Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 3DD!3
    ****

    Pořád dobrý, katastrofa kterou hlásily první ohlasy se nekoná. Teda koná, ale v dobrém... teda... rozumíte. :) Modrý paňáca sice nebudí moc respektu a jeho super schopnosti nejsou jasně definovány (což je škoda) tak si používá jakou chce, kdy chce. Vytáhněte ale libovolnou dramatickou scénu s Fassbenderem nebo McAvoyem a přebijete cokoliv. Apokalypsa je snímek o destrukci a znovu o tom, že v jednotě je síla. Nejsem si jistý kam chtějí tvůrci koncept sunout dál, když už se tady z velké části opakují. Začínám si uvědomovat své stáří. Vybavuju si jak jsem některé kusy podzápletek už kdysi dávno viděl... Opravdovou radost mi ale udělal program Weapon X, jako vystřižený z komiksu. Na starého Wolvieho už se doma těšíme.(22.5.2016)

  • AlfaNumerO
    ***

    Tak a je to venku, těšil jsem se jak malý Jarda, ale Singer mě tentokrát trochu a vůbec poprvé zklamal. Než se k němu dostanu, musím však zmínit velikou nevyrovnanost CGI, některé scény vypadaly jak z levného béčka natáčeného před 10 lety. Zpět k Singerovi, chybí mi obrovsky propracovanost postav, která byla krásně podaná v druhých 2 dílech, druhou věcí je casting - Jeane? Měla chcípnout v GOTech už dávno a ušetřili bychom si tak tu hereckou bolest, kterou dává pocítit divákovi. Prosím, už jí někdo odstraňte. Fassbender opět vynikající, McAvoy taky super, Evan Peters v podání Quicksilvera naprostá bomba a jeho scény opět patří k tomu nejlepšímu ve filmu. Zbytek šedý průměr, kde prakticky nechápete, co kterou postavu vede k jejímu počínání. Finále dobré, stejně by Apocalypse ale všechny smetl mávnutím ruky. Nu, asi lepší než dvojka, určitě horší než jednička, procenty - 73%. Doufám v návrat starého Singera/X-menu v dalším díle(19.5.2016)

  • lamps
    **

    Film bez charismatu. Nenudí ani nenaštve, ale vše, co se v něm odehrává, je v návaznosti na komornější psychologický nádech jeho předchůdců zkrátka podraz. Takhle velké příběhové klišé a absolutní inklinaci k digitálně přeplácanému Snyderovskému rukopisu od Singera nečekal snad nikdo a vyčpělé dějové nadstavby v podobě představování "nových" rekrutů škodí nejen pochybně sladěnému scénáři, který zcela pozbyl snahy o emocionalitu nebo vytvoření silných vazeb mezi aktéry, ale i samotným hvězdným hercům, kteří nemají moc prostoru a hlavně nemají moc co hrát - ano, i Fassbender, jehož projev je samozřejmě tradičně precizní, ale rozpolcenost jeho postavy, ještě nedávno hlavní hnací motor ságy, se už také jeví jako tématický přídavek s datem minimální trvanlivosti Budoucí minulost. A bojím se, že stejnou nálepku tímto vyfasovala i celá série.... Dívá se na to hezky, hudba je skvělá, Jennifer Lawrence film od filmu hezčí a potěší prostor pro humor zastoupený opět delikátním Quiksilverem, ale tohle zkrátka nejsou ti X-Meni, které máme rádi.(20.5.2016)

  • maddy
    ***

    Apocalypse of the whole X-men franchise! Prví X-Meni v roku 2000 v podstate redefinovali komixový film ako taký a Bryan Singer dokázal, že aj tieto postavičky z komixov sa dajú brať vážne a filmy so superhrdinami nemusia byť iba o bezduchej deštrukcii, ale môže sa v nich dôveryhodne pracovať so psychológiou postáv a príbeh obsiahnuť aj poukazovanie na rôzne problémy (utlačovanie, nerovnosť a pod.), než len bezduchú deštrukciu. S prikrášlením sa tak dá povedať, že celú túto súčasnú mániu, keď Marvel o úspechoch ešte ani nechyroval, odštartovali práve X-Meni a ostatným komixom vydláždili cestu do kín. A teraz ... to všetko pri Apocalypse neplatí a paradoxne je u toho otec celej série Bryan Singer, ktorý dokázal natočiť ako ten najlepší film z X-men univerza (vyberte jeden film z prvých dvoch) a zároveň tentoraz už aj ten najslabší. A síce to nerád priznávam, lebo som bol prvý ktorý bol nadšený z toho, že Singer ostáva u kormidla aj pri ďalších X-menoch, no je to tak. Už samotný scenár nie je tentoraz žiadna sláva a navyše tu Singer iba recykluje samého seba. V prvej polovici sa tak riešia rovnaké traumy postáv aké sme už počuli minimálne päť krát predtým, akurát to je celé oveľa viac povrchné a v druhej polovici sa už z Apokalypse stáva vyslovený digibordel, kde na ničom a nikom nezáleží. Napriek tomu je prvá polovica natočená štandardne dobre. Starí hrdinovia síce už nemajú veľmi čo k príbehu povedať; mladí, aj napriek tomu, že sú stvárňovaní solídnymi mladými hercami (Tye Sheridan, Sophie Turner) nedokážu zaujať, no vďaka silnému hereckému ansámblu z minula (Fassbander, McAvoy, Lawrence) sú to stále tí X-Meni ako ich poznáme, akurát v oveľa banálnejšom podaní. Problémom je, že okrem tých hercov tu na nič iné spoľahnutie nie je. Konflikt medzi Magnetom a Profesorom X tentoraz nemá žiadnu osudovosť, vzťahy medzi postavami sú nijaké, pritom práve na nich celé séria stavala, nábor nových X-menov nemá dostatočne silných a vyprofilovaných hrdinov a celé to smeruje iba k samoúčelnému súboju s nezáživným modrým záporákom, ktorý sa z ničoho nič vyhrabal zo zeme, polovicu filmu strávi na hnusnej skale kdesi v Egypte a chce zničiť svet, lebo .. no preto! Toť celá motivácia a prepracovanosť charakterov. Z komornejšie poňatého blockbusteru, kde sa v rámci žánru ako tak pracovalo so psychológiou a motiváciami postáv je plochá prehliadka mladej verzie X-Menov, z ktorej sa stáva s pribúdajúcimi minútami čoraz väčší a nezmyselnejší digigrc, v ktorého závere už polovica postáv nemá čo robiť, stagnuje na mieste (Magneto) a druhá sa utápa v nezáživnej, zbytočne preplácanej CGI akcii. Jednoducho povedané je príbeh iba zbytočná vata vylúhovaná z predošlých X-Menov, ktorá postavy nikam neposúva a iba recykluje už niekoľkokrát videné a počuté, akurát v plochom, menej zaujímavom podaní. Napriek tomu je tá prvá polovica bez problémov znesiteľná, aj keď tentoraz neponúka nič iné než ten „štandard“. Tá druhá od momentu s Quicksilverom, kde Singer opäť iba zrecykluje „spomalenú“ scénu, ktorú sme už videli v Days of Future Past, akurát vtedy v oveľa nápaditejšom a zábavnejšom podaní, kde mala pre dej aj aké také opodstatnenie a nebola iba nasilu zakomponovaná do príbehu, sa celá Apokalypsa mení na obyčajnú prehliadku čoraz väčších prehnane digitálnych scén. Deštrukčný záver tak nakoniec než by budil strach o postavy alebo aspoň bavil už vyslovene ubíja. Tam kde Singer dokázal pred pár rokmi, respektíve ešte aj pred dvomi, naservírovať nápadité akčné scény počas ktorých mutanti zaujímavo predviedli svoje schopnosti, prípadne dokázal vykresať napätie aj pri slovnej výmene názorov dvoch postáv, sa mu v Apokalypse nedarí predviesť nič viac, než bezduchú prehliadku počítačových efektov. Budovy padajú, Zem sa zahlcuje prachom, ale ani raz nie je cítiť strach ani o jednu postavu, žiadne napätie, nič, iba zdĺhavé ubíjajúce minúty zahltené digitálnymi efektmi, kde je aj vďaka prepálenej stopáži po chvíli úplne jedno kto čo robí. A či to celé dáva v rámci univerza ešte nejaký zmysel už dupľom (áno, viem, že v Days of Future Past sa „resetovali“ časové línie, no predsa ...). Singer akoby v prípade Apocalypse točil iba z povinnosti a vlastne ani nechcel. Tu si odškrtne konflikt Profesora X a Magneta, tu si odškrtne jedno zbytočné cameo (Wolverine), aby boli fanúšikovia spokojní, tu predvedie priemerné akciu, ale ten film ani raz nedostane „vlastný ksicht“. Len vyspelú komixovú sériu zamenil za jednoduchý teenagersky akčný blockbuster bez duše. Napriek tomu, že sa zase až o taký zlý film nejedná ako môže vyznieť z toho komentára, v ktorom zo mňa prevažne hovorí veľké sklamanie, je to stále smutný pohľad. To čo kedysi definovalo komixový žáner teraz predvádza iba všetky jeho neduhy. Smutný pohľad kam dokázala séria po krátkych dvoch rokoch od ešte skvelého Days of Future Past zrazu padnúť. A čo je najhoršie, si po nej už ani neviem predstaviť pokračovanie. Teda rozhodne nie s týmito novými „mladými“ X-Menami. Singer je síce dobrý režisér a aj so slabým scenárom dokáže predviesť aspoň štandard, akurát ho je na tieto vysokorozpočtové deštrukčné CGI-festy veľká škoda, pretože všetci vieme ako mu to ide v komornejšom podaní. No podobná veľkoleposť X-Menom nesedí a Singer ju ani nedokáže predať. Keď som mal po Days of Future Past pocit, že táto séria by vďaka silným postavám mohla pokračovať pokojne aj donekonečna a nikdy by neomrzela, tak po Apocalypse mám pocit, že je načisto vyčerpaná a neostal priestor sa ubrať akýmkoľvek zaujímavým smerom. História sa tak opakuje a kde bol tretí film v poradí s podtitulom The Last Stand najhorším príspevkom pôvodnej X-Men trilógie je Apocalypse najslabším príspevkom tej „novej“, prequelovej trilógie, ba čo najhoršie najslabším X-Men filmom v celej sérii. Z lásky k sérii a za to, že už od roku 2000 som fanda aspoň tie tri, ale popravde mám chuť ísť aj o bod nižšie. A to bol Days of Future Past u mňa pred dvomi rokmi za plnú paľbu. X-Meh ... CELKOVO: 3* (6/10)(26.5.2016)

  • Lucasion
    ***

    Apokalypsa je přesný opak čím byl Days of Future Past před dvěma lety. Singer uchopil trilogii X-menů zcela z opačného konce. Tak jak Poslední vzdor (2006) zakončil nedůstojně původní trilogii, tak Apokalypsa vůbec nekráčí v úspěchu První třídy (2011) a Budoucí minulosti (2014). Největším problémem je scénář a špatně napsané postavy. Nováčkové jsou nezajímavý a nesympatičtí. A starší skupinka nedostává téměř žádný prostor. Wolverine (Hugh Jackman) se jen mihne, aby rozpáral pár krků, a zmizí do divočiny. Zbytečné camao, které ve výsledku ani nepotěší, tudíž by bylo snad lepší, kdyby tam vůbec nebylo. Obvykle vynikající Fassbender má minimum prostoru a tak nezbývá nikdo jiný než Evan Peters jako Quicksilver, který zachraňuje od nástupu skoro každou scénu. Sekvence s Eurythmics Sweet dreams mi dala vzpomenout na Pentagon a já si uvědomil jak skvěle a vtipně se dá ještě natočit slow motion. Přehnanou digitální projekci na konci já komentovat a hanit nebudu. Je to trend dnešní doby, a pokud to režisér chtěl použít, tak to beru. Spíš mě překvapila zbytečná délka a absolutně nevyužitá bitva mezi Apokalypsou a týmu X-menů. Nový X-men nejsou špatný, ale že bych se vyloženě bavil, to bohužel říct nemůžu. Jsou přesně jako Poslední vzdor. Příliš natahované, postavy nemají charaktery a vývoj. Příběh pak vůbec negraduje a ve výsledku je to pouze prázdná bublina. [Csfd projekce15] (70 %)(19.5.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace