Reklama

Reklama

Annabelle

Trailer 2

Obsahy(1)

John Form našel pro svou nastávající manželku Miu dokonalý dárek – krásnou starou klasikou panenku oděnou do sněhobílých svatebních šatů. Ale Miina radost z Annabelle nemá dlouhého trvání. Jedné hrůzné noci vtrhnou do jejich domu vyznavači satanského kultu a brutálně napadnou mladý pár. Prolitá krev a hrůza nejsou to jediné, co za sebou nechávají. Vyznavači Satana vyvolali bytost tak zlovolnou, že nic z toho, co udělali, nelze ani zdaleka srovnávat se zlem, kterým je nyní posedlá Annabelle. (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (621)

silentname odpad!

všechny recenze uživatele

Nedávno som pozeral "Jessabelle" a už som si myslel, že to bol najhorší horor minulého roku. Ale potom som sa konečne dostal k "Annabelle". Filmu, ktorý som chcel vidieť od momentu, ako som videl The Conjuring. Tam sa Annabelle venovali dosť málo, takže som chcel film čisto o nej. A keď ho tu máme, tak musím povedať, že tak nudný horor, pri ktorom sa mi chcelo neustále spať som nevidel už dávno. Hrozné dialógy, hrozný mix zvukov, kde občas je hudobný podmas súčasne s rozhovormi a som rád, že hercom rozumiem, nulová atmosféra, záver je absolútne strašný a je tam kopa klišé. Scénka s výťahom, kde sa štyrikrát otvorí na tom istom mieste je absolútne príšerná, príbeh je príšerný, postavy sú nudné a tisíckrát videné... atd atd. Je tu jediný svetlý moment, kde som sa vydesil. A to je keď sa duch Annabelle ako dievča rozbehne k Mii, no zavrú sa dvere a keď sa otvoria už je tam ako dospelá a mŕtva. To ma jemne vydesilo. Ale inak... nič. Nuda nuda, katastrofa. Jeden z filmov, ktoré ľutujem, že som videl.Hodnotenie: F ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

John R. Leonetti v tomto hororovom svete (Annabelle, Conjuring) vymenil kameramanskú výplatu za režisérsku a nebola to zla výmena. Leonetti vás dokáže držať v napätí a vystrašiť vás slušnými lakačkami, ale s príbehu a scenáru viac nevyťaží a tak sa Annabelle plazí pri slušnom nadpriemere. V dnešnej dobe jeden s tých lepších obyčajných hororov. 60% - 3* ()

Reklama

Eodeon 

všechny recenze uživatele

Annabelle předepisuji povinně ke zhlédnutí všem těm mnohým pochybovačům, podle jejichž slov se subžánr duchařského hororu (jediný v pravém smyslu slova horor) vyčerpal a žádný nový takový snímek už nemůže nabídnout nic než klišé a předvídatelná vyprávění příběhů podle velmi limitovaného repertoáru šablon. tak to totiž přesně není. nemluvím přitom o nějaké iluzorní originalitě námětu o prokleté panence. předměty zastupující a ztělesňující jinak neviditelné zlovolné síly jsou v hororech přeci obvyklé, ať už je to panenka, tajemná skříňka (Kletba z temnot), filmový záznam (Sinister), zrcadlo (Oculus) či jiné. ony předměty navíc neslouží coby prostředky k vyvolání kýženého děsu, ale spíše jen nenápadně rozdmýchávají atmosféru nepříjemného lepkavého napětí, vyvolávají nervozitu z očekávání dalšího dění a v neposlední řadě mají na svědomí ten metaforický mráz přebíhající po zádech, zatímco opravdové zdroje hrůzy přicházejí odjinud. s konvencemi žánru (a zmíněným repertoárem šablon) a tedy i očekáváním diváka lze totiž pracovat tvůrčím způsobem. neplatí, že s trochou zkušenosti svede divák předvídat nejen vývoj děje, ale i emoční vývoj scén, pokud tvůrci vědí, jak s konvencemi dovedně a samozřejmě cíleně manipulovat. /// Annabelle například na povrchu připomíná relativně nevyčnívající konvenční žánrovku, ale při jejím o trochu soustředěnějším sledování vychází najevo, že si s pravidly žánru a přeneseně i s divákem velmi uvědoměle, místy dokonce velmi odvážně pohrává. okamžiky napjatého očekávání nechává tu zcela "vyšumět", tu je prozměnu pouze protahuje dost dlouho na to, aby divák v klimax přestal doufat a ten pak posléze přichází neočekáván se zpožděním a zastihuje diváka se "sklopenými štíty". tolik lapání po dechu, nehtů zarývajících se křečovitě do opěradel křesla, úlevných výdechů při změně nálady v následující scéně a nuceného smíchu ve snaze o uvolnění doléhajícího napětí jsem v kině dosud nezažil a to prosím chodím na duchařské horory při každičké příležitosti. naopak tam, kde divák hrůzu nečeká, třeba proto, že scéna začíná otřepaným klišé, divák v ní rozeznává cosi nudně povědomého a cítí se díky tomu sebevědomě, tam se často dočkává vůbec nejvýživnější odměny. jako jeden příklad za všechny uvádím scénu ve sklepě, která dobře ilustruje i výše zmíněnou troufalost k divákovi a hravý přístup k frekventovaným klišé. nebo ne, ještě jeden příklad si neumím odpustit: okamžik s děvčátkem probíhajícím skrz dveře. nevěřte ani na malou chvíli žádnému z těch lhářů, kteří tvrdí, že to čekali. /// v kontextu mnoha vynalézavých hororů posledních let si již divák nemůže být jist ani postavami, které jsou v případě Annabelle charakterizovány zpravidla jednou ze dvou metod: (1.) stereotypizací v souladu s tradičnmi modely (např. starostlivý, plně oddaný a ve všem nápomocný manžílek ve spíše druhořadé úloze), která ovšem může být úmyslně zavádějící a takové postavy pak budou v poučeném divákovi tak jako tak vyvolávat podezření, či (2.) pomocí dvojznačných indicií (např. sousedka, která ve výloze svého knihkupectví vystavuje knihu vítající svým titulem ďábla - jak příhodné rozpoznávací znamení pro spřátelené členy satanských sekt, chtělo by se říct). takové jsou ovšem zavádějící téměř vždy, přičemž na tak trochu alibistické scenáristy vinu svést nelze, jedině na divákovu aroganci a předpojatost. mea culpa, dodávám za sebe. /// scénář je vlastně skomponován z tolika zákeřných (zdánlivě) nahodilostí, až může budit dojem, že vděčí za svůj vznik jakémusi zlému demiurgovi. tolik se ve filmu hovoří o Bohu, a přesto se zdá, že fikční svět Annabelle (a snad tím pádem i souvisejících filmů) musel stvořit nikoliv on, ale naopak Satan. o to spíše je v závěru cítit nemalé promile ironie - vždyť způsob rozuzlení při důsledném výkladu znamená vítězství pro démonické síly - a probuzení do reálného světa po skončení projekce teprve přináší tu pravou úlevu. divákům zbývá jen doufat, že na nich během sledování neulpěla žádná poskvrna. vždyť to nakonec byl jen trochu znepokojivější filmík na téma mateřské lásky, nebo ne? (90%) () (méně) (více)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Těšil jsem se jak filmu budu křivdit, jak ho budu lynchovat!! No světe div se, se tak nestane, Annabelle je totiž nejděsivějším filmem roku 2014. Oculuse, Delivera us from Devila a Babadooka si dává k snídaňi a o parodiích jako Jessabelle či Ouija ani nemluvím. Už od začátku film nastolí rychlé tempo, solidní soundtrack, krásný retro look a spousta lekaček, Ano lekl jsem se 2x a 3x slušně cuknul. Scéna ve výtahu absolutně dech vyrážející!! Mráz po zádech a husí kůže je nevyhnutelná. Annabelle je tedy Solidním old school hororem a poctou všem 80-90 létům, byť je to pořád dokola, tahle forma mi sedla. Vzhledem k tomu jaký odpor/averzi k duchařinám mám, tahle příjemně překvapila a nebojím se jí vychválit. 70% ()

Okara 

všechny recenze uživatele

Kino zklamání roku. Jména a sliby společně se zaštítěním od velkého Wana a mediální masírkou zkrátka navodila očekávání na značně podprůměrného zástupce hororu, který na plátnech kin zbytečně zabírá místům jiným kvalitním snímkům letoška. Pryč je Bisharova plíživá, hrůzná hudba, stejně jako napětí nebo ona stále omílaná atmosféra. Jenže ono když ve "vypjatém" finiši člověk hypnotizuje dveře od východu, neboť už dvacet minut zpátky ví, jak vše skončí - něco je špatně. A to, že ho z toho vytrhne infarktová lekačka, nespraví vážně vůbec nic. Takže Wane, fakt se vykašli na ty tvoje akčňáky, vrať se režisérský křeslo a ke scénáři dokopej Whanella, protože tohle bylo vážně hrozný. Rozjíždět horor (!) 50 minut, na jehož konci divák není navnaděný, co se bude dít dál, ale v hlavě mu zuří souboj únavy a vzteku za promrhaný čas; to je vážně na pováženou. Jo a do kina mě už na horor dříve jak tři dny po premiéře nikdo nedostane. Přiznávám, že tentokrát to nebylo ono, ale i když se najde jeden chichotálek, zkazí zcela zážitek ostatním. Jenže tentokrát po každé lekačce následovala kolektivní salva smíchu provázená vzrušenou debatou, jako byste si museli vy kreténi poreferovat o kolik se vám zvýšil tep nebo kde vyskočila kapka potu. Vztyčený prostředníček teda nepatří Annabelle, u které věřím, že za sychravé noci osamělého diváka dokáže potrápit. Dvě scény jsou fakt vyložená lahůdka a naopak velký palec nahoru. P.S. Proč se film vlastně sakra jmenuje Annabelle, když to o ní absolutně není? Více zde. 50 % ()

Galerie (32)

Zajímavosti (38)

  • Ve scéně kdy Mia (Annabelle Wallis) spí na gauči, je záběr na mimino, jak jen v plenkách spí v postýlce, následně při scéně, kdy se nad ní sklání duch zemřelé, je však již dítě oblečené. (dandislav1991)
  • V knižnici je kniha Taschen, ale vydavateľstvo Taschen vzniklo až v roku 1980. (Pat.Ko)

Související novinky

Nová adaptace Prokletí Salemu našla režiséra

Nová adaptace Prokletí Salemu našla režiséra

13.04.2020

Minulý rok jsme se dozvěděli, že Kingův horor Prokletí Salemu se po letech dočká nové verze. Produkovat ji měl James Wan a do scénáře se pustil Gary Dauberman, jenž napsal například nové To nebo… (více)

Manželé Warrenovi zpět pro třetí Annabelle

Manželé Warrenovi zpět pro třetí Annabelle

18.10.2018

Patrick Wilson (Aquaman) a Vera Farmiga (Zdrojový kód) si zopakují své role Eda a Lorraine Warrenových v třetím dílu spin-offové Annabelle. Příběh třetího filmu se bude točit okolo proslulé panenky,… (více)

Třetí Annabelle má režiséra

Třetí Annabelle má režiséra

24.07.2018

Vražedná panenka Annabelle je k nezastavení a tak studia Warner Bros. spolu s New Line během Comic-Conu oznámila, že její třetí díl dorazí pravděpodobně už v létě příštího roku. Pokračování spin-offu… (více)

V zajetí démonů potřetí

V zajetí démonů potřetí

27.06.2017

Alfou a omegou dnešního Hollywoodu jsou propojené filmové vesmíry. U Star Wars nebo Marvelu šlapou na jedničku, jinde se více či méně klopýtá. Naposledy se trochu spálil vesmír s klasickými monstry,… (více)

Reklama

Reklama