• virus10
    **

    Odpad! 60%, Třída smrti 80%, Hodinový manžel 80%, Fanda 10%, Odečet vody 80%, Pod drnem se skrývá Zlo 0%, Masožravý obraz 50%, V1: The Hunters of Carnivorous Bitches 30%, Explicitní důkaz 10%, Dům 66b 50% Což celkově dělá 45%.(14.3.2014)

  • Ingrid
    ****

    Za filmy celkově spíše 3*, ale jednu přihazuju za myšlenku a realizaci projektu jako takového a za nadšení a snahu všech zúčastněných. Do podprůměru samozřejmě stahuje plastikové cosi Fanda a tak trochu home video o Zle pod drnem, zatímco o hororový nadstandard se postaral příběh ze školních lavic Třída smrti, pohádkově laděný Dům 66b a moje (ihned) srdcovka Masožravý obraz. Ostatní se potloukají tak někde mezi 2-3*, přičemž více či méně zabavily, ale neohromily. Určitě je velkým plusem, že se tu nikdo nesnažil o nápodobu novodobých duchařin, ne že bych tvůrce podceňovala, ale příliš víry v podařený výsledek nemám. A postrádala jsem Kosárnu, obsaženou i v traileru, ale nakonec nezařazenou, snad se dočkám třeba v příští sérii...(15.3.2014)

  • Tom_Lachtan
    ***

    .Kompletní antologie - Oceňuju snahu v\tvořit na naší půdě něco takového, celá snaha se podle mého podařilaa na jedničku a doufám, že se dočkáme dalších ročníků, škoda jen, že těm dobrým částem kazí dojem ty části nepovedené, ale takhle je takhle je to snad u každého podobného pokusu... Třída smrti: (5★) - Skvělá kresba dělá radost oku, výtečná hudba s vypravěčem Matoušem Rumlem zase uchu. Atmosféra je nekompromisně zábavná, stejně jako příběh, který mi připomněl, kterak jsme se my na základce vsázeli, kdo skončí na konci roku s rozbitou hlavou. Důkaz, že česká animační škola není ani zdaleka tak mrtvá, jak to někdy skoro vypadá, to ovšem režisér Soukup prokázal už poněkolikáté. Dům 66b: (4★) - Dům 66b, mající reálné číslo 24 a jednoho poněkud neobvyklého obyvatele... Díky všem mocnostem pekelným, že autor se rozhodl dát do filmu tak znatelnou stopu humoru, už jen pozorovat Pána temnot jak si pouští umučení Krista stojí za to, škoda je jenom pár logických děr v příběhu, sice nejsou tak nezměrné, jako Mongolská říše v době nejvyšší slávy, ale pořád dokážou zamrzet. Fanda: (odpad) - špatná animace, nechutně špatné ozvučení, dementní příběh a brutálně nevtipný humor, co mohlo být na tomhle polokriplovitém fandovi špatně, je na něm špatně, mám nutkání vytvořit z plastelíny kopii naprosto ohyzdně vytvořené hlavní postavy jenom abych ji mohl upálit, jeden z nejhorších amatérských filmů, které jsem kdy viděl. Odpad!: (5★) - Neskutečně zábavná hříčka, ve které se Tomáš Mann snaží a Chozemu na režisérské sesli se zdařilo vytvořit výbornou záležitost, které neváhám napálit maximální hodnocení, fakt sem se bavil, jeden prostor (dobře zvolenej), jeden herec, výborná hudba a jeden neskutečně zábavnej nápad, víc nepotřebuju, tleskám a padám na kolena, neb jsem byl na výsost pobaven a hrozně rád si dám tenhle odpad znovu a budu jen doufat, že nebudu trpět neblahými následky při vynášení koše. Hodinový manžel (3★) - Místy dobré (např. vrchní MILFka), místy moc dlouhé a celkově vzbuzující dojem, že se nejedná o film s námětem hororově divnovztahovým, nýbrž že se jedná o porno, ze kterého někdo vystříhal všechnu akci a nechal jen pár předělových scén. Masožravý obraz: (3★) - Hm... Pár dobrých masek natočených zručnou kamerou, ale... Je stačí to na víc jak průměr? U mě ne, jedna z věcí, které mi vadili nejvíc bylo nadužívání některých rádoby horrorových motivů, jako například zvuk hromu ozývající se za jasného dne, nebo titulní obraz, jehož rám má podobu fakt divnou a nehezkou (kdyby se jednalo o normální obraz, s nějakým démonickým detailem, bylo by to MNOHEM lepší) a navíc je v rámu v podobě rakve, což je leda tak směšné a atmosféru to boří a ne tvoří. Když už jsem u těch mínusů, tak i herec v hlavní roli nepůsobí jako vytříbený restaurátor obrazů, ale jako ucho chodící na střední školu a kreslící tak maximálně po školních záchodech. Odečet vody: (4★) - Nejdřív předlouhé budování atmosféry následované béčkovou (byť řemeslně skvěle natočenou) nudou zosobňující hororové klišé na entou, jenže pak přijde neskutečně zábavná pointa a několik vtipných hlášek, po které je předchozí dojem zapomenut a já v omámení dávám navrch i čtvrtou hvězdičku, ač je jen za nápad. Pod drnem se srývá zlo: (Odpad!) - ne milé dětí, žádné zlo, nýbrž brutální zhovadilost, na které není NIC kvalitního, nebo alespoň dobrého nebo průměrného, "herci" jsou směšní, děj je debilní, kamera mozerná a půlka stopáže (minimálně) je zcela nepodstatná... Za tohle bych autora zavřel do místnosti dva krát jeden metr, kde by byly všechny zdi krom podlahy pokrytý televizema, na kterejch bych mu pouštěl po dobu tříá dní non-stop trailery na filmy Zdeňka Trošky. V1: The Hunters of Carnivorous Bitches: (odpad) -Na to, aby mohlo být trapnoherectví odpuštěno je to málo absurdní a vtipné, na to, aby mohli být odpuštěny tupé dialogy je to moc blbé, na to, aby to bylo alespoň trochu vtipné, by bylo potřeba, aby autor konečně dosáhl kalhotek nějaké osoby opačného pohlaví, protože to vypadá jako naprosto debilní výmysl dvou šesťáků, co zrovna pozorujou, kterak se jejich spolužačky převlékají na těláku. Explicitní důkaz (4★) - Retro vložka Pionýrů hororu? Jako taková funguje, jen škoda, že to není ani v nejmenším horor (to filmu samotnému nijak nevyčítám, jenom trošku nechápu jeho zařazení do antologie). Celé to působí o deset let starší, než ve skutečnosti je, dialogy jsou divné a záběry s hudbou neskutečně zestárli, dokonce i ten Jašków v hlavní roli potřeboval pár let, aby dorostl do charismatického herce (jinými slovy, nijak zvlášť tu nevyniká). Během psaní tohoto komentáře nebyla zraněna žádná Bulharská můra.(23.11.2013)

  • choze

    Nebudu hvězdičkovat, jelikož jsem v PIONÝRECH výrazně zainteresován organizačně i autorsky (odpad!, Třída smrti), ale nedá mi to, abych se nevyjádřil k vesměs skvělým filmům ostatních. DůM 66B - ten styl humoru mi moc nesedí, humorné ladění mi vadilo už u samotné povídky, ale kvalitní předloha+scénář se snoubily s perfektním technickým zpracováním, režií a hereckými výkony. Luxus. HODINOVÝ MANŽEL - úvod trochu natažený, finále se nečekaně zvrhne v trochu moc velkou nadsázku, ale prostředek šlape, hlavně herecky. Tereza Němcová je jako nečitelná záludná MILFka pohrávající si s hrdinou bravurní. FANDA - hustoatmosférické a nápadité punkové plastelíno-psycho, tvořící v antologii výborný kontrast ke Třídě smrti. Neučesané a málo dějové, takže to nesedne každému, ale za mě jednoznačně palec hore, i ty vtípky pobavily. ODEČET VODY - co se zpočátku tváří jako klasická rozvleklá pseudopsychologická příliš-vážně-se-beroucí amatérská sračka (hrdina čučící v dlouhých záběrech do blba nebo na hodiny), se vzápětí dostane výborným twistem na úplně jiný level a přihodí velmi zábavnou koncovku. Navíc Lukáš Horáček v hlavní roli válí. POD DRNEM - tohle opět není sranda úplně pro mě, hlavní problém mám ale s hodně ležérním tempem, na můj vkus tu všechno (od uvaření kávy, přes práce na zahradě, po likvidaci Zla) trvá cca třikrát déle než by bylo záhodno. Pochválil bych ale scénu, kdy se z pod drnu začne hrabat Zlo, ta byla fajn hororová (tedy než se ukázalo, že Zlo má na sobě červenou flanelovou košili :) MASOŽRAVÝ OBRAZ - tenhle film se samozřejmě zapíše do divácké paměti zejména parádní maskérskou prací, ale za zmínku rozhodně stojí i kamera, zručné šponování napětí, nebo epesní rozpadlý barák, zvenčí zahalený do mlhy a zevnitř naplněný patřičně náladotvornými proprietami. Dalo by se zatlačit na příběh a pointu, ale tak jak to je, to pro mě funguje víc než dostatečně a moc mě neruší ani poněkud dřevěný herecký výkon Mariána v hlavní roli. V1 - hláškovací masakr, trochu retardovaný výpravou do jeskyně uprostřed filmu. Hororové to prakticky není, prdel je to ovšem neskutečná a umírací scéna je opravdu nejlepší, co kdy vznikla. Plus efektní titulky. EXPLICITNÍ DůKAZ - časem propadlá, jen lehounce hororová storka se spolehlivým Jaškówem a dobrou pointou.(10.12.2013)

  • Tuxedo
    ***

    Pionýři hororu jsou zavádějící název. Jednak slovo „pionýři“ evokuje poctivé úmysly i poctivý přístup k žánru, tvůrci se však často vzepřeli i tomu podstatnějšímu ze zadání - „horor“. Opravdu čistokrevným hororem je pouze skvělá Třída smrti (5*), bohatá na vizuál, atmosféru, dějový spád i chytrou myšlenku v závěru. Masožravý obraz (2*) se také snaží tvářit seriózně, což je snaha chvályhodná, jenomže pouze dobré efekty a sázka na atmosféru nestačí. Tenhle zajímavý nápad i s jeho kompozičním řešením měl spíše vzniknout jako povídka. Animovaný Fanda (2*) je jakýmsi chaotickým rozkročením mezi pastišem a totální parodií na žánr i jeho diváky, příšerná vizuální stránka je pravděpodobně záměrná, což však sledování filmu moc neusnadňuje. Poměrně našláplý Odpad! (3*) coby hříčka funguje daleko lépe, protože na začátku rozdá karty a pak už jen přikládá do ohně a snaží se maximálně využít (se střídavým úspěchem) všeho, co je v dosahu. Odečet vody (3*) poměrně zdařile pracuje s divákem, ale stojí a padá pouze s jedním nápadem. V1: The Hunters of Carnivorous (4*) je skrz naskrz přiznané, hláškami a přestřelenými hereckými výkony prošpikované ultralaciné béčko, u kterého zamrzí jen letmá „neviditelná“ akční sekvence, z níž by měl radost možná i Uwe Boll. Explicitní důkaz (3*) byl točen za jiným účelem, proto ho nevnímám zcela v rámci hororových měřítek, zato Hodinový manžel (2*), byť nabídl jednu poměrně vtipnou montáž, nemá s hororem společného vlastně vůbec nic. Za nejhorší kousek považuji Pod drnem se skrývá Zlo (1*), který je sice chvílemi vrcholně vtipný svým neumětelstvím (špatný střih, triky) a bezprostředností, ale celá expozice i prostřední část jsou neúměrně natahovány a při některých pokusech o vtip je tak film stejně upocený jako ten moravský borec po tříminutovém zahradničení v rychloposuvu.(23.12.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace