Nastala chyba při přehrávání videa.
  • NinadeL
    *****

    To spojení Pavlásková-Saudek je jednoduše geniální a jak bylo vloženo do úst Rejžkovi "to je to, co nás sere." Pavlásková byla vždycky originální a svá a osobně adoruju všechny její filmy počínaje Časem sluhů. Práce s pravdou, práce s herci, vypilované pointy a neskutečný humor. Nulový strach, žadný tabloid, ani falešná fetišizace. Jen příběh takový, jaký Saudek potřeboval odvyprávět a Irena se tak stala jeho Geppettem. Roden pod Ireniným vedením také kvete, dokonalá je ve své etudce Vilma Cibulková i Jitka Sedláčková se svým bobrem. Konečně bylo učiněno za dost půvabům Mariky Procházkové. A Máša Málková se nám konečně také prohrává ven z těch Městských divadel pražských na velké plátno po poslední výrazné vedlejší roli v Donšajnech. Jsem velmi spokojená.(30.1.2015)

  • Isherwood
    *

    Dramaturgicky rozbředlý bordel, a stotřicetiminutové peklo, které začne dávat souvislý děj dohromady až v poslední třetině, šidící diváka vějičkami koz, zadků a nadávek, připomíná spíše soubor srandovních skečů ze Saudkova života, přičemž srovnání s Kameňákem se vyhne jen díky tomu, že Roden se s rolí, která mu evidentně nesedí, vypořádal překvapivě civilně a povětšinou bez přehrávání, a že Máša Málková si to dává naprosto geniálně, protože sledovat to postupně se vkrádající zlo do jejích očí je čiré potěšení, které ale hatí režisérčino pojetí, brnkající na první signální lidového humoru a tragikomickou figuru svého předobrazu ždíme naprosto opačným směrem, než by si zasloužila, což za předpokladu technicky řemeslně skvěle odvedené práce (kamera, zvuk, střih) potáhne rozesmáté diváky do kin a snímek do černých čísel.(8.1.2015)

  • kusper
    ****

    41. Lfš(9.8.2015)

  • troufalka
    **

    Dávno tvrdím, že většina umělců tvoří jen proto, aby ospravedlnila své bláznovství (či chcete-li svou jinakost). Nevadí mi kontroverzní osobnost Jana Saudka, ta je vyjádřena celkem věrně. Ale myslím si, že právě tak silnou osobností je i Sára Saudková (nebavím se zde o jejím díle). Věřím tomu, že silná žena vyhledává silného muže a že se zde potkali dvě spřízněné, ale i naprosto odlišné osobnosti. Jan jako veliký bohém a bonviván, kterého praktické věci otravují a Sára stojící pevně nohama na zemi. Zde byla vylíčena jednoznačně jako prospěchářka a mrcha, její postavě nebyl dán dostatečný prostor ani nebyla věrohodně vykreslena. Když pomineme pravdu a skutečnou žijící osobu, mělo být záporné ženské postavě věnováno při nejmenším tolik precizního zpracování jako hlavnímu hrdinovi. To se bohužel nestalo. Tím se stává celý příběh plochým a nepřesvědčivým. Mám ráda svérázné lidi, vadí mi bezpráví. Ale mnohem víc mi vadí odbytá práce a přílišné bolestínství. Velké téma, kterému by slušeno víc nadhledu a velkodušnosti. Ovšem Karel Roden hrál jako o život, klobouk dolů.(11.5.2015)

  • blackrain
    ***

    Jan Saudek je hodně zvláštní a svá figura, kterou člověk nepřehlédne jako krajinu. Člověk ho buď přijme nebo nepřijme. Není žádná jiná možnost. Klobouk dolů před Karlem Rodenem. Zraje jako víno. To byl parádní výkon, úplný koncert. Introvertní osoba dokonale zahrála extroverta. Ale Saudek je prostě Saudek, ten se napodobyt nedá. Je jako živelná pohroma, nebo se alespoň tak prezentuje na veřejnosti. Člověk, který má velký nebo mimořádný talent, tak za něj musí zákonitě zaplatit, aby vše bylo v dokonalé harmonii. Čím větší talent, tím větší je i daň za něj. Z filmu mám velmi rozporuplné pocity. Nedokázala jsem se pořádně ztotožnit ani s jednou postavou. Celé mi to přišlo jako slepenec bláznivých epizod. Nemůžu se zbavit pocitu, že šlo jen o bláznivý sen, ze kterého jsem se ještě pořádně neprobudila. Mám v hlavě i pár otazníků, na které budu chtít odpovědi. Bez skutečného Jana Saudka bych se klidně obešla, protože mě jeho přítomnost rušila.(11.5.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace