poster

Macbeth

  • Velká Británie

    Macbeth

  • Slovensko

    Macbeth

Drama

Velká Británie / USA / Francie, 2015, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • claudel
    ****

    Hodně krvavé zpracování, ale pro mě je to především herecký hodokvas. Fassbender-Cotillard, na tyhle dva bych se mohl dívat v čemkoli klidně několik hodin v kuse.(14.8.2016)

  • Xmilden
    ***

    S Wildou si šálek kávy rozhodně nedáváme. Tento Macbeth mě zajímal jen díky tomu že zde hrají Fassbender s Harrisem. Ani jeden z nich nezklamal a závěrečná atmosféra je dechberoucí. Bohužel v průběhu jsem se několikrát převaloval a nevěděl jak docílit toho abych se do filmu více zažral. Možná tomu dám ještě někdy v budoucnu šanci. 60%(8.3.2016)

  • movieband
    *****

    „Aby nás temné síly zničily, často nás získávají drobty pravdy, v drobnostech s námi hrají pravdivě, v podstatných věcech ale zrazují.“ Hypnotický, působivý, temný a stylisticky perfektní. Vizuál filmu diváka přiková do křesla, těžká atmosféra dá divákovi roubík a po zbytek filmu je už jen schopen vnímat perfektní herecké výkony. Macbeth je zaručenou filmovou událostí roku, která by si zasloužila minimálně nominace na Oscara za výpravu, zvuk, kameru a herecký výkon Michaela Fassbendera. Pravdou Macbetha je, že se místy táhne a upadá do monotónnosti, tudíž by mu možná mnohem víc slušela kratší stopáž. Ale vzhledem k tomu, že Macbethův příběh se omýlá stále dokola, tak na to šel Kurzel z jiného konce, a ve stopáži 113 minut, servíruje divákovi příběh o zhoubě lidské duše se surovou atmosférou, krvavým (ne-přehnaným) zpracováním a hypnoticky poutavou režií. „Be bloody, bold, and resolute. Laught to scorn the power of man, for none of woman born shall harm Macbeth.“ Dialogově je nové zpracování, Shakespearova Macbetha, mnohem stravitelnější, než jeho Coriolanus, kterého jsem viděl včera, a který je mnohem náročnější, a pro mainstreamového diváka téměř nestravitelný. Macbeth je otevřenější širšímu publiku, už jen díky profláklosti svého děje. Kurzel se tohoto tématu chytá s vervou, a spolu s herci, kteří do toho nejdou s o nic menším zápalem divákovi nachystají bravurní jízdu plnou kvalitních hereckých výkonů a pamětihodných scén. Využití slow-motion je ve filmu namístě a jen umocňuje už tak působivý dojem z momentálního dění. Procítěnost Macbethova chování nebo toho, co se momentálně děje (průběh bitvy). Navíc samotné záběry krajiny, mlha válející se po svazích a úpatích kopců, blátivé bitevní pole, mlhavé lesy… Nejednou jsem si vzpomněl na Refnovu Valhallu. Časté prostřihy mezi scénami (modlící se lady Macbeth, Macbeth vraždící krále, uvědomění si svého činu) spolu s výbornou hudbou (Jed Kurzel tleskám), jen umocňovaly dramatičnost už tak dost vypjatých částí. Přízraky mrtvých, které pronásledovaly Macbetha, atmosféru doháněly až do hororu a spolu s prostupujícím šílenstvím se z filmu stává psycho-thriller, která v závěru skončí zákonitou katarzí, tak typickou pro Shakespearovi díla. Závěrečných 20 minut, mě svým zpracováním dohnalo do plné palby. Kurzelův Macbeth je stoprocentním, nevídaným a kvalitním diváckým zážitkem. Škoda jen, že mi utekl na plátně. Film se mi neskutečně trefil do vkusu. Dlouho mě nic tak nezasáhlo, hudebně i dějově, jako právě Fassbendero\Kurzelovo podání téhle středověké tragédie. P.S. Pokud se do té doby nic nezmění, tak jsem na zpracování videoherního Assassina hodně zvědavý. Pokud by na to šel Kurzel stejně jako na Macbetha, bylo by to přinejmenším zajímavé a já bych se na to těšil mnohem víc, než doteď, sic nijak velký fanda hry nejsem. P.P.S. Soundtrack je mistrovské dílo a skladba Macbeth je tím nejnádhernějším z celé hudební kompozice. Plná usmíření, rozvážnosti a emocí. Masterpiece. „Hail Macbeth!“ Zajímavé komentáře: Marigold, Cervenak, Traffic, 2-Xtreme(31.1.2016)

  • dO_od
    ***

    // Hezké obrázky vs neschopnost vyprávět srozumitelný děj, round one. Vlastně kecám, už je to asi tak round sto pětapadesát a lidem pořád nedochází, že děj always wins. Kurzel dostane s Assasinem ještě šanci, do té doby si ale budu myslet své. A to že tenhle "autor" brzy hodně rychle vyčpí.(2.7.2016)

  • Traffic
    ****

    Bohudík za každou filmovou adaptaci stokrát převyprávěné legendy, která nejde cestou divácky atraktivního, "realistického" originu. Místo odkazů k současné společensko-politické situaci a "vědeckého" vysvětlení nadpřirozených jevů, k čemuž se uchyluje např. úmorný Exodus, přichází Macbeth s básnickou shakespearovštinou a vysokým důrazem na stylistickou expresivitu. Pokud se v některých rozpačitých reflexích filmu zmiňuje, že se návrat k tradici neslučuje s moderní, snyderovskou post-300 stylizací, podle mě to není pravda. Obě polohy spolu naopak dobře ladí, protože každá svým způsobem přispívá k výrazně uměleckému pojetí snímku. U dialogů není tolik důležité to, že posouvají děj (který řada lidí zná), ale že mají silný poetický rozměr. Taktéž styl se přiliš nepodřizuje požadavkům vyprávění, ale pomáhá expresionisticky dotvářet vyznění scén, slouží k charakterizaci postav nebo má ryze uměleckou funkci. Nejde přitom jen o kontrastní, mohlo by se zdát až manýristické zacházení s barevnými kontrasty, ale třeba i o subtilní práci s kostýmní detaily. Takže když Lady Macbeth svádí manžela na scestí, její vlasy jsou po stranách stočené jako klubka hadů a v pozdějších fázích Macbethova šílenství už volněji rozpuštěné. Audiovizuálně jde o jeden z letošních nejpůsobivějších filmů. Jsem zvědavý, jak si tentýž tvůrčí tým poradí s Assassin's Creedem - takovéhle pojetí by videoherní adaptaci slušelo.(2.12.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace