Reklama

Reklama

Drsňák

(festivalový název)

Obsahy(1)

Film o lásce na první pohled a instinktivní nenávisti, uvedený v soutěžní sekci letošního Berlinale. Gangster a pasák Han-gi spatří na lavičce v parku studentku Sun-hwa, do níž se okamžitě zamiluje. Přes přítomnost dívčina přítele neváhá a dlouze ji políbí. Vytrvale pak Sun-hwa sleduje, a když ji přistihne při krádeži v knihkupectví, využije situace: po dopadení majitelem obchodu se dívka musí vykoupit. Vysokou částku ale nemůže vydělat jinak než v Han-giově nevěstinci. Její vztah k nové profesi i místu nabývá po počátečním zhnusení nejisté a dvojznačné podoby... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (70)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Ponurá a nepríjemne realistická dráma o láske a násilí. V hlavných úlohách drsný antihrdina, zmietaný vnútorným démonmi, nenávisťou k svojmu okoliu a neľahkým životom v prostredí bordelov a gangov, a mladé dievča z normálnej spoločnosti, ktoré je násilím vrhnuté medzi pouličnú špinu. Opäť vynikajúci herci (po štvrtý raz Jae-hyeon Jo a zasa inak), skvelý scenár a výborný záver. Kim ma ešte stále dokáže prekvapiť. 95% ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Příběh lásky (!?!) pasáka a dívky, z které udělá prostitutku, nemůže člověka nechat chladným. Hlavou se vám honí myšlenky, jestli Kim není náhodou misogyn, vyžívající se ve scénách ponižování žen a zobrazování jich jako kurev, sloužících mužům pouze k ukájení jejich sexuálních potřeb. Den po zhlédnutí Drsňáka si to nemyslím. Film beru jako do extrému dohnané zkoumání mužské potřeby dominance nad ženami, posedlosti krásou ženského těla a neschopnosti komunikace a empatie. A i po stránce čistě filmové (jakkoliv se to v tomto případě kvůli extrémnosti tématu nedá oddělovat) je to mimořádný zážitek. ()

Reklama

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Muži: agresivní a nadržená hovada. Ženy: agresivní a do krve se sexu bránící kravky. Po kolikáté už nám tohle náš hodný pan režisér nabídl? Po šesté? Po sedmé? A kolikátý že je tohle jeho film? Křik, křik, ještě větší křik, facka, facka z druhé strany, kopanec, větší kopanec, sex, poprvé však ztroskotá, následuje další hádka, ostří v briše, cihla na hlavě, rvačka, sex, který se uskuteční, ale přeruší ho třetí osoba, pak dlouho nic a všechno se zopakuje. A v dalších filmech znovu a znovu. Iracionální chování, prostitutky, které se brání své profesi, voda, pohledné dívky s evropskými rysy v hlavní roli...Geniální provázanost všech autorových filmů nebo naprostý nedostatek invence a originality? A co, my jsme vlastně pořád v červeném, takže jen tak dál. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Filmová tvorba korejského režiséra Kim Ki-Duka se dělí na dvě části. První část zahrnují Kimova starší díla ( Krokodýl, Ostrov, ), ve kterých je hlavním tématem sex, násilí a jejich vzájemné propojení. Druhá část jeho tvorby je tvořena jeho posledními filmy ( 3-iron; Jaro, léto, podzim, zimaa jaro), které opouštějí od násilí, jsou o poznání lyričtější a laskavější, dalo by se říci až meditativní. Drsňák je ukázkovým příkladem filmů z první skupiny. Pokud tedy váháte, jestli strávit čas sledováním filmů tohoto uznávaného režiséra, je Drsňák pro začátek správnou volbou. Film vypráví o zvláštním vztahu nemluvného pasáka a mladé školačky, který po celý film prochází, tedy ze strany školačky, drastickým vývojem. Pasák Han-gi se jednoho dne zakouká právě do školačky Sun-hwa, a proti vůli její i jejího přítele ji na veřejnosti dlouze políbí. Znechucená dívka odchází a pasák je zmlácen skupinou vojáků. Následující dny dívku pronásleduje a rád by jí „vlastnil“. Dívka je dopadena při loupeži v knihkupectví a následně donucena upsat své tělo prostituci. Sun-hwa je zdrcená, odmítá prodávat své tělo na ulici a ani Han-gi zpočátku nechce, aby na jeho dívku šahali jiní muži. Postupem času se ale dívka podvoluje a pasák se smiřuje s tím, že ona tu není jen pro něho. Sun-hwa pasáka nesnáší za to, kam jí dostal, ale později se na něm stává závislou a jeho city začíná opětovat. Pasák ale není jediným, koho Sun-hwa okouzlila a mezi postavami vznikají konflikty.Titulním drsňákem je právě pasák Han-gi, který od začátku filmu až do závěru ani nepromluví. Je těžké sympatizovat s někým tak krutým a násilným, s někým, kdo se chová proti společenským normám a opravdu budete drsňáka zezačátku nenávidět. Postupem času se ale divákův vztah k tomuto člověku mění, stejně jako vztah dívky Sun-hwa. Největší změnou ale prochází samotná postava Sun-hwa. Na začátku se jedná o nezkušenou a bojácnou pannu, která se o sebe neumí sama postarat, ale ke konci si na prostituci zvyká, je o dost silnější a dokonce se svého nového života už ani nechce vzdát. Drsňák Han-gi naopak pod tíhou lásky slábne a ke konci dokonce i promluví a vy pochopíte, proč do té doby nevydal ani hlásku.Žánrově bych film nazval romantickým dramatem, i když se jedná o romantiku velmi nezvyklou a zvrhlou. Přes všechnu tu špínu a krutost zde ale naleznete opravdovou lásku na první pohled, která má bohužel vlivem prostředí, ve kterém se film odehrává, neskutečně hořkou pachuť. Většina filmu se odehrává v noci, v temné uličce osvícené neony, či v potemnělých pokojích prostitutek. Kim Ki-Duk se nebojí zobrazovat násilí, niky neodvrací kameru, naopak všechno pozoruje nezúčastněně , dalo by se říci, že až šmíruje, tak jako drsňák šmíruje Sun-hwa přes průhledné zrcadlo v jejím pokoji. Objevuje se zde i několik bizardních scén, které jsou pro Kim Ki-Duka typické ( háčky v pochvě v předchozím filmu Ostrov ), například scéna s plakátem použitým jako zbraň, či útok kusem skla.Drsňák není lehkou podívanou. Je to opravdu drsný ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrá poetická dráma od Kim Ki-Duka. Má pomerne dobrý príbeh o pasákovi, ktorému sa zapáči mladá študentka, no tá ho odmietne a na verejnosti poníži a tak pripraví pascu, do ktorej sa chytí a kvôli veľkému dlhu je nútená začať predávať vlastné telo. A tak sa pomaly stáva pravou prostitútkou, pričom svojho nápadníka má stále nablízku, keďže k nej cíti zvláštne puto. So spracovaním som dosť spokojný, toto je opäť taká zápletka, ktorá už na prvý pohľad pôsobí veľmi zvláštne a pri iných režiséroch by som od toho moc nečakal, ale toto samozrejme nie je ten prípad. Už od začiatku to pôsobí dobrým dojmom, režisér tu opäť kombinuje viacero svojich tradičných znakov, voyerstvo, prostitúcia, hlavný hrdina, ktorý nerozpráva a až na pár výnimiek ani neprejavuje emócie a podobne, chválim to zvláštne puto medzi hlavnou dvojicou a zaujímavo podanými obomi postavami. Hlavný hrdina síce pôsobí na prvý pohľad záporne, ale aj tak sa dá k nemu ľahko nájsť cesta a pri nej zase najviac zaujme tá postupná premena z hanblivého dievčaťa na plnohodnotnú predstaviteľku najstaršieho remesla. A aj vďaka tomu, že sa to celé nesie v tom správnom poetickom štýle to funguje výborne. Po úplne ideálnej prvej polovici to síce trochu upadne, tu mi už pár situácií až tak dobre nesadlo, ale aj tak si to stále udrží dobrú úroveň, plno scén je výborných a zaujal ma aj úplný záver. Herecké obsadenie je na tom dobre, Cho Jae-Hyun, ktorý si zahral hlavnú postavu aj v niekoľkých iných režisérových filmoch, ale práve tu ma bavil najviac, sympatická Seo Won a ani tých pár výrazných vedľajších postáv nie je zlých. Réžia a technická stránka sú na tom dobre, Kim Ki-Duk tu odvádza svoj štandardný kvalitný výkon, takže mu nemám čo vytknúť. Kim Ki-Duk je môj obľúbený režisér a síce na jeho vrcholné diela Bad guy určite nemá, ale stále je to vysoká úroveň a patrí do tej lepšej polovice jeho tvorby. 77% ()

Galerie (16)

Zajímavosti (1)

  • Hlavní hrdina Han-gi skoro celý film nemluví - je to kvůli vadě řeči, která způsobuje, že může mluvit jen vysokým hláskem. (cubajz)

Reklama

Reklama