Reklama

Reklama

Lída Baarová

Trailer 2

Obsahy(1)

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká... (CinemArt)

(více)

Recenze (871)

Matulko_ 

všechny recenze uživatele

Dobrá výprava, ale inak som si s tým nevedel rady. Historické súvislosti sú raz veľmi slabo naznačené, že má divák pocit, že sú tam len pro forma, inokedy sú až tak preexponované, až to pôsobí obhrublo. Chvíľku som mal pocit, že som v tých epizódnych scénach zachytili líniu s myšlienkou, ale v závere som ju opäť stratil. ()

mcamino 

všechny recenze uživatele

Podíval jsem se také na tak opěvovaný film jako tento. No přišlo lehké zklamání. Ale nenudil jsem se,už jen proto, že tohle období mě zajímá. Jen mi všechny ty postavy a vztahy přišli zbytečně nerozvinuté. ()

Prusovka 

všechny recenze uživatele

Opravdu velké, velké, velké zklamání!!!! Tu jednu hvězdičku dávám pouze za výkon paní Stašové a pana Huby! Jinak je v tomto filmu všechno špatně!!!! Tuto dobu miluju a Lída Baarová je mou nej hvězdou té doby. Četla jsem o Lídě všechny knížky, co vyšly. Viděla dokumenty....opravdu mám její život prostudovaný do detailů. S netrpělivostí jsem očekávala "dílo" pana Renče. Ale první, a to největší zklamání přišlo, když jsem se dověděla, kdo má Lídu hrát!!! :-( Vůbec nic nemám proti Táně......ale jako LÍDA BAAROVÁ???!!!! No pardón!!!! Možná si měl pan Renč důkladněji nastudovat Lídy charakter, postoj, chování, grácii, nafoukanost, ctižádost, sobectví....prostě Lídu, jaká skutečně byla!!! Tuto famme fatale měla hrát "ženská", Slovanka krev a mlíko, namyšlená a vědoma ci své ženské moci a síly a ne "princezna Anička" Táňa!!!!!! Déle.....Aničku Fialovou můžu, ale jak mohla hrát roli éterické a hlavně !!! vždy upravené!!!! Zorky. Anička zde působí jako absolutně přitroublá rozcuchaná dívenka, která ani neví, jaký je rok!! :-( Zorka byla svěží, krásná, vždy krásná! Přesně věděla, co chce! Chtěla hrát! Navždy hrát! A to, že trpěla depresemi a nakonec sama skončila svůj život, (bohužel díky neúmyslnému zavinění Lídy) to by nikdo nečekal. A pro mě další tragédie byla Magda Goebbelsová!!! Koho tohle napadlo - Lenka Vlasáková??!!!!! Magda byla více než hrdá, ctižádostivá a všehoschopná dáma!!! Plná odhodlání dostát svých ideálů a být důstojnou partnerkou jednoho z nějvětších mužů říše!!! Být vzorem německé matky a přitom symbolem hrdé arijské ženy! A paní Vlasáková....? "Chuchvalec nervů" pod antidepresivy, rozklepaná, nerozhodná, zakřiknutá....prostě vše, jen NE arijská dáma!!!! A promiňte.....Magda byla krásná ztepilá žena a paní Lenka přihrblá stárnoucí "matka pluku"! :-( ()

bicekz 

všechny recenze uživatele

Veliké zklamání z hodnocení! Za mě naprosto skvělý film. I když jsem o dané osobě nic nevěděl, rád jsem se dozvěděl příběh této herečky v zábavném (a doufám pravdivém) podání. Potěšila mě přítomnost německého herce Gedeona Burkharda, který je mým oblíbencem. Film mě tak zaujal, že jsem si ho musel pustit vícekrát! ()

Naby 

všechny recenze uživatele

Me to jako tohoto tematu neznaleho oslovilo. Je to sice malo rizne a realistické, prostě takové hezky zabalene jako bombniera. Nicmene se na tu bonbonieru lip kouka, ale chutovne to neni uplne super. Takové téma by me zajimalo v tom opravdu realistickem meritku, více toho sobectví, vášně a drzosti. Stejne jako na druhe strane ty hruzy co se tam museli udat, nicmene to uz se asi nikdo po pravde nedozvi ;-). Za me celkem 3,2* ()

JB001 

všechny recenze uživatele

Tři hvězdičky se zavřenýma očima jenom díky Táně Pauhofové, ale zas tak zlé to nebylo. Křížův Hitler mi nevadil a Goebbels taky nebyl zahraný špatně. Ze scénáře resp životních osudů Lídy Bárové se ale dalo vytěžit daleko víc než co to nám předkládá Renč. Tohle už si znovu nepustím na rozdíl od Rebelů... ()

PoprockCZ 

všechny recenze uživatele

Nedokoukáno. Absolutně bez výrazu, bez barevné stylizace a tím děsně umělé, nesedí to k době. A dabing německého herce je otřesný. ()

krisikowa 

všechny recenze uživatele

A tohle nás reprezentuje na Netflixu? Poteš koště. Takový malý nacistický orloj. Hafo postav bez duše. A Pauhofovou nemusím. Cool stařenky už snad nikdo nežere. Patos by se dal obracet hraběmi a prosím vás, ty hlavy v ohni vymyslel kdo? ()

Kajagogo 

všechny recenze uživatele

Len ad ilustrandum, kde som si vytvoril názor na Lídu Baarovou: Otec bol čechofil, frankofil a totálny milovník českej predvojnovej filmovej scény. Preto sa u nás opakovane pozerali všetky filmy pre pamätníkov, čítali sa knihy o medzivojnovom českom a medzinárodnom filme a divadle (Georges Sadoul: Dějiny světového filmu  - povinná četba), kupovali sa „filmové“ kalendáre s portrétmi starých českých hercov atď. atp..  Z tohto dôvodu som o Líde Baarovej vedel asi trocha viac ako bežní rovesníci ešte predtým, ako sa stala módnou témou  a môj vzťah k nej je bohužiaľ  dosť nejednoznačný. Nechápem a nikdy nepochopím jej „zamilovanie sa“ do toho hoväda  Geobbelsa. Mohla mať krásnych mužov v zrelom veku primerane zabezpečených, krásnych mužov v zrelom veku bohatých a to veľmi, krásavcov v jej veku (to jest mladých) veľmi bohatých, resp. perspektívnych dedičov celých priemyselných impérií.  A vybrala si tohto uškriekaného dobytka.   Pritom minimálne od roku 1933 musel každý vedieť, čo sú nacisti zač (zas niektorí to nevedia dodnes). Viacerí jej kolegovia a známi ju hodnotili ako totálne bezohľadnú, na kariéru a prospech zameranú osobu a hoci so mnou mnohí nebudú súhlasiť, je to zhruba aj môj názor. Ani neskoršie kontakty s nemeckými dôstojníkmi neboli až tak nevinné, za aké sa vydávajú, aj keď chápem, že títo muži ju a jej blízkych mohli zásobovať holandskými syrmi, francúzskymi koňakmi a belgickou čokoládou. Bola vojna, každý chcel nejako prežiť a urvať zo života, čo sa dá.     V súčasnej dobe je potrebné očierňovať  Čechov a Slovákov, ako sa otrasne chovali k Nemcom (a ich spolupracovníkom) po vojne, k čomu slúži aj prípad Baarová. Istý dnešný publicista sa jej vzťahy s význačnými potentátmi dokonca snažil legitimizovať faktom, že jej mohli zaobstarať aj tri kožuchy. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale to je psychológia prostitútky. Len na ilustráciu uvediem, že moja stará mať pracovala  v roku 1939 manuálne v Prahe a neskôr ako poľnohospodárska robotníčka v Reichu (odrábala dlžobu, ktorá bola uvalená na dom) a bez  nejakých troch kožuchov sa musela zaobísť.  Napodiv, prežila to.   Už nemám čo by som napísal, asi len to, že hlavná predstaviteľka sa na túto úlohu absolútne, ale absolútne nehodila (Lída B. bola všetko, len nie naivná husička, išla tvrdo za svojím),  ale nechcem sa dať pri hodnotení ovplyvniť mojou nechuťou k Líde Baarovej a preto za dve hviezdy. ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Opět další úžasná ukázka nenávisti P. T. osazenstva k osobě režiséra. Netvrdím, že je to kdovíjaký kinematografický skvost, ale dávat průměrnému filmu, který už navíc dávno měl někdo natočit (a evidentně se do toho nikomu nechtělo) odpad, to je fakt nonsens. ()

Sa.sa 

všechny recenze uživatele

Super film o krásné ženě v nešťastné době a do které se navíc zamiloval Goebbels... Tak jak to bývá to i dopadlo a vypadalo... Samozřejmě to po konci války schytala, ale je otázkou zda tak moc oprávněně... Byli mnohem horší a nepotrestaní... Na druhou stranu byla symbolem a tak to odnesla s plnou parádou... ()

Prochy 

všechny recenze uživatele

Pôvodne som dal 40%, v januári 2024, potom čo som videl dokument Skáza krásou od H. Třeštíkovej, a následne som si pozrel tento film znovu, posúvam moje hodnotenie na 60%. ()

-marti- 

všechny recenze uživatele

Nejpozději od shlédnutí Sanitky 2 jsem od dvojice Hubač - Renč neměla žádná očekávání, tudíž nemohu říci, že jsem byla zklamaná. Ale přesto byla. Pár hvězdiček dávám za kostýmy a vůbec výpravu, jednu za Martina Hubu a Jirku Mádla, kteří jediní mi přišli přirození a uvěřitelní, částečně ještě paní Stašová. Volba obsazení Táni Pauhofové, ač ji mám vcelku ráda, se mi nezdála moc šťastnou. Jednak je výrazná jiným způsobem než Baarová, a jednak mi připadalo, jako by se za celou dobu nedokázala s postavou plně sžít, čímž znemožnila totéž i divákovi. Vývoj postavy byl dávkován v homeopatickém množství; ono kde ve scénáři nic není, ani smrt nebere. Žádná z postav nemá ve snímku charisma. Kdyby to byly "jediné" slabiny filmu, možná bych uvažovala i o více hvězdičkách. Jenže film selhává i ve scénách, které měly být nosné - velké, dramatické scény jsou opakovaně přestřelené, přepjaté, případně přehrávané tak, že vyvolávají místo mrazení v zádech nevěřícné uchechtávání či shovívavý soucit. Milostná scéna s Göebelsem pak znechucení, ale ne toho druhu, jaký byl asi původně zamýšlen, spíš jako u domácího videa pro dospělé. A za závěr (za oba body závěru) dolů ještě půlku. Takže mezi 2 - 3, ale spíš jen dvě. (Pozn.: na předpremiéře nikdo nezatleskal). ()

Fahrenheit 

všechny recenze uživatele

Velmi slušně odvedené retro s dobrými hereckými výkony a úžasnou Simonou Stašovou v roli matky titulní hrdinky. Zběsilé, hysterické reakce Renčových odpůrců v čele s pseudokritikem Filou nemají s objektivním posouzením filmu nic společného. ()

SvaPepina 

všechny recenze uživatele

Takový český filmový průměr, jen velkolepější. I když toho film o paní Baarové zas tak moc neřekl, jí samotné by se určitě líbil! Zajímavé bylo vidět v pondělí dokument a v úterý tento film, paní Baarová vyprávějící a hrající, to je rozdíl o 100%. V TV se na to jednou mrknu znovu.... ()

pupidup 

všechny recenze uživatele

Shrnu to, čekala jsem Renče, dostala jsem Renče. Nenudila jsem se a kromě pár přehnaně kýčových scén (démon Goebbels přefiknul Lídu) a často předimenzovanou dramatickou hudbu, se mi to prostě líbilo. A k recenzím typu "fraška" si dovoluji napsat, že její život tak trochu fraška byla, ne? Byla to přeci herečka. :o) ()

JJ21 

všechny recenze uživatele

Kristovanoho! Co to je??? Indiana Jones po česku... ne, po renčovsku! Jestli to měla být obrazová parodie na akční filmy a životopisy včetně obr-hudby, tak jo. Že si k tomu Renč vybral zrovna Baarovou, mě dost mrzí, protože ta je jinak hodně zajímavým tématem. Nicméně paní Procházková jako stará Lída byla uvěřitelně výborná a stejně se mi líbila Lenka Vlasáková jako Magda. (Ještěže v kině prodávají popcorn.) ()

cores 

všechny recenze uživatele

Když pominu uměleckou rovinu filmu, já jsem se docela bavil. Poprvé, když se objevil na scéně Pavel Kříž v roli Hitlera, po druhé při milostné scéně u krbu. A nebyl jsem v kině sám. V podstatě je mi jedno, jestli pan Renč chtěl natočit drama. Film má bavit a to se mi při jeho sledování splnilo. Milostných parodií z období druhé světové války není zas tak moc... ()

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama