• *CARNIFEX*
    *

    Tak teda späť do reality milí pionýři! Boh mi je svedkom, že nie som a ani nikdy nebudem fanúšikom amatérskej tvorby. Je síce lepšie nebrať drogy, chlastať či flákať sa, ale napríklad radšej takto blbnúť s partiou a kamerou, no pokiaľ by mala takáto tvorba prebrať český horor k životu, tak to má potom asi takú svetlú budúcnosť, ako samotný socializmus a vaše červené šatky okolo krku. Za zmienku stojí akurát "Třída smrti", čiastočne "Mäsožravý obraz", ostatné poviedky sú kvalitou na úrovni názvu prvotnej story. Neviem koho mohol tento snímok vystrašiť, alebo dajme tomu, vzhľadom k zaradeniu do žánru komédia pobaviť, no mám dojem, že sa tu tunajším hodnotením opäť tak "trošku" preháňa. Jediné čo sedí na 100% je POVÍDKOVÝ - 25%.(27.7.2015)

  • Xeelee
    ***

    Kvalitativně velmi nevyrovnaná antologie, není-liž pravda. Komentáře i s odkazy ke shlédnutí online jsem zanechal u samostatných záznamů na ČSFD, takže: odpad! ****Třída smrti ***** – Hodinový manžel *** – Fanda ***** (jako jediný tu zatím není, doplním) – Odečet vody **** – Pod drnem se skrývá Zlo * – Masožravý obraz ** – V1: The Hunters of Carnivorous Bitches **** – Explicitní důkaz *** – Dům 66b ****(16.3.2014)

  • Oktavianus
    ***

    Je velice dobře, že podobný projekt vznikl a zjevně funguje, dobře už ale není, že pokusy českých autorů jsou hodně nemastné a neslané. Jasně, v amatérské produkci je třeba být značně shovívavý, ale třeba totální nedostatek herectví odpouštět prostě nedokážu (jediným aspoň trochu přesvědčivým hercem je Lukáš Horáček z Odečtu vody). Ale hlavně amatérské "tvůrce" trápí totální nedostatek nápadů, což je problém (sakriš, předpokládám, že všichni jsou fandové hororu, něco nakoukáno určitě mají, tak proč nejsou schopni vymyslet aspoň něco zajímavého?). Odpad!, Explicitní důkaz a Dům 66b sice jsou zcela průměrné, ale alespoň drží pohromadě, kdežto Hodinový manžel, Fanda a Pod drnem se skrývá Zlo jsou totální kraviny. Lepší jsou pouze Odečet vody, který stojí na mizerném nápadu, ale má vtip a švih, a Masožravý obraz, jenže ten zase trápí klišé a nedostatek nadhledu, bere se smrtelně vážně, což v amatérských filmech nemůže fungovat. V1: the Hunters of Carnivorous Bitches je sice pitomost, ale natolik šílená, že je to jen vtip. Pubertální, pravda, ale asi jsem ještě zastydlej puberťák, protože jsem se dost zasmál. Jediný skutečně špičkový kraťas je tak pouze vynikající Třída smrti. Není to ale trochu málo?(6.3.2014)

  • choze

    Nebudu hvězdičkovat, jelikož jsem v PIONÝRECH výrazně zainteresován organizačně i autorsky (odpad!, Třída smrti), ale nedá mi to, abych se nevyjádřil k vesměs skvělým filmům ostatních. DůM 66B - ten styl humoru mi moc nesedí, humorné ladění mi vadilo už u samotné povídky, ale kvalitní předloha+scénář se snoubily s perfektním technickým zpracováním, režií a hereckými výkony. Luxus. HODINOVÝ MANŽEL - úvod trochu natažený, finále se nečekaně zvrhne v trochu moc velkou nadsázku, ale prostředek šlape, hlavně herecky. Tereza Němcová je jako nečitelná záludná MILFka pohrávající si s hrdinou bravurní. FANDA - hustoatmosférické a nápadité punkové plastelíno-psycho, tvořící v antologii výborný kontrast ke Třídě smrti. Neučesané a málo dějové, takže to nesedne každému, ale za mě jednoznačně palec hore, i ty vtípky pobavily. ODEČET VODY - co se zpočátku tváří jako klasická rozvleklá pseudopsychologická příliš-vážně-se-beroucí amatérská sračka (hrdina čučící v dlouhých záběrech do blba nebo na hodiny), se vzápětí dostane výborným twistem na úplně jiný level a přihodí velmi zábavnou koncovku. Navíc Lukáš Horáček v hlavní roli válí. POD DRNEM - tohle opět není sranda úplně pro mě, hlavní problém mám ale s hodně ležérním tempem, na můj vkus tu všechno (od uvaření kávy, přes práce na zahradě, po likvidaci Zla) trvá cca třikrát déle než by bylo záhodno. Pochválil bych ale scénu, kdy se z pod drnu začne hrabat Zlo, ta byla fajn hororová (tedy než se ukázalo, že Zlo má na sobě červenou flanelovou košili :) MASOŽRAVÝ OBRAZ - tenhle film se samozřejmě zapíše do divácké paměti zejména parádní maskérskou prací, ale za zmínku rozhodně stojí i kamera, zručné šponování napětí, nebo epesní rozpadlý barák, zvenčí zahalený do mlhy a zevnitř naplněný patřičně náladotvornými proprietami. Dalo by se zatlačit na příběh a pointu, ale tak jak to je, to pro mě funguje víc než dostatečně a moc mě neruší ani poněkud dřevěný herecký výkon Mariána v hlavní roli. V1 - hláškovací masakr, trochu retardovaný výpravou do jeskyně uprostřed filmu. Hororové to prakticky není, prdel je to ovšem neskutečná a umírací scéna je opravdu nejlepší, co kdy vznikla. Plus efektní titulky. EXPLICITNÍ DůKAZ - časem propadlá, jen lehounce hororová storka se spolehlivým Jaškówem a dobrou pointou.(10.12.2013)

  • Wacoslav1
    **

    Je mi líto, ale nemůžu dát víc. Určitě zajímavý projekt v domácích podmínkách, ale to nestačí. Prostě když zprůměruji svá hodnocení všech povídek, tak mi z toho vychází ty 2* víc prostě ne. Škoda to nejlepší (třída smrti) jsem viděl jako první pak už to šlo níž a níž ještě Dům 66b ušel. Pak už se to potácí víceméně v průměrných opusech jako Odpad! Masožravý obraz nebo hodinový manžel k vyloženým sračkám typu Fanda, Odečet vody nebo V1. Je mi líto, ale slušnej potenciál sám o sobě nestačí. Od tohoto projektu jsem prostě čekal víc.45%(4.3.2014)

  • - Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, největší podíl na vzniku filmů měl Jiří Špác, který produkčně zajistil zapůjčením vlastní techniky natáčení u filmů Odpad!, V1: He Hunters of Carnivorous Bitches a Odečet vody. (Vierzbowskii)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace