poster

Fotograf

  • slovenský

    Fotograf

  • anglický

    Photographer

    (festivalový název)

Komedie / Drama

Česko, 2015, 133 min (SE: 170 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • helianto
    **

    Jan Saudek je natolik kontroverzní osobností naší kultury, že bych očekávala, že film o něm, nota bene, film, na němž se on sám navíc i podílel, bude působit stejně. Těšila jsem se na barvité líčení života geniálního bouřliváka, milovníka žen, zajímavou sondu do jeho zajímavých vztahů, možná i určité vysvětlení jeho mnohdy skutečně neotřelých názorů na život. Místo toho se mi dostalo zcela nudné a zbytečné podívané, jejímž jediným kladem byla ústřední postava, naprosto geniálně ztvárněná Karlem Rodenem. Ano, Karel Roden byl Janem Saudkem, přes veškerou rozporuplnost, jedinou živou postavou v panoptiku jinak se skládajícím jen z nevýrazných, zcela zaměnitelných, ženských postav. Nevyčnívá z nich jediná. Ani Sára, která je sama o sobě jistě osobností neméně zajímavou a kontroverzní než je Jan sám. Náš světově nejproslulejší fotograf současnosti by si zasloužil mnohem důstojnější pomník…(12.5.2015)

  • paascha
    ***

    Vždycky jsem měl radši Káju Saudka, ale i Jan má své kouzlo. Ovšem pouze v díle. Jinak to asi musí být nesnesitelný kretén, myslící pinďourem i tam, kde ostatní nemyslí vůbec. Film je dlouhý, barevný a od Pavláskové. Roden hraje, až se z něj kouří, ale i on se neubránil klišé a schématickým opakováním, i když vzhledem k ztvárňované osobě to asi byl úmysl. Jinak ovšem oceňuju, že figura nesympatické krávy Sáry byla pojata věrohodně, tedy nesympaticky, blbost JS byla reálně nepodhodnocena a ceckaté modelky opravdu byly velmi ceckaté, ba i prdelaté:-)(11.5.2015)

  • Faustka
    **

    Po ukázce nepřeberných variací sádelnatých nymf před objektivem fotoaparátu, mě na dlouho přešla chuť k jídlu. Polikání výživových doplňků ovšem nezavrhuji. Asi proto, že je Karel Roden tak přirozeně Saudkovský.(14.5.2015)

  • NinadeL
    *****

    To spojení Pavlásková-Saudek je jednoduše geniální a jak bylo vloženo do úst Rejžkovi "to je to, co nás sere." Pavlásková byla vždycky originální a svá a osobně adoruju všechny její filmy počínaje Časem sluhů. Práce s pravdou, práce s herci, vypilované pointy a neskutečný humor. Nulový strach, žadný tabloid, ani falešná fetišizace. Jen příběh takový, jaký Saudek potřeboval odvyprávět a Irena se tak stala jeho Geppettem. Roden pod Ireniným vedením také kvete, dokonalá je ve své etudce Vilma Cibulková i Jitka Sedláčková se svým bobrem. Konečně bylo učiněno za dost půvabům Mariky Procházkové. A Máša Málková se nám konečně také prohrává ven z těch Městských divadel pražských na velké plátno po poslední výrazné vedlejší roli v Donšajnech. Jsem velmi spokojená.(30.1.2015)

  • Mikita
    **

    Proč že jsem se vůbec dívala? Ani nevím, zda mi víc vadilo téma či rozvleklé zpracování, které spoléhalo na to, že to je prostě téma, co potáhne. Sázka na jistotu, která stejně podává jen subjektivní pohled na životy jedné zvláštní rodiny. 2 dílná TV verze byla opravdu velmi rozvleklá. Roden však skvělý a důvod nevraživosti byl vysvětlen dokonale. Dítě s jinou? Ta bolest byla úplně hmatatelná.(5.7.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace