poster

Přeludy

  • USA

    Visions

Horor / Thriller

USA, 2015, 83 min

Režie:

Kevin Greutert

Hudba:

Anton Sanko

Producenti:

Jason Blum

Střih:

Kevin Greutert

Scénografie:

Melanie Jones

Kostýmy:

Leah Butler
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • maddy
    *

    Ten Greutert je z roka na rok horší. Po jednom jeho prekvapivo dobrom filme Saw VI, ktoré ako jediné pokračovanie z tejto nekonečnej série bolo skutočne funkčné, prišiel s nemastný neslaným Saw 3D, následne minulý rok s podpriemernou jednohubkou Jessabelle a teraz svoj kvalitatívny prepad zakončuje s Visions. Visions sú presne ten typ hororu, ktorý z duše neznášam. Greutert sa tu totiž nesnaží budovať nijakú atmosféru alebo napätie a strach (ak sa to tak dá vôbec nazvať) sa snaží navodiť iba ľakačkami. Proti tým síce nič nemám pokiaľ sú skutočne funkčné a použité v rozumnej miere. Greutert však používa tie najprimitívnejšie metódy – postava jednoducho je v dome a do toho sa jej niekto, niečo nepodstatné zjaví, divákovi je úplne jedno čo, akurát sa v tom momente spustí asi tak o 200% hlasnejšia hudba/zvuk oproti predošlému dianiu. A to je celé, čím by Visions chceli byť hororom. Keď si k tomu ešte prepočítam Islu Fisher, ktorá nie je schopná dôveryhodne zahrať ani otvorenie dverí, tak aj tých osemdesiattri minút sa zdá priveľa. Sterilný, otravný, rádoby horor. CELKOVO: 1* (2/10)(6.11.2015)

  • Marceloo
    ***

    Mladá žena sa ešte stále spamätáva z tragickej autonehody, pri ktorej zavinila smrť dieťaťa. So svojím mužom sa presťahuje do vinárskeho sídla v nádhernej oblasti a podarí sa jej otehotnieť. S príchodom do nového domu však začne mať desivé vízie, ktoré jej začnú ruinovať celý život. - Český preklad zase nesklamal a prezradil celú pointu filmu. V podstate mu znemožnil urobiť na mňa nejaký strašidelný dojem, pretože keď má niečo názov Přeludy a začne sa diať niečo strašidelné, musí byť aj tomu najväčšiemu idiotovi jasné, že sa v reále nič nedeje. Neprekvapil ma perfektný vizuál, ktorý som bral ako samozrejmosť, keďže viem, že Jason Blum by do svojej produkcie nepustil len tak niečo. Hudba je tiež celkom príjemná, čo môže u hororu vyznieť trochu hlúpo, ale keďže je celý o tehotnej mamičke, úplne sa sem hodila. Námet je dobrý a dokonca sa dobre vydaril aj záver, čo sa u takýchto hororov často nestáva. Postavy boli tiež príjemné a hodili sa k tomuto hororu. Páčilo sa mi nádherné vinárske prostredie a považujem za škodu to, že sa neodohrávalo viacero scén v exteriéroch, veď Přeludy nemusela mať len vnútri domu. Nebudem už vypisovať čo všetko bolo príjemné. Proste je to pre mňa klasický 3* horor ideálny pre dlhý zimný večer s celkom pokojnou a príjemnou atmosférou. + herec z I Spit on Your Grave(23.10.2015)

  • hous.enka
    ****

    Horory s těhotnýma mě berou (jsem důkaz, že lidi jsou posedlí fenoménem vzniku života) a ve filmu Visions mě bavil nejen celý průběh filmu, ale zejména ten zvrat v poslední půl hodině. Ano, čekala jsem, že to není jen tak, ale tohle - TOHLE to celé předčilo.(30.10.2015)

  • JohnCZ
    ****

    Zkušený fanda hororů sice tuší, že film šije na diváka pěknou boudu a všechno bude nakonec jinak, než se zprvu jeví. Přesto pointa dokáže překvapit a z mojí strany převládá spokojenost. Vyděšená těhulka Isla Fisher je fajn, hudba je lahůdková a atmosféra vinic velice dobrá. Jedině snad škoda těch průhledných (hudba, ticho, baf) a dost zbytečných scare jumpů v první polovině.(31.10.2015)

  • kingik
    *****

    Naprcaná a vyděšená. Obojí postihne sympaťandu Islu Fisher v hororu, který možná dorazí i do našich kin. Jestli se tak ale stane, bude to překvapení, vzhledem ke komornímu zabarvení tohoto snímku. Filmu by možná rovnou slušel formát dvd. Ale pozor, to neznamená, že nemá svoje kvality. Rozhodně je má. Hrdinka Eveleigh se odstěhuje do Prdelákova, kde se se svým manželem věnuje vinici, a je těhotná. Najednou je ve svém domě svědkem paranormálních jevů, které mají stoupající tendenci. A jestlipak víte, co asi tak vidí? Můžu vás ujistit, že nevidí sadu negerských pér v řadě za sebou, nevidí ani Moniku Štikovou, jak si s jinou ženou lížou frndy, dokonce ani nevidí pokus udělat z Leoše Mareše heterosexuála. Vidí postavu v kápi a věci v jejím domě žijí svým vlastním životem. Halušky jsou přisuzovány hormonální nerovnováze a také se může jednat o následky posttraumatického syndromu. Je to totiž už rok, co byla přímou účastnicí autonehody, při které zemřelo cizí dítě. A právě její nevysvětlitelné přeludy mohou mít úzkou spojitost s touto tragickou událostí. Bylo mně jasné, že film nebude žádná velká drasťárna. A tak bylo nutné do hlavní role nasadit herečku, která bude dobře hrát, bude se na ní pěkně koukat a myšlenkově bude několikrát za film divákem opíchána. A tohle všechno Isla Fisher v pohodě splňuje. Hlavní roli v hororu ještě nehrála. Do dalších rolích byli vybráni také snesitelní herci. Anson Mount jako její manžel zmužněl od dob zavrhovaného karaoke s Britney Spears, Eva Longoria v roli kámošky má ve filmu jen pár sekvencí, ale na obličej bych jí nakydal zkrášlující a lepší krém, než ten, který pořád v reklamách propaguje, nepřehlédnutelná je i zajímavá sexice Gillian Jacobs, příznivci seriálu Teorie Velkého třesku uvítají účast Jima Parsonse v roli gynekologa, je k vidění v jiné roli, než ve které dosud působil. Největší herecký prostor měla Isla, která prakticky nesleze ze scény. Film z větší části příjemně a lehounce vyvolává strašeníčko i mrazeníčko v zádech. Divák snadno podlehne, že se jedná o prokletý dům plný zlých a temných sil. Říkal jsem si, že Kevin Greutert přece jen není typem režiséra, který by si vystačil s prokletým domem a duchy. A taky že ne. Celou dobu diváka uvádí v omyl a připravuje jej na pointu, kterou sice (možná) prokouknete z její části, ale úplně celou hned tak ne. Vyvrcholení filmu je vynikající a sofistikované. Bavilo mě, jak ta skládačka, se kterou si dal scénář práci, do sebe pěkně zapadla. Režisér v závěru přece jen přitvrdí a drastičtější rozměr se dostaví. Horůrky z produkce Jasona Bluma mě baví. Greutert si udělal i střih filmu, hororová kamera hororového specialisty Michaela Fimognariho se film od filmu lepší. Jediným problémem zůstává, jestli tenhle "malý" film může obstát v kině. Jestliže ale pičoidní distributor posílá do kin polské a bulharské dokumenty, které navštíví leda tak uvaděč, nevidím překážku, proč by kino podzim nemohl být právě ve znamení tohoto kvalitně vymyšleného i natočeného hororu, byť s nenápadným rozměrem. 90%(27.10.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace