poster

Yves Saint Laurent

  • Francie

    Yves Saint Laurent

  • slovenský

    Yves Saint Laurent

Drama / Životopisný

Francie, 2014, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • juta
    **

    Nízké hodnocení získal tento snímek ode mě proto, že příběh je strašně jednoduchý a dalo by se říci o ničem. Je to o chlápkovi, který se snažil prosadit v módním průmyslu. Udělal si vlastní značku, holdoval drogám a homosexuálnímu životu a to je vlastně všechno. Takže nic co by stálo za zmínku. Jinak je film zpracován velmi dobře. Kamera, střih, hudba, to všechno sedí, jen ten příběh je tak silný jako modelka v posilovně. Pustil jsem si to pouze díky songu Jules Kennedvitch - Yves (Saint Laurent remix)(26.9.2015)

  • moviefilm
    **

    Životopisné filmy mám rád, naozaj rád. Ale podobne odfláknutý som už dávno nevidel. O Laurentovi sa z filmu nedozvieme nič, okrem toho, že bol homosexuál a m´dny návrhár. A to si viem zistiť po piatich minútach na googli, nepotrebujem na to stominútový film. Ale tie kostýmy sú predsa len pekné...(29.12.2014)

  • halogenka
    **

    Nemastná a neslaná povinná jízda na téma životopisný film.(4.10.2015)

  • Cimr
    ***

    YSL byl vykroucený, afektovaný buzík, co hodně fetoval, souložil a občas taky něco úžasného navrhl.. O moc víc se z tohoto těžce průměrného životopisného filmu nedozvíme. Jedinou pikantní věcí je, že vypráví o životě slavného člověka - kdyby to byl příběh vymyšlený, nebavil by nejspíš vůbec nikoho, protože nemá žádný vývoj, příběh ani pointu. Některá podle mě zásadní místa v životě YSL film pomíjí (první výtvor nebo posledních asi 20 let života), naopak se vyžívá v ukazování každodenních hádek, večírků a podobně. A bohužel kvůli tomu působí konvenčně a nezajímavě. Jako takové okénko do života muže, co na obrovské terase s výhledem na Triumfální oblouk pije koktejly, ale stále není šťastný. No jo, ale co já s tím?(8.5.2014)

  • Matty
    **

    Saint Laurent je nám představen jako návrhářský génius, jako muž trpící maniodepresí, jako narkoman jako neobyčejně senzitivní milenec. Jen jako obyčejnou lidskou bytost, jejíž jednání by dávalo dohromady přesvědčivý psychologický profil, jej scénář pojmout nedokáže. Krajní polohy lidské psyché jsou bohužel divácky atraktivnější. Stejnou nestabilitu jako Saint Laurent bohužel projevuje vyprávěcí struktura. Film skáče od jedné epizody k další, nesnaží se rozvíjet klíčové motivy nebo najít téma, které bylo pro Laurentův životní příběh určující. Postavám chybí motivace, příběhu konflikt a cíl. Stejně jako jeho jednorozměrní hrdinové, chodící trsy charakterových rysů, ani film nenabízí žádné tajemství, které by vyvolávalo otázky či nejistotu. Laurentův filmový život nepřekročí hranici soukromého prostoru směrem k socio-politickému kontextu a Laurent sám je definován výhradně skrze jeho vztah k ostatním postavám. Vyprávění ho mění v pasivní, ostatními neustále zraňovanou oběť vnějších okolností. Jakkoli věrně obrazy napodobují určitou éru a určité prostředí, chybí jim pevnější provázanost a jakákoli hloubka. Nejenom scény módních přehlídek, jež se snaží vzbuzovat nepatřičný dojem čehosi vznešeného, plní podobnou úlohu jako prezentované šaty. Objeví se, potěší oko, zmizí. Lespert nevypráví, jenom ukazuje. Celých sto minut. U povrchu vše začíná i končí. Doufám, že Bertrand Bonello, jehož životopis YSL by měl mít premiéru v říjnu, se slavného návrháře pokusí nejen ukázat, ale taky pochopit. 50%(26.3.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace