poster

Fotograf

  • slovenský

    Fotograf

  • anglický

    Photographer

    (festivalový název)

Komedie / Drama

Česko, 2015, 133 min (SE: 170 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • paascha
    ***

    Vždycky jsem měl radši Káju Saudka, ale i Jan má své kouzlo. Ovšem pouze v díle. Jinak to asi musí být nesnesitelný kretén, myslící pinďourem i tam, kde ostatní nemyslí vůbec. Film je dlouhý, barevný a od Pavláskové. Roden hraje, až se z něj kouří, ale i on se neubránil klišé a schématickým opakováním, i když vzhledem k ztvárňované osobě to asi byl úmysl. Jinak ovšem oceňuju, že figura nesympatické krávy Sáry byla pojata věrohodně, tedy nesympaticky, blbost JS byla reálně nepodhodnocena a ceckaté modelky opravdu byly velmi ceckaté, ba i prdelaté:-)(11.5.2015)

  • Aluska88
    ****

    Když jsem se prvně dozvěděla, že vznikl nějaký film s názvem Fotograf, zobrazující nespoutaný život bohéma Jana Saudka a že samotného mistra fotografie má ztvárnit jeden z nejslavnějších a neprosazovanějších českých herců, Karel Roden, vůbec jsem k tomuto snímku neměla žádné sympatie. Od Ireny Pavláskové jsem zhlédla jen dva filmy, z toho bych řekla, že nejvyšších kvalit dosahuje Čas sluhů. Ostatní filmy mě vůbec nelákají, z části i díky zdejšímu hodnocení, takže z toho, že se chopila režie Fotografa, jsem vlastně neměla nijaké dojmy. Nějak mi to bylo jedno. Pak ale film dávali v České televizi a já si řekla, že alespoň první část bych měla vidět. Rodenovo ztvárnění Jana Saudka je dokonalé, realistické. Když jsem jej v roli sledovala, našly se často momenty, kdy to pro mě byl prostě Jan Saudek. Tyto chvíle se střídaly s tím, kdy jsem ho viděla jako "Roden hraje Saudka." Přece jenom, jeho tvář je prostě nezaměnitelná:) První část mě zaujala natolik, že jsem si řekla, že musím vidět i tu druhou. A dobře jsem udělala. Druhá část je opravdu hodně silné kafe. Klobouk dolů před celým hereckým ansáblem. Marie Málková, která se stala předobrazem Sáry Saudkové je skvělá. Její přerod od nevinné dívenky až po ultimátní mrchu je dokonalý. Ze začátku filmu, kdy se poprvé objeví v Janově bytě i životě, jsem si v několika scénách a dialozích pomyslela, že tahle holka nebude tak "čistá" a dobrotivá, jak se zdá. Další silnou osobností je Zuzana Vejvodová. Kde se tento talent celou dobu ukrýval? Ten její výkon byl na Oscara. Takové herecké talenty by měly získávat hlavní role ve filmech. Jistě, nemůžou, protože ta dlouhá řada před nimi je tvořena mnohdy amatérskými, "herci" bez špetky talentu a sympatií, zrozených ze skvostů jako je Ordinace, Cesty domů a podobných výplachů, o nichž si konzumní diváci myslí, že jsou velcí herci, když hrají v takových seriálech. To je pravda, role v takových seriálech jsou nesmírně náročné a vyčerpávající:) Ale najdou se výjimky v podobě právě slečny Málkové. Ale těch je asi jako šafránu. Vůbec všechny dámy korpulentních tvarů, které se pohybovaly v Saudkově životě, bytě i loži podaly výborné výkony. A ústřední píseň je nádherná. Celkově mě Fotograf překvapil a jsem ráda, že jsem se na něj podívala. Nedávej vždy na první dojem:) "Všechny věci jsou těžké, mimo lehkých dam, ale i ty jsou těžké.", "Dámy jsou čistotné, myjí se jednou týdně, jako já."(30.5.2015)

  • Isherwood
    *

    Dramaturgicky rozbředlý bordel, a stotřicetiminutové peklo, které začne dávat souvislý děj dohromady až v poslední třetině, šidící diváka vějičkami koz, zadků a nadávek, připomíná spíše soubor srandovních skečů ze Saudkova života, přičemž srovnání s Kameňákem se vyhne jen díky tomu, že Roden se s rolí, která mu evidentně nesedí, vypořádal překvapivě civilně a povětšinou bez přehrávání, a že Máša Málková si to dává naprosto geniálně, protože sledovat to postupně se vkrádající zlo do jejích očí je čiré potěšení, které ale hatí režisérčino pojetí, brnkající na první signální lidového humoru a tragikomickou figuru svého předobrazu ždíme naprosto opačným směrem, než by si zasloužila, což za předpokladu technicky řemeslně skvěle odvedené práce (kamera, zvuk, střih) potáhne rozesmáté diváky do kin a snímek do černých čísel.(8.1.2015)

  • Fr
    ***

    „CHCI VZDÁT HOLD VŠEM ŽENÁM SVÉHO ŽIVOTA…“ /// Film je takovej, jakej je Jan Saudek. Živel, kterej musí mít historek tolik, že by naplnily všechny kyprý prdele. Nejen ty z jeho fotek. Zajatec všech žen, ke kterejm ho poutaj výčitky a výčitky a nenávist. Obrovská porce vyšpulenejch zadnic a hysterickejch ženskejch – to jsou obrazy ze života Jana Saudka, umělce, hledajícího vášeň, která by mohla skály lámat. Při setkání s Janem, by lidi měli vědět, do čeho jdou. A tohle není žádná tragédie. Jen bohémská plavba s kapkou hyenismu. Ale nepatřím do rodiny, takže je mi to ukradený. O filmu můžu říct, že mě bavil. Jsem tak trochu bohémům nakloněnej… navíc ty fotky…! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem autorem věty – „Dobrý den, jsem tady kvůli tomu mrdu!“ . 2.) Hledám návod, jak se stát vyžírkou. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne(19.5.2015)

  • PauloZ
    *****

    Pro mě po velmi dlouhé době konečně opravdu dobrý a lehce velký tuzemák. Modrou barvu nechápu, ale chápu to, že Saudkův velmi bohémský život a kontroverzní tvorba nesedí každému. Co se týká samotného filmu, tak je škoda, že to nelemuje soudkův život po pravdě, ale jak řekl sám Saudek, je tam hodně upravených nebo smyšlených scén. Protože já jako neznalec jeho osobního života se nedokážu úplně orientovat v pravdě a smyšlenosti. Nicméně mě to strašně bavilo, bavil mě jeho kvartír narvaný děvečkama velmi vytříbené kadence, bavilo mě Rodenovo herectví a věřím, že Saudek takový rozverný život žil a žije. Místama je to komedie, místama hraje vážnější nota a postupný vývoj děje s ženskou zákeřností a podlostí je parádní. Roden zahrál excelentně a stejně tak i všechny herečky, takže po stránce herectví výborné. Mám pocit, že to lidi neumí ocenit, proto pálím plnou nálož, i když je to spíš na 4*. Mohlo to být více hloubavé a životopisné. Úplně vypustili bráchu Káju...(12.5.2015)

  • - První verze filmu, sestříhaná podle původních představ režisérky Ireny Pavláskové, měla tříhodinovou stopáž. (vasosak)

  • - Irena Pavlásková již v roce 1993, při natáčení GENu oslovila Jana Saudka s tím, že by o něm ráda natočila celovečerní film. Saudek souhlasil, ale natáčelo se až v roce 2014. (Terva)

  • - Ve filmu se mihne i originál fotografie, kterou si vybrala skupina Soul Asylum  na obal svého nejúspěšnějšího alba "Grave Dancers Union" (1992, třikrát Platinové). (lioncel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace