poster

Macbeth

  • Velká Británie

    Macbeth

  • Slovensko

    Macbeth

Drama

Velká Británie / USA / Francie, 2015, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    **

    Naprosto upřímná umělecká nahoňovačka ega, která těží z výborné kamery a zaměřuje se především na ticho. K tomu mi trošku film svým vzezřením a přístupem k vyprávění (ne)příběhu připomínal Valhalla Rising, které se také tváří podobně epicky, ale ve skutečnosti pozorujete načančané nic. Na druhou stranu chápu, že tvůrci se pustili do tak neobvyklé podoby Macbetha. Chtěli se odlišit a tak ke klasické shakespearovské květnaté britské mluvě přidali umělecký filmový nádech se vším všudy, což mi úplně nejde přes oči. Nevím, jestli důkazem kvalitního artu je specifický počet usínacích scén, ale mám pocit, že čím víc jich je, tím víc je film pro podobné fanoušky lepší. Zajímavé to bezesporu je, ale u historických dramat jsem asi na klasičtější motivy.(1.6.2016)

  • Dever
    **

    // Distribútor: Weinstein Company // Počet premietajúcich kín v USA: 108 // Otvárací Víkend v USA: $69,833 //(14.2.2016)

  • Pepinec
    **

    Macbeth mě konečně přinutil podívat se na kinematografii poněkud obšírněji. Dovolte, abych se s vámi podělil o závěry mého bádání. Nejprve jsem si filmy jako takové rozdělil na dva základní druhy. Na ty, kterým rozumím a na ty, které nechápu. První druh si necháme na příště, tam je to vcelku jednoduché; čtyři nebo pět hvězd a je vymalováno. Větší hlína je s druhem číslo dvě. Ten se totiž dá rozčlenit dále, a to až na tři poddruhy. Na film, kterému nerozumíte, protože je němý. Na film, kterému nerozumíte, i když je mluvený, protože je mluvený cizím jazykem. No a pak tu máme poddruh Pepincovy noční múry - film, který je mluvený, navíc má titulky, ale vy stejně rozumíte akorát tomu, že když se na konci rozsvítí v sále, máte se zvednout a vypadnout na chodbu. Macbeth je krásná ukázka toho, jak to vypadá, když si přečtete film a víte z toho prdlajs.(21.11.2015)

  • Traffic
    ****

    Bohudík za každou filmovou adaptaci stokrát převyprávěné legendy, která nejde cestou divácky atraktivního, "realistického" originu. Místo odkazů k současné společensko-politické situaci a "vědeckého" vysvětlení nadpřirozených jevů, k čemuž se uchyluje např. úmorný Exodus, přichází Macbeth s básnickou shakespearovštinou a vysokým důrazem na stylistickou expresivitu. Pokud se v některých rozpačitých reflexích filmu zmiňuje, že se návrat k tradici neslučuje s moderní, snyderovskou post-300 stylizací, podle mě to není pravda. Obě polohy spolu naopak dobře ladí, protože každá svým způsobem přispívá k výrazně uměleckému pojetí snímku. U dialogů není tolik důležité to, že posouvají děj (který řada lidí zná), ale že mají silný poetický rozměr. Taktéž styl se přiliš nepodřizuje požadavkům vyprávění, ale pomáhá expresionisticky dotvářet vyznění scén, slouží k charakterizaci postav nebo má ryze uměleckou funkci. Nejde přitom jen o kontrastní, mohlo by se zdát až manýristické zacházení s barevnými kontrasty, ale třeba i o subtilní práci s kostýmní detaily. Takže když Lady Macbeth svádí manžela na scestí, její vlasy jsou po stranách stočené jako klubka hadů a v pozdějších fázích Macbethova šílenství už volněji rozpuštěné. Audiovizuálně jde o jeden z letošních nejpůsobivějších filmů. Jsem zvědavý, jak si tentýž tvůrčí tým poradí s Assassin's Creedem - takovéhle pojetí by videoherní adaptaci slušelo.(2.12.2015)

  • Big Bear
    ****

    Kurzlův Macbeth, to je středověk. Hustej, depresivní, špinavej...Prostě středověk jak má být. Nikde neběhají žádní princové ve fialových legínách jak známe z amerických produkcí... Fassbender fantasticky podal krále zžíraného výčitkami, který musí kupit zločin na zločin, aby nalezl klid a přitom ví, že se vše vraždami jen zhorší, že jeho duši už získal ďábel... Tohle jsou role pro něj, a ne nějací Xmeni... Ďábel získal jeho duši už ve chvíli kdy poslechl svoji ženu toužící po moci a vykonal vraždu. Prakticky ihned po ní ví, že se stal králem, že dosáhl všeho čeho chtěl, ale zároveň ví, že od nyní má život zkažený a že už se nikdy nebude radovat. Macbeth je zkrátka o tom, jak výčitky svědomí dokáží rozežrat neporazitelného čestného a uznávaného válečníka stejně jako rez ocelového obrněnce vrstvičku po vrstvě... Jak se z hrdiny může stát nenáviděný tyran. Filmaři si dali práci s lokacemi a vybrané exteriéry kdesi ve Skotsku byly prostě pastvou pro oči. I výběr herců mi sedl, prostě paráda. Pokud měl Macbeth volně navázat na seriál V kruhu koruny, pak se dílo skvěle podařilo. Haňte si to jak chcete, já dávám za 4 bodnutí dýkou. * * * *(1.6.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace