Reklama

Reklama

Fotograf

  • angličtina Photographer (festivalový název) (více)
Trailer 2
Česko, 2015, 133 min (Alternativní 130 min, Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v  soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (484)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

První část se jeví jako jedna a táž epizoda, honící se dokola za vlastním ocasem... ostatně, jako mistr sám - takže vlastně potud v pořádku. Jinak se však odprezentovala jako fanfarónský chaos a z biografického hlediska neměla čím překvapit, jelikož se nám pan Saudek nebál vše o svých obsesích vyzvracet dávno sám... a rád, dlužno podotknout. Mno, ale druhá půle se vyvrbí takovým způsobem, že by si možná zasloužila vlastní název... třeba Sára (mimochodem, já jsem té slizké ženštině nikdy nevěřila). Krach se tedy určitě nekoná, nakonec se mnou díky Marii Málkové cloumaly i emoce a skvělého Karla Rodena v roli Saudka jsem si oblíbila natolik, že na mě v závěrečných záběrech mistr osobně působil jako rušivý element - jak tam tak seděl - sám a ztracený, mezi roztaženýma nohama... ()

RedAK odpad!

všechny recenze uživatele

Sračka! Co to do prdele ti Češi zase předvádějí? Nejdřív Troska, teď tohle. Jako jasně, u Kundopysk bylo pravděpodobné, že se u nich budete cítit podobně, jako kdyby vám nevidomý důchodce s Parkinsonovou chorobou prováděl neurochirurgický zákrok na mozku ostnatým drátem, ale u něčeho, kde hraje Roden, bych nečekal takovou míru sračkovitosti. Vydržel jsem to zhruba do poloviny a pak mě museli akutně převést na veterinu, protože jsem z toho dostal rakovinu očí, uší, vlasů a čtyři po sobě jdoucí infarkty. Jak praví homotáta POMO; "laciný brak s teroristickou stopážou", jen já bych to pro lepší představivost upravil na "laciný brak s teroristickou stopáží srovnatelný s genitálním herpesem na varlatech vysloužilého gigola". Zbytek oné stopáže jsem raději strávil odoperováním vlastního žlučníku, abych si aspoň nějak zpříjemnil zbytek života. Prostě hovno na druhou krát průjem. Fuj. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Saudek a jeho fotografie mi nic neříkají, takže z tohoto hlediska byl pro mě film nepříliš zajímavý. Co se kauzy Jana a Sáry Saudkových týče, tak ta mě také příliš nezajímá, takže spekulací nad tím, jak to ve skutečnosti bylo, jsem byl ušetřen. Tudíž jsem se mohl soustředit na samotný děj, který se točí okolo lehkovážného bonviána, který se stane, kromě jiného, obětí ambiciózní mrchy. Ale právě ten komplot, který měla Sára, v tomto případě Líba, na hlavního hrdinu připravit, byl to jediné, co by se dalo označit za nějakou nosnou kostru a to jen s přivřenýma očima. Ono k němu totiž nic nesměřovalo. Přes hodinu a půl se vlastně jednalo o sled večírků, focení a tak podobně, což občas rozčísly nějaké sondy do minulosti (II.SV, normalizace), které tady byly naprosto nepatřičné. Pak, v závěrečné půlhodině, se z celkem milé holky stane, jakoby mávnutím kouzelného proutku, mrcha, což působí všelijak, jen ne uvěřitelně. Na tom nese vinu i nepříliš přesvědčivá Marie Málková. Kdo byl naopak zcela přesvědčivý, byl Karel Roden, kterému se dalo věřit každé gesto i každý výraz. Je to především on, kdo tahá silně nevyvážený film do lehkého nadprůměru. 55% ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No-jak já přistupuju k české filmové produkci s despektem a Saudka beru jako vtipnou postavičku české popkultury, tak u tohodle jsem se prostě bavil.. Jasně, je to celé takové jaké to je.. Někomu budou vadit prvoplánové janovy eskapády, vulgární otevřenost a tlusté prdele, někomu bude vadit, že je to celé dost subjektivní a zaslepený pohled jedné strany-hraničící až s bulvárněveřejným vyřizováním účtů, ale když to člověk příjme jako další hru, další exiboušskou pop-show (a nebo i píp-show) plnou hlášek a bizarních situací, tak je to do pohody.......... A nebo jsem prostě jen nevkusný dement.. ()

MikeCool 

všechny recenze uživatele

Že bude tento film vysoce kontroverzní jsme mohli tušit i před premiérou v kinech. Právě kontroverznost tohoto filmu lákala mnoho lidí do kin či k nečekaně rychlým přechodem na televizní obrazovky. Fotograf je film, na který se můžete dívat dvěma úhly. To, že Jan Saudek je hodně zvláštní, až trošku mysteriózní bytost je věc, kterou musí běžný člověk postřehnout hned na první pohled. Svým přístupem si samozřejmě odradil spoustu lidí. Co se týče filmového zpracování, myslím si, že Karel Roden byl perfektně zvolený pro takovouto roli, kterou dokázal zahrát jak jinak, než na výbornou. Nehledě na scénář, který svým způsobem nemá smysl nějako kritizovat, protože ho psal sám život jednoho uměleckého podivína je Fotograf z mého pohledu hodně vyšperkovaná filmařina. Zhlédnuta verze 2x 84 minut. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (17)

  • První verze filmu, sestříhaná podle původních představ režisérky Ireny Pavláskové, měla tříhodinovou stopáž. (vasosak)
  • Fotografové si jistě všimli, že fotoaparát, který Jan Saudek používá ve filmu, je Practisix východoněmecké provenience, což je zřejmě vtip. Saudek ve skutečnosti používal pouze švédský Hasselblad. Podobně provokativní vtip je ve videoklipu o České republice, kde Saudek třímá sovětský Kiev, což je už vyložený výsměch socialistickým praktikám. (bobrown)

Reklama

Reklama