Reklama

Reklama

Zabít člověka

(festivalový název)
  • Chile Matar a un hombre (více)

Obsahy(1)

Snímek Zabít člověka je variací na žánr rape and revenge filmů. Jorge a jeho rodina je se stupňující se intenzitou terorizován svým sousedem Kalulem. Zprvu se Jorge pokouší bránit právní cestou, avšak přes veškerou snahu je to řešení byrokraticky pomalé a neúčinné. Introvertní Jorge je tak v otázce bezpečnosti své rodiny odkázán jen sám na sebe. (Febiofest)

(více)

Recenze (12)

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Velice pomalý revenge film, který více než samotnou pomstu sleduje hlavního představitele a jeho reakce na postupně eskalující teror, namířený proti celé jeho rodině. Je smutné sledovat (nebo povznášející?), že "bezchybný" systém spravedlnosti funguje i jinde než u nás. Já osobně bych za podobných okolnosti zlegalizoval počínání hlavního hrdiny, ono by to tu za pár let vypadalo jinak. ()

Pedross800 

všechny recenze uživatele

Jak se říká, tak dlouho se chodí s džbánem pro vodu až se ucho utrhne, tak se holt jeden tichej latinos utrhl a udělal přítrž terorizování svojí rodiny jedním nechutným magorem. Vyprávění je to ale dost umírněné, takové bezemoční vnitřní drámo, na latinos překvapivě bezkrevné, bezbarvé, ale asi to byl záměr a možná i proto že to byla pravda? Kdo ví, ale tohle prostě svou formou moc nezaujalo. LFŠ 2018 ()

Reklama

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Obávám se, že ony palčivé otázky, které si tady mnohdy komentující kolegové pokládají asi pramení z toho, že moc (rape &) revenge filmů neviděli, protože já už jsem je měl na podesáté všechny zodpovězené. Filmu nejde upřít jistý formálně nový náhled na věc, který mj. ukazuje, že přerod z oukropečka, jemuž znásilnili dceru, na zabijáckou mašinu s brokárnou může být poněkud složitý, když zrovna nejste Charles Bronson. Lze si vážit i ztvárnění upachtěnosti jeho počínání naznačující, že naplnit v reálu název filmu není ani čistě technicky úplně snadné. Absence jakýchkoliv emocí, katarze, gradace či poselství dělá ale z filmu jen vyprázděný záznam situace, který při otřepanosti tématu vede k totální laxnosti diváka. Hoši, ty starý Řekové to s tou výstavbou dramatu nevymysleli špatně! Tvl to je dneska nějakej trend bezemoční kinematografie nebo co? V roce 2015 už stejně nikdo žádný zásadně nový formy nepřinese, takže jestli mám vítat bezemoční a bezkatarzní R&R drama, velmi se těším na nevtipné komedie, asexuální eroťáky či neděsivé horory. ()

flu 

všechny recenze uživatele

Je ospravedlnitelné zabít člověka, který je kriminálník a šikanuje vaši rodinu? Jak ho zabijete? Co uděláte s mrtvolou? A dokážete se posléze podívat sami sobě do očí? Budete po "TOM" schopni klidně spát? Na tyhle a mnohé další otázky bude muset odpovědět také uťáplý lesník Jorge coby tragikomický hrdina tohohle pomalého a minimalistického thrilleru. Pomsta je to upocená, neokázalá a v některých momentech až směšná. A stejně jako se Jorge nedočká rozhřešení, ani divákovi se nedostane žádné katarze. Možná právě proto se "Matar a un Hombre" jeví tak znepokojivě a působivě. Me gusta... ()

T2 

všechny recenze uživatele

Francúzsko Chilská koprodukcia Zabiť človeka(Matar a un hombre,2014), ktorá nakoniec dostala aj zvláštne ocenenie na Art Film Feste, bolo trpkou sondou do života skromného tichého človeka terorizovaného v jeho okolí pouličnými grázlami, ktorý je dohnaní k zúfalým činom, na škodu príbehu bolo dosť pomalé tempo prezentácie príbehu. /videl v kine na filmovom festivale Art Film Fest 2014: 55%/ ()

Galerie (14)

Zajímavosti (2)

  • Zneklidňující, syrový psychologický thriller vychází z reálného případu muže, kterého okolnosti donutily k extrémnímu činu. Almendras uvedl, že se nechal inspirovat jednou z epizod populární chilské televizní série Mea Culpa (Moje vina), vysílané v letech 1993–2009, prezentující dokudramata o skutečných zločinech. Autenticity zbavené zpracování jinak zajímavých případů ho však podle vlastních slov iritovalo, proto se rozhodl jít opačnou cestou – až dokumentárně laděným distancovaným pozorováním jedinců a jejich jednání. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Třetí celovečerní film Alejandra Fernándeze Almendrase byl pro režisérovu kariéru průlomový – světovou premiéru zažil na americkém festivalu Sundance, kde získal hlavní cenu v soutěžní sekci světových hraných filmů. Hned vzápětí byl promítán v Evropě na neméně prestižním festivalu v Rotterdamu. Tam vyhrál cenu místních filmových kritiků a uvedení na dalších festivalech jen přibývalo. Chile snímek dokonce vyslalo do bojů o Oscara za nejlepší cizojazyčný film. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama