Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    **

    Jak to říká Sophie Turner, shodneme se, že třetí díly jsou v trilogiích nejhorší. Apokalypsa to potvrzuje a bohužel Singerův postupný odchod z režisérské elity je až smutnou realitou. První třída v rukou před 5 lety přidala mladší dějovou linii do původního Singerova příběhu a Matthew Vaughn vše omladil a přidal dravost. Ta pokračovala i přes temnotu a časovo-příběhovou zamotanost v Budoucí minulosti. Bohužel Apokalypsa, jejichž trailery jsou tentokrát 100% věrné výsledku, je digitální balast, který se snaží gradovat příběhy mutantů a to se nedaří. Film i díky závěru působí jako vynucený další reboot/restart série, která ztratila svou hloubku. Navíc série měla kromě zajímavé motivace a psychologie postav také silné momenty hudební, které v tomto díle vysloveně chybí. Ale tady schází bohužel i celá motivace, která u Apokalypsy je jen o ničení... není to málo? /se spoilery/ Pomineme-li, že postavy jsou prázdné (navíc uteklo pár let od minulého dílu, a některé postavy jsou úplně jinde, než předtím, proč?) a děj je velice slabý, tak je film složen z vykradených scén z minulých dílů a takový Quicksilver, i proto, že je opravdu vtipný, si prostě zasloužil víc. Navíc se musím po letech omluvit Brettu Ratnerovi za můj dojem, že by Poslední vzdor byl v rukou Singera lepší film a finále s Dark Phoenix (které se mi jinak velice líbilo) mohlo být působivější. Po Apokalypse si to nemyslím. Tak jako Singer dokázal odpálit a zahodit budování zásadního charakteru jako je Jean/Dark Phoenix, snad nejde ani rozebírat. Je až smutné, jak zásadní a hybná, je pro mutantské universum dvojice Magnetu a Xavier, kteří neustále svými dialogy i vztahem i hereckým výkonem daleko převyšují všechny.(22.5.2016)

  • Aluska88
    ****

    X-Men: Apokalypsa jsou ideálním filmem pro kina. Vizuální zpracování je skutečně monumentální a dokonale apokalyptické. Snímek jsem zhlédla právě v kině za jednoho mega horkého letního dne, a v sále byl příjemný chládek. Jakmile začaly úvodní titulky a ta úžasná hudba, hned mě začalo mrazit po těle. A to se dělo ještě v mnoha scénách. Toto pokračování nabízí velkolepou podívanou s jako vždy výbornými herci z předešlých dílů: FassAvoy:), Nicholas Hoult, Lucas Till, Jennifer Lawrence, druhé "The best Cameo ever" Hugha Jackmana a Evan Peters, který si coby Quicksilver, krade většinu scén, v nichž se objeví, pro sebe. Zpomalená pasáž záchrany z expodujícího sídla za doprovodu kultovního songu Sweet Dreams je dokonalá. Z nováčků mě nejvíce zaujal asi Kodi Smit-McPhee coby Nightcrawler, Alexandra Shipp jako Storm a Olivia Munn jako Psylocke. Je sice fakt, že noví rekruti jsou charakterově poměrně ploší a o nějaké hloubce jejich postav nemůže být ani řeč, ale co, když jejich "design" je luxusní a souboje jsou tak famózní:) Hlavní záporák Apocalypse v podání Oscara Isaaca by moh být ultimátním záporákem roku, ale něco mu chybí. Jeho ztvárnění jako by chyběla nějaká energie, dynamika. Jako by neměl tu správnou šťávu. Člověk by mohl říct, že když je tak namaskovaný (ať už pomocí maskérů či dílem CGI), tak se toho vlastně ani moc hrát nedá. Nebo by se možná i dalo, jenže scénář tomu příliš nepomáhal. Tím se dostávám k bodu, v němž toto pokračování ztrácí nejvíce. Scénář. Už v Budoucí minulosti vyzněla spousta scén příliš šablonovitě, klišovitě. Takové ty dialogy o hrdinství, synu, dcero a podobné. To šustění papírem zde bylo ještě "hlučnější", než v Budoucí minulosti. Nevím, kam Bryan Singer odložil svoji lehkost a dialogy, které v jeho X-Menovských začátcích netahaly za uši a díky nimž také vytvořil charaktery, jimž dokázal vtisknout upřímnou "lidskost." Kladl důraz na jejich vývoj a na to, aby působili jako zranitelní, ale odhodlaní "lidé", kteří hledají své místo v nepřátelské společnosti více, než abychom je viděli jako superhrdiny. Singer by měl znovu najít to, co postupně ukládá na spodek té hromady, na níž vrší čím dál více gigantických vizuálních spektáklů s mega rozpočty. Scénáristicky X-Meni začínají ztrácet tam, kde třeba Avengers, nebo Captain America nabývají na kurevské síle a propracovanosti. Dokáží vytvořit dialogy s potřebným množstvím důležitosti i osudovosti, aniž by to přitom vyznělo lacině a otřepaně. Navrhovala bych, aby Singerovi se scénářem pomohli "Russo Brothers", Shane Black nebo Joss Whedon:)(2.7.2016)

  • IQ Tiqe
    ****

    Za 4* s odřenýma ušima. On to žádnej zázrak není, ale netradičně tvůrci přidali trochu marvelovskýho humoru.(1.6.2016)

  • Psema
    *****

    S chutí natočený loveletter komiksovým fanouškům od režiséra, kterému 15 let nadávali za to, že z X-Menů odstranil jejich komiksovost a rodinnou pospolitost, která ustoupila Wolverinově exhibici. V X-Men: Apocalypse se konečně vrací 70s a 90s kostýmy, vyloženě se citují celé pasáže z předlohy (geniální pocta Weapon X od Windsor-Smithe od designu po celý koncept scény) a na scénu nastupuje odhodlaný diktátorský záporák, který se na rozdíl od slabošského Xaviera nebojí razantních řešení a v podstatě ho skrze ďábelské svádění motivované touhou po absolutní moci a kontrole (motivacemi, které s ním sdílí jeho zfanatizovaní nohsledi) donutí přejít do ježíšovského módu a konečně převzít zodpovědnost, kterou na sebe brát nechce, a proto záměrně přehlíží potenciální hrozby. Film si nevybírá snadnou cestu, když na začátku pracuje se čtyřmi separovanými liniemi, které je nutné postupně splést. Překvapivě to ale šlape jako origin sebevědomí a smysl hledajících mlaďochů (Scott x Jean, Scott x Alex, Nightcrawler), u nichž retrospektivně funguje naše znalost postav z původní trilogie. A zároveň jako emocionální zakončení "First Class", když se variují a vyvíjejí motivy a vztahy rozprostřené První třídou a Budoucí minulostí (Mystique x Charles x Beast, Magneto x Charles, Moira x Charles). Ano, málo toho na jeden film není, ale právě díky předchozí trilogii, potažmo posledním dvěma filmům to jako celek dokáže fungovat, neboť se předpokládá, že divák nejde na šestý díl frančízy takzvaně "na blind". Je paradoxní, že předchozí dva díly X-Men vlastně nejsou vůbec "X-Men". První třída představuje jen testovací, nezkušený tým. Budoucí minulost nachází X-Meny rozprášené a nefunkční. Až závěr Apocalypse přináší ve finální scéně (první trénink v Danger Room... samozřejmě se Sentinely) příslib, týmu, který z velké části známe z úplně prvních Singerových X-Menů. Singer tak uzavírá nejen druhou trilogii, ale vesměs i celou sérii tak, že se lze vydat doslova kamkoli. Ideálně směrem potenciálních spin-offů.(19.5.2016)

  • Mazarini
    **

    1 hvezdu za Quicksilvera a 1 za Fassbendera (I kdyz je ve filmu tak 5.5 minuty) V podstate zbytecny film, staci jen vygooglit vsechny sceny s Quicksilverem co stoji za to videt a zbytek nechat plavat(14.9.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace