre teenagerov, ako je to v poslednej dobe zvykom, ale na tohto Macbetha som bol veľmi zvedavý a ani trochu nesklamal. Tu mi už od samotného začiatku bolo jasné, že to bude nadmieru vydarená záležitosť, hlavne tá neskutočná atmosféra, podmanivá hudba a úchvatné vizuálne prevedenie s umeleckými prvkami, takže ma to úplne vtiahlo a bol som z toho skutočne nadšený. Príbehovo to síce nie je úplne moja téma, takže po tej úvodnej dvadsaťminútovke mi už dej prestal byť až tak atraktívny, tému o panovníkoch, ktorí podľahli túžbe po moci a začali inklinovať k intrigám a paranoidným predstavám zase tak moc neobľubujem, ale predsa len chápem, že je to klasika so svojimi nepopierateľnými kladmi. A navyše aj tak sa mi na to pozeralo veľmi dobre až do konca, za čo môže nielen úplné zachovanie zvyšných kladov, ale aj perfektne napísané repliky, ktoré bolo radosť počúvať. Už dávno som sa tak moc nesústredil na každé slovo, ako práve tu. Akcia tu nemá až tak veľké zastúpenie, v tomto filme ide predsa len o niečo iné, ale aj tak sa tu nájde pár zaujímavých sekvencií a hlavne tá úvodná je vynikajúca. Veľkým plusom je samozrejme aj obsadenie, Michael Fassbender patrí bezpochyby medzi najtalentovanejších súčasných hercov, po boku tu má očarujúcu Marion Cotillard a výborný výber vedľajších postáv, vyhovoval mi hlavne Sean Harris. Takže plné hodnotenie nedávam vlastne len kvôli tomu, že táto zápletka nepatrí práve medzi moje obľúbené, ale inak sa tomu nedá absolútne nič vytknúť, vizuál, hudba. atmosféra, prostredie, interiéry, obsadenie a repliky postáv, všetko je v prvotriednej kvalite. A tak si Macbetha nebudem mať problém pustiť znovu. 79%(31.1.2016)

  • Marigold
    ****

    Justin Kurzel se i v Macbethovi může oddávat tomu, co ho fascinovalo ve Snowtownu - morálnímu vákuu, které vzniká kolem krajně ambivalentních povah, zmítaných násilím a manipulativností. Samozřejmě v součinnosti s Adamem Arkapawem mocně používá drsnou skotskou krajinu jako zrcadlo nehostinného nitra dvou hlavních aktérů, kteří (snímáni především v neúprosných detailech) tvoří magnetizující středobod adaptace. Manželé Macbethovi a jejich pozvolný propad šílenství si uzurpuje téměř veškerý prostor a pokud nemá herec takové nadání zahrát na malé ploše s fascinující intenzitou jako Sean Harris, má prostě smůlu. Není to na škodu, protože Fassbender a Cotillard hrají s intenzitou, která bez problémů ustojí i nekompromisní volbu detailu a věrnost jazyku originálu, byť nejsilnější je moment, kdy uprostřed bezeslovné scény uroní Macbeth "slzu šílenství". Kurzel volí ponuré, velmi pomalé tempo, které se zhruba veprostřed ocitne v zajetí stereotypních aranžování monologů / dialogů protagonistů (zjevná vada scénáře), ale po většinu zbytku stopáže si zejména díky fascinující souhře Arkapawova oka a uší Justinova bráchy-skladatele Jeda drží velmi intenzivní náboj. Bitevní scény jsou pak na pokraji refnovského manýrismu, ale do celkového tónu "naturalistického lyrismu" mi pasují. Ano, blazeovanost Branagha se láme pod diktátem temnoty a dokonce i BBC cyklus Ve stínu koruny působí proti Kurzelově adaptaci vzdušně. V něčem má Macbeth velmi blízko k rozporuplné, ale strhující adaptaci Wuthering Heights Andrey Arnold. I on hledá v klasice pozapomenutou pachuť krve, pach potu a mazlavost bláta. A mě si získal. [80%](23.10.2015)

  • Darneth
    ****

    Pomalý rozklad osobnosti ústřední dvojice je hutný, mrazivý, šílený až ďábelský. Veškerou symboliku jsem asi úplně nepochopila, bude to chtít ještě druhé zhlédnutí. Ale až po Vánocích, to by bylo na mašli. Každopádně jedno poučení jsem si odnesla....nechtít znát svůj osud dopředu, ten se totiž tvoří právě teď.(8.12.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace