Reklama

Reklama

Lída Baarová

Trailer 1

Obsahy(1)

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká... (CinemArt)

(více)

Recenze (871)

anatheman 

všechny recenze uživatele

Sice těch nedostatků je k nalezení poměrně dosti - pochybné nadabování nečeských herců, celková práce s jazykem (čeština a němčina jsou sloučeny do našeho jazyka, pasáže z německých filmů jsou v němčině + komunikace s Američany probíhá v angličtině; zkrátka nechápu), dále podivné časové skoky (např. návrat Baarové do Bohemie, potom válka je de facto představena v krátkém slidu a ejhle - hurá na poválečný Pankrác), no a nakonec několik do očí bijících WTF momentů. Každopádně vzhledem k mým nejhorším očekáváním to vše až tak příšerné nebylo. V podstatě film překonal mé jakkoli hrůzostrašné vize, což tedy můžu přičíst k dobru. Koneckonců film svoji logiku i nějaké to poslání má; a výběr našich herců je celkem kvalitní. Tak tedy nakonec slabší 3*. Aber nicht wieder. :-) ()

inutihar 

všechny recenze uživatele

Bavil jsem se, ale asi ne tak, jak to tvůrci zamýšleli. Rozhodně nejlepší komediální nazisploitation od Zítra vstanu a opařím se čajem. Jednou a dost. ()

Olík 

všechny recenze uživatele

Lihový jezdec Filip Renč opět potvrdil, že v tom zkrátka umí chodit a jeho získaných 60% z celkového ročního rozpočtu Státního fondu kinematografie asi nebylo zase tak úplně košer. Z mého pohledu uměle nadhodnocený snímek. Výprava OK, ale jinak všechny ostatní složky kulhají za hodnotami, které by si zpracovávané téma zasloužilo. Příběh strohý, (působící spíše jako lovestory pro kanál Prima Love), bez přesahu, nevyvolávající pražádné emoce (tohle téma a nulové pohnutí mysli z mé strany)....je mi líto, ale kontroverzní životní eskapády české herečky by si zasloužili minimálně několikadílný seriál a hlavně profesionálněji uchopený. Jenom taková malá vsuvka: sexuální scéna mezi Bárovou a Goebbelsem, tak to jsou skutečné režisérské jesle. Ministr propagandy Karl Markovics super, jeho herectví ve mne probudilo přesně ony pocity, které jsem vyžadoval od celého filmu, ale jinak si vyloženě vyzvednou (bohužel negativně) zaslouží už jenom již zmiňované Renčovo umění politicky se přizpůsobit. Nechápejte mne zle. Lída Baarová není špatný film. Ale Lidá Baarová měla být filmová událost roku, ne-li dekády a z tohoto pohledu bohužel. ps: Filmaři, kterým se pro rok 2016 z fondu nedostalo by si zasloužili minimálně omluvu. ()

brumbrum 

všechny recenze uživatele

Nebolo to az take zle. Trocha lacne, hodne planovaneho patosu (slow-motion efekty, bubny..). Aspon tie dialogy nemecke mali nadabovat Nemcami, totok vyznelo trapne, ked akoze rodeny Nemec vyprava jak cesky Madar. No ale budis. Co ma najviac rusilo: groteskna Lida Baarova - ked clovek vidi jej fotky, krasu, fluidum.. - nic proti Pauhofovej, no ale, cojaviem, velmi sa na nu nechyta. Ale pozeratelne, 3* hadam v pohode. ()

Rikky007 

všechny recenze uživatele

Co na to říct? Velmi zajímavý materiál zpracovaný na úrovni Ordinace z Růžové zahrady. Další důkaz o absurdnosti státního vyznamenání Filipa Renče a jeho filmařské NEschopnosti. Herecké obsazení až na Pauhofovou mi taky zrovna nesedí. ()

Kakho-oto 

všechny recenze uživatele

Nejsem znalec života Lídy Baarové, ale k trestu smrti po válce nebyla odsouzena. Když budu hodnotit čistě filmové kvality: kostýmy, výprava, hudba v pohodě. Dobré herecké výkony podaly Pauhofová, Vlasáková, Procházková i Burkhard, průměrné např. Mádl, Fialová, Markovics i kritizovaný Kříž, špatná byla Simona Stašová a dabing Viktora Preise. Film se mně líbil, po pěti letech a dvou měsících jsem konečně navštívil biograf (tak dlouhou pauzu jsem dosud neměl). I když se z tématu dalo vytěžit jistě více, nesouhlasím s odsuzujícími kritikami - zejména Fila a Horáček značně přestřelili. Je to smutné, ale negativní kritika je zčásti způsobena tím, že film režíroval stoupenec prezidenta Zemana. Je to markantní, jak se změnila kritika tohoto režiséra, aniž by se nějak výrazněji měnila kvalita jeho děl. ()

eMKo93 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem se moc těšila. Lída Baarová, jedna z nejkrásnějších českých hereček, měla opravdu pestrý a zároveň krutý život. Její herecká kariéra v Německu vystoupala rychle vzhůru, ale jak už to tak bývá, strmý vzestup často následuje ještě strmější pád. A v případě Baarové to bylo pádu hned několik… Právě proto film sliboval velkolepou podívanou. Ta se však nedostavila. Filip Renč jako režisér totálně selhal. Naopak herecké výkony mě celkem mile překvapily. Pavel Kříž v roli Hitlera neurazil, jediné, co mi vadilo, byl gejzír slin řinoucí se z jeho úst při plamenném projevu. Samozřejmě neopomenul při první příležitosti pustit z gramofonu Richarda Wagnera. Jakoby nikdo nevěděl o Hitlerově „posedlosti“ tímto hudebním skladatelem. Daleko větší problém mám se zobrazením osobnosti ministra propagandy, Josepha Goebbelse. Když se dozvěděl, že si šla jeho manželka Magda stěžovat za führerem a on tím pádem musel přerušit s Lídou veškerý kontakt, volal svojí milované Lídě a brečel jako malá holka. Dokážete si tohohle zatvrzelého nácka představit v podobné situaci? Já teda dost těžko. Korunu tomu nasadila milostná scéna mezi herečkou a ministrem. To byl skutečně vrchol kýče a nevkusu. Nejprve se nám naskytl pohled na Goebbelsovu pochroumanou nohu a poté se objevily v hořícím krbu tváře obou protagonistů v sexuálním opojení. V tomto momentu mi bylo skutečně trapně. Ani postava Simony Stašové (jako Lídiny matky) mi do filmu příliš neseděla. Myslím, že její komický charakter se do filmu zkrátka nehodil. A co mělo znamenat přání Jirky Mádla, když Lídě pomohl k útěku do Čech a loučil se s ní? To už mi hlava nebere. Abych však pořád jen nekritizovala, musím pochválit kostýmy a snahu o vykreslení doby. Také bych ráda vyzdvihla herecký výkon Táni Pauhofové, která se role Baarové zhostila velmi dobře. Na závěr bych celý film zhodnotila jako pokus o vytvoření historického životopisného filmu, který se ale kvůli několika nevhodným replikám a scénám stal spíše fraškou pro průměrného českého diváka. ()

Petyas odpad!

všechny recenze uživatele

Boha jeho, to vám byla sračka, že to svět neviděl. Tak jestli toto měla být pocta jedné z naších nejlepších hereček minulosti, tak to ani omylem. A Hitler v podání Kříže .... no řechtalo se celé kino. Jako dva příběhy v jednom: dojemné a zajímavé interview se starou Baarovou a laciná a trapná parodie na její vyprávění. Tak znechucen, jsem z kina už dlouho neodcházel. ()

GlamourCat odpad!

všechny recenze uživatele

Je pravda, že každé šaty, které měla Pauhofová na sobě jsou nenormálně krásné! Úžasné kabáty, klobouky, oko-potěšující krása! Jen netřeba podceňovat diváka! Když víte, že Hitler neměl rád Židy a mluvil nahlas a gestikuloval, když víte, co je to Křišťálová noc, když víte, že Goebbels kulhal a měl hodně dětí, neřekne vám to vůbec nic. Absolutně nic navíc. Film na takové téma by měl mířit na diváky, kteří jsou trošku v obraze, film by měl být víc než hodina (dvě) primitivně-bulvárního dějepisu. Chápu, že je lepší a vděčnější mířit na tu obrovskou skupinu lidí: "Aha, to jsem nevěděl", ale mírně pokročilejší člověk zůstane zase jen uražený a smutný, protože sám toho o tom ví víc, než film vůbec ukázal. A jako za svůj teenagerský idol, můžu být uražena i za Lídu Baarovou. ()

Ozzy2 

všechny recenze uživatele

Jedna hvězda je za nejlegračnějšího Hitlera všech dob.Pavel "Šafránek" Kříž trumfl i Charlieho Chaplina.Když už byli obsazeni dva německy mluvící herci, detektivové z Komisaře Rexe, muhli němce obsadit i do role Adolfa.Jinak nechápu dvě věci: Proč vůbec socansko-komoušský prostitut Renč natočil film o nacistické šlapce Baarové a druhá věc je, proč jsem se od manželky nechal přemluvit a šel na ten paskvil do kina. Teď jsem to zkusil v TV,ale nejde to, nejde.Kdo tady chválí Pauhofovou, tak Baarové nesahá krásou po kotníky a hereckým projevem už vůbec ne.Baarová byl nejkrásnější žena Evropy a toužil po ni Hollywood.Zdá se tu někomu ta zrzavá kráva jako nejhezčí ženou Evropy? Jinak už vím, kde vepřová hlava sebrala Hitler je gentleman-viděl tuhle slátaninu:)) ()

hrudka 

všechny recenze uživatele

Vypadá to lacině jako běžný, (pod)průměrný televizní film. Tohle stále 80 milionů? Film se vlastně finančně nevyvedl, což Filipa Renče jistě mrzí. ___ Některé postavy působí buď necharismaticky, což bych zvlášť u představitelů totalitního režimu neočekával, nebo mám z nich rozporuplné pocity. ___ Pavel Kříž je režírován poněkud nevyrovnaně. Věty pronáší monotónně, nuceně, odsekaně. Jako by si se svou postavou a jejím charakterem nějak moc nevěděl rady. Hlas Viktora Preisse se k postavě Karla Markovicse nehodí. Oba prostě nevyvolávají hrůzu a celé ztvárnění nacistického režimu, který tam pasuje jakoby mimochodem, působí až moc inscenovaně. Bez náboje. ___ Na jednu stranu Táňa Pauhofová hraje vypočítavou a vyčůranou ženskou, která se prostě chopí příležitostí a slávy, respektive využívá mužské mocnosti a okouzlení vlastní osobou, a na druhou stranu zase představuje ustrašenou slečnu vystrašenou z toho, s kým se vlastně zapletla, a proto je tak trochu opatrná. Třetí polohou je úloha osmdesátilé Baarové v roli Zdenky Procházkové, která nejspíš nejvěrněji hraje skutečnou Baarovou. Nebo jí to aspoň nejvíc věřím. ___ Co si tedy o Baarové myslet? Odpověď nenabízí ani zajímavá role Hany Vagnerové přinášející aspoň menší konfrontaci (úlohu otce a sestry tak trochu beru), ale působící nešťastně přihlouple a nevyužitě. Zapletla se s nacisty a nevím, jestli si byla jejich hrůznosti - a toho, co se z toho stane - vědoma. Upřímně jsem si v jednu chvíli myslel, jakoby právě Baarová, která rozvířila vztahy Hitlera a Goebbelse, rozpoutala druhou světovou válku, ale to naneštěstí nejspíš ne. ___ Hudební složka pak časem začíná iritovat, protože téměř v každé chvíli zní téměř stejně laděný podklad. To jsem se pak ani nedivil, když Baarová u rodičů nechtěla, aby jí otec pustil Wagnera. A aby během ztvárnění Křišťálové noci zněla symfonická hudba působící vítězoslavně (aspoň na mě), to jako fakt?! ___ A tak si po zhlédnutí, které bylo vskutku celkem zajímavé, místy vlastně zábavné, což ale nejspíš nebylo účelem, vlastně mě to nijak neuráželo, jenom si nemyslím, že je to dobrý film, protože z toho nejsem úplně odvařenej, říkám, jak moc je to historicky věrné? ()

Kissak 

všechny recenze uživatele

Velký a silný příběh, ale zpracování tomu moc neodpovídalo. Některé scény působily nevěrohodně a trochu kýčovitě. Přesto tenhle film nebyl tak špatný, jak ho zde někteří hodnotí. Jen to možná chtělo trochu jiný přístup nebo možná režiséra. Nejvíc uvěřitelná byla Zdenka Procházková. ()

Rockerman 

všechny recenze uživatele

Lída Baarová trpí typickými neduhy současného českého filmu a to je hlavně doslovnost. Nic se nenechává na divákovi, ale vše se nám do posledního detailu "vyoslí" v banálních debatách. Mluví se zbytečně moc a o věcech, které jsou zjevné a tedy lehce pochopitelné. Scénář je rozháraný a ke konci je to jen zkratka, jak už to konečně ukončit. Nemluvě o humorných scénách (a to někdy nechtěných), které do podobně zaměřených filmů prostě nepatří. Proč tedy mé nadprůměrné hodnocení? Kvůli hercům. Pavel Kříž bude navždy pro nás Štěpán Šafránek a tak jsem byl zvědavý, jak zvládne roli Hitlera. Když se člověk oprostí od Básníků (šlo to těžce), tak hlavně to jeho naštvatvání v Orlím hnízdě jsem mu věřil. Goebbelsův představitel je správně slizký a jeho žena (Lenka Vlasáková) je přesvědčivá. A pak je tu Tánička Pauhofová! Pro mne je v našem Česko-Slovenském "rybníčku" stejným fenoménem, jako je v celosvětovém měřítku Kate Winslet a proto kvůli ní přidávám jednu nadprůměrnou k jinak podprůměrnému filmu. ()

DAPDO 

všechny recenze uživatele

Nafouklá bublina rychle splaskla. Jestli se na tenhle film připravoval Renč 15 let, tak možná tak v oppiovým opojení, jinak by to muselo vypadat jinak. Z téhle postavy se dalo vytřískat daleko víc, navíc skvělý obsazení herců po tom přímo volalo. Pauhofová, Stašová, Huba naprosto v pohodě, ale nepovedly se dvě ze tří nejdůležitějších postav - Hitler a Goebbels. Führer v podání Pavla Kříže byl spíš k smíchu, to se Adolf povedl víc v komediích typu Zítra vstanu a opařím se čajem, nebo v Jedna ruka netleská v podání Trojana. Kdyby byla Lída Baarová komedie, neřeknu ani slovo, ale v životopisným dramatu je to celkem průser, když se při pohledu na Hitlera spíš usmíváte. Na druhou stranu Karl Markovics jako Pepíček Goebbels se povedl, ale jeho postavu naprosto degradoval dabing Viktora Preisse, kdy spíš vidíte Leopolda Skrčílka z humoresek, než nesmlouvavýho říšskýho ministra. Ale abych jenom nekritizoval, Renčovi slouží ke cti, že se držel faktů, nic moc si nevymýšlel a nepouštěl se do žádnejch větší akcí. Baarová sice nikdy nebyla odsouzena k smrti a posléze omilostněna, jak je to ve filmu, ale byla normálně propuštěná, ale budiž. Scéna, kdy po útěku šahá Mádl Pauhofové na kůzlátka, to bych se hádal, že něco takovýho fakt požadoval :-). Asi chtěl Filda dát do filmu i trošku erotiky, když jsme ze soulože mezi ministrem a Lídou viděli jenom pohybující se protézu:-). Co mi ale nakonec chybělo, bylo to, že jsme neviděli, že se Baarová a Goebbels ještě jednou setkali a samozřejmě ministrův konec, kdy spáchal i s manželkou sebevraždu a předtím jeho žena zavraždila všech svých šest dětí. No ale co už, asi to nechtěl Renč natahovat na tři hodiny. Celkově budu milosrdnej, na to, jaký peníze se do filmu vložily a kolik na to bylo reklam a povyku, tak zklamání - 35% ()

Cruchot 

všechny recenze uživatele

Není to tak strašný film, jak by se mohlo zdát z toho poměrně velkého množství zdejších odpadových hodnocení, jejichž autoři ve spravedlivém rozhořčení vyčítají autorům filmu snad úplně vše. Nicméně pravda je, že při sledování filmu přinejmenším cítíte ten potenciál. Jak výborný to mohl být film, kdyby se dostal do ruky někomu jinému. Kdyby jen alespoň postavy, které mluví německy, opravdu německy mluvily. Zvláště pak v případě německých herců. Pan Preiss sice dabuje bravurně, ale Goebbelsův projev v němčině a češtině - to je prostě rozdíl. Postava Gustava Fröhlicha v podání jinak výtečně hrajícího Burkhardta postrádá s tragickým dabingem svou sílu. A Hitler Pavla Kříže - to je taková třešnička na dortu. Dokud nepromluví, je to v pohodě. Kříž je jako Hitler pro mě překvapivě přesný, ale jen otevře pusu a kouzlo je pryč. S hereckými výkony jinak nemám problém, všichni hrají to, co jim scénář dovolí - a třeba taková Lenka Vlasáková nebo Martin Huba odvedli na malém prostoru opravdu výbornou práci. Film ovšem sráží jiná věc - přílišná doslovnost. Na druhé straně je tu určitá zkratkovitost, kdy se tvůrci nedostanou jednotlivým postavám pořádně pod kůži. Je to jaksi povrchní a plytké. Spoustu silných scén kazí čeština v "německých" ústech nebo až podivná kompozice scény (už téměř zprofanovaná postelová scéna). Nic moc jsem od filmu nečekal a nic zvláštního jsem taky nedostal. Na druhou scénu - do odpadu má tenhle film opravdu hodně daleko. Na to jsou jiní vhodnější kandidáti. ()

Jakubik 

všechny recenze uživatele

Obyčejný romantický film s nabubřelým rozpočtem. Je to tu vidět ale to je všechno. Děj je nezajímavý, a když zajímavý byl tak to tu není. Film o zlatokopce v dobách kdy byl nacizmus na vzestupu. Dvě hvězdy. Jedna za obsazení a druhá za výpravu a kostýmy. ()

anitae 

všechny recenze uživatele

Jejda, to mě nebavilo. Kříž jako Hitler vypadal sice zajímavě, šárvátky mezi Baarovou a Hermanovou taky proběhly a Mádl si sáhl na prsa, ale to to je sakra málo na film, o kterém jsem slyšela samá pozitiva. ()

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama