Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    *

    Režisérka v oblouznění, že natočila kvalitní pohádku. Do toho jí schází notný kus a měl by být dlážděn kvalitními řemeslnými schopnostmi i prací s herci, přičemž ani jedním spolehlivě nevládne. Když nám však režisérka bude posílat takové talenty rovnou z hereckých konzervatoří, jakým je Samuel Spišák v odstrašující dvojroli, je lepší pohádky pro příští generace zavřít do sudu a zbytečně nečekat na nějakou kvalitu nebo její náznak. Když vám povím, že v celé bezmála dvouhodinové pohádce není jediný zapamatovatelný herecký výkon, tak mně to nebudete věřit, ale je to tak. Při pohledu na necharismatického Spišáka si rozhodně nemůžete z něj odnést divácké sympatie, ačkoliv ho tady máte hned ve dvojím provedení(!). Hraje od sebe nerozeznatelného prince Matěje i kováře Tomáše, kteří si mezi sebou prohodí role, ale jako by to ani nebylo, protože obě postavy od sebe herec nedokázal nijak výrazně odlišit, ani je obdařit sympatiemi. Už jen ten způsob záměny identit byl dost halabala provedený. Následná záměna ani nic divácky zajímavého nepřináší. Je to skoro až nudné. Oslavovaná Celeste Buckingham v roli neapolské princezny Beatrix, jenž měla být největším lákadlem, je ve filmu dohromady jen asi čtvrt hodiny, má jen pár replik, divácky neokouzlila a byla herecky netvárná. Jen velmi obtížně bych zde hledal herecký výkon, který by stál za něco anebo by snesl nějaké nižší, nepříliš přísně nastavené měřítko. V té síti marných herců, kterým chybí pevnější režijní vedení, by to mohl být snad jen Tomáš Matonoha v záporné a relativně i vtipně hláškující roli, nebo Tomáš Hanák v roli krále. Potíž je však v tom, že většina rolí je předabována, a to technicky velmi špatně. Z tohoto hlediska asi nejhorší dabérský výkon předvádí Hynek Čermák, který nadaboval slovenského herce Milana Bahúla v roli kováře, jenž byl nadabován úplně bez emocí. Dost ploše vyznívá i celý příběh, který je jen hezky pospojován přijatelně barvitou filmovou kamerou a opatřen velkolepě znějící hudbou využívající rovněž čistých filmových prostředků. Do toho přijatelná výprava, která sice až nesoudržně míchá historické styly, ale nešetřilo se na ní a vypadá divácky dobře. Pro tenhle film platí, že co scéna, to prakticky nějaký přehmat, ať už jde o špatně natočené (akční) scény (scéna s útokem vlků (!), nebo technicky slabé až nezvládnuté střihové přechody do jednotlivých obrazů mající za následek, že film nedýchá životem. Scénář, režie, herecké výkony, ale i základní režijní řemeslné prvky jsou tady tím nejhorším, co lze v současné filmové produkci uzřít. A do toho ta nesmyslně natahovaná stopáž. Zvláštní, že se v závěru neřeší sultán, který v úvodu malému královstvíčku hrozí válkou. Ten se objeví pouze na začátku filmu, pak už ne, dál už o něm nepadne ani slovo. Výsledkem je jakýsi splácaný a nehotový pohádkový patvar či polotovar, po jehož uvedení na tv obrazovky by měla režisérka Solčanská vážně uvažovat o změně profese. Aby dobře režírovala, potřebovala by pohádkový zázrak. Ten se v jejím případě rozhodně nestal. 20%(27.12.2014)

  • Jezinka.Jezinka
    ***

    Pokud nemáme vlastní dobrou nosnou myšlenku, půjčíme si ji od klasika a na kmen jeho ideje naroubujeme vlastní, více či méně zdařilé, představy. Twaina si vzalo do parády víc tvůrců a já stále čekám na to, až se ke mně, jako divákovi, dostanou zfilmované povídky z knížky "Jak zahnat splín". Zatím tu máme, nevím ani kolikátou, variaci na Prince a chuďase, zasazenou do historizujících reálií. Zatímco děti netuší, dospělý divák si užije Tomáše Hanáka v roli Jánose Hunyadiho, havrana ve zlaté kleci i ten (ale vážně strašně šeredný) královský prsten jako odkazy na rodovou pověst Korvínů. Hlavní hrdina byl hezký chlapec, což můžeme (s bolavou vzpomínkou na včerejší českou pohádku na Boží hod vánoční o rybách) Slovákům jenom závidět, ženské hrdinky .... zatímco Hanina jemná, nenápadná krása do role i pohádky jako celku zapadala, Celeste mě nijak neoslnila a pokud ten hlas v závěrečné písni byl její, doporučila bych pojídat méně drátěnek. Z ženských postav nejsympatičtější byla malá Dorotka. Krásné kostýmy, krásné exteriéry, neokoukané tváře (což slovenští diváci mohou nahlížet radikálně jinak), spousta zvířat, což musí nadchnout každého. Z těch nových pohádek patří tahle k těm zdařilejším. Jen marně přemýšlím, kam vytěsnili Kateřinu z Poděbrad.(26.12.2014)

  • triatlet
    ****

    Sice rozvláčná, ale výpravná pohádka, v níž příběh funguje tak, jak jsem očekával.(27.12.2014)

  • Linda.csfd
    ***

    Trochu pochmurná a ponurá atmosféra, ale ten hepyovatý happyend mi to vynahradil. Dnes si nechám zdát o princových kukadlech.(26.12.2014)

  • Jirka_Šč
    ***

    To je škoda! Hlavní hrdina je buď pouze průměrný herec nebo nebyl dobře vedený režisérem. Nechápu, proč do toho tlačili Tomáše Hanáka, když do vedlejších rolí nacpali spoustu zajímavě vypadajících pravděpodobně slovenských herců. A chtělo to lepší scénář. Ještě jednou škoda, protože toto mohlo mít navíc (pokud v průběhu filmu po-ixté přemýšlím, co mohlo být uděláno lépe, není to dobré). Třetí hvězdička je za skvěle zvládnuté prostředí - kostýmy, výpravu, exteriéry a interiéry. Evidentně do toho nebylo nalito málo peněz. Aktuálnímu hodnocení 46% rozumím.(24.12.2014)

  • - Film sa nakrúcal 35 dní vo viacerých lokalitách - Oravský hrad, Múzeum oravskej dediny v Zuberci, Nitriansky hrad, Kostolík sv. Michala v Dražovciach a v štúdiách RTVS. (figliar)

  • - Jeden z kaskadérov, ktorý v náročných šermiarskych a jazdeckých scénach zaskakoval za Samuela Spišáka (Matej/Tomáš), si nebezpečne zlomil ruku.
    (Zdroj: sme.sk)

  • - Protože stále méně českých dětí rozumí slovenštině, byla pohádka nadabována do češtiny. (funhouse)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace