poster

Sama nocí tmou

  • USA

    A Girl Walks Home Alone at Night

  • Slovensko

    Sama nocou tmou

Horor / Romantický / Thriller

USA, 2014, 99 min

Scénář:

Ana Lily Amirpour

Kamera:

Lyle Vincent

Střih:

Alex O'Flinn
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • maddy
    **

    Upírska romanca/dráma mixnutá westernovou atmosféru a natočená čiernobielo a v perzštine? Na artovej scéne tento rok asi nič podivnejšie nevzniklo, ale obávam sa, že v tomto prípade bude skôr Director Walks Home Alone at Night, pretože po projekcii tohto filmu ju asi ťažko bude prenasledovať stádo oddaných fanúšikov. Tu sa očividne niekto chcel inšpirovať Jarmuschom (Only Lovers Left Alive), ale na toho mu ešte chýba veľa režijných skúsenosti a na debut to bol až príliš odvážny počin. Takže zatiaľ čo je Jarmusch elektrizujúci, vťahujúci, hĺbavý je Amirpourovej A Girl Walks Home Alone at Night len nezáživný, obsahovo dutý a o ničom film. Miestami síce formálne zaujímavý, ale nijako inovatívny a len mechanicky na seba vŕši motívy príznačné pre indie scénu. Je to taký „art for art's sake“ utopený v sebe samom, zahľadený do vlastnej prázdnoty. Póza pri ktorej som mal v prvej polovici pocit, že hľadá samú seba a postupne by mohla mať nejaký zmysel, pridanú hodnotu. Bohužiaľ nemá a druhá polovica pokračuje v monotónnosti a už len svojou formou ubíja. Tu totiž niekto chcel až príliš vypočítavo natočiť nezávislý klubový hit a táto prvoplánová snaha je prehliadnuteľná od úplne počiatku. CELKOVO: 2* (4/10)(3.4.2015)

  • Marigold
    *

    Vytahovat Jarmusche je u téhle nahodilé a neuvěřitelně povrchní a intuitivně nahodilé směsice tradic / žánrů / odkoukaných póz spíš smutnou ukázkou nedostatečné soudnosti. Zatímco Jarmusch vytvořil elektrizující, sevřené a mytologicky bohaté univerzum, Amirpourová jenom mechanicky staví na odiv potenciálně zajímavé motivy, kterými se lze plakátově kochat, ale nic víc. Její svět je mrtvolná teze, cinéma du look bez magnetismu a objevnosti (i přechody mezi žánry jsou tu spíš křečovité než elegantní). V něčem je to v zásadě ideově blízké raným filmům Xaviera Dolana, ale ty měly (pro mnohé iritující) dandyovský švih a narcistní zaujetí. Pomalost dokáže být magická, uhrančivá a vtahující. Nebo prostě jen snaživě ubíjející. To je z mého pohledu případ Sama nocí tmou.(8.1.2015)

  • J*A*S*M
    **

    První polovina - zmatené hledání smyslu a řádu, občasné podlehnutí formálně vymazlené a atmosférické scéně. Druhá polovina - nenalezení smyslu a řádu, totální nezájem.(26.3.2015)

  • dr.horrible
    *

    Zacitujem spamäti z filmu Orange County: "Napísal som hru." "To je super a o čom je?" "O upíroch, ale to sa iba tak zdá. V skutočnosti je to o zjednotení Nemecka..."(5.4.2015)

  • Alementina
    ***

    Hodne artovy kousek, ktery neni pro kazdeho a ktery se ale mozna bude libit i tem, co zrovna artovy filmy nemusi jako ja :) Prirovnani s Jarmushem je na miste, proste upiri "romance", kdy Jarmushuv kousek me k uzoufani nudil, ale tohle me mnohokrat rozesmalo. Podruhy se na to nepodivam, krom jedne genialni sceny, ke ktere si jdu hned hledat dany song. To, ze se reziserka vyuziva v detailech mi ani nevadilo, trochu nudne tempo ano, protoze jsem se porad divala na hodinky. Je to asi prvni projekce CSFD, ze ktere odchazeli lide za salu. Bohuzel po par letech jsem byla v kine Aero a musim rict, ze porad ho shledavam dost rusivym, nejenze si opravdu vsimnete kazdeho, kdo ochazi, ale je to mnohonasobne rusivejsi nez v multiplexu, protoze vetsinou priserne dube, neprikri se a otevirani a zavirani dveri do salu je taky kapitola sama pro sebe, v tichych scenach slysite hluk z baru, nepohodlny sedacky bych jim odpustila :)(8.1.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace