Režie:
James MangoldKamera:
John MathiesonHudba:
Marco BeltramiHrají:
Hugh Jackman, Patrick Stewart, Boyd Holbrook, Dafne Keen, Stephen Merchant, Richard E. Grant, Eriq La Salle, Elise Neal, Elizabeth Rodriguez, Doris Morgado (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Wolverine (Hugh Jackman) se vrací. Jenže je na tom nyní trochu hůř. Jeho schopnost uzdravování pomalu vyprchává a elánem také zrovna nehýří. Navíc je na vše skoro sám. Z X-Menů přežívá ještě Charles Xavier známý také jako Profesor X (Patrick Stewart), který je ale vážně nemocný, ztrácí paměť a trpí nebezpečnými záchvaty ohrožujícími jeho okolí. Společně se ukrývají v opuštěné továrně na americko-mexické hranici. Jejich utajení ale skončí, když se objeví Laura (Dafne Keen), dívka, která má překvapivě stejné schopnosti jako Wolverine a v patách má navíc nelítostné pronásledovatele, kteří se jí snaží zmocnit. Ve chvíli, kdy Wolverine a Profesor X přijmou Lauru „do rodiny", stávají se z nich štvanci, kterým jde po krku velmi brutální a vytrvalý nepřítel. Hrdinové na útěku mají k dispozici jen zbytky sil starých X-menů a Lauřiny schopnosti, které však ona sama těžko zvládá. A tak přichází čas, aby Wolverine v sobě našel zbývající vůli a sílu nejen k boji, ale i k tomu, aby Lauře předal své zkušenosti. (CinemArt)
(více)Videa (8)
Recenze (1 586)
Jakožto zdejší hororový expert dobře vím, že hodnocení laického publika nemá ve vztahu k objektivní kvalitě snímku téměř žádnou relevanci. Přesto jsem byl naprosto konsternován faktem, že se do žebříčku nejlepších filmů historie vetřel i zástupce marvelovské továrny na lobotomii. Ordinace v superhrdinské zahradě se nachází stranou mého odborného zájmu a kromě několika bolestných odpadových setkání nevěnuji oné záplavě jednotvárnosti žádnou pozornost. Závěr první řady této bezduché kinonovely o cca. tisíci epizodách jsem si však ujít nenechal. Ke snímku Logan: Wolverine náramně pasuje následující latinské rčení: blažení jednoocí v království slepých. Chválím snahu o vybudování bezútěšné atmosféry, jež je sympaticky podpořena o R rating, a v které není místo pro dosud tradiční přitroublé hlášky či odpudivý digitální bordel. Neskutečně plytký scénář však nedovolí vykročit ze stínu podprůměrnosti ani nadějně vypadajícímu Loganovi. Škoda. James Mangold by si mohl společně se svými kumpány otevřít profitující obuvnictví, jelikož scénáristickými botami se snímek doslova hemží. Motivace postav působí nevěrohodně a jejich chování je vyloženě hloupé a zcela nekonzistentní. Například postava Laury v úvodu zlikviduje přes dvacet elitních policistů, aby se před nimi spolu s dalšími deseti k zabíjení vycvičenými mutančaty v závěru dala na útěk? Stopáž snímku je navíc přestřelená o dobrou hodinu. Za daných okolností zkrátka nemohu udělit více jak jednu hvězdu ani tomuto nejkvalitnějšímu snímku celého marvelovského univerza ()
Všechno má svojí cenu – Singer to zprvu věděl. A Mangold jí teď za všechny ty přešlapy, papundekly, digitální vatu a nedodělky platí s úroky. Brutální, explicitní, sociálně dystopické, přitom velmi nostalgické a citlivé k postavám, které film svléká z trikotů a špikuje je smrtelnými chorobami, kašlem a pochybami. Ne, Mangold není elitní režisér, občas je temný tón na hraně přehánění, občas je tomu strašně vidět do žaludku, ale při posledním záběru mě to stejně dráplo tak hluboko jako žádný jiný X-Men film. Je to svým způsobem eR(voluce). Logan ji využívá nejen k vulgarismům a nevšední anatomické názornosti, ale i k tomu, že otevírá hodně neradostnou vizi budoucnosti, ve které je hrdinství už jenom mátožnou vzpomínkou z ošoupaných komiksových sešitů. Amerika v roce 2029 budovaná z náznaků, ale velmi aktuálních. Potomci lidí v superhrdinské verzi. Logan bolí. A to je dobře. Film pro pesimisty, kteří nedokážou přestat věřit. ()
Konečně (dík DEADPOOL?) se dělají i komiksárny pro rozmazlený dospělý co se jdou do kina bavit, a ne tam muset trpět dvě hodiny stamilionový trikový panďulácký #homo otravy, s tím, že si pak za odměnu (za kilo) odnesou speciál kelímek s jedním z nahoněných plochých superhrdinů, kam bych rád tak nachcal, naflusal a trochu nasral. Jo, až tak mě Marvel otrávil blitkou všech těch týmovek o hovně, tak jsem rád (ač jsem nikdy nebyl x-mení), že se tu nadává, propichují lebky, cáká krev, chcípne sem tam dítě, hlavní postava půlku filmu neurvale trpí bolestí ran a životem, všelijak dál kvalitní, přesto je to blockbuster. Tyhle filmy nemusí být dělaný pro nudný ovčí párečky, sluníčkový americký rodinky a vymývat přitom mozek zbytku lidstva... "And I looked, and behold a pale horse, and his name that sat on him was Death, and hell followed with him." (JC) ()
Vše, co si komiksový fanoušek, či milovník Wolverina může přát. Smysluplný a dojemný příběh, který se neutápí v hranicích PG-13 ratingu. Navíc zde perfektně působí chemie mezi hlavním triem Jackman, Stewart a Keen - ta pro mě natrhla prdel Chloe Moretz z Kick-Ass. Hudba zvolena citlivě a Loganův vnitřní souboj s identitou perfektní. Jednoznačná záležitost v podání Foxů... ()
Takže si to shrňme. Má to zápletku? Částečně. Má to děj a nějaký spád? Dejme tomu. Je to dost akční? Jakžtakž. Je to dost drsný? Celkem ano. Dal do toho Jackman dost úsilí? Jako Wolverine snaha slušná. Je to dost emoční? Šlo by to. Je to dost mutantní? To už moc ne. Táhne se to? Docela ano a úplně zbytečně. Řádné výbuchy, pořádné komando, sledování helikoptérou a velký zvrat? Tak to ani náhodou. Nějaká blbost? Jednoduchá likvidace X-24. Celkové hodnocení? Mělo se z toho vymáčknout víc. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (64)
- Film, který sleduje Profesor X (Patrick Stewart) v televizi na hotelovém pokoji, je western Shane z roku 1953. Jde o jeden z prvních westernů, kde byl kladen důraz na následky násilí. (Ulmos)
- Ve scéně, kdy Logan (Hugh Jackman) nakládá Charlese (Patrick Stewart) do limuzíny a snaží se ujet, je na pravém boku vozu vidět, že střely od brokovnice jsou pouze nalepené. (LERw!g)
Reklama