poster

Kipur (festivalový název)

  • Izrael

    Kippur

  • český

    Kippour

    (festivalový název)

Drama / Válečný

Izrael / Francie, 2000, 124 min

Režie:

Amos Gitai

Kamera:

Renato Berta

Hudba:

Jan Garbarek
  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $114,283Tržby Celosvetovo $-(2.10.2009)

  • Herr_Flick
    ****

    Kippur přináší zase trochu jiný pohled na válku a alespoň pro mě velmi slušně. Na nešikovnosti úvodní a finální pasáže se asi shodnu s většinou komentujících, ale co mi nejvíc vadilo, byl komparz. Tenhle jev je poměrně častý, ale při způsobu, jakým je film natočen, v tom prostředí a vedle hlavních představitelů, to pro mě bylo tentokráte hodně výrazné. Třeba při manipulaci s raněnými z helikoptéry do sanitky někteří vypadali, že čekají na párek v rohlíku. Na druhou stranu ale musím vyzdvihnout délku scén, četnost vojenské techniky (i když pohyb tanků taky působil poměrně komicky) a vůbec celou výpravu včetně hlavních herců. Sečteno podtrženo, velmi podařený film.(21.8.2011)

  • Morien
    ***

    (1001) Začátek mě tak navnadil, a postupně se moje pozornost rozpadala víc a víc a víc, ať jsem se tomu snažila zabránit, jak jsem chtěla. Normálně u filmů posiluju, tady jsem začala zkoušet, jestli pořád ještě zvládnu most ze stoje. Zvládnu.(18.2.2012)

  • formelin
    ***

    *34. LFŠ 2008*(1.8.2008)

  • Bluntman
    *****

    LFŠ 2008 124 minut, 128 záběrů... a mít ten film o 4 záběry míň, byl by nesmírně geniální. Proč pokračovat v "příběhu" (o vyprávění zde vůbec nejde), když už není co doříct? Rámování filmu scénou malování-milování dává jasně najevo, že KIPPUR není protestní malbou ani protestním sognem, ale protest-shot(em), v němž jsou uvědoměle střídány pomalé hypnotické záběry války s dlouhými, až mrtvolnými dialogy. Pokud je divák schopen přijmout, že návaznost mezi záběry-scénami nemusí být hladká, ale naopak se pracuje s juxtapozicí a po vertikále následuje horizontála, že se postupně a pomalu skládá komplexní obraz válečného zmaru a že neduchaplnost dialogů odpovídá inteligenci ústředních postav, musí být nadšen. Koute, nejedná se o vyprázdněnou (protože film má expozici a nechybí mu standardně vystavěný konec), ale parametrickou naraci, a tak je nutné k filmu přistupovat.(1.8.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace